Skocz do zawartości

Majsza

użytkownik
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Contact Methods

  • Hangouts / GT
    .
  • iMessage
    .

Profile Information

  • Imię
    Patryk
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Toruń
  • Samochód
    Fiat Seicento 0.9 -> Seicento 1.2 16v z Punto II

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Majsza's Achievements

leniwy rowerzysta

leniwy rowerzysta (2/20)

0

Reputacja

  1. Cześć, od dłuższego czasu walczę z pewnym problemem, do którego już podchodziłem na różne sposoby. Silnik 1.2 16v z Punto II do 2003 roku na sterowniku Bosch z dwoma kostkami, elektryczna przepustnica (działa) i sekwencja gazowa (działa) Generalnie w aucie od dłuższego czasu występują podejrzewam, że problemy z zapłonem. W okolicach czerwca/lipca 2022 auto potrafiło nie odpalać przez bardzo długi czas aż do rozładowania akumulatora i potem ponownie jazda z tematem - został wymieniony czujnik położenia wału korbowego, nie zmieniło to za wiele. - dodatkowo szarpanie podczas jazdy, mianowicie przy stałej jeździe lub dodawaniu gazu auto jakby miało chwilowe odcięcie iskry albo paliwa Została wymieniona cewka zapłonowa, bo auto zaczęło chodzić na 3 zamiast 4 garów - to akurat pomogło. Auto od sierpnia przeszło przegląd silnika, wymiana UPG itp. Po przejechaniu około 2500km auto ponownie zaczęło mieć problemy z odpalaniem ale tym razem już wygląda to zupełnie inaczej, mianowicie nadal potrafi nie odpalić od razu, ale teraz w trakcie jazdy zdarza się, że nie reaguje w ogóle na gaz - mianowicie auto załóżmy przy 80km/h cały czas przy chodzącym równo silniku jedzie, ale nie reaguje na gaz i gaśnie (elektryczna przepustnica - sprawna). Nie wiem już gdzie szukać, części mogę podmieniać w kółko ale efektu nie widać. Dodam jedynie, że jest problem z komputerem na pewno, bo po zrobieniu obwodu do OBD nie idzie z czytać błędów, bo ECU nie łączy się z OBD (znalezienie drugiego sprawnego ECU do tego silnika jest niemal niemożliwe, a sprawdzić można to dopiero po zdjęciu immo, więc nie ma mowy o odesłaniu sterownika z powrotem). Proszę o pomoc w temacie albo propozycje, gdzie mogę szukać przyczyny, tak aby może w końcu rozwiązać problem na stałe.
  2. Czujnik to pół biedy, ale pod turbo musze mieć puszczone zasilanie po filtrze oleju a nie przed, aby nie zaciągało syfu
  3. Okazało się, że to był walnięty czujnik w kabinie silnika. Aktualnie nie pamiętam, jaki ale w 900 jest tam kilka bezpieczników, warto przejrzeć wszystkie.
  4. Jak w temacie, chciałbym podpiąć czujnik temperatury i ciśnienia oleju, aktualnie w aucie znajduje się czujnik temp. oleju w podstawce. Podstawka będzie zamieniana na podstawkę pod chłodnice z termostatem i nie ma w niej miejsca na czujnik. Dlatego chciałbym wpiąć się czujnikami w silnik (1.2 16v z Punto II) - i tu pytanie czy ktoś się orientuje jaki gwint jest na korkach znajdujących się pod seryjnym mocowaniem filtra oleju? Docelowo chciałbym aby z tego miejsca również wychodziło zasilanie na turbine, tylko muszę wiedzieć, który z otworów jest za filtrem oleju a nie przed. Mowa o korkach przedstawionych na zdjęciu (nie moje foto)
  5. Ja teraz nie mam pewności, jaka mam skrzynie - podejrzewam, że S-kową. Strasznie krótka, co prawda auto bardzo zrywne, ale tylko do odcięcia 2-biegu, bo po wrzuceniu 3-ki zaczyna się toczyć. No i te przełożenia strasznie krótkie, ostatnio nawet odcięło 4 przy 170, ale rozpędzał się jakby miał wykitować.
