Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.


CyberKasztan_2077

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos posiada w swoim pojezdzie opony michelin wykonane w systemie PAX? (run-flat)

W ofercie Michelin w Polsce nie moge znalezc takich opon, w hondzie mam zalozone opony Michelin Energy LX4 o rozmiarze 235-710 R 460A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar 155/80R13 - balonowy więc zdecydowanie niewyczynowy - dlatego opony "budżetowe" powinny wystarczyć.

Która z poniższych opon jest lepsza (albo mniej zła?):

Dębica "Frigo S-30" (niekierunkowe)

Matador "MP55 Plus Silika" (kierunkowe)

Frigo S-30 bardzo różnią się od innych odmian Frigo - mają zupełnie inny kształt bieżnika, a dostępne są tylko z profilem 80.

Matador miał kiedyś złą opinię, ale odkąd przejął go Continental chyba powinno być lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra to jeszcze i tu zadam to pytanie: dziś kupiłem felgi stalowe

> pod zimówki 175/70/R13 do swojej Ibi. Rozmiar felg to 5x13. I tu

> moje pytanie: czy te opony wejdą na felgi, czy musze jechać i

> wymienić je na 5.5 ?

Do rozmiaru 175 najwłaściwsze są felgi 5.5, ale 5.0 też będą OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozmiar 155/80R13 - balonowy więc zdecydowanie niewyczynowy - dlatego

> opony "budżetowe" powinny wystarczyć.

> Która z poniższych opon jest lepsza (albo mniej zła?):

> Dębica "Frigo S-30" (niekierunkowe)

> Matador "MP55 Plus Silika" (kierunkowe)

> Frigo S-30 bardzo różnią się od innych odmian Frigo - mają zupełnie

> inny kształt bieżnika, a dostępne są tylko z profilem 80.

> Matador miał kiedyś złą opinię, ale odkąd przejął go Continental

> chyba powinno być lepiej?

w tym rozmiarze to może już jakiś kleber/sava/barum albo coś, w okolicach 100zł/szt powinien być hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System Pax nie jest typowym Run Flatem. Michelin posiada typowe runflaty o nazwie "Zero Pressure" lub po prostu ZP.

Pax jest systemem budowy koła (specjalnie kształtowana felga + opona o wzmocnionych ścianach) i jest przeznaczony tylko i wyłącznie do aut seryjnie wyposażonych w ten system.

Jeśli chcesz sobie to założyć bo masz taki kaprys to odradzam. Po pierwsze cena po drugie serwis (słabo dostępny) i na koniec wymagania techniczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> System Pax nie jest typowym Run Flatem. Michelin posiada typowe

> runflaty o nazwie "Zero Pressure" lub po prostu ZP.

> Pax jest systemem budowy koła (specjalnie kształtowana felga + opona

> o wzmocnionych ścianach) i jest przeznaczony tylko i wyłącznie

> do aut seryjnie wyposażonych w ten system.

> Jeśli chcesz sobie to założyć bo masz taki kaprys to odradzam. Po

> pierwsze cena po drugie serwis (słabo dostępny) i na koniec

> wymagania techniczne...

Honda Odyssey w wersji Touring jest fabrycznie wyposazona w kola i opony PAX. Uzywam ten samochod w USA gdzie serwis jest dostepny, chociaz ograniczony do punktow Michelin i Honda. Moje pytanie dotyczy mozliwosci zakupu i serwisowania takich opon w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozmiar 155/80R13 - balonowy więc zdecydowanie niewyczynowy - dlatego

> opony "budżetowe" powinny wystarczyć.

> Która z poniższych opon jest lepsza (albo mniej zła?):

> Dębica "Frigo S-30" (niekierunkowe)

> Matador "MP55 Plus Silika" (kierunkowe)

> Frigo S-30 bardzo różnią się od innych odmian Frigo - mają zupełnie

> inny kształt bieżnika, a dostępne są tylko z profilem 80.

