Jump to content
Sign in to follow this  
pablo79

Manual - Jak znalezc złącze pod "szwedzki" przekaznik w AII

Recommended Posts

> Witam, ponieważ autem jeżdżę ja i żona zamierzam zamontować taki

> przekaźnik. W skrzynce z bezpiecznikami znalazłem gniazdo 32 w

> którym są bolce na bezpiecznik. Ale chciałem upewnić się czy mam

> gniazdo na przekaźnik. W jaki sposób demontuje się ten włącznik

> świateł i lewy nawiew ? Czy ten przekaźnik będzie ok?

> http://www.allegro.pl/item190113325_automatyczny_wlacznik_swiatel_opel_oryginalny.html

Wyjęcie wyłącznika nie jest trudne - potrzebne są dwa małe płaskie śrubokręty. Przy wyłączonych światłach włączamy światło w kabinie, wtedy dobrze widać w pokrętle wyłącznika otwór, do którego wsuwamy do oporu śrubokręt (bez skojarzeń proszę 270747800-sex.gif) ciągnąc jednocześnie pokrętło do siebie. Po jego zdjęciu z obu stron wyłącznika są sprężyste zaczepy, w które wkładamy teraz oba śrubokręty i odchylamy je do wewnątrz. Wyłącznik powinien wyleźć bez problemu. Pod nim jest jeden wkręt a w otworze po kratce wentylacyjnej są kolejne dwa. Po ich odkręceniu wychodzi cały plastik i widać już wiązkę, do której miałem przymocowaną kostkę. Problem może mieć osobą o dużych dłoniach - tam faktycznie nie ma zbyt dużo miejsca.

Kratkę nawiewu wyjmowałem wkładając śrubokręty z obu stron i podważałem - trzeba to robić ostrożnie bo zostają ślady na plastiku, w którym siedzi, a wyjść to ona zbytnio nie chce - przynajmniej u mnie.

Wyłącznik zamontowałem dokładnie z tej aukcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przez dziurę od włącznika

> świateł nie ma szans na włożenie go w prawidłowe miejsce.

> - Więc dojście od zegarów wydaje mi się bardziej komfortowe.

Witam, właśnie skończyłem sprawdzanie czy posiadam wspomnianą kostkę i jest claps.gif. Dojście poprzez włącznik i nawiew, odczepiłem wiązkę z kostką i opuściłem ja w okolice pedału sprzegła i czekam na przesyłkę od GSI.

Jest tu najtaniej - 110zł (u innych w Poznaniu 150 i 169zł). Myślę, że nie trzeba demontować zegarów do podwieszenia kostki. Po zdemontowaniu dolnej osłony przy pedałach przy odrobinie akrobatyki ręką odnalazłem zaczep do kostki.

Teraz czekam na zamówiony włącznik i

odpoczywam boozing.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> przez dziurę od włącznika

> Witam, właśnie skończyłem sprawdzanie czy posiadam wspomnianą kostkę

> i jest . Dojście poprzez włącznik i nawiew, odczepiłem wiązkę z

> kostką i opuściłem ja w okolice pedału sprzegła i czekam na

> przesyłkę od GSI.

> Jest tu najtaniej - 110zł (u innych w Poznaniu 150 i 169zł). Myślę,

> że nie trzeba demontować zegarów do podwieszenia kostki. Po

> zdemontowaniu dolnej osłony przy pedałach przy odrobinie

> akrobatyki ręką odnalazłem zaczep do kostki.

> Teraz czekam na zamówiony włącznik i

> odpoczywam

No t ja mam chyba za wielkie lapy smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy robiłeś to praktycznie ?? Tzn szukałeś tej wiązki pod "szweda" przez dziure od włącznika świateł??

tak - tą "drogą" go zakładałem - co prawda nie mocowałem go na tej belce co powinien być

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zamontowałem oryginalny

A wiesz moze jaką ma ten przekaznik nazwe po niemiecku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A wiesz moze jaką ma ten przekaznik nazwe po niemiecku?

Niestety nie mam pojęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A wiesz moze jaką ma ten przekaznik nazwe po niemiecku?

