Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.


CyberKasztan_2077

Rekomendowane odpowiedzi

> to bardzo wysoki profil Na letniej masz profil boczny opony 140 mm, a na zimówce 113,75 mm -

> bardzo duża różnica , bo aż 26,25 mm (tyle obniży Ci się auto). Różnica w obwodzie koła też

> będzie duża - 610,2 vs 557,7 mm - konsekwencją tego będzie duże przekłamanie na liczniku i na

> prędkościomierzu. Przyjmuje się że przy zmianie opon, różnica w obwodzie koła nie powinna

> przekraczać 2% względem tego co było fabrycznie. U Ciebie między tymi dwoma kompletami jest aż

> 10%. Radziłbym sprzedać stare zimówki, póki jest na to dobry czas (teraz - gdy ludzie szukają

> tego, można sprzedać za lepszą cenę) i rozejrzał się za właściwymi, takimi jakie powinny być w

> Twoim samochodzie.

w necie na kalkulatorze obliczyło mi, że przekłamanie będzie rzędu 8% na liczniku i prędkościomierzu. więc chyba jednak trzeba rozejrzeć się za nowymi oponkami... dzięki za odp ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję te opony różnią się głównie rocznikiem produkcji i wskaźnikiem zużycia ("zwykła" ma "+" nie ma...). Nawet jak się wgryźć w parametry to nie widać różnic: Eskimo Eskimo+

Natomiast to co jakości tej opony, to zdecydowanie polecam. Używam Savy od 2008 roku i jestem z niej bardzo zadowolony, a akurat jeżdżę sporo po górach w zimie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam te opony w rozmiarze 205/55R16. Na śnieg są rewelacyjne, na mokrym wystarczające, natomiast jak tylko jest trochę cieplej i sucho, to trzeba zapomnieć o szybszym wejściu w zakręt, a hamować znacznie wcześniej niż na letnich. Opony typowo śniegowe. Jak dla mnie takie właśnie mają być zimówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te opony w rozmiarze 195/55/15 (Citroen Xsara) i też jestem bardzo zadowolony. Chociaż nie ukrywam, że na zimę 2011 pomyślę chyba o czymś wyższym... Może na przykład 185/65/15? Słyszałem że inaczej leżą na feldze i lepiej ją chronią. Nie wiem na ile to prawda, ale na logikę pomysł wygląda całkiem sensownie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam te opony w rozmiarze 195/55/15 (Citroen Xsara) i też jestem bardzo zadowolony. Chociaż nie

> ukrywam, że na zimę 2011 pomyślę chyba o czymś wyższym... Może na przykład 185/65/15?

> Słyszałem że inaczej leżą na feldze i lepiej ją chronią. Nie wiem na ile to prawda, ale na

> logikę pomysł wygląda całkiem sensownie...

Ale jakim cudem? to jest węższa opona to felga będzie gorzej chroniona. Jest wyższa o 26mm to na zimę może być problem ze śniegiem pomiędzy oponą, a zakolem (śnieg może wypychać zakole jeśli standardowo jest tam mało miejsca)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz ten model WR ?

> Cena nie gra roli, dla mnie nie ma nic ważniejszego niż dobra opona.

> Zbyt dynamicznie się przemieszczam, żeby na tym oszczędzać,

> a teraz dodatkowo mam atrakcje pt. RWD

Ojciec jeździ na Nokian WR (w aucie 4x4) i na śnieg kopny oponka jest jak najbardziej dobrym pomysłem (jeśli w ogóle cokolwiek oprócz łańcuchów jest dobrym pomysłem na śnieg 270751858-jezyk.gif). Jeździmy sporo po górach (kiepsko odśnieżane Sudety) i naprawdę zero problemów z tymi gumami. Cenowo niestety bez szału, ale z drugiej strony wydaje mi się że w tej cenie ciężko jest znaleźć coś porządniejszego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko z innej beczki ale dot. opon.

Zamowilem wlasnie na necie oponki i dostalem maila ze paragon bedzie dostepny po 3 dniach (gotowy do wydruku) i ze ten paragon jest argumentem do ubiegania sie w przypadku reklamacji ... jak mam to rozumiec? przysla mi maila ... W sumie juz 2 komplety kupowalem na necie ale jakos nie zwrocilem na to uwagi ... i w sumie nie mam paragonu chyba na nie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przymierzam się zmiany na nowsze opon zimowych i znalazłem w necie ofertę opon Dębica Frigo w interesującym mnie rozmiarze i cenie używane dwa sezony. DOT tych opon to 1907 czyli mają niecałe 4 lata.

