Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.


CyberKasztan_2077

Rekomendowane odpowiedzi

> Co sadzicie o zimowce Kelly Winter ST 185/60R14 - w necie po

> 141.15zl... warte to tych pienidzy czy jednak trzeba za taka

> opone zaplacic 220zl kupujac jakiegos Continetnala...? a moze

> inne propozycje?

Nie wiem czy warto z tymi chińczykami eksperymentować, jeśli jakiegoś baruma można mieć o około 25PLN drożej... Moe tż to nie jest rewelacja, ale chociaż wiadomo że nie jest też złe.

Swoją drogą w tym roku kupiłem Semperity i jestem bardzo pozytywnie do nich nastawiony (a to też nie droga marka opon..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy warto z tymi chińczykami eksperymentować, jeśli jakiegoś

> baruma można mieć o około 25PLN drożej... Moe tż to nie jest

> rewelacja, ale chociaż wiadomo że nie jest też złe.

> Swoją drogą w tym roku kupiłem Semperity i jestem bardzo pozytywnie

> do nich nastawiony (a to też nie droga marka opon..)

to podobno marka goodyera... prosze wiec o jakas konkretna propozycje semperity sa drozsze o ok 20zl/szt.

opona potrzebna do spokojnie jezdzonego Lanosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to podobno marka goodyera... prosze wiec o jakas konkretna propozycje

> semperity sa drozsze o ok 20zl/szt.

> opona potrzebna do spokojnie jezdzonego Lanosa.

Dębica to też grupa Goodyeara.. ale w ramach grupy to różne produkty powstają. Semperit to dla odmiany grupa conti..

Przy tej róznicy w cenie bym wybrał semperita. W końcu nie kupuje się oponek na rok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dębica to też grupa Goodyeara.. ale w ramach grupy to różne produkty

> powstają. Semperit to dla odmiany grupa conti..

> Przy tej róznicy w cenie bym wybrał semperita. W końcu nie kupuje się

> oponek na rok...

auto warte 3 kola... wiec oszczednosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto warte 3 kola... wiec oszczednosci...

To mam dla Ciebie taką propozycję:

- przejdź na rozmiar 175/65 R 14 (różnica obwodu 0.9%).

- kup w cenie 139,03 zł/szt całoroczną Dębicę Navigator2 - miałem tą oponę w espero, aktualnie mam w aveo i b.dobrze się sprawdza w każdych warunkach - w teście autobilda stwierdzili, że jest super na śniegu (testowali tą oponę pod marką sava adapto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To mam dla Ciebie taką propozycję:

> - przejdź na rozmiar 175/65 R 14 (różnica obwodu 0.9%).

> - kup w cenie 139,03 zł/szt całoroczną Dębicę Navigator2 - miałem tą

> oponę w espero, aktualnie mam w aveo i b.dobrze się sprawdza w

> każdych warunkach - w teście autobilda stwierdzili, że jest

> super na śniegu (testowali tą oponę pod marką sava adapto).

wspomniane kelly jest przy mniejszym rozmiarze tansze o 7zl - nie warto zwlaszcza ze trzeba dokupic 2 a 2 juz sa w rozmiarze 185, pozatym letnie sa Yoko Adrive wiec chodzi o typowo zimow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wspomniane kelly jest przy mniejszym rozmiarze tansze o 7zl - nie

Daj spokój z tym kelly - czegoś się na to guano uparł ?

To jest coś, czym uznane koncerny chcą walczyć z zalewem chińskich opon, nie niszcząc sobie normalnych marek. Przekonali się, że jest trochę kasy na rynku, którą im chińczycy zabiorą.

Co do Navigatora2 - to stary GoodYear Vector 3 i w testach wypada dobrze, czego nie można powiedzieć np. o Dębicy Frigo, która została przez ADAC oceniona jako nie warta polecenia.

> warto zwlaszcza ze trzeba dokupic 2 a 2 juz sa w rozmiarze 185,

To bez znaczenia - sam w aveo mam przód 175/65 R 14 a tył 185/60 R 14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O To przynajmniej porządna opona a nie chiński wynalazek

no noras napisal w drugiej galezi ze frigo (165zl z montazem) to szajs, mam jeszcze oferte na sawe escimo s3 (165zl z montazem), ale ta jest zjechana w testach ADAC i na Matador MP 52 (160zl z motnazem)...

mam juz metlik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no noras napisal w drugiej galezi ze frigo (165zl z montazem) to

> szajs,

Dla ścisłości - napisałem że adac w wyniku testu nie zaleca używania tej opony.