Ja wiem smile.gif

TAGESFAHRLICHT

I żeby nie było, że taki świetny jestem w niemieckim zlosnik.gif Na schemacie jest napisane zlosnik.gif

Pozdroofka

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja wiem

> TAGESFAHRLICHT

> I żeby nie było, że taki świetny jestem w niemieckim Na schemacie

> jest napisane

> Pozdroofka

Hihihi mam schemat po polsku dlatego nie znalazłem

Ale jak zawsze na Lelka można liczyć smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hihihi mam schemat po polsku dlatego nie znalazłem

To pewnie oznacza "Światła do jazdy dziennej" a nie przekaźnik więc może:

TAGESFAHRLICHT PRZEKAZNIKEN ?

grinser006.gifhehe.gif

Pozdrofka

Share this post


Link to post
Share on other sites

> TAGESFAHRLICHT PRZEKAZNIKEN ?

Daleko nie byłem. To nazywa się:

RELAIS-TAGESFAHRLICHT

a w bardziej cywilizowanym wink.gif jezyku:

RELAY-DAY RUNNING LIGHT

Pzdroofka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumię, że jeżeli mam gniazdo nr 32 z bezpiecznikiem to na 100 % mam także instalacje pod "szwedzki przekażnik".

Pytam bo w skrzynce bezpieczników mam włożone niemal wszystkie bezpieczniki ale nie wszystkie są potrzebne bo np

- bezpiecznik nr 12 jest, a reflektorów przeciwmgielnych i instalacji do nich nie posiadam,

- bezpiecznik nr 30 jest, a dachu rozsuwanego i instalacji do niego nie posiadam,

- bezpiecznik nr 41 jest, a ogrzewanego lusterka zewnętrznego i instalacji do niego nie posiadam.

Czy nie może być tak również z bezpiecznikiem nr 32 ?

Pytam bo autor tego tematu w swoim manualu pisał o niemal 100 % pewności, że gdy jest gniazdo nr 32 to jest instalacja i złącze.

Nie szukałem złącza pod "szwedzki" przekażnik bo cały czas mam strasznie wypełniony. Myślę, że do samochodu zajrzę dopiero w sobotę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Daleko nie byłem. To nazywa się:

> RELAIS-TAGESFAHRLICHT

> a w bardziej cywilizowanym jezyku:

> RELAY-DAY RUNNING LIGHT

Dzieki

Dziwne ze nikt na e-bayu w germanii tego nie ma wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

>Witam

Włącznik mam i ja. Kupiłem na allegro z aukcji podanej w tym wątku (z resztą nie pierwszy raz robię zakupy u naszego kolegi)

Z montażem miałem problem, poleciało kilka kwa.., kwa...

Mianowicie pracownik z Bochum chyba specjalnie na mnie się uwziął i ukrył kostkę głęęęęęęęęęęboko za przewodami idącymi do skrzynki z bezpiecznikami.

Najpierw rozebrałem włącznik świateł i kratkę nawiewu - guzik znalazłem angryfire.gifangryfire.gif

Dopiero jak wymontowałem zegary mogłem sięgnąć głębiej i poszukać kostki. W końcu ją namacałem , wcisnąłem przekaźnik, włożyłem bezpiecznik - i sukces :-)

Niestety nie znalazłem miejsca, gdzie przekaźnik powinien być zaczepiony no i przykleiłem go taśmą izolacyjną do wiązki przewodów. Mam nadzieje że nie będzie hałasował ani się grzał.

pozdrawiam

kowal

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Włącznik mam i ja. Kupiłem na allegro z aukcji podanej w tym wątku (z

> resztą nie pierwszy raz robię zakupy u naszego kolegi)

> Z montażem miałem problem, poleciało kilka kwa.., kwa...

> Mianowicie pracownik z Bochum chyba specjalnie na mnie się uwziął i

> ukrył kostkę głęęęęęęęęęęboko za przewodami idącymi do skrzynki

> z bezpiecznikami.

> Najpierw rozebrałem włącznik świateł i kratkę nawiewu - guzik

> znalazłem

> Dopiero jak wymontowałem zegary mogłem sięgnąć głębiej i poszukać

> kostki. W końcu ją namacałem , wcisnąłem przekaźnik, włożyłem

> bezpiecznik - i sukces :-)

> Niestety nie znalazłem miejsca, gdzie przekaźnik powinien być

> zaczepiony no i przykleiłem go taśmą izolacyjną do wiązki

> przewodów. Mam nadzieje że nie będzie hałasował ani się grzał.

