Majsza
użytkownik-
Liczba zawartości
16 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Contact Methods
-
Hangouts / GT
.
-
iMessage
.
Profile Information
-
Imię
Patryk
-
Płeć
Male
-
Lokalizacja
Toruń
-
Samochód
Fiat Seicento 0.9 -> Seicento 1.2 16v z Punto II
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Majsza's Achievements
leniwy rowerzysta (2/20)
0
Reputacja
-
Cześć, od dłuższego czasu walczę z pewnym problemem, do którego już podchodziłem na różne sposoby. Silnik 1.2 16v z Punto II do 2003 roku na sterowniku Bosch z dwoma kostkami, elektryczna przepustnica (działa) i sekwencja gazowa (działa) Generalnie w aucie od dłuższego czasu występują podejrzewam, że problemy z zapłonem. W okolicach czerwca/lipca 2022 auto potrafiło nie odpalać przez bardzo długi czas aż do rozładowania akumulatora i potem ponownie jazda z tematem - został wymieniony czujnik położenia wału korbowego, nie zmieniło to za wiele. - dodatkowo szarpanie podczas jazdy, mianowicie przy stałej jeździe lub dodawaniu gazu auto jakby miało chwilowe odcięcie iskry albo paliwa Została wymieniona cewka zapłonowa, bo auto zaczęło chodzić na 3 zamiast 4 garów - to akurat pomogło. Auto od sierpnia przeszło przegląd silnika, wymiana UPG itp. Po przejechaniu około 2500km auto ponownie zaczęło mieć problemy z odpalaniem ale tym razem już wygląda to zupełnie inaczej, mianowicie nadal potrafi nie odpalić od razu, ale teraz w trakcie jazdy zdarza się, że nie reaguje w ogóle na gaz - mianowicie auto załóżmy przy 80km/h cały czas przy chodzącym równo silniku jedzie, ale nie reaguje na gaz i gaśnie (elektryczna przepustnica - sprawna). Nie wiem już gdzie szukać, części mogę podmieniać w kółko ale efektu nie widać. Dodam jedynie, że jest problem z komputerem na pewno, bo po zrobieniu obwodu do OBD nie idzie z czytać błędów, bo ECU nie łączy się z OBD (znalezienie drugiego sprawnego ECU do tego silnika jest niemal niemożliwe, a sprawdzić można to dopiero po zdjęciu immo, więc nie ma mowy o odesłaniu sterownika z powrotem). Proszę o pomoc w temacie albo propozycje, gdzie mogę szukać przyczyny, tak aby może w końcu rozwiązać problem na stałe.
-
Czujnik to pół biedy, ale pod turbo musze mieć puszczone zasilanie po filtrze oleju a nie przed, aby nie zaciągało syfu
-
Okazało się, że to był walnięty czujnik w kabinie silnika. Aktualnie nie pamiętam, jaki ale w 900 jest tam kilka bezpieczników, warto przejrzeć wszystkie.
-
Jak w temacie, chciałbym podpiąć czujnik temperatury i ciśnienia oleju, aktualnie w aucie znajduje się czujnik temp. oleju w podstawce. Podstawka będzie zamieniana na podstawkę pod chłodnice z termostatem i nie ma w niej miejsca na czujnik. Dlatego chciałbym wpiąć się czujnikami w silnik (1.2 16v z Punto II) - i tu pytanie czy ktoś się orientuje jaki gwint jest na korkach znajdujących się pod seryjnym mocowaniem filtra oleju? Docelowo chciałbym aby z tego miejsca również wychodziło zasilanie na turbine, tylko muszę wiedzieć, który z otworów jest za filtrem oleju a nie przed. Mowa o korkach przedstawionych na zdjęciu (nie moje foto)
-
Ja teraz nie mam pewności, jaka mam skrzynie - podejrzewam, że S-kową. Strasznie krótka, co prawda auto bardzo zrywne, ale tylko do odcięcia 2-biegu, bo po wrzuceniu 3-ki zaczyna się toczyć. No i te przełożenia strasznie krótkie, ostatnio nawet odcięło 4 przy 170, ale rozpędzał się jakby miał wykitować.