> Matador miał kiedyś złą opinię, ale odkąd przejął go Continental

> chyba powinno być lepiej?

na tym forum dobrze wypowiadają się o kleberach krisalp3 wiem że są po 140szt ten rozmiar, w testach Aś i motor za to dobrze wypadł Barum. Aha i chyba kierunkowa zimówka będzie lepsza niż niekierunkowa ale to tylko moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zima za pasem i najwyzszy czas kupic nowe gumy do Seicento zony.

Teraz pytanie:

Do Seicento pasuja 2 rodzaje opon: 145/70/13 i 155/65/13. Czy na zime lepiej (czyt bezpieczniej) zalozyc opony wezsze (wiekszy doscisk) czy szersze (wieksza powierzchnia stykajaca sie z podlozem) ?

Z gory dzieki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Zima za pasem i najwyzszy czas kupic nowe gumy do Seicento zony.

> Teraz pytanie:

> Do Seicento pasuja 2 rodzaje opon: 145/70/13 i 155/65/13. Czy na zime

> lepiej (czyt bezpieczniej) zalozyc opony wezsze (wiekszy

> doscisk) czy szersze (wieksza powierzchnia stykajaca sie z

> podlozem) ?

> Z gory dzieki za odpowiedzi.

145 kup dla zony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czy ktoś jeździł na tych oponkach? Jak się sprawują w naszych polskich warunkach w porównaniu np do Dębicy Frigo2?

Na Frigasach sporo jeździłem i nie powiem na śniegu bardzo dobrze się sprawują na mokrym tez w sumie dają rade... myslę ze na jednych oponkach mozna ze 40kkm zrobic... a jak Wasze doświadczenia z Fuldami ?

Z góry dzięki

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo,

czas na nowe opony zlosnik.gif

Ze względu na poruszanie się w zimie wyłącznie w mieście odpuściłem sobie kupowanie opon

zimowych, tak więc pozostają do wyboru opony całoroczne lub tylko letnie.

Rozmiar do Uno to :135/80 R13

Z całorocznych jest:

Pirelli P2500 za 132 zł

lub

Dębica Nawigator za 80 zł

z letnich wybór jest olbrzymi

nokiany, goodyeary, kleber, firestone, fulda

ale co brać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elo,

> czas na nowe opony

> Ze względu na poruszanie się w zimie wyłącznie w mieście odpuściłem

> sobie kupowanie opon

> zimowych, tak więc pozostają do wyboru opony całoroczne lub tylko

> letnie.

> Rozmiar do Uno to :135/80 R13

> Z całorocznych jest:

> Pirelli P2500 za 132 zł

> lub

> Dębica Nawigator za 80 zł

> z letnich wybór jest olbrzymi

> nokiany, goodyeary, kleber, firestone, fulda

> ale co brać?

Chyba letnie. U ojca w uno letnie są michelin Dokładnie takie i w ubiegłym roku jechał na nich po śniegu z przyczepką - dały radę.

Niestety w nowych takiego bieżnika nie mogę znaleźć.

Ważne, by mieszanka nie była za twarda. Laguną na letnich Pirelli P7 sąsiad nie mógł z miejsca ruszyć.

Wielosezonowe potrafią być głośne.

W omedze miałem Toyo i z lekka "wyły" smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba letnie. U ojca w uno letnie są michelin Dokładnie takie i w

> ubiegłym roku jechał na nich po śniegu z przyczepką - dały radę.

> Niestety w nowych takiego bieżnika nie mogę znaleźć.

> Ważne, by mieszanka nie była za twarda. Laguną na letnich Pirelli P7

> sąsiad nie mógł z miejsca ruszyć.

> Wielosezonowe potrafią być głośne.

