Viper2000hp Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 dobry! mam uno 1.5 i niedlugo bede musial zrobic mu generalke silnika(moj samochod to cud techniki-jezdzi na wszystkim-pije benzyne,pozniej gaz jak sie przelaczy a do tego caly czas olej-litr na 1500-2000km to troche za duzo )silnik bedzie rozebrany wiec przy okazji pomyslalem,zeby moze mu troche kucykow dodac(tak,zeby osiagnal w sumie 100-110hp) tylko pytanie jak to zrobic ) jesli wiecie jak to powiedzcie,bo ja troche zbyt ogolnie wiem co mi moze moc podniesc i jak to zrobic... i jeszcze jedno-pol roku tenu padla mi pompa paliwa i od tego czasu moja bestyjka stracila wigor-dostal jakby samoodciecia za nim osiagnie maksymalne obroty(zaczyna strzelac w pewnym momencie i nie idzie),stracil po kilkanasci kilomterow na kazdym biegu-na jedynce zamiast 50km/h ma 40,na dwojce zamiast 90 ma 75,na trojce zamaist 140 ma 115, a na czworce najszybciej jechalem 175 i jeszcze mial ochote jechac a teraz 150 osiaga w takim tempie,ze dalej nie chce mi juz probowac... jak ktos moze wiedzialby o co mu chodzi albo domysla sie to moge nakrecic filmik jak pracuje(z telefonu ale zawsze) i wyslac na maila. w skrocie-POMOCY!!! pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 Witam! Kolego profil uzupełnij i do FAQ-a zajrzyj, bo będzie lincz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 Radziłbym najpierw usunąć usterki,a potem myśleć o tuningu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > dobry! Witaj O profilu czyli informacji o sobie juz wyżej wspomniano. > mam uno 1.5 i niedlugo bede musial zrobic mu generalke silnika(moj > samochod to cud techniki-jezdzi na wszystkim-pije > benzyne,pozniej gaz jak sie przelaczy a do tego caly czas > olej-litr na 1500-2000km to troche za duzo )silnik bedzie > rozebrany wiec przy okazji pomyslalem,zeby moze mu troche > kucykow dodac(tak,zeby osiagnal w sumie 100-110hp) tylko pytanie > jak to zrobic ) Po prostu zmień silnik, tyle co napisałeś maja silniki z UNO Turbo > jesli wiecie jak to powiedzcie,bo ja troche zbyt ogolnie wiem co mi > moze moc podniesc i jak to zrobic... > i jeszcze jedno-pol roku tenu padla mi pompa paliwa i od tego czasu > moja bestyjka stracila wigor-dostal jakby samoodciecia za nim > osiagnie maksymalne obroty(zaczyna strzelac w pewnym momencie i > nie idzie),stracil po kilkanasci kilomterow na kazdym biegu-na > jedynce zamiast 50km/h ma 40,na dwojce zamiast 90 ma 75,na > trojce zamaist 140 ma 115, a na czworce najszybciej jechalem 175 > i jeszcze mial ochote jechac a teraz 150 osiaga w takim > tempie,ze dalej nie chce mi juz probowac... > jak ktos moze wiedzialby o co mu chodzi albo domysla sie to moge > nakrecic filmik jak pracuje(z telefonu ale zawsze) i wyslac na > maila. > w skrocie-POMOCY!!! > pozdrawiam! Jak wyremontujesz silnik powrócą stare możliwości silnika i jak na nasze budy to wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regan Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 ,,dobry" a wytłumacz mi kolego co za sens jest tuningowac silnik skoro i tak jezdzisz na gazie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > ,,dobry" > a wytłumacz mi kolego co za sens jest tuningowac silnik skoro i tak > jezdzisz na gazie Chryste Panie, jak słysze coś takiego to mi sie nóż w kieszeni otwiera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 > ,,dobry" > a wytłumacz mi kolego co za sens jest tuningowac silnik skoro i tak > jezdzisz na gazie Gasss to zło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 18 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 > Chryste Panie, jak słysze coś takiego to mi sie nóż w kieszeni > otwiera... to jest do mnie za to, ze chce miec wiecej koni w zagazowanym