Teraz pytanie:

Czy guma przez te 4 lata dużo straciła ze swoich początkowych właściwości ?? Abstrahując od zużycia które możemy na oko określić czy kupilibyście taki komplet opon? (jazda głównie w mieście, bez dalszych wypadów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie posiadam opony letnie do ml 275/55 r17 chce kupic zimowe 235/65 r17 czy beda pasowac ?? poniewaz bylem w miejscu gdzie sprzedaja opony i polecil mi je sprzedawca ze to jest zamiennik a problem jest taki ze opony wysylam do anglii i nie ma opcji zeby tam ich sie nie dalo zalozyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tydzień ataku zimy w Lublinie, kto mieszka ten wie. Totalna masakra, głowne ulice przypominają lodowisko + muldy. Uliczki osiedlowe to pół metra mokrego, grząskiego śniegu. Opona Nokian WR G2 działa cuda, polecam wszystkim, radzi sobie jak żadna. (195/65/15)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tydzień ataku zimy w Lublinie, kto mieszka ten wie. Totalna masakra, głowne ulice przypominają

> lodowisko + muldy. Uliczki osiedlowe to pół metra mokrego, grząskiego śniegu. Opona Nokian WR

> G2 działa cuda, polecam wszystkim, radzi sobie jak żadna. (195/65/15)

potwierdzam mam nokian wr g2 205/55/16 daje rade

dzis nawet żona zapytała czy nasza skoda ma naped 4x4 bo tak dobrze idzie po śniegu hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tydzień ataku zimy w Lublinie, kto mieszka ten wie. Totalna masakra, głowne ulice przypominają

> lodowisko + muldy. Uliczki osiedlowe to pół metra mokrego, grząskiego śniegu. Opona Nokian WR

> G2 działa cuda, polecam wszystkim, radzi sobie jak żadna. (195/65/15)

To ciągnik był, czy monster truck? Bo chyba tylko takie auta nie zawieszą się na podwoziu jadąc po półmetrowym mokrym śniegu. Tylko te 15-calowe koła coś nie pasują. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tydzień ataku zimy w Lublinie, kto mieszka ten wie. Totalna masakra, głowne ulice przypominają

> lodowisko + muldy. Uliczki osiedlowe to pół metra mokrego, grząskiego śniegu. Opona Nokian WR

> G2 działa cuda, polecam wszystkim, radzi sobie jak żadna. (195/65/15)

Frigo 2, też daje rade na sniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile zostało mm? bo wydaje się być ładnie

2MM ponad punkt krytyczny, na dodatek jedna strasznie buczy powyzej 80km/h. Fakt, ze ich nie oszczedzalem. Niutonow sporo i moc jest ladnie przenoszona ale zywotnosc jest bardzo krotka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uniroyal MS Plus 6

Sava Eskimo S2 - stary model, nowszego w tym roz. brak

Barum Polaris 2

Firestone FW930

Semperit MASTER - GRIP (warunkowo ze względu na cenę)

Dayton DW500

osobiście skłaniam się do Uniroyala, rozmiar 155/80/13 (nie mogę zmienić), ktoś coś poradzi? W niedziele musze cos zakupić.

Jeśli to możliwe to proszę o proponowanie przynajmniej dwoch opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uniroyal MS Plus 6

> Sava Eskimo S2 - stary model, nowszego w tym roz. brak

> Barum Polaris 2

> Firestone FW930

> Semperit MASTER - GRIP (warunkowo ze względu na cenę)

> Dayton DW500

> osobiście skłaniam się do Uniroyala, rozmiar 155/80/13 (nie mogę zmienić), ktoś coś poradzi? W

> niedziele musze cos zakupić.

> Jeśli to możliwe to proszę o proponowanie przynajmniej dwoch opon

Tradycyjnie polecam Uniroyala ok.gif Miałem poprzedni model (MS Plus 5) w Twoim rozmiarze, obecnie mam MS Plus 6 w rozmiarze 205/55 R16 i bardzo sobie chwalę. Opony nieco bardziej śniegowe niż autostradowe, ale zdają egzamin zarówno w mieście jak i w trasie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tradycyjnie polecam Uniroyala Miałem poprzedni model (MS Plus 5) w Twoim rozmiarze, obecnie mam MS

> Plus 6 w rozmiarze 205/55 R16 i bardzo sobie chwalę. Opony nieco bardziej śniegowe niż

> autostradowe, ale zdają egzamin zarówno w mieście jak i w trasie

A ja tradycyjnie polece Continental TS 830 ( także w wersji P ).Są rewelacyjne w każdych warunkach. Teraz mam wersje z rantami ochronnymi - super sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uniroyal MS Plus 6

> Sava Eskimo S2 - stary model, nowszego w tym roz. brak

> Barum Polaris 2

> Firestone FW930

> Semperit MASTER - GRIP (warunkowo ze względu na cenę)

> Dayton DW500

> osobiście skłaniam się do Uniroyala, rozmiar 155/80/13 (nie mogę zmienić), ktoś coś poradzi? W

> niedziele musze cos zakupić.