> pozdrawiam

> kowal

Ja też mam z Bochum smile.gif może dlatego mamy tak głęboko skryte. Ktoś inny pisał że bezs problemu przez włącznik świateł da się sięgnąć, ja w moim sobie tego nie wyobrażam.

Najważniejsze że efekt końcowy jest smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja też mam z Bochum może dlatego mamy tak głęboko skryte. Ktoś inny

> pisał że bezs problemu przez włącznik świateł da się sięgnąć, ja

> w moim sobie tego nie wyobrażam.

> Najważniejsze że efekt końcowy jest

a "5" w VIN-ie to która fabryka?

bo u mnie znów przez zegary nie mogłem kostki zlokalizować

natomiast całkiem prosto było sięgnąć od spodu za skrzynke bezpieczników - nawet nie zdejmowałem tego wygłuszenia - tylko odkręciłem te plastikowe wkręty i wygłuszenie lekko odgiąłem

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a "5" w VIN-ie to która fabryka?

Belgia - Antwerpia

mam z tej samej fabryki

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Rozumię, że jeżeli mam gniazdo nr 32 z bezpiecznikiem to na 100 % mam

> także instalacje pod "szwedzki przekażnik".

> Pytam bo w skrzynce bezpieczników mam włożone niemal wszystkie

> bezpieczniki ale nie wszystkie są potrzebne bo np

> - bezpiecznik nr 12 jest, a reflektorów przeciwmgielnych i instalacji

> do nich nie posiadam,

> - bezpiecznik nr 30 jest, a dachu rozsuwanego i instalacji do niego

> nie posiadam,

> - bezpiecznik nr 41 jest, a ogrzewanego lusterka zewnętrznego i

> instalacji do niego nie posiadam.

> Czy nie może być tak również z bezpiecznikiem nr 32 ?

> Pytam bo autor tego tematu w swoim manualu pisał o niemal 100 %

> pewności, że gdy jest gniazdo nr 32 to jest instalacja i złącze.

> Nie szukałem złącza pod "szwedzki" przekażnik bo cały czas mam

> strasznie wypełniony. Myślę, że do samochodu zajrzę dopiero w

> sobotę.

Czyli autor postu ani nikt inny się z takim przypadkiem nie spotkał i na postawione pytania nie potrafi odpowiedzieć ?

Czyżbym tylko ja miał taką sytuację w swoim aucie - coś nie chce mi się wierzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czyli autor postu ani nikt inny się z takim przypadkiem nie spotkał i

> na postawione pytania nie potrafi odpowiedzieć ?

> Czyżbym tylko ja miał taką sytuację w swoim aucie - coś nie chce mi

> się wierzyć.

Ja mam takie hocki klocki u siebie.

Np. instalacja pod ogrzewane lusterka była tylko do złącza X1. Dalej, do drzwi, musiałem prowadzić samemu.

Przypuszczam, że instalacja pod halogeny jest poprowadzona tylko do złącza X2 pomiędzy kabiną a komorą silnika.

Tak więc jeżeli masz styki w gnieździe bepiecznika 32 to pewnie masz też kostkę pod przekaźnik.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czyli autor postu ani nikt inny się z takim przypadkiem nie spotkał i

> na postawione pytania nie potrafi odpowiedzieć ?

> Czyżbym tylko ja miał taką sytuację w swoim aucie - coś nie chce mi

> się wierzyć.

witam

a nie mozesz sprawdzic tak jak np zrobilem to ja przez wsuniecie reki od tylu gniazda bezpiecznikow i proby "namacanie tej kosci"

ja u siebie tak to zrobilem i zajelo mi to 20 sek. asterke mam gliwicka

i tak jak pisalem bezpiecznika nie ma ale sa blaszki w gniezdzie na niego.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś ma cierpliwość i narysuje schemat tego urządzenia?

Co prawda, mam już zamontowany włacznik automatyczny świateł mijania własnego pomysłu i własnego wykonania, działający zgodnia z oczekiwaniami, ale co "oryginał" to "oryginał"...