> W omedze miałem Toyo i z lekka "wyły"

podobny bieżnik ma ten firestone

i chyba to będzie zwycięzca hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elo,

> czas na nowe opony

> Ze względu na poruszanie się w zimie wyłącznie w mieście odpuściłem

> sobie kupowanie opon

> zimowych, tak więc pozostają do wyboru opony całoroczne lub tylko

> letnie.

> Rozmiar do Uno to :135/80 R13

> Z całorocznych jest:

> Pirelli P2500 za 132 zł

> lub

> Dębica Nawigator za 80 zł

> z letnich wybór jest olbrzymi

> nokiany, goodyeary, kleber, firestone, fulda

> ale co brać?

ja mam całoroczne navigatory2 i poważnie dobre oponki, mam porównanie z zimówkami w kangoo więc wiem co pisze

tylko może kup sobie ciut większy rozmiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam całoroczne navigatory2 i poważnie dobre oponki, mam porównanie

> z zimówkami w kangoo więc wiem co pisze

> tylko może kup sobie ciut większy rozmiar

w rozmiarze 145/80R13 nawigatorów brak w sklepie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz mam do czynienia, ile kosztuje wymiana i wyważenie w przypadku alufelg w okolicach W-wy (Sulejówek, Mińsk Maz. itp.) możecie kogoś polecić w tych okolicach?

Może być i sprzedaż, ale pewnie nie kupię za cenę z netu, więc chyba w którymś internetowym kupię i tlyko na zmiane podjadę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

standardowe troche pytanie - co polecacie (moje ktyterium cenowe to max 220 zeta)

(195/60/15, asterka II)

Zastanawiam sie glownie nad:

- KLEBER KRISALP HP

- czy FIRESTONE WINTERHAWK

(jazda glownie "miastowa/w trasie", bez szalenstw po gorach, stad odrzucilem raczej DEBICE FRIGO 2).

pozdr,

Kosmyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam sie glownie nad:

> - KLEBER KRISALP HP

> - czy FIRESTONE WINTERHAWK

> (jazda glownie "miastowa/w trasie", bez szalenstw po gorach, stad

> odrzucilem raczej DEBICE FRIGO 2).

A może Sava Eskimo 3, wydaje się , że całkiem dobra opona na warunki mokre i suche. W każdym razie wg ADAC lepsza od obydwu wymienionych przez Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wyboru następujące opony w rozmiarze 175/70/R14. Wkrótce czekają mnie 2 przejazdy po prawie 2000 km - jestem w tej chwili w Szwecji. Wybór opon o tym rozmiarze pozostawia tu sporo do życzenia z racji powszechności aut o większych kołach oraz możliwości korzystania z opon z kolcami itd.

Oto lista:

Dunlop Winter Response - chyba za drogie

Falken EP-03 - nie znam

Goodyear UltraGrip 7(+)

Sava Eskimo S3

Yokohama IceGuard 20

Nokian W (WR nie ma w takim rozmiarze, ta marka też niechętnie, bo nie wiem gdzie to kupić)

Skłaniam się ku Goodyearowi, ale nie lubię przepłacać, więc proszę o konsultacje. Szczególnie zależy mi na możliwości poruszania się z dużymi prędkościami po prawdopodobnie dość dobrze odśnieżonych drogach o suchej, bądź mokrej nawierzchni (na zaśnieżonej i tak zwalniam z oczywistych względów, nie liczę też na znaczące różnice między oponami na lodzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwszy raz mam do czynienia, ile kosztuje wymiana i wyważenie w

> przypadku alufelg w okolicach W-wy (Sulejówek, Mińsk Maz. itp.)

> możecie kogoś polecić w tych okolicach?

> Może być i sprzedaż, ale pewnie nie kupię za cenę z netu, więc chyba

> w którymś internetowym kupię i tlyko na zmiane podjadę.

