Skocz do zawartości

Manual - Jak znalezc złącze pod "szwedzki" przekaznik w AII


pablo79

Rekomendowane odpowiedzi

> no no manual zrobiony pieknie

> tylko mam pytanie wkladamy bezpiecznik i cos wpinamy w tea pusta

> kostke i swiatła zaswiecaja si esame po zapaleniu

> samochodu czy jak

Nie doczytales do konca smile.gif

Tak wkladasz oryginalny przekazniczek albo jakas samorobke o ktorej tu na forum watek ma 24 podstrony smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> matko - jaka demolka

> o niebo łatwiej dostać się (i mniej roboty) wyjmując włącznik świateł

> i nawiew lewy (dwa wkręty) - idealnie za nim jest właśnie ta

> kostka.

Hehehe tak wlasnie myslalem po rozebraniu, ale ja dokladnie nie wiedzialem gdzie to jest.

Nawet jak rozebralem zegary to rozbieranie wylacznika i nawiewu wydawalo mi sie bardziej mozolne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet jak rozebralem zegary to rozbieranie wylacznika i nawiewu wydawalo mi sie bardziej mozolne

oj chyba nie - wyciągałem już zegary niezliczoną ilość razy do wymiany żarówki i jednak demontaż kratki nawiewu i wyłacznika świateł to minutka i pryszcz nie robota ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj chyba nie - wyciągałem już zegary niezliczoną ilość razy do

> wymiany żarówki i jednak demontaż kratki nawiewu i wyłacznika

> świateł to minutka i pryszcz nie robota

Dzis sprawdzalem czy mam gniazdko wiec jak juz bede wkladal to moze sprobuje Twoja metoda i sie zrobi drugiego manuala:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> Temat gorący więc zrobiłem manuala jak to się ma w AII

> Pozdrawiam i miłego czytania życzę.

> LINK

Witam

Praca na najwyszym poziomie gratuluje claps.gif

Dla zainteresowanych w rodzimym produkcie Astra Classic z Gliwic, posiadanie kostki na przekaznik mozna sprawdzic organoleptycznie przez wlozenie reki od dolu kokpitu i skierowanie jej nad bezpieczniki. Tam sa wszystkie kable wiazki glownej i na tych przewodach jest podwiazana i zaizolowana kosc pod w/w przekaznik.

Mozna tez sie upewnic sprawdzajac oznaczenie wiazki - taka biala naklejka na wiazce tuz nad oslona slupka A pod kokpitem z lewej strony tylko nie pamietam dokladnie oznaczen ale sa trzy rodzaje wiazek ktore maja ta kosc chyba ale 100% nie dam.

U mnie to jest FY4.

Zaznaczam ze sprawa dotyczy Astry z Gliwic

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Opla i chcą za ten przekaźnik 185 zł z montażem lub 93 bez montażu.Jeszcze jedno pytanko.W jakim położeniu ma być przełącznik świateł po założeniu tego przekażnika aby światła zapalały się same i jak załączyć zwykłe mijania?

Jaki jeszcze włożyć bezpiecznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzwoniłem do Opla i chcą za ten przekaźnik 185 zł z montażem lub 93

> bez montażu.Jeszcze jedno pytanko.W jakim położeniu ma być

> przełącznik świateł po założeniu tego przekażnika aby światła

> zapalały się same i jak załączyć zwykłe mijania?

> Jaki jeszcze włożyć bezpiecznik?

Kurcze jakoś tanio bez montażu !

Przełącznik w połączeniu wyłączone i automacik sam włącza.

Co to znaczy jak włączyć zwykłe mijania?

Automat włącza zwykłe mijania:) Ale możesz w każdej chwili użyć normalnego włącznika.

Bezpiecznik numer 32 wartość 10A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwykłe mijania to chodziło mi żeby włączyć jak już będzie

> ciemno.Chyba że nie trzeba

Automat włącza zwykłe mijania.