Pierwszy krok już zrobiłem:

278919381-04.jpg

278919381-04linie.jpg

Wartości niektórych elementów:

R1=2k2

R2=100k

R3=2k2

R4=100k

R5=2k2

R6=2k2

R7=68,1k

R8=10k

C1=47uF/35V elektrolit

D1=BAVP21

D2=BAVP21

D3=BAVP21

D4=BAVP21

D5=BAVP21

D6=BAVP21

D7=1N4001

D8=1N4001

D9=1N4001

Pozdr.

post-65098-14352482730002_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy ktoś ma cierpliwość i narysuje schemat tego urządzenia?

> Co prawda, mam już zamontowany włacznik automatyczny świateł mijania

> własnego pomysłu i własnego wykonania, działający zgodnia z

> oczekiwaniami, ale co "oryginał" to "oryginał"...

> Pierwszy krok już zrobiłem:

> Wartości niektórych elementów:

> R1=2k2

> R2=100k

> R3=2k2

> R4=100k

> R5=2k2

> R6=2k2

> R7=68,1k

> R8=10k

> C1=47uF/35V elektrolit

> D1=BAVP21

> D2=BAVP21

> D3=BAVP21

> D4=BAVP21

> D5=BAVP21

> D6=BAVP21

> D7=1N4001

> D8=1N4001

> D9=1N4001

> Pozdr.

skąd wziąłeś wartości?

Musze przyznać ze jesteś dobry smile.gif

Tez o tym myślałem, żeby to wszystko rozrysować i zrobić oryginała ala autokacik smile.gif - nie byłoby problemów z żaróweczka od oleju smile.gif

Aha dodam jeszcze że 7 w tym moim oryginale i na moich fotkach jest wykorzystana sa to pozycyjne z rozroznieniem na prawe i lewe

Share this post


Link to post
Share on other sites

> skąd wziąłeś wartości?

Rezystory i kondensator ze schematu, diody - wg typu: prostownicze dla zasilania i masy oraz pozostałe przełaczające, chyba, że niektóre są diodami Zenera, ale to wyjdzie na podstawie schematu. Tranzystory prawdopodobnie BC 337 npn sterujące przekaźnikami i pozostałe jakiekolwiek npn i pnp będą pasować, w końcu pracują tylko jako klucze. Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jeśli właczasz ręcznym przełacznikiem świateł na postojowe i wyłaczasz kilka razy, to czy ci się czasem lub zawsze zapalą przednie halogeny przeciwmgielne (jeśli je masz)?

Czy jeśli właczasz ręcznym przełacznikiem świateł na postojowe, to czy mijania gasną, a postojowe palą się nadal?

I jeszcze mała prośba: jeśli kiedyś będziesz wyjmował ten automat, to czy mógłbyś spisać oznaczenia na tranzystorkach i ewentualnie na szklanych diodkach - na Twoim zdjęciu są nie do odczytania. I jeszcze ewentulanie porównać płytkę ze zmodyfikowanym zdjęciem, czy dobrze poprowadziłem ścieżki?

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy jeśli właczasz ręcznym przełacznikiem świateł na postojowe i

> wyłaczasz kilka razy, to czy ci się czasem lub zawsze zapalą

> przednie halogeny przeciwmgielne (jeśli je masz)?

Nie bawiłem się w ten sposob

> Czy jeśli właczasz ręcznym przełacznikiem świateł na postojowe, to

> czy mijania gasną, a postojowe palą się nadal?

jeśli jest włączony silnik i świeciły sie mijania i przełączę ręcznie na postojowe to mijania gasną a postojowe sie swieca

> I jeszcze mała prośba: jeśli kiedyś będziesz wyjmował ten automat, to

> czy mógłbyś spisać oznaczenia na tranzystorkach i ewentualnie na

> szklanych diodkach - na Twoim zdjęciu są nie do odczytania. I

> jeszcze ewentulanie porównać płytkę ze zmodyfikowanym zdjęciem,

> czy dobrze poprowadziłem ścieżki?

> Pozdr.