> Jeśli to możliwe to proszę o proponowanie przynajmniej dwoch opon

ja w tym rozmiarze (155/80 R 13) zakupiłem 4 lata temu Barum Polaris 2

w ub roku zastąpiłem je kompletem ... Barum Polaris 2 nie z powodu zużycia bieżnika tylko wieku grinser006.gif

bardzo dobra trakcja na śniegu i na mokrym- efektywnie odprowadzają wodę- jedyny feler to lekkie gwizdanie na mokrym ale można się przyzwyczaić

Letnie polecam Uniroyala (Rain Expert) lecz gdybym miał w identycznej cenie jak barum zimowe tej firmy to może bym sie pokusił na MS plus 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedyny feler to lekkie

> gwizdanie na mokrym ale można się przyzwyczaić

lekkie??? w skodzie roomster przy gumie 185 piszczy tak głośno, że pasażer zawsze pyta co to jest

trakcja fatalna, na mokrym na dwójce jak jadę na rondzie i dodam gazu to zawsze mieli kołami grinser006.gif no ale to pewnie bardziej kwestia sporego momentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lekkie??? w skodzie roomster przy gumie 185 piszczy tak głośno, że pasażer zawsze pyta co to jest

na początku także myślałem, że może pasek altka "popuścił" grinser006.gif ale jak dla mnie ten feler można przeboleć.

> trakcja fatalna, na mokrym na dwójce jak jadę na rondzie i dodam gazu to zawsze mieli kołami no

> ale to pewnie bardziej kwestia sporego momentu

i kwestia właściwości trakcyjnych konkretnego samochodu, rozmiaru opony jej wieku, warunków drogowych etc

Wielokrotnie w testach opona w dwóch różnych samochodach i dwóch różnych rozmiarach zachowywała się zupełnie inaczej.

Kolega wyżej pytał o rozmiar 155/80 R13 - czyli Panda, Corsa C, Punto II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem Vredestein Snow Track 3 i mi się trafiło dziś już zakopać w śniegu byłem lekko

> rozczarowany...

Ha! A ja w weekend byłem na nowych Frigo na Czarnej Górze. Drogi białe (a w najlepszym wypadku szare... 270751858-jezyk.gif), a auto ani razu się nie zakopało, a ABS łapał baardzo rzadko. Więc miałem miłe zaskoczenie, że choć najtańsze to jednak na śniegu Dębice pokazują klasę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ha! A ja w weekend byłem na nowych Frigo na Czarnej Górze. Drogi białe (a w najlepszym wypadku

> szare... ), a auto ani razu się nie zakopało, a ABS łapał baardzo rzadko. Więc miałem miłe

> zaskoczenie, że choć najtańsze to jednak na śniegu Dębice pokazują klasę

Mogę tylko potwierdzić mam Frigo 2 i jest to rewelacyjna opona ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wąskie raczej nie bo przesiadłem się na 155/70R13, a jak się zatrzymałem w śniegu na parkingu to już ani w przód ani w tył... no ale to chyba się może zdarzyć każdej oponie, wystarczy trochę oblodzonej nawierzchni pod śniegiem i po "ptokach" smile.gif

Zobaczymy jak będzie dalej, fuldy w tamtym roku mi się dwa razy zakopały...

A tak w ogóle to Vredestein Snow Track 3 bardzo fajnie się zachowują, na mokrej nawierzchni, wcale nie są jakieś nie wiadomo jak głośne jak inni pisali. Są bardzo miękkie przyjemnie się jedzie na nich po nierównościach. U nas gdzieś z ponad 1m śniegu jest zobaczymy co jeszcze pokażą tej zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lodzie to nie ma mocnych - każda opona puści, niezależnie czy to Frigo czy nowy Bridgestone smile.gif Fizyki i problemu braku tarcia się nie oszuka wink.gif Ja z Fuldami też miałem sporo do czynienia (Kristal Montero) i bywało różnie ;-) Najważniejsze, że ta opona nie zaskakuje kierowcy - jak ma trzymać to trzyma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> no i? bo zastanawiam sie tez nad innymi Pirelli a mianowicie - SNOWCONTROL SERIE II

ja zakupiłem za 125zł szt. winter carving 155/70 R13

oponka mięciutka, najlepiej sprawdza się w kopnym/ubitym śniegu i błocie pośniegowym

nie zaskoczyła mnie zachowaniem ani razu

na suchej będzie gorzej z racji tego że mocno będzie pracowała za to w śniegu jest znakomita - książkowa zimówka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja tradycyjnie polece Continental TS 830 ( także w wersji P ).Są rewelacyjne w każdych warunkach.

Kupiłem te gumki 205/55/16 (w promocji za 2/3 ceny) do viki i naprawdę rewelacyjnie się spisują. Zobaczymy jak z trwałością (za kilka lat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem te gumki 205/55/16 (w promocji za 2/3 ceny) do viki i naprawdę rewelacyjnie się spisują.

> Zobaczymy jak z trwałością (za kilka lat).

ja je kupiłem w rozmiarze 195/65 R15. Wybrałem je po testach adac, gdzie wypadły najlepiej na śniegu. Póki co jestem zadowolony, choć liczyłem na nieco lepsze trzymanie na śniegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.