Kolega pisał o frigo2, które chyba nie było testowane, ale to goodyear ultragrip5 pod inną nazwą, więc należałoby sięgnąć do starych testów GY UG5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co sadzicie o zimowce Kelly Winter ST 185/60R14 - w necie po

> 141.15zl... warte to tych pienidzy czy jednak trzeba za taka

> opone zaplacic 220zl kupujac jakiegos Continetnala...? a moze

> inne propozycje?

Moze Barum Polaris 2?

1 ponoc tragiczne opinie mialy, a 2 calkiem niezle w testach wyszly.

Kupilem takie na ta zime i tragedii nie ma, jak na opone w tej cenie jest calkiem ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla ścisłości - napisałem że adac w wyniku testu nie zaleca używania

> tej opony.

> Kolega pisał o frigo2, które chyba nie było testowane, ale to

> goodyear ultragrip5 pod inną nazwą, więc należałoby sięgnąć do

> starych testów GY UG5.

to ja juz nic nie rozumiem np Eskimo S3:

test 175/65R14

test 185/60r14

wg pierwszego polecane, wg drugiego nie zaleca się spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co sadzicie o zimowce Kelly Winter ST 185/60R14 - w necie po

> 141.15zl... warte to tych pienidzy czy jednak trzeba za taka

> opone zaplacic 220zl kupujac jakiegos Continetnala...? a moze

> inne propozycje?

czy ja wiem czy najtańsza

http://www.opomarket.pl/produkt/12774/185_60r14_sw601_82h.html

a tu jeszcze polarisa po 149,- mają

http://www.opomarket.pl/produkt/9846/185_60r14_polaris_2_82t.html

Z goodridem miałem jakieś doczynienia i sam bym się skusił na testy, od kelly wolałbym już bieżnikowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ja wiem czy najtańsza

> http://www.opomarket.pl/produkt/12774/185_60r14_sw601_82h.html

rozmawiamy o oponie a nie o kartoflu

> a tu jeszcze polarisa po 149,- mają

> http://www.opomarket.pl/produkt/9846/185_60r14_polaris_2_82t.html

159 z dostawa + zalozenie 12,50 =171,50 - drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozmawiamy o oponie a nie o kartoflu

i myślisz, że kelly będzie się różniło od goodride'a ?

GR na żywo wygląda normalnie, mieszanka nie jest twarda, plastikowa, opona jest po prostu zwyczajna.

To jest ten sam target rynkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i myślisz, że kelly będzie się różniło od goodride'a ?

> GR na żywo wygląda normalnie, mieszanka nie jest twarda, plastikowa,

> opona jest po prostu zwyczajna.

> To jest ten sam target rynkowy

no ok, jak bede mial mozliwosc kiedys przetestowac to to zrobie. pytanie MP52 160zl, Frigo2165zl, EskimoS3165zl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ok, jak bede mial mozliwosc kiedys przetestowac to to zrobie.

> pytanie MP52 160zl, Frigo2165zl, EskimoS3165zl?

Eskimo

kiedyś, przez czysty przypadek, podczas wyjazdy w góry ze znajomymi było porównanie w podjeździe pod domek

Frigo 1, SnowPro 1, Eskimo tylko Sava dała radę podjechać bez pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wg pierwszego polecane, wg drugiego nie zaleca się

Mam te opony i prawda jest prosta: żeby zaczęły zachowywać się normalnie należy przejechać 500 km. Na początku rzeczywiście są bardzo śliskie na mokrym. Prawdopodobnie do testu nie "zdarto" ich w wystarczającym stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ok, jak bede mial mozliwosc kiedys przetestowac to to zrobie.

ja zjezdzilem komplet tych chinek wrozmiarze 205/70/15 - dawaly rade hehe.gif

A dzis testowalem Uniroyal MS66+ - wyje jak wsciekła no.gif ale trzyma sie drogi jak głupia ok.gif I mialem porownanie - bo z tego auta chwile wczesniej zdjalem inne (tez nowiutkie) ziomwki - bo nie dawaly rady.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ja juz nic nie rozumiem np Eskimo S3:

> test 175/65R14

> test 185/60r14

> wg pierwszego polecane, wg drugiego nie zaleca się

nie ma chyba takiego modelu opony , który w testach jest najlepszy w każdej szerokości idea.gif. Wnioski nasuwają się same skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn nie wyje ?