-
Cześć, mam sejo 1.2 16v z Punto 2. Aktualnie zamontowana jest skrzynia 5b z podciąganym wstecznym i niestety ale odcina 1b - 40km/h, 2b- 80km/h, 3b- 120km/h i auto po zapięciu 3 się toczy zamiast przyspieszać. Auto przyszłościowo będzie turbione - nie ma zakresu mocy w jaki celuję, bo będzie kilka etapów projektu. Ale szukam skrzyni, która po pierwsze pociągnie aspekty mocowe (wiadomo, że będzie się sypać - na co należy zwrócić uwagę) i nie będzie za krótka, bo teraz do jazdy na daily to trzeba wiosłować strasznie, a też nie idzie więcej jak 170km/h. Chciałbym założyć 6b, z zasady powinna więcej iść i być przyjemniejsza do jazdy w trasy - jak w praktyce nie wiem, stąd ten wątek. Dodatkowo jakie modyfikacje należy dokonać przy montażu skrzyni 6b jeśli chodzi o same łapy aż po prowadzenie linek i lewarek zmiany biegów.
-
Jak w temacie, nie działa mi podświetlenie wskaźników a co za tym idzie obrotka, zapalniczki i panelu środkowego. Bezpieczniki F4 i F5 są całe, przejście na przewodach jest. Problem pojawia się w zasilaniu z zapłonu, bo na przewodzie idącym do skrzynki nie ma 12V. Czy ktoś może coś doradzić? Wszystko inne działa.
-
@Darcolo wiesz może, który dokładnie? Bo nie ukrywam że trochę tego tam jest.
-
Sprawdzę czy w ogóle jest, bo na chwilę obecną nie pamiętam a jest to 98 rocznik
-
Witam, pacjent jak w temacie. W ostatnim czasie co jakiś czas nie odpalał za pierwszym razem, tylko trzeba było go przekręcić ponownie. Jakieś 3 tygodnie temu, po miejskiej przejażdżce i 15 minutowym postoju odpalił i po chwili od razu zgasł, auto kręciło ale nie odpalało - ponownie odpalił dopiero po kilku godzinach. Jakoś 2 tygodnie temu rano auta nie odpaliło. Próbowane było odpalenie na pych i niestety nic to nie dało. Sprawdzona została pompa paliwa i podaje. Naładowany został również akumulator. Iskra na świecach jest. Po 2 dniach akumulator już naładowany został wsadzony do auta i to nadal tylko kręciło ale nie odpalało. Dzisiaj jak już zabrałem narzędzia aby sprawdzić, co się dzieje auto jak na złość odpaliło bez mrugnięcia, słychać jakby nierówno pracowało.
-
Jak będziesz miał, to zamieść tutaj - będę niedługo również borykał się z tym problemem.
-
Silnik jaki posiadam był z klimą i ma założoną sprężarkę (mocowana jest nad alternatorem - wygląda jakby miało wejść w budę). Czy to w jakiś sposób mi pomaga w tej kwestii?
-
Co rozumiesz przez dokładanie wszystkiego? Mam możliwość zakupu kompletu ABS razem z wiązką (czy jest coś specjalnego z niej potrzebne?).
-
Witam wszystkich, Jestem już w posiadaniu silnika 1.2 16v z punto II (oznaczenie silnika 188A5000) z kompletną wiązką i na komputerze Boscha. Silnik ląduje w seicento 900 bez: klimy, ABS, wspomagania i obrotomierza. Do auta będzie montowane wspomaganie, obrotomierz, ABS i klima. Przeleciałem już forum w poszukiwaniu tego tematu i niestety nie mogę nigdzie dobrze znaleźć schematów. Czy dysponuje ktoś nimi i poratowałby w tej sprawie. Od razu powiem, że podłączenie ABSu i klimy nie jest dla mnie również oczywistą sprawą tak samo jak podpięcie silnika do aktualnej instalacji. Dysponuję czasem i chciałbym w przeciągu miesiąca złożyć całość, dlatego wszelką pomoc przyjmę z otwartymi ramionami.
-
Dzięki, @tasiemiec wnioskuję, że przerabiałeś temat. Czy potrzeba dorobić jakieś mocowanie na sprężarkę + co z paskiem (czy złapać osiowość i zamontować dłuższy, czy może jednak dobrać silnik od Punto z klimą i założyć sprężarkę tak aby pasowało pod pasek). No i czy nie podejdzie sprężarka z 1.2 bo właśnie mam możliwość zakupu silnika z klimą i sprężarka jest już na słupku. Potrzebny na pewno będzie również panel z klimatyzacją, osuszacz, skraplacz, przewody do instalacji, sprężarka. Jak o czymś zapomniałem to prosiłbym o informację. Jak z instalacją, czy wiążą się z tym jakieś przeróbki?