samochodzie czy do Twojego przedmowcy, bo sie chyba zgubilem darowac sobie jakiekolwiek przerobki? jak jest gaz to nic sie nie da zrobic? Panowie-krytyka owszem ale konstruktywna, bo za tepy jestem, zeby za wami nadazyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 Czytaj kolego do kogo jest Re: w tytule wątka to będziesz wiedział do kogo dana odpowiedż. A że kolega się zdenerwował na kolege regana to ma racje , bo bzdury pisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 Ano do kolegi regana to było skierowane... Nie mam gazu, chciałbym mieć. Problem w tym że wśród starych kierowców chodzą ploty, że gas to zło, bo oni sie nie znają (nie mówie że ja sie znam), sie wychowali na ładach,zaporożcach i ropnych mercach sprowadzanych z rzeszy...Co do młodych to się dziwię,bo chyba bardziej ciągnie ich do prawdy,ja nie lubie opierać sie na przesądach i wierzeniach,a fizyka mówi w tym przypadku sama za siebie (i chyba chemia też...) pozdro dla Leniwie Popychanych Gazem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 No jasne , że to głupawe i niesprawdzone przesądy.Ale wogóle co ma toże jak na gas to już nie można tiuningować?Czy ja może żle zrozumiałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regan Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 i tu sie mylisz mam do czynienia z samochodem jezdzącym na gazie dlatego wiem co pisze a po drugie po co dodawac silnikowi koni skoro na gazie sie to i tak traci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 18 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 > i tu sie mylisz mam do czynienia z samochodem jezdzącym na gazie > dlatego wiem co pisze a po drugie po co dodawac silnikowi koni > skoro na gazie sie to i tak traci przeciez jak mam gaz w seryjnym silniku to tez "traci"(wg niektorych traci, wg innych nie-mi lepiej chodzi na gazie niz na benzynie,mimo,ze w baku mam zawsze 98 oktanow...) wiec jasli mu sie pare tych koni dolozy to stan sie albo wyrowna do mocy seryjnego wozu albo wzrosnie w stosunku do seriala nawet przy jezdzie na gazie-zle mysle?... wiecej koni na banzynie to chyba wiecej i na gazie,nie? az taki glupi jestem,ze zle wnioskuje w takiej kwestii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regan Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 no to bedziesz kierowcą bombowca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 18 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 > no to bedziesz kierowcą bombowca tzn.??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 > i tu sie mylisz mam do czynienia z samochodem jezdzącym na gazie > dlatego wiem co pisze a po drugie po co dodawac silnikowi koni > skoro na gazie sie to i tak traci Może po to, że strata jest nikła, a zyski mogą przerosnąć wcześniejszą "stratę". Jak sądzisz co będzie miało lepsze odejście Uno 1.0 noPB czy może 1.1 LPG ? Bo ja jestem przekonany, że dobrze wyregulowany gaz w 1.1 spokojnie pozwoli mu "chodzić" lepiej od litrówki choć różni je tylko 10 KM. Generalnie od pewnego czasu mam lpg w mojej bestii i powiem Ci, że różnica jest bardzo dyskusyjna i upatruje jej przede wszystkim w mikserze, który zmniejsza znacznie średnice dolotu. Tylko, że moje auto pali 15-20% gazu niż benzyny, a jak ktoś chce śrubką oszukać apetyt silnika na trochę uboższe kalorycznie paliwo to sie nie można dziwić, że takie padło nie chce w ogóle jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regan Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 to dlaczego nie montowali seryjnie gazu tzn w fabryce skoro on jest taki super?