Podobno -nie zweryfikowałem tego jeszcze bo nie mam automatu - automat nie włącza podświetlania zegarów i tablicy rejestracyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w środę chyba go zakupię to dam znać co i jak.

to czekamy bo właśnie sprawdziłem i okazuje się że mam tą kostke - tyle że w celu sprawdzenia nie rozbierałem licznika a poprostu wypiąłem skrzynke bezpieczników z zatrzasku i sięgnąłem ręką nad nią i wymacałem oink.gif tą wtyczke wiec napisz ewentualnie w którym ASO kupujesz przekaźnik

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam AII z 2004 N-joy i niestety nie ma blaszek pod bezpiecznik nr 32 (trudno wypatrzeć czy w gniazdu pod bezpiecznik są blaszki czy też nie, więc wyjąłem jeden z bezpieczników i wetknąłem w miejce 32 a tu luz ... nie ma blaszek) frown.gif .... czyli pewnie nie mam instalacji pod przekaźnik ...............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to czekamy bo właśnie sprawdziłem i okazuje się że mam tą kostke -

> tyle że w celu sprawdzenia nie rozbierałem licznika a poprostu

> wypiąłem skrzynke bezpieczników z zatrzasku i sięgnąłem ręką nad

> nią i wymacałem tą wtyczke wiec napisz ewentualnie w którym

> ASO kupujesz przekaźnik

> pzdr

Wymacać może i się da ale dasz rade włożyć i podłączyć automacik ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymacać może i się da ale dasz rade włożyć i podłączyć automacik ??

o ile możliwość montażu jest tylko jedna (nie da się wpiąć na odwrót) to raczej dam rade, tylko co dalej - ma to wisieć luzem czy jest jakieś miejsce przewidziane na powieszenie, jeżeli luzem to nie będzie na dziurach stukać o np. deske? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> Temat gorący więc zrobiłem manuala jak to się ma w AII

> Pozdrawiam i miłego czytania życzę.

> LINK

No ładnie ładnie ale jednak w astrze F łatwiej dostac się do tej kostki 270751858-jezyk.gif Automat u naszego kolegi krisba kosztuje 110 na aukcji sprawdzałem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Automat włącza zwykłe mijania.

> Podobno -nie zweryfikowałem tego jeszcze bo nie mam automatu -

> automat nie włącza podświetlania zegarów i tablicy

> rejestracyjnej.

Czy to prawda ? Bo już było kilka zapytań w innych tematach. Sprawa dotyczy też podświetlenia całej deski łącznie z zegarami. Ciekawe 893goodvibes.gif To jak jest podświetlona czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam AII z 2004 N-joy i niestety nie ma blaszek pod bezpiecznik nr

> 32 (trudno wypatrzeć czy w gniazdu pod bezpiecznik są blaszki

> czy też nie, więc wyjąłem jeden z bezpieczników i wetknąłem w

> miejce 32 a tu luz ... nie ma blaszek) .... czyli pewnie nie

> mam instalacji pod przekaźnik ...............

ja mam rowniez N-joy (8/2003) i nie ma blaszek w bezpiecznikach ani wiazki z kostka angryfire.gif

wiazki pod tempomat rowniez brak. angryfire.gif

oslabiony.gif

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam rowniez N-joy (8/2003) i nie ma blaszek w bezpiecznikach ani

> wiazki z kostka

> wiazki pod tempomat rowniez brak.

> pozdro

Jak dobrze ze ja nie mam takiego golasa.

Wyrazy współczucia

Jak narazie wsio u mnie jest, i tempomacik i wiazka pod szweda i nawet pod ogrzewanie siedzen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w tym Oplu i okazało się, że ten przekażnik to nie oryginalny tylko taki:

http://www.allegro.pl/item191276489_wlacznik_swiatel_przeczytaj_dlaczego_mx_1_.html

Kosztuje 75 zł bez montażu i 185 z montażem a oryginał kosztuje bez montażu 185 zł.Na razie zrezygnowałem.Ale jeszcze pytanie.Może ten za 75 zł też da się podłączyć pod to "szwedzkie" gniazdo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem dzisiaj w tym Oplu i okazało się, że ten przekażnik to nie

> oryginalny tylko taki:

> http://www.allegro.pl/item191276489_wlacznik_swiatel_przeczytaj_dlaczego_mx_1_.html

> Kosztuje 75 zł bez montażu i 185 z montażem a oryginał kosztuje bez

> montażu 185 zł.Na razie zrezygnowałem.Ale jeszcze pytanie.Może

> ten za 75 zł też da się podłączyć pod to "szwedzkie" gniazdo?

I sprawa się rypła, cos za tanie to by było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile możliwość montażu jest tylko jedna (nie da się wpiąć na odwrót)

> to raczej dam rade, tylko co dalej - ma to wisieć luzem czy jest

> jakieś miejsce przewidziane na powieszenie, jeżeli luzem to nie

> będzie na dziurach stukać o np. deske?

A ma byc tak zalozone smile.gif (ten TIS to suuuuper sprawa)

miejsce.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Automat włącza zwykłe mijania.