Zobaczymy co da się zrobić

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak to wyglada u mnie smile.gif Przy okazji zakladania odciecia sprawdzilem czy mam u siebie potrzebne bebechy wink.gif

Widok przez dziure od wylacznika swiatel u gory widac wlot powietrza zlosnik.gif

Foto 1

Foto 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazłem u siebie taka kostke 8 pinowa ale tylko 7 kabli jeden pin jest pusty czy to moze jest kostka pod tego całego szfeda ??

sorki za jakosc ale telefon

szfedzw0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A tak to wyglada u mnie Przy okazji zakladania odciecia sprawdzilem

> czy mam u siebie potrzebne bebechy

> Widok przez dziure od wylacznika swiatel u gory widac wlot powietrza

> Foto 1

> Foto 2

Jakies male to pifko i nico wygazowane. Widac dlugo pozowalo do zdjecia smile.gif20.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jakies male to pifko i nico wygazowane. Widac dlugo pozowalo do

> zdjecia

Swiezo otwarte i mocno schlodzone 20.GIFhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> znalazłem u siebie taka kostke 8 pinowa ale tylko 7 kabli jeden pin

> jest pusty czy to moze jest kostka pod tego całego szfeda ??

> sorki za jakosc ale telefon

nikt w f-ce niema tego przekaznika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nikt w f-ce niema tego przekaznika ?

Tak ma być ze jest 7 kabelków, 8 jest wykorzystywany np w vectrze bo tam są osobno prawe i lewe postojowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak ma być ze jest 7 kabelków, 8 jest wykorzystywany np w vectrze bo

> tam są osobno prawe i lewe postojowe

a który bezpiecznik cza wsadzic w f-ce wiesz moze wklejiłem zdjecie tej kostki troche wyzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy wam się to przyda, ale jak wiadomo firma Auto Power Electronic ma w ofercie takie urządzenie do włączania świateł. Na pewno pasuje ono do astry f. Jak pasuje też do astry G to może warto się przyjrzeć schematom tamtego urządzenia wink.gif -ta firma opublikowała je na ich stronie wink.gif

Ogólnie te urządzonko nazywa się APE 100, jest skonstruowane że wystarczy włożyć je w tę kostkę no i ja płaciłem za nie 61zł wink.gif

ape100astraf94bk3.jpg

ape100ur1.jpg

może to coś pomoże wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak się nie ma złącza pod przekaźnik to jaka jest możliwość kupienia czegoś takiego co by działało na tej samej zasadzie i jak to podłączyć?. Jeszcze jedno cała elektronika jest w przekaźniku wiec może jest możliwość kupienia oryginalnego przekaźnika i podłączenia go przez szybkozłączki do przewodów i jakich?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy jeśli właczasz ręcznym przełacznikiem świateł na postojowe i

> wyłaczasz kilka razy, to czy ci się czasem lub zawsze zapalą

> przednie halogeny przeciwmgielne (jeśli je masz)?

Wczoraj zamontowałem przekaźnik oryginalny kupiony na allegro z firmy jak w linku powyżej(gsi).wszystko działa bez problemu lecz tak jak piszesz po przełączeniu na pozycyjne i spowrotem na zero włączają się halogeny i przeciwmgielne z tyłu lecz wystarczy jeszcze raz przełączyć i gasną

Tych dwóch świateł nie da się włączyć przełącznikami w pozycji zero wyłącznika świateł.

Nie udało mi się zawiesić przekaźnika na miejscu do tego przeznaczonym bo trzeba mieć rękę dziecka aby ją włożyć między rurę a karoserię chyba że ktoś ma jakiś pomysł jak to zrobić inaczej to chętnie wykorzystam pomysł.

Ogólnie taki przekaźnik to ekstra sprawa bo wreszczie nie muszę myśleć o włączaniu świateł.

------------------------

Opel Astra G 1.6 16V Kombi 1998r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę off-topic wink.gif

Ciekawe kto jest rekordzistą w konkurencji: ile czasu upłynąło od rejestracji na forum do napisania pierwszego posta grinser006.gif

Stach jest chyba w czołówce: 16 miesięcy wink.gif

P.S.

Pozdrów Małysza od nas wink.gif

Pozdroofka

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Trochę off-topic

> Ciekawe kto jest rekordzistą w konkurencji: ile czasu upłynąło od

> rejestracji na forum do napisania pierwszego posta

> Stach jest chyba w czołówce: 16 miesięcy

> P.S.