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 18 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 > to dlaczego nie montowali seryjnie gazu tzn w fabryce skoro on jest > taki super?? a kto 20 lat temu jezdzil na gazie? teraz w ofercie wielu marek jest fabryczna instalacja gazowa i gwarancje na to daja...ale ja sie na technice dokladnie nie znam... mojej bestyjce juz nic nie zaszkodzi, no chyba,ze bym go utopil mozemy wrocic do tematu? co i jak moge mu zrobic,zeby mial tych koni troche wiecej? albo jak kto woli-co mozna zrbic,zeby samochod mail wiecej koni(bez wzgledu na czym jezdzi,jaka ma pojemnosc itd ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regan Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 po pierwsze zmien filtr powietrza z seryjnego na jakis stozkowy dorób do tego jakis fajny dolot i juz masz cos wiecej mocy ale i zarazem wieksze spalanie oraz ciekawsze brzmienie silnika pózniej, moze jakies lepsze swiece ,potem moze lepszy wydech zeby lepiej sie oczyszczał z spalin można tez włozyc jakąś strumienice a potem to juz przeróbki silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 > to dlaczego nie montowali seryjnie gazu tzn w fabryce skoro on jest > taki super?? Oj widzę, że jesteś po drugiej stronie jakiejś śmiesznej barykady. Szkoda bo nie lubię ludzi uprzedzonych i nieszukających samodzielnie odpowiedzi. Gaz to taki substytut benzynki, montujemy go bo jest ponad połowę tańszy w zakupie i szybko się zwraca jeśli ktoś dużo śmiga. Jest mniej kaloryczny i jeszcze parę la temu sposób w jaki był podawany do silnika był bardzo prymitywny co powodowało zauważalne spadki osiągów. W krajach w których ludziom sie dobrze wiedzie pewnie nikt nie myśli o tym żeby sobie zakładać jakiś balast do bagażnika, ale mimo to wbrew temu co sądzisz gaz był zakładany seryjnie do aut. Z tego co wiem to renault coś wkładało do meganek i "hjundaj" do swoich małych pendzideł - było tego więcej ale nie jestem tym aż tak zainteresowany żeby pamiętać. Ja proponuje Ci żebyś zrobił sensowną liste powodów dlaczego gaz ma zły wpływ na silnik, a potem odrzuć wszystkie które wiąrzą sie z kijowym montażem i regulacją . Nigdy wrogiem LPG nie byłem ale długo bardzo lałem do mojego czerwonego pieściocha czystą benzynkę z BP czy shell'a jak jakis właściciel S'klasy . Trochę się wahałem czy zakładać ale jak mnie kolega przewiózł swoim 1.0 LPG to poszedłem po rozum do głowy i już dzisiaj nie płace ~4.40 za litr tylko ciesze się tamkując do pełna i bezproblemowo jeżdżąc. Może gdybym miał faktycznie Mercedesa to bym olał LPG bo nie zależałoby mi na tych nawet kilkuset złotych oszczędności miesięcznie ale mam Uno i jak najbardziej mi na nich zależy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 ? lepsze świece, strumienica, stożek przy LPG (zapewne II generacji). Może nie spamuj jak nie wiesz jak sie podnosi moc silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 18 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 powiedzmy tak-jak ktos chce to zajezdzi woz bez wzgledu na to czy jest na gaz,benzyne,olej,paliwo rakietowe czy oranzade-o kazdy trzeba dbac,zeby jezdzil i tyle-ja w mojego uno wpakuje teraz 1500zl(dla studenta to malo nie jest ) na czesci,remont blachy itd(rozum mowi sprzedaj ale serce ...kaze go zatrzymac -sentyment po prostu ) i trudno sie mowi-bedzie jezdzil jak nowy i koniec-wszytsko zalezy od kierowcy. pytanie jak mam zrobic,zeby poprawic jego kondycje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 18 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 > ? > lepsze świece, strumienica, stożek przy LPG (zapewne II generacji). > Może nie spamuj jak nie wiesz jak sie podnosi moc silnika a wolny wydech? plan glowicy? cylindry bede musial zeszlifowac wiec pojemnosc troche podskoczy-da to cos? komputera nie bede chyba ruszal,bo to za duzy wydatak ale