> Podobno -nie zweryfikowałem tego jeszcze bo nie mam automatu -

> automat nie włącza podświetlania zegarów i tablicy

> rejestracyjnej.

Według schematu- już się dopatrzyłem podświetlanie tablicy jest włączane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o niebo łatwiej dostać się (i mniej roboty) wyjmując włącznik świateł

> i nawiew lewy (dwa wkręty) - idealnie za nim jest właśnie ta

> kostka.

Witam, ponieważ autem jeżdżę ja i żona zamierzam zamontować taki przekaźnik. W skrzynce z bezpiecznikami znalazłem gniazdo 32 w którym są bolce na bezpiecznik. Ale chciałem upewnić się czy mam gniazdo na przekaźnik. W jaki sposób demontuje się ten włącznik świateł i lewy nawiew ? Czy ten przekaźnik będzie ok?

http://www.allegro.pl/item190113325_automatyczny_wlacznik_swiatel_opel_oryginalny.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, ponieważ autem jeżdżę ja i żona zamierzam zamontować taki

> przekaźnik. W skrzynce z bezpiecznikami znalazłem gniazdo 32 w

> którym są bolce na bezpiecznik. Ale chciałem upewnić się czy mam

> gniazdo na przekaźnik. W jaki sposób demontuje się ten włącznik

> świateł i lewy nawiew ? Czy ten przekaźnik będzie ok?

> http://www.allegro.pl/item190113325_automatyczny_wlacznik_swiatel_opel_oryginalny.html

Tak to jest ten przekaźnik.

Włącznik i lewy nawiew do końca nie wiem jak się wymontowuje ale jak dostane przekaźniczek to zrobię manuala jak się dobrać od tej strony. Ja pokazałem jak od strony zegarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chodzi o oryginalny automat do "G" to włącza TYLKO postojówki i

> mijania

Zamontowałem oryginalny smile.gif

Rzeczywiście nie zapala podświetlania tablicy rejestracyjnej.

Zapala postojowe o przekręceniu kluczyka, a po odpaleniu silnika jakieś 2-3 sek. włącza mijania, zegary i cała deska nie podświetlona, świecą sie guziki od sterowania szyb - nie wiem jak było wcześniej i podświetlony jest włącznik awaryjnych. Długie można włączać bez problemu.

A oto bebechy automatu smile.gif

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamontowałem oryginalny

> Rzeczywiście nie zapala podświetlania tablicy rejestracyjnej.

> Zapala postojowe o przekręceniu kluczyka, a po odpaleniu silnika

> jakieś 2-3 sek. włącza mijania, zegary i cała deska nie

> podświetlona, świecą sie guziki od sterowania szyb - nie wiem

> jak było wcześniej i podświetlony jest włącznik awaryjnych.

> Długie można włączać bez problemu.

> A oto bebechy automatu

Czy mozesz jeszcze opisac ktore pola kontaktowe na PCB ida do ktorych pinow automatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy mozesz jeszcze opisac ktore pola kontaktowe na PCB ida do ktorych

> pinow automatu?

Masz opisane na obudowie, widzisz na zdjęciach tyle co ja widziałem mając go rozbebeszonego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Założyłem właśnie automat od kol. Krisba. Działa tak jak już opisano: po przekręceniu kluczuka zapala pozycyjne a po zapaleniu silnika po ok. 2 sek. włącza mijania. Nie ma podświetlenia zegarów, MID nie przygasa, można włączyć długie, nie da się włączyć halogenów i tylnych p.mgielnych.

Co do montażu:

- zdemontowałem wyłącznik świateł;

- zdemontowałem lewy nawiew.

Kostka była (automat kupiłem "w ciemno" bez sprawdzania czy jest instalacja wink.gif) przymocowana do grubej wiązki przewodów i oklejona taśmą izolacyjną. Kostka jest biała 8-polowa ale ma tylko 7 styków. Automat chciałem zamontować w miejscu fabrycznie do tego przeznaczonym, zgodnie z rysunkiem z TIS-a, żeby to zrobić musiałem jednak zdemontować zegary. Uwaga - rysunek przedstawia belkę od tyłu, czyli uchwyt pod ten przekaźnik jest od strony grodzi a nie od strony zegarów - po połamaniu ręki w nadgarstku ( zlosnik.gif) udało się.

Czas operacji - ok. 20 min łącznie z otwaciem puszki 20.GIF i jej utylizacją po opróżnieniu.

Niestety nie mam aparatu dlatego tylko ten opis.

