Skocz do zawartości

Manual - Jak znalezc złącze pod "szwedzki" przekaznik w AII


pablo79

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc później...

mam pytanie gdzie można kupić samą wtyczke męską , bo chciał bym mieć to ładnie zrobione myślałem żeby urzyć blaszek od bezpieczników ?

oraz gdzie w kabinie zdaje + który ma taką samą wartość jak na aku bo mam włącznik który sie włącza rozpoczęciu ładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam pytanie gdzie można kupić samą wtyczke męską , bo chciał bym mieć

> to ładnie zrobione myślałem żeby urzyć blaszek od bezpieczników

> ?

kup normalne pojedyncze konektorki żenskie

bo pasującej wtyczki to raczej nie dostaniesz wink.gif

a konektorki to groszowe sprawy...

> oraz gdzie w kabinie zdaje + który ma taką samą wartość jak na aku

> bo mam włącznik który sie włącza rozpoczęciu ładowania

tzn. ile potrzebuje? więcej niż 13,5V?

bo tyle zazwyczaj jest na aku przy sprawnym altku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy gdzięś w kabinie

> jest więcej niż 12V

A skąd miałoby się wziąć? wink.gif Albo jest tyle co na akumulatorze (czyli te miejsca instalacji gdzie jest prąd bez uruchomienia silnika) albo tyle co na alternatorze (przynajmniej teoretycznie wink.gif ) po odpaleniu.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ktoś ma cierpliwość i narysuje schemat tego urządzenia?

Przerysowałem schemat z płytki i po przeanalizowaniu zasady działania jest OK poza jednym - nie wiem dokładnie jeszcze do czego służy tranzystor T1, a może D2 jest diodą zenera i jest to coś w rodzaju blokady napięciowej?

Na razie schemat jest taki jak widać, proszę o weryfikację, uwagi i poprawki. Jeżeli będzie wszystko w porządku to pomyślimy o płyteczce.

Pozdrawiam

post-59799-14352484769697_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przerysowałem schemat z płytki i po przeanalizowaniu zasady działania

> jest OK poza jednym - nie wiem dokładnie jeszcze do czego służy

> tranzystor T1, a może D2 jest diodą zenera i jest to coś w

> rodzaju blokady napięciowej?

> Na razie schemat jest taki jak widać, proszę o weryfikację, uwagi i

> poprawki. Jeżeli będzie wszystko w porządku to pomyślimy o

> płyteczce.

> Pozdrawiam

Ja juz dawno sobie odpuściłem kopiowanie oryginała, jak się zorientowałem, że mój układ działa identycznie jak oplowski, a jest dużo prostszy. Mam nawet zwłokę 8 sekund (miało być 5 i było w domu przy zasilaniu +12V, w samochodzie jest 14,4V i czas sie nieco wydłużył..., ale i tak jest fajnie) pomiędzy zapaleniam silnika, a właczeniem świateł mijania. Mam też wyłączanie świateł mijania przełacznikiem świateł w pozycję "pozycyjne". Czego więcej trzeba? Układzik działa od poczęcia w kwietniu i nigdy nie zawiódł...

Mój układ zawiera tylko:

- 2 przekaźniki 20A, takie malutkie białe

- 4 tranzystory

- 6 oporników

- 2 diody

- 1 kondensator

- plastykowe pudełko

- konektorki, kabelki

Koszt elementów poniżej 11 zł.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Czy to o taki przekaźnik chodzi, bo wcześniejsze linki do allegro juz

> sa nieaktualne

> http://www.allegro.pl/item212981929_przekaznik_samochodowy_12v_30_40a_f_vat.html

Przekaznik jak przekaznik, nada sie na pewno.

Tylko jaki to ma sen gdy gosc przegina z cena przesylki. 16,5zl przy platnosci z gory za towar wartosci 1,5zl chyba mozna nazwac lekkim przegieciem.

Podskocz przy okazji do jakiegos motoryzacyjnego. Na pewno beda mieli przekazniki. Wydzie to po pierwsze taniej, po drugie szybciej.

PS

Jaki sens jest podawac linki do Allegro w watki ktory ma juz ponad pol roku? Za chwile aukcja zniknie a zainteresownie przekaznikami nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Przekaznik jak przekaznik, nada sie na pewno.

> Tylko jaki to ma sen gdy gosc przegina z cena przesylki. 16,5zl przy

> platnosci z gory za towar wartosci 1,5zl chyba mozna nazwac

> lekkim przegieciem.

> Podskocz przy okazji do jakiegos motoryzacyjnego. Na pewno beda mieli

> przekazniki. Wydzie to po pierwsze taniej, po drugie szybciej.

> PS

> Jaki sens jest podawac linki do Allegro w watki ktory ma juz ponad

> pol roku? Za chwile aukcja zniknie a zainteresownie

> przekaznikami nie.

Witam. Mam pytanie czy jak nie mam blaszek w skrzynce bezpieczników pod numerem 32 to jest może szansa ze mam to gnizado do przekaźnika świateł??? Ps. Jeśli nie mam tej instalacji, a mam możliwość wycięcia tych odcinków z innej astry na części to jak to najsprawniej zrobić???? Gdzie podłączyć piny z przekaźnika o numerach:

8

58L

56B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mam pytanie czy jak nie mam blaszek w skrzynce bezpieczników

> pod numerem 32 to jest może szansa ze mam to gnizado do

> przekaźnika świateł??? Ps. Jeśli nie mam tej instalacji, a mam

> możliwość wycięcia tych odcinków z innej astry na części to jak

> to najsprawniej zrobić???? Gdzie podłączyć piny z przekaźnika o

> numerach:

> 8

> 58L

> 56B

jak nie masz blaszek w gnieździe 32 to brak instalacji pod przekaźnik na 100%

instalację można samemu dorobic ale dokładnie to fachowcy wyjaśnią wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie masz blaszek w gnieździe 32 to brak instalacji pod przekaźnik

> na 100%

> instalację można samemu dorobic ale dokładnie to fachowcy wyjaśnią

Moge zatem zapytać gdzie znaleść schemat aby podłaczyć pozostałe piny od przekaźnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Na prośbę kol. Grzechurwk zamieszczam schemat i spis części włącznika skandynawskiego.