jakis inny walek rozrzadu dalo by mu sie zamontowac? albo zrobic mu pelen wtrysk i wtedy turbo zalozyc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regan Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 > ? > lepsze świece, strumienica, stożek przy LPG (zapewne II generacji). > Może nie spamuj jak nie wiesz jak sie podnosi moc silnika wiec słucham twoich propozycji pamietaj o tym ze to uno z silnikiem 1,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 18 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 do 4 rano dzisiaj pracowalem a wstalem o 7 wiec ide spac, bo odjezdzam...ciekaw jestem co Panowie wymyslicie o tu taki kawalek polskiej rzeczywistosci-WSTEP WOLNY DO PIT LANE PARK tyle,ze sie przejechalem na lotnisko-szkoda gadac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leski Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 > do 4 rano dzisiaj pracowalem a wstalem o 7 wiec ide spac, bo > odjezdzam...ciekaw jestem co Panowie wymyslicie > o tu taki kawalek polskiej rzeczywistosci-WSTEP WOLNY DO PIT LANE > PARK tyle,ze sie przejechalem na lotnisko-szkoda gadac... przypominam, że tematy nietechniczne poruszamy na kaciku Uno Klub Polska... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 > Oj widzę, że jesteś po drugiej stronie jakiejś śmiesznej barykady. > Szkoda bo nie lubię ludzi uprzedzonych i nieszukających > samodzielnie odpowiedzi. Gaz to taki substytut benzynki, > montujemy go bo jest ponad połowę tańszy w zakupie i szybko się > zwraca jeśli ktoś dużo śmiga. Jest mniej kaloryczny i jeszcze > parę la temu sposób w jaki był podawany do silnika był bardzo > prymitywny co powodowało zauważalne spadki osiągów. > W krajach w których ludziom sie dobrze wiedzie pewnie nikt nie myśli > o tym żeby sobie zakładać jakiś balast do bagażnika, ale mimo to > wbrew temu co sądzisz gaz był zakładany seryjnie do aut. Z tego > co wiem to renault coś wkładało do meganek i "hjundaj" do swoich > małych pendzideł - było tego więcej ale nie jestem tym aż tak > zainteresowany żeby pamiętać. > Ja proponuje Ci żebyś zrobił sensowną liste powodów dlaczego gaz ma > zły wpływ na silnik, a potem odrzuć wszystkie które wiąrzą sie z > kijowym montażem i regulacją . > Nigdy wrogiem LPG nie byłem ale długo bardzo lałem do mojego > czerwonego pieściocha czystą benzynkę z BP czy shell'a jak jakis > właściciel S'klasy . > Trochę się wahałem czy zakładać ale jak mnie kolega przewiózł swoim > 1.0 LPG to poszedłem po rozum do głowy i już dzisiaj nie płace > ~4.40 za litr tylko ciesze się tamkując do pełna i bezproblemowo > jeżdżąc. Może gdybym miał faktycznie Mercedesa to bym olał LPG > bo nie zależałoby mi na tych nawet kilkuset złotych oszczędności > miesięcznie ale mam Uno i jak najbardziej mi na nich zależy. za tą wypowiedź masz u mnie plusa i to jak berlin. Od siebie dodam, że jest coś takiego jak monopol paliwowy, i szara strefa, której do świadomości nie dopuszcza część mieszkańców tej planety. Po prostu nie pozwolili seryjnie montować gazu,bo nie było by zbytu na rope i nie zarabiałyby największe korporacje świata. To sie na szczęście zmienia, ale póki co to ONI dyktują warunki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 19 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 > po pierwsze zmien filtr powietrza z seryjnego na jakis stozkowy dorób > do tego jakis fajny dolot i juz masz cos wiecej mocy ale i > zarazem wieksze spalanie oraz ciekawsze brzmienie silnika > pózniej, moze jakies lepsze swiece ,potem moze lepszy wydech > zeby lepiej sie oczyszczał z spalin można tez włozyc jakąś > strumienice a potem to juz przeróbki silnika jak zrobic "fajny dolot" oraz co i ja zrobic w silniku? a co do wydechu-mam zamiar wywalic