> Byc moze sie dotrą

> M.

Nic nie wyje, opony zachowują sie zupełnie naturalnie, są troche głośniejsze bo to przecież zimówki, ale żeby jakoś specjalnie głośne były to nie zauważyłem. Może plusem u mnie jest bardzo dobre wygłuszenie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Co byście polecali w rozmiarze 145/70 lub 155/70 R13?

> Na przód tylko, dwie potrzebuję oczywiście Z tyłu mam 155/70 jednak

> chyba na przód lepiej jak 145/70 będzie co?

etam panie bierz 155, ja mam 165 i jestem zadowolony ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja trochę z innej beczki - w Prakticerze macałem zimówki regenerowane i guma klocków bieżnika wydawała mi sie, a raczej była naprawdę strasznie mięciutka one chyba sie błyskawicznie zetrą, ale chyba powinny być całkiem dobre na mrozie. Spotkaliście się z bardziej twardą guma zimówek regenerowanych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wejdź sobie na allegro i zobacz. Dla mojego rozmiaru to jest około

> 50% ceny opony klasy budżetowej więc zamiast dwóch miałbym 4

I jeszcze pytanie ekonomiczne - co lepsze za podobne p-dze: chińskie oryginały czy regenerowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jeszcze pytanie ekonomiczne - co lepsze za podobne p-dze: chińskie

> oryginały czy regenerowane?

Jeśli mowa o zimówkach to z dwojga złego wybrałbym bieżnikowane. Ale i tak polecam jednak zdobyć się na trochę większy wydatek i wziąć coś z klasy budżet europejskich producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> udowodnij ze opona zimowa trzyma gorzej np. na suchym asfalcie w temp. w okol. 0 (czyli okres zimowy podobny jak mamy teraz wieczorami i rano) od opony letniej, bo to starałes sie wyzej udowodnic.

> w ktorym sa testowane opony zimowe, nic wiecej z niego nie wynika. daj test opona letnia vs. zimowa w temp ok 0. to bedziemy dalej gadac. (to ze w lecie i w wyzszych temp. lepiej bedzie trzymac letnia zgadzam sie)

To ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem po polsku, to zal, ale ze wprowadzasz innych w blad, to juz powinno byc napietnowane przez moderatorow... smirk.gif

wybrane przeze mnie fragmenty z podlinkowanego przedruku:

--------------------------------

Jedno jest pewne, to co od lat wmawiają nam oponiarze, czyli że zimówki powinno się montować natychmiast, kiedy temperatura spadnie poniżej 7°C, jest (delikatnie mówiąc) nadmiernym uproszczeniem.

Z wyznaczeniem najlepszego momentu zamiany opon letnich na zimowe jest trochę tak, jak z grą na giełdzie, trudno wskazać idealny moment na wykonanie ruchu. Opony letnie sprawiają, że samochód znacznie lepiej prowadzi się i hamuje na suchej oraz mokrej nawierzchni. I to nawet w niskich temperaturach!

Aquaplaning

Na pokrytej warstewką wody nawierzchni opony zimowe i całoroczne nie mają szans z ogumieniem letnim.Auto na referencyjnych oponach letnich traciło przyczepność dopiero przy ok. 80 km/h, natomiast na najlepszych w tej próbie zimówkach (Fulda Kristall Supremo) już przy 73 km/h. Doskonałe w próbach zimowych tanie opony Kyoto sprawowały się na mokrej nawierzchni fatalnie, tracąc przyczepność już przy prędkości ok. 62 km/h.

Hamowanie

W tej próbie wyniki były zgodne z przewidywaniami. Najlepiej wypadły referencyjne opony letnie, a dobre na śniegu i lodzie opony Kyoto pozwoliły zatrzymać auto dopiero po ponad 75 m.