> Pozdrawiam

Ja płaciłem 40 zeta za alusy z wyważeniem (gumy kupione u nich). a co do zakupu to popytaj najpierw ile kosztuję u wulkanizatora z założeniem, że u niego kupisz i założysz! ja miałem kupić w necie, ale u wulkanizatora było taniej niż w sieci i gumy z tego roku, a nie jakieś leżaki z przed roku! założyłem barumy polaris 2 185/65/14 za 157/szt. wink.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po 9!!! latach urzytkowania moje Dębice Frigo Directional z 1998r. powiedziały 30.GIF

a dokładnie jedna z gum, która się rozwarstwiła na boku.

Miałem zamiar kupić nowe zimówki, ale tatko dał mi Barumki Polaris 2 z 2004 roku w super stanie, co by nie leżały w garażu.

No i fajnie, w kieszeni zostało min. 500zł!!

Po założeniu Barumów: SZOK icon_eek.gif!!

Twarde jak beton (ciśnienie 2,0at, założone zgodnie z kierunkiem toczenia),

do tego jakoś głośno szumią i bardzo słabo trzymają podczas hamowania.

Wiem, to przecież opona zimowa, więc trochę głośniej chodzi, ale twardość?

Dębice były dużo miększe od Barumów i dużo lepiej zachowywały się podczas hamowania.

Czy macie taki same spostrzeżenia co do Barumów?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Po 9!!! latach urzytkowania moje Dębice Frigo Directional z 1998r.

> powiedziały

> a dokładnie jedna z gum, która się rozwarstwiła na boku.

> Miałem zamiar kupić nowe zimówki, ale tatko dał mi Barumki Polaris 2

> z 2004 roku w super stanie, co by nie leżały w garażu.

> No i fajnie, w kieszeni zostało min. 500zł!!

> Po założeniu Barumów: SZOK !!

> Twarde jak beton (ciśnienie 2,0at, założone zgodnie z kierunkiem

> toczenia),

> do tego jakoś głośno szumią i bardzo słabo trzymają podczas

> hamowania.

> Wiem, to przecież opona zimowa, więc trochę głośniej chodzi, ale

> twardość?

> Dębice były dużo miększe od Barumów i dużo lepiej zachowywały się

> podczas hamowania.

> Czy macie taki same spostrzeżenia co do Barumów?

> Pozdro

co do barumków to mam je od niedawna jak na razie to zaobserwowałem że sa głośniejsze og np: dunlpów resztę będę dopiero sprawdzał. Z tego co czytałem w teście AŚ to wypadły trochę lepiej niż dębice i sa tylko gorszę od sawa eskimo tylko na aqupalingu

Zobaczę jak się będą spisywały w stosunku do kormornaów i i niefirmowych bieżnikowanych icon_eek.gif które o dziwo w zimie były wyśmienite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do barumków to mam je od niedawna jak na razie to zaobserwowałem

> że sa głośniejsze og np: dunlpów resztę będę dopiero sprawdzał.

> Z tego co czytałem w teście AŚ to wypadły trochę lepiej niż

> dębice i sa tylko gorszę od sawa eskimo tylko na aqupalingu

> Zobaczę jak się będą spisywały w stosunku do kormornaów i i

> niefirmowych bieżnikowanych które o dziwo w zimie były

> wyśmienite.

Siemka

Czy masz wrażenie że Barumy są twarde?

Np. na studzienkach, nierównościach jezdni zachowują się jak jakieś kartoflaki angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co zmniejszajac rozmiar nalezy zmniejszyc profil?? zagladnij do pierwszego lepszego kalkulatora doboru opon i sam sie przekonasz...czyli wedlug ciebie zaleznosc jest liniowa i np rozmiar 145 powinien miec profil np.55?? po to zwieksza sie profil aby wskazania licznika byly w dopuszcalnych graniachc błędu wskazań...jakby nie zmienic profilu to roznica w wysokosci dwoch rozmiarow wynosi 14 mm a jak zmienimy wysokosc to spada ona tylko do 3 mm. Oczywiscie mowa o prawidlowych wskazaniach mozliwa jest wtedy gdy rozmiar 185/70/14 jest rozmiarem nominalnym zalecanym przez producenta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ok, spokojnie relax teke it easy smile.gif

Myślałem, że zmiana wysokości opony związana jest ze zmianą średnicy felgi jak np. zamiast 14 zakładam 15 więc oczywiste jest, że profil powinien być mniejszy.