katalizator,wsadzic strumienice,wywalic srodkowy i zamienic koncowy na "mugen'a" lub cos w tym stylu-zadziala to? a jesli chodzi o strumienice to jakiej firmy czy to moze obojetne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 O dolocie to w "Zrób to sam" znajdziesz, albo w szukajce, bo bylo już na ten temat aż za dużo pisane. A katalizatora nie radziłbym usówac, wystarczy środkowy wywalic i na końcowy dac jakiś sport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 19 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 > O dolocie to w "Zrób to sam" znajdziesz, albo w szukajce, bo bylo już > na ten temat aż za dużo pisane. > A katalizatora nie radziłbym usówac, wystarczy środkowy wywalic i na > końcowy dac jakiś sport. dlaczego go nie wywalac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 > dlaczego go nie wywalac? Bo nic ci to nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 19 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 > Bo nic ci to nie da. czyli strumienica zamiast srodkowego czy ja tez olac? a strumienice jakiejs konkretnej firmy czy to wszystko jedno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 > czyli strumienica zamiast srodkowego czy ja tez olac? > a strumienice jakiejs konkretnej firmy czy to wszystko jedno? To ja może conieco się wypowiem Po pierwsze silnik 1.5 w przypadku zdrowego okazu, jest dynamiczną i dobrą jednostką w uniaczu - to tez motor z rodziny modular, wiec trzeba pamiętac ze jest kolizyjny. Zmierz kompresję na garnkach, jeśli to konieczne zrób próbe olejową - wtedy masz pojęcie na temat dołu. W głowicy zmien uszczelniacze zaworowe, wypoleruj kanały, zawory, możesz nieznacznie doprężyć silnik, ale nie wiem ile można ściąc główke w modularach. Konieczna bedzie tez regulacja luzów zaworowych, ale to jasne. Możesz też odelżyć zamach - wtedy silnik sie szybko wkręca na obroty - ja mam 2 kg mniej. Do tego dolot ze stożkiem, choc w LPG ja już nie jestem specem i tutaj nie doradze. Wydech w zależności od tego, jak głośny ma byc i raczej rzeźba, bo nic gotowego, oprócz Michaela TS II do 1,4 nie ma w PL. To jest wariant podstawowy - zysk mocy w zależności od stopnia obróbki głowicy i stanu silnika - wróżyć nie bede, u mnie takie coś dało prawie 10km w 1.2, gdzie bazą jest 73KM w serii. A i jeszcze zmień pompe paliwa, jeśli padła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 Daj se spokój z srumiennicą.Wywalasz tylko środkowy i na koniec zakładasz sprtowy wydech:polecam WM Sport-mam takowy, i masz bas jak ta lala.A czy to dodaje kucy to nie wiem, ale efekt jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 19 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2007 boze,jaki ze mnie laik-co to znaczy "modular"-tak na przyszlosc chce wiedziec i dzieki za rady. z turbo nic sie nie da zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 a jakis inny walek rozrzadu da rade wsadzic-chociazby ten z punto 75(tak jak w "Zrob to sam"-nie bedzie lepszy?) albo cos takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Też kiedyś przerabiałem na forum ten temat i nie ja jeden i wyszło że jak już to przełożyć cały silnik od turbawki i już. Inne wyjscia są , ale to zbyt pracochłonne i kosztowne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 > boze,jaki ze mnie laik-co to znaczy "modular"-tak na przyszlosc chce > wiedziec > i dzieki za rady. > z turbo nic sie nie da zrobic? Modular to rodzina silników fiata, ktorych konstrukcja siega lat 70-tych - najpopularniejsze w uno to 1372 n/a, ta sama jednostka też z turbo, badz 1283, 1301 - obie turbo, 1498 - czyli twoj. To odrebna rodzina niż fire - 999, 1108, 1116, 1242, czy też superfire 1368 itd. Silniki rodziny modular były montowane