 

Spis części:

 

Nazwa Wartość

R5 1k

R6 10k

R2 24k

C 220uF/15V

R1 100k

D1 1N4004

D2 1N4004

D3 1N4004

D4 1N4004

D5 1N4004

D6 1N4004

T3 BC550C

T4 BC640

PK1 012-1ZKW koniecznie min. na 20A!!!

PK2 012-1ZKW

ZŁĄCZE1 OK.-8

OBUDOWA Z-68

Laminat 1stronny-43mmx58mm

 

Uwaga: ścieżki od pkt. 1 do pkt. 4 poprzez przekaźnik muszą być bardzo szerokie i grubo ocynowane - tam płynie 110W mocy, w pierwszej wersji układu ścieżki były cienkie i popaliły się aż do zwęglenia laminatu, więc łatwo tu o pożar...!!!

Załaczam rysunek płytki - trzeba go wydrukować na papierze gazetowym i przyłożyć do wypolerowanej płytki, zaprasować żelazkiem, potem odmoczyć papier w wodzie, ścieżki pozostaną na laminacie, można poprawić pisakiem i do chlorku żelaza, nie za długo trawić, bo mogą się podtrawić, potem polerka ścieżek , ocynk, wiercenie i lutowanie. To się nazywa metada termotransferu.

Niestety układu elementów na płytce nie mam w pdf, projekt robiłem w eagle-u, mam pliki, ale teraz nie mam eagle-a, ale mało jest elementów, można się domyślić gdzie co wstawić idąc od nr pinów.

 

Dołożyłem PCB i elementy tak na szybko, sprawdź nogi tranzystorów - wartości ich nie są krytyczne można użyć innych pnp i npn one pracują tylko jako drivery do przekaźników.

 

Pozdr.

post-145925-0-23192200-1479465973_thumb.jpg

aut-wl-swiatel - pcb from Eagle.pdf

post-145925-0-13545900-1479513186_thumb.jpg

post-145925-0-34749200-1479513643_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może odwrotnie wlutowałeś diodę D3 lub tranzystor T3 ?

Może płytka jest źle zrobiona - lustrzane odbicie ?

Może nie włączyłeś silnika ?

Może przełacznik świateł ustawiony na pozycyjne ?

 

W ww. przypadkach mijania nie zaświecą...

 

Pin 8: jest podłączony do przewodu czujnika ciśnienia oleju, który idzie do lampki oleju w zegarach, i tak:

 

- masa (silnik nie pracuje, lampka oleju świeci) - światła nie są włączone

- wysoka impedancja (silnik pracuje, lampka oleju zgasła) - po 8 sekundach włączają się światła mijania, bo przez D1, R1 i R3 pojawia się napięcie na bazie T3 i T3 wysterowuje przekaźnik PK1.

 

Uwaga: jeśli na wejściu 3 reg pojawi się napięcie 12V (gdy przełacznik świateł ustawimy na pozycyjne) - wtedy światła mijania gasną i zostają tylko pozycyjne.

 

Najlepiej układ sprawdź na stole: podłącz tylko 12V i masę, a pin 8 zwieraj i rozwieraj z masą -> przekaźnik powinien stukać...

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest poprawa. Wymieniłem tranzystor na inny i już światła mi się załączają i jedne i drugie tylko, że oba po stacyjce przed uruchomieniem silnika. Uprzedzam pytanie dioda D2 wlutowana w dobrą stronę zaporowo. Układ nie reaguje na zwarcie pin8 z pinem 5( GND), zwarcie GND ze ścieżką pinu 8 przed D2 niestety też nic. Prawidłowa reakcja na włącznik - gaśną światła mijania. Może jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak dla mnie za dużo tranzystorow i diod . jak wiadomo tranzystory nie za bardzo kochają niskie temp co może trochę się zemscic . poniżej b.prosty układ który zrobiłem ok tygodnia po wejściu obowiązku jazdy na swiatlach

układ pochodzi z forum Vectry i w astrze f sprawuje się idealnie- do dzisiaj się nie zajaknal

dscn7536.jpg

link do tematu swiatel -http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=27994&highlight=swiatla+jazdy+dziennej+skandynawskie

1 tranzystor 2 rezystory,1 kondensator i 3przekazniki .to wszystko idzie zmiescic w pudelku po kliszy fotograficznej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 tranzystory nie za bardzo kochają niskie temp co może trochę się zemscic .

1. Temperatura nie ma tu znaczenia: BC550C temp. pracy -55*C do +150*C, Przy -45*C to samochód nie odpali, a tranzystor będzie działał ;)

2. Układ 120W zmontowany na pająka w pudełku po kliszy? Gratuluję, módl się, żeby nie zrobiło się zwarcie, bo auto pójdzie z dymem :( Dla mnie bezpieczeństwo jest ważniejsze od łatwizny :)

3. Jak już porównywać, to pod względem ekonomicznym: koszt części mojego układu jest niższy: koszt wszystkich półprzewodników i rezystorów jest mniejszy od kosztu 1 przekaźnika, ma to oczywiście wymierne znaczenie dopiero przy produkcji seryjnej

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.