> Pozdrów Małysza od nas

W Wiśle sami rekordziści winner.gifa Małysza pozdrowię love_4.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wczoraj zamontowałem przekaźnik oryginalny kupiony na allegro z firmy

> jak w linku powyżej(gsi).wszystko działa bez problemu lecz tak

> jak piszesz po przełączeniu na pozycyjne i spowrotem na zero

> włączają się halogeny i przeciwmgielne z tyłu lecz wystarczy

> jeszcze raz przełączyć i gasną

> Tych dwóch świateł nie da się włączyć przełącznikami w pozycji zero

> wyłącznika świateł.

U mnie jest tak samo z tą różnicą, że przeciwmgielne z tyłu mi się nie zapalają, tylko z przodu.

Mój włacznik nie jest oryginalny, sam go zaprojektowałem i wykonałem w oparciu o opisaną zasadę i sposób działania oryginalnego. Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam

> Założyłem właśnie automat od kol. Krisba. Działa tak jak już opisano:

> po przekręceniu kluczuka zapala pozycyjne a po zapaleniu silnika

> po ok. 2 sek. włącza mijania. Nie ma podświetlenia zegarów, MID

> nie przygasa, można włączyć długie, nie da się włączyć halogenów

> i tylnych p.mgielnych.

> Co do montażu:

> - zdemontowałem wyłącznik świateł;

> - zdemontowałem lewy nawiew.

> Kostka była (automat kupiłem "w ciemno" bez sprawdzania czy jest

> instalacja ) przymocowana do grubej wiązki przewodów i oklejona

> taśmą izolacyjną. Kostka jest biała 8-polowa ale ma tylko 7

> styków. Automat chciałem zamontować w miejscu fabrycznie do

> tego przeznaczonym, zgodnie z rysunkiem z TIS-a, żeby to zrobić

> musiałem jednak zdemontować zegary. Uwaga - rysunek przedstawia

> belkę od tyłu, czyli uchwyt pod ten przekaźnik jest od strony

> grodzi a nie od strony zegarów - po połamaniu ręki w nadgarstku

> ( ) udało się.

> Czas operacji - ok. 20 min łącznie z otwaciem puszki i jej

> utylizacją po opróżnieniu.

> Niestety nie mam aparatu dlatego tylko ten opis.

> W razie czego uszczegółowię ten mini manual.

Witam!

A czy jest mozliwość wyłączenia działania przekaźnika np gdy chcesz coś "grzebać" w samochodzie i właczenie świateł np do rozgrzania silnika w garażu jest zbędne i nieporządane?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam!

> A czy jest mozliwość wyłączenia działania przekaźnika np gdy chcesz

> coś "grzebać" w samochodzie i właczenie świateł np do rozgrzania

> silnika w garażu jest zbędne i nieporządane?

> Pozdrawiam

przełaczyć na postojówki albo wyjąć bezpiecznik innej nie znam

Share this post


Link to post
Share on other sites

> przełaczyć na postojówki albo wyjąć bezpiecznik innej nie znam

Chyba, że ktoś z kolegów cos wymyśli? "Nasza brać kącikowa" ma przecież głowy nie od parady! cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do czego służą linie REG i OIL? Na 3 (REG) napięcie pojawia się po włączeniu świateł postojowych... a 8 (OIL) - to ciśnienie oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chyba, że ktoś z kolegów cos wymyśli? "Nasza brać kącikowa" ma

> przecież głowy nie od parady!

Już dawno wymyslone: zapodac dodatkowy wyłącznik naprzewód masowy. wink.gif

Pozdroofka

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do czego służą linie REG i OIL? Na 3 (REG) napięcie pojawia się po

> włączeniu świateł postojowych... a 8 (OIL) - to ciśnienie oleju?

3 - +12V po właczeniu świateł pozycyjnych lub mijania włacznikiem ręcznym

8 - masa, gdy pali się kontrolka oleju, +12V, gdy zgaśnie po właczeniu silnika.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a "5" w VIN-ie to która fabryka?

> bo u mnie znów przez zegary nie mogłem kostki zlokalizować

> natomiast całkiem prosto było sięgnąć od spodu za skrzynke

> bezpieczników - nawet nie zdejmowałem tego wygłuszenia - tylko

> odkręciłem te plastikowe wkręty i wygłuszenie lekko odgiąłem

> pzdr

Mam tak jak kolega 5 w VIN czyli Belgia - Antwerpia.

Wreszcie zamontowałem włącznik zakupiony w OpelGsi.