w wielu samochodach fiata. Co to turbo, to w 1.5 jest to wykonalne, ale standardowo trzeba odprężac motor, a ogolnie zeby uturbiac to musi byc w dobrym stanie. Wiem ze chyba kolega dejv667 swego czasu przymierzał sie do uturbienia 1,5, ale zrezygnował. Można dokonac uturbienia na opsrzecie z 1301, ale tutaj trzeba miec koretny plan jakie moce - a co za tym idzie jakiej obróki istniejącego osprzetu trzeba bedzie dokonywac, poza tym strojenie - chyba lepiej na kompie z 1.3T. To jest dłuuuuugi i trudny temat, a o kosztach już nie wspominam jeżeli ma to pojezdzic.... pozdrawiam i zycze rozsadnych decyzji - ja proponuje lekkie mody w n/a, jeżeli chcesz turbo - to szukaj UT do szlachtowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 skoro tak mowicie to daruje sobie wieksze zmiany-wylecze go, przerobie wydech, zaloze stozek,splanuje lekko glowice(i tak bede ja sciagal.bo uszczelke musze zrobic a i pierscionki pewnie do wymiany sie okaza),zmienie swiece,wypoleruje kanaly i zmienie moze kolo zamachowe-chyba bedzie troche sprawniejszy od serii...a pozniej zbieram kase i wloze mu caly silnik z turbo jesli wczesniej sie nie rozmysle... 1.6 16v z sieny tez raczej trudno zalozyc albo 2 litery z lancii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 > 1.6 16v z sieny tez raczej trudno zalozyc albo 2 litery z lancii? jeśli chodzi o 1.6 16v to do kolegi Puzonka z tym jesli 2 litry, np z Tipo Sedicivalvole albo Coupe T to do kolegi KFASA z forum UT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 dobra wielkie dzieki za pomoc, zobaczymy co z tego wyniknie ale chyba wam jeszcze tak szybko tego tematu nie odpuszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 > dobra > wielkie dzieki za pomoc, zobaczymy co z tego wyniknie > ale chyba wam jeszcze tak szybko tego tematu nie odpuszcze Nie musisz, jestem na podobnym etapie i sam jestem zainteresowany - no może nie na takim samym etapie bo mój jeszcze nie spala 1l oleum na 1700km, dolewałem w sumie w ciągu roku 3l, a przejeżdżam rocznie ok 20kkm, ale i tak mechanik jakieś 40kkm temu mówił o zamianie bo tego to nie opłaca sie remontować, a silnik jak kapał tak kapie, a nic mu nie ubywa. Najbardziej chciałbym silnik z nowej generacji MultiJet, nawet jeśli będzie potrzeba sporego rzeźbienia w budzie jestem w stanie to zaakceptować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 na widok mojego cuda ludzie dziwia sie,ze jeszcze sie toczy(jak sie go odpali to robi zaslone dymna i dopiero z niej sie wynurza ) ale jeszce bardziej sie dziwili jak kladlem jednego po drugim bez problemu(jak jeszcze byl sprawny...) dlatego musze mu przywrocic dawne osiagi albo cos przeszczepic,bo zal mi patrzec jak teraz musi walczyc o kazdy kolejny kilometr ja diesla nie czuje nawet najlepszego wiec zakrece sie chyba wokol 1.6 16v tylko jak sie dogadac z panem Puzonkiem? znalezc go nie moge... tepy jestem chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 > na widok mojego cuda ludzie dziwia sie,ze jeszcze sie toczy(jak sie > go odpali to robi zaslone dymna i dopiero z niej sie wynurza ) > ale jeszce bardziej sie dziwili jak kladlem jednego po drugim > bez problemu(jak jeszcze byl sprawny...) dlatego musze mu > przywrocic dawne osiagi albo cos przeszczepic,bo zal mi patrzec > jak teraz musi walczyc o kazdy kolejny kilometr > ja diesla nie czuje nawet najlepszego wiec zakrece sie chyba wokol > 1.6 16v tylko jak sie dogadac z panem Puzonkiem? > znalezc go nie moge... > tepy jestem chyba... http://autokacik.pl/showprofile.php?Cat=...part=1&vc=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Poważne plany,ale powodzenia życze.Cenie ludzi którzy chcą zrobic coś ponad serie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 