Jazda po okręgu

W czasie jazdy po okręgu o mokrej nawierzchni doskonale spisywały się opony marek Dunlop, Goodyear i Michelin. W tej próbie wypadły nawet lepiej od opon całorocznych, ale i tak do wyników uzyskiwanych na referencyjnych oponach letnich sporo im brakowało.

Aquaplaning na łuku

Mimo znacznych postępów konstruktorom nie udało się jeszcze opracować opon zimowych, które w takiej próbie mogłyby stawić czoła dobrym oponom letnim. Ta próba pokazała, w jakich sytuacjach tanie opony Kyoto mogą okazać się niebezpieczne.

Hamowanie

Hamowanie na suchej nawierzchni nie jest najmocniejszą stroną opon zimowych. Nawet na najlepszych w tej próbie oponach całorocznych Vredestein droga hamowania była o długość samochodu dłuższa niż na oponach letnich. Najsłabsza z przetestowanych zimówek potrzebowała jednak o całe 11 metrów więcej!

----------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

gdzie teraz można kupic zimówki w dobrej cenie, albo kiedy najlepiej?

Bo przeglądam neta i okazji nie ma, a jak jest porównanie cen opon i wchodzę w dany sklep to....opony niedostępne (to po jaką cholerę są na np ceneo angryfire.gif)

potrzebny rozmiar 205/55/R16 , klasa opon ekonomiczna (ale nie chińskie zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz nie warto kupować bo będą leżeć i starzeć. Poza tym teraz producenci dopiero je produkują. Zauważyłem, że najlepiej jest kupować zimówki w październiku (druga połowa). Ceny są jeszcze przed sezonowe i są ewentualne wyprzedaże magazynowe. Ewentualnie ceny spadają też po pierwszej fali zakupów, która jest w listopadzie. Czyli początek grudnia. W tym roku jednak jak zima była duża to ceny utrzymywały się do wiosny. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno jest w tym dużo racji...

jednak o dziwo przed chwilą znalazłem promocję i kupiłem...

Kormoran...

bo w takiej cenie byłyby tylko chińskie...jak przyjdą to dam znać ile mają miesięcy (wg regulaminu nie więcej niż 18)

EDIT...

zbyt się cieszyłem... dzwonili ze sklepu i opon nie mają na stanie , w tym rozmiarze w ogóle nie mają zimówek...

"nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi"... a wszystko dzięki dopiskowi

Quote:

Cennik umieszczony w sklepie internetowym OPONEO.PL S.A. nie jest ofertą handlową w rozumieniu prawa, a jedynie odzwierciedleniem oferty producenta na dany sezon, dlatego też, nie gwarantujemy Państwu pełnej dostępności produktów zawartych w cenniku.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie teraz można kupic zimówki w dobrej cenie, albo kiedy najlepiej?

> Bo przeglądam neta i okazji nie ma, a jak jest porównanie cen opon i wchodzę w dany sklep

> to....opony niedostępne (to po jaką cholerę są na np ceneo )

> potrzebny rozmiar 205/55/R16 , klasa opon ekonomiczna (ale nie chińskie )

zobacz na opony.com.pl to najwiekszy sklep internetowy oponiarski nalezy do oponeo.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Zaczynam powoli rozglądać się za zimówkami Do mojej Zafira (205/55/R16).

Zastanawiam się nad jedną z tych trzech opon. Na Barumach jeździłem Astrą III i dawały radę. Z pozostałymi nie miałem styczności.

Coś doradzicie - ewentualnie inne propozycje do ok 320 zł/szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaczynam powoli rozglądać się za zimówkami Do mojej Zafira (205/55/R16).

> Zastanawiam się nad jedną z tych trzech opon. Na Barumach jeździłem Astrą III i dawały radę. Z

> pozostałymi nie miałem styczności.

> Coś doradzicie - ewentualnie inne propozycje do ok 320 zł/szt

Stare Polaris były super. jeździłem kilka sezonów w Astrze II.

Podonie stare Nokiany sprawdzały się - kupiłem takowe do Lacetti.

Polaris2 musiałem kupić 2 sztuki, bo przebiłem Nokiana i stwierdzam, że są raczej kiepskie, auto słabo się prowadzi, no i są głośne.

Podobne opinie słyszałem o Nokianach, które są gorsze od starych dobrych Nokianów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.