  6. Cześć, mam sejo 1.2 16v z Punto 2. Aktualnie zamontowana jest skrzynia 5b z podciąganym wstecznym i niestety ale odcina 1b - 40km/h, 2b- 80km/h, 3b- 120km/h i auto po zapięciu 3 się toczy zamiast przyspieszać. Auto przyszłościowo będzie turbione - nie ma zakresu mocy w jaki celuję, bo będzie kilka etapów projektu. Ale szukam skrzyni, która po pierwsze pociągnie aspekty mocowe (wiadomo, że będzie się sypać - na co należy zwrócić uwagę) i nie będzie za krótka, bo teraz do jazdy na daily to trzeba wiosłować strasznie, a też nie idzie więcej jak 170km/h. Chciałbym założyć 6b, z zasady powinna więcej iść i być przyjemniejsza do jazdy w trasy - jak w praktyce nie wiem, stąd ten wątek. Dodatkowo jakie modyfikacje należy dokonać przy montażu skrzyni 6b jeśli chodzi o same łapy aż po prowadzenie linek i lewarek zmiany biegów.
  7. Jak w temacie, nie działa mi podświetlenie wskaźników a co za tym idzie obrotka, zapalniczki i panelu środkowego. Bezpieczniki F4 i F5 są całe, przejście na przewodach jest. Problem pojawia się w zasilaniu z zapłonu, bo na przewodzie idącym do skrzynki nie ma 12V. Czy ktoś może coś doradzić? Wszystko inne działa.
  8. @Darcolo wiesz może, który dokładnie? Bo nie ukrywam że trochę tego tam jest.
  9. Sprawdzę czy w ogóle jest, bo na chwilę obecną nie pamiętam a jest to 98 rocznik
  10. Witam, pacjent jak w temacie. W ostatnim czasie co jakiś czas nie odpalał za pierwszym razem, tylko trzeba było go przekręcić ponownie. Jakieś 3 tygodnie temu, po miejskiej przejażdżce i 15 minutowym postoju odpalił i po chwili od razu zgasł, auto kręciło ale nie odpalało - ponownie odpalił dopiero po kilku godzinach. Jakoś 2 tygodnie temu rano auta nie odpaliło. Próbowane było odpalenie na pych i niestety nic to nie dało. Sprawdzona została pompa paliwa i podaje. Naładowany został również akumulator. Iskra na świecach jest. Po 2 dniach akumulator już naładowany został wsadzony do auta i to nadal tylko kręciło ale nie odpalało. Dzisiaj jak już zabrałem narzędzia aby sprawdzić, co się dzieje auto jak na złość odpaliło bez mrugnięcia, słychać jakby nierówno pracowało.
  11. Jak będziesz miał, to zamieść tutaj - będę niedługo również borykał się z tym problemem.
  12. Silnik jaki posiadam był z klimą i ma założoną sprężarkę (mocowana jest nad alternatorem - wygląda jakby miało wejść w budę). Czy to w jakiś sposób mi pomaga w tej kwestii?
  13. Co rozumiesz przez dokładanie wszystkiego? Mam możliwość zakupu kompletu ABS razem z wiązką (czy jest coś specjalnego z niej potrzebne?).
  14. Witam wszystkich, Jestem już w posiadaniu silnika 1.2 16v z punto II (oznaczenie silnika 188A5000) z kompletną wiązką i na komputerze Boscha. Silnik ląduje w seicento 900 bez: klimy, ABS, wspomagania i obrotomierza. Do auta będzie montowane wspomaganie, obrotomierz, ABS i klima. Przeleciałem już forum w poszukiwaniu tego tematu i niestety nie mogę nigdzie dobrze znaleźć schematów. Czy dysponuje ktoś nimi i poratowałby w tej sprawie. Od razu powiem, że podłączenie ABSu i klimy nie jest dla mnie również oczywistą sprawą tak samo jak podpięcie silnika do aktualnej instalacji. Dysponuję czasem i chciałbym w przeciągu miesiąca złożyć całość, dlatego wszelką pomoc przyjmę z otwartymi ramionami.
  15. Dzięki, @tasiemiec wnioskuję, że przerabiałeś temat. Czy potrzeba dorobić jakieś mocowanie na sprężarkę + co z paskiem (czy złapać osiowość i zamontować dłuższy, czy może jednak dobrać silnik od Punto z klimą i założyć sprężarkę tak aby pasowało pod pasek). No i czy nie podejdzie sprężarka z 1.2 bo właśnie mam możliwość zakupu silnika z klimą i sprężarka jest już na słupku. Potrzebny na pewno będzie również panel z klimatyzacją, osuszacz, skraplacz, przewody do instalacji, sprężarka. Jak o czymś zapomniałem to prosiłbym o informację. Jak z instalacją, czy wiążą się z tym jakieś przeróbki?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.