20 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 > Poważne plany,ale powodzenia życze.Cenie ludzi którzy chcą zrobic coś > ponad serie. dzieki ale na razie seria sie musze zadowolic wiec mam kolejne pytanie-moj samochod dostal samoczynnie przedwczesnego odciecia(po tym jak pompa mi padla-wymienilem ja i wtedy sie zaczelo)-jakies 1500-2000rpm za wczesnie zaczyna strzelac jak oszalaly,pierdzi na potege,szarpie i za nic nie chce dalej jechac-to samo jest i na benzynie i na gazie,na kazdym biegu-reset kompa moze cos dac czy to cos innego raczej? i jeszcze z innej beczki-moje super zderzaki poprzedni wlasciceil traktowal chyba jako plug,bo ze wszystkich stron sa porysowane.bede uniakowi robil remont blachy(najwiekszy bajer bedzie z szyberdachem,bo mi juz rdza leci do srodka ) wiec mialem taki pomysl co by moze nie zatrzaskac ich zywica i wyrownac te rysy(i tak bede lecialy w kolor nadwozia,bo obecnie tez sa).zda to egzamin czy sie posypie? nie krzyczcie na mnie tylko krotko powiedzcie-tak czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 Możesz spróbować reset i zobaczysz,a jak nie to będzie coś z zapłonem może.Przyczyn może być więcej. A co do drugiego to na krótki czas wytrzyma,ale jak już zrobić to raz a dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 21 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 > Możesz spróbować reset i zobaczysz,a jak nie to będzie coś z zapłonem > może.Przyczyn może być więcej. > A co do drugiego to na krótki czas wytrzyma,ale jak już zrobić to raz > a dobrze. WIELKIE DZIEKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zrobilem reset i bestyjka w koncu normalnie chodzi na benzynie-rowniej niz jak go kupilem i zanim sie popsul co prawda strzela dalej,wiec teraz sprawdze zaplon ale jeszcze raz DZIEKI za benzynke a co do drugiego-dobrze,tzn? walnac podklad do plastiku i pozniej lakier? rysy zostane,papierem ich nie wyrownam... czyli jak to jest "dobrze"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 21 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 > WIELKIE DZIEKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! > zrobilem reset i bestyjka w koncu normalnie chodzi na > benzynie-rowniej niz jak go kupilem i zanim sie popsul > co prawda strzela dalej,wiec teraz sprawdze zaplon ale jeszcze raz > DZIEKI za benzynke > a co do drugiego-dobrze,tzn? > walnac podklad do plastiku i pozniej lakier? > rysy zostane,papierem ich nie wyrownam... czyli jak to jest "dobrze"? .... i juz sie zwalilo nie mam do niego sily... ale milosc jest slepa-zhem sniadanie i wymieni mu uszczelke pod pokrywa zaworow... mowicie,ze to moze byc jeszcze zaplon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 > Nie musisz, jestem na podobnym etapie i sam jestem zainteresowany - > no może nie na takim samym etapie bo mój jeszcze nie spala 1l > oleum na 1700km, dolewałem w sumie w ciągu roku 3l, a > przejeżdżam rocznie ok 20kkm, ale i tak mechanik jakieś 40kkm > temu mówił o zamianie bo tego to nie opłaca sie remontować, a > silnik jak kapał tak kapie, a nic mu nie ubywa. > Najbardziej chciałbym silnik z nowej generacji MultiJet, nawet jeśli > będzie potrzeba sporego rzeźbienia w budzie jestem w stanie to > zaakceptować. Czyżby kolejny swap?? Z multijetem nie powiem - bedzie sporo do rzeźbienia, ale nie ma sie co martwic - miejsca pod maska też jest dużo - skoro wchodzi 1.9D to i takiego multijeta sie wpakuje A jakby nie było to szkoda, że w PL nie ma zbyt wiele uniaków 1.4TD - to naprawde fajnie jeździ i mało pali - choć ja jestem ślepym wyznawcą benzyny i dla mnie np audi a3 110km tdi mojej koleżanki jeździ w złym zakresie obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.