A w tym przypadku zmienia się tylko szerokość opony inne parametry bez zmian w stosunku do oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ooo takim wariancie nie słyszałem żeby wysokość opony należało

> zwiększyć

Nie rozumiesz co znaczy druga cyfra. to wysokośc w procentach od pierwszej. CZyli jak zmniejszasz szerokość a druga cyfra się nie zmienia, to zmniejszasz teżpromień.

Myślę, że dobrze Ci wytłumaczyłem?

20.GIF sie należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Goodyear UltraGrip 7(+)

> Sava Eskimo S3

Mam zarówno jedne jak i drugie opony.

Eskimo dają radę, ciche i zachowujące się przewidywalnie.

Ale Ultra Gripy wydają się być lepsze, samochód dosłownie przylkejony do drogi.

Może to też czynnik psychologiczny... w końcu zaplaciłem za każdę 200 złotych smile.gif więc za takie pieniądze muszą być dobre.

Opony przeszły test śnieżno - lodowy z racji osotatnio panującej pogody. Naprawdę godne polecenia.

> Skłaniam się ku Goodyearowi, ale nie lubię przepłacać, więc proszę o konsultacje.

Nauczyłem się że na oponach i hamulcach nie warto oszcządzać.

>Szczególnie zależy mi na możliwości poruszania się

>z dużymi prędkościami po prawdopodobnie dość dobrze >odśnieżonych drogach o suchej, bądź mokrej nawierzchni.

Może popytaj jeszcze o Michelin ALPIN A3 175/70R14 88 T XL kosztują ok. 230 zł, ponoć lepsze od UG 7.

http://www.opony.com/opony/54893_michelin_alpin_a3.html

pozdrawiam

szerokiej drogi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam zarówno jedne jak i drugie opony.

> Eskimo dają radę, ciche i zachowujące się przewidywalnie.

> Ale Ultra Gripy wydają się być lepsze, samochód dosłownie przylkejony

> do drogi.

> Może to też czynnik psychologiczny... w końcu zaplaciłem za każdę 200

> złotych więc za takie pieniądze muszą być dobre.

> Opony przeszły test śnieżno - lodowy z racji osotatnio panującej

> pogody. Naprawdę godne polecenia.

> Nauczyłem się że na oponach i hamulcach nie warto oszcządzać.

> Może popytaj jeszcze o Michelin ALPIN A3 175/70R14 88 T XL kosztują

> ok. 230 zł, ponoć lepsze od UG 7.

> http://www.opony.com/opony/54893_michelin_alpin_a3.html

> pozdrawiam

> szerokiej drogi!

Dzięki za odpowiedź. Zakupiłem już Ultragripy 7+, obecnie czekam na przesyłkę. Mam nadzieję, że rzeczywiście ta cena przekłada się na jakość (choć niektórzy forumowicze zdają się nie podzielać tego zdania). Ostatecznie nie musiałem się ograniczać do tej listy, którą podałem w zapytaniu, bo znalazłem stronę "oponytanio" w wersji szwedzkiej i po długiej męce lingwistycznej udało mi się złożyć zamówienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam,

> standardowe troche pytanie - co polecacie (moje ktyterium cenowe to

> max 220 zeta)

> (195/60/15, asterka II)

> Zastanawiam sie glownie nad:

> - KLEBER KRISALP HP

> - czy FIRESTONE WINTERHAWK

> (jazda glownie "miastowa/w trasie", bez szalenstw po gorach, stad

> odrzucilem raczej DEBICE FRIGO 2).

> pozdr,

> Kosmyk

w razie czego wybor padl na KLEBERY

pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.