Dostęp do kostki miałem bardzo dobry od dołu po zdjęciu osłony nad pedałami. Choć muszę powiedzieć, że dłoń w nadgarstku trzeba mieć wyrobioną.

Ktoś wcześniej napisał, że tą drogą także udało mu się kostke z włącznikiem powiesić w miejscu do tego przeznaczonym. Mnie się to nie udało i żeby mi nie latała to przymocowałem ją plastikową zamozaciskową opaską do przewodów.

A automat do świateł działa idealnie i tak jak napisano nie podświetla zegarów i tablicy rejestracyjnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Myślę, że nie trzeba demontować zegarów do podwieszenia kostki. Po

> zdemontowaniu dolnej osłony przy pedałach przy odrobinie

> akrobatyki ręką odnalazłem zaczep do kostki.

> Teraz czekam na zamówiony włącznik i

> odpoczywam

Jak ten zaczep do kostki odnalazłeś ?

Ja także zakładałem od dołu, a mam dosyć wygimnastykowane dłonie w nadgarstku ale mi się nie udało tego zlokalizować i powiesić kostke z przekażnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja mam AII z 2004 N-joy i niestety nie ma blaszek pod bezpiecznik nr

> 32 (trudno wypatrzeć czy w gniazdu pod bezpiecznik są blaszki

> czy też nie, więc wyjąłem jeden z bezpieczników i wetknąłem w

> miejce 32 a tu luz ... nie ma blaszek) .... czyli pewnie nie

> mam instalacji pod przekaźnik ...............

kicha! tez mam N-Joy i kapa... u nas oszczędza się na wszystkim...

Trzeba dobrać się do schematu i polutować samemu.

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie dzisiaj zakładałem ojcu włącznik własnej konstrukcji i włączałem się w to złącze. Oto moje uwagi:

* najłatwiej dostać się do gniazda przekaźnika przez otwór za panelem włącznika świateł i nawiewu.

* kratkę nawiewu można zdjąć bez użycia narzędzi a jedyny sposób na jej wyjęcie to skierowanie jej w górę lub w dół (ale nie na wprost) i energiczne (o ile to możliwe w takiej pozycji) wyszarpnięcie, ja się męczyłem bo próbowałem ją wyjąć skierowaną na wprost a tak się po prostu nie da (jak się ją już wyjmie to widać dlaczego).

* do zdjęcia panelu trzeba wykręcić 3 wkręty - potrzebny jest śrubokręt z końcówką TORX-15.

* Gniazdo jest na wiązce idącej do włącznika świateł (tzn. ta wiązka się na nią rozgałęzia, gniazdo jest wcześniej, głęboko schowane) - w moim przypadku było zawinięte (skierowane na ściankę grodziową) przyklejone taśmą papierową do wiązki i dodatkowo przypięte do niej plastikową opaską. Samo gniazdo oklejone było taśmą izolacyjną PVC.

* Uwaga na ręce - wyglądam jak po spotkaniu z kotem.

75_1179428603.gif

Mam jeszcze jedno pytanie - czy oryginalny "przekaźnik" się wyłącza po włączeniu świateł włącznikiem? Tzn. czy po przestawieniu włącznika w pozycję postojowe, gasną światła mijania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> kicha! tez mam N-Joy i kapa... u nas oszczędza się na wszystkim...

> Trzeba dobrać się do schematu i polutować samemu.

> Pozdrawiam,

Nie ma nad czym płakać, wszystko co potrzebne jest w kostce włącznika świateł, tj. 15, 30, 31, 58R, 56. Brakuje OIL ale w moim włączniku go nie potrzeba, on wykrywa wzrost napięcia ponad 13,4V (później może nawet zmaleć, układ się "zatrzaskuje" do czasu wyłączenia zapłonu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam jeszcze jedno pytanie - czy oryginalny "przekaźnik" się wyłącza

> po włączeniu świateł włącznikiem? Tzn. czy po przestawieniu

> włącznika w pozycję postojowe, gasną światła mijania?

Tak smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Właśnie dzisiaj zakładałem ojcu włącznik własnej konstrukcji i

> włączałem się w to złącze.

Styk 58L+R polaczyles ze stykiem 58L i 58R w kostce?

przechwytywaniedi7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.