W razie czego uszczegółowię ten mini manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj chyba nie - wyciągałem już zegary niezliczoną ilość razy do

> wymiany żarówki i jednak demontaż kratki nawiewu i wyłacznika

> świateł to minutka i pryszcz nie robota

Czy robiłeś to praktycznie ?? Tzn szukałeś tej wiązki pod "szweda" przez dziure od włącznika świateł?? Wczoraj dostałem się do tej wiązki prze ta dziurę i :

-porysowałem sobie kratki nawiewu żeby je wyciągnąć

-problem z wyciągnięciem włącznika świateł

-nie widzę szans na znalezienie i wyciągnięcie tej złączki przez tę dziurę

-po założeniu przekaźnika nie ma szans na włożenie go na swoje miejsce tą metodą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kostka jest biała 8-polowa ale ma tylko 7

> styków.

- u mnie jest czarna smile.gif ale też ma tylko 7 pinów, ósmy jest wykorzystywany np. w vectrze bo tam jest rozróżnienie na prawe i lewe postojowe.

> Automat chciałem zamontować w miejscu fabrycznie do

> tego przeznaczonym, zgodnie z rysunkiem z TIS-a, żeby to zrobić

> musiałem jednak zdemontować zegary. Uwaga - rysunek przedstawia

> belkę od tyłu, czyli uchwyt pod ten przekaźnik jest od strony

> grodzi a nie od strony zegarów

-dokładnie przed chwila to opisałem , przez dziurę od włącznika świateł nie ma szans na włożenie go w prawidłowe miejsce.

- Więc dojście od zegarów wydaje mi się bardziej komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Założyłem właśnie automat od kol. Krisba. Działa tak jak już opisano:

> po przekręceniu kluczuka zapala pozycyjne a po zapaleniu silnika

> po ok. 2 sek. włącza mijania. Nie ma podświetlenia zegarów, MID

> nie przygasa, można włączyć długie, nie da się włączyć halogenów

> i tylnych p.mgielnych.

> Co do montażu:

> - zdemontowałem wyłącznik świateł;

> - zdemontowałem lewy nawiew.

> Kostka była (automat kupiłem "w ciemno" bez sprawdzania czy jest

> instalacja ) przymocowana do grubej wiązki przewodów i oklejona

> taśmą izolacyjną. Kostka jest biała 8-polowa ale ma tylko 7

> styków. Automat chciałem zamontować w miejscu fabrycznie do

> tego przeznaczonym, zgodnie z rysunkiem z TIS-a, żeby to zrobić

> musiałem jednak zdemontować zegary. Uwaga - rysunek przedstawia

> belkę od tyłu, czyli uchwyt pod ten przekaźnik jest od strony

> grodzi a nie od strony zegarów - po połamaniu ręki w nadgarstku

> ( ) udało się.

> Czas operacji - ok. 20 min łącznie z otwaciem puszki i jej

> utylizacją po opróżnieniu.

> Niestety nie mam aparatu dlatego tylko ten opis.

> W razie czego uszczegółowię ten mini manual.

witam

ja z racji zawodu wykonywanego mam nadgarstek juz polamany wiec z opisu z checia bym sobie ten automat podlaczyl tylko czy kolega moglby mnie naprowadzic o jakim automacie kolega pisze - chyba nie tym oplowskim za 110 zeta angryfire.gif

ja bym sobie podlaczyl cos tanszego wiec prosze o namiary na automat kolegi Krisba

p.s

przy okazji tez bym cos zutylizowal biglaugh.gif

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> ja z racji zawodu wykonywanego mam nadgarstek juz polamany wiec z

> opisu z checia bym sobie ten automat podlaczyl tylko czy kolega

> moglby mnie naprowadzic o jakim automacie kolega pisze - chyba

> nie tym oplowskim za 110 zeta

> ja bym sobie podlaczyl cos tanszego wiec prosze o namiary na automat

> kolegi Krisba

> p.s

> przy okazji tez bym cos zutylizowal

> pozdrowienia

No niestety - automat jest właśnie za 110 zł, link do aukcji był już w tym wątku.

Co do utylizacji to chętnie, tylko żeby nie było tak daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niestety - automat jest właśnie za 110 zł, link do aukcji był już

> w tym wątku.

> Co do utylizacji to chętnie, tylko żeby nie było tak daleko.

no coz myslalem ze da sie taniej a przeoczylem najwidoczniej ten link

trzeba bedzie w takim razie zebrac fundusze

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.