Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.


CyberKasztan_2077

Rekomendowane odpowiedzi

> Kurcze a miałem w tamtym roku kupować, ale zostawiłem obecne jeszcze na jedną zimę.

> Dziś szukałem i:

> TS 830 - 990zł.

> Montero 3 - 830zł komplet.

> Jakby nie było różnica spora... Teraz nie wiem czy dopłacać czy nie

> Jeździł ktoś na tych Fuldach Montero 3 ?

> Po testach widać, ze na śniegu dobre, ale boję się o te oceny za jazdę po suchej i mokrej

> nawierzchni.

> Jeśli ktoś używał jeszcze jedną z tych opon to bardzo bym prosił o opinię.

Maiłem Montero 3. Są to opony bez zauważalnych problemów. Po Debicach frigo 1 niesamowita róznica na plus. Biorąc pod uwagę cenę niższą niż continentale lub GY UG7 uważam, że bardzo warto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie wiem co brać smile.gif

Nie chcę oszczędzać na bezpieczeństwie, tym bardziej że żona nie przepada za jazdą w zimie a tym samochodem ona głównie jeździ.

Teraz były tam kilkuletnie Toyo SNOWPROX S940 205/65R15, ale już twarde, trzeba je zmienić lecz dawały radę, bo bieżnik nie był zniszczony.

Czytałem już setki opini i sam nie wiem... boję się też trochę pływania na Ts830 przy suchej nawierzchni czy też dodatniej temperaturze. Ale chyba to jest do przeżycia dla żony mam nadzieję smile.gif

Dla przykładu w swoim aucie miałem Fuldy Montero i na nich auto nie pływało na zakrętach, lecz po zakupie Vredestein Snowtrack 3 takie zjawisko już występuje, choć ta druga opona znaczniej komfortowa jeśli chodzi o jazdę po dziurach i pewniej się jeździ. Kolejne jakie mam w moim autku to Cooper'y i na nich już auto nie pływa tak jak na Vredestein.

Ktoś się orientuje też może jaką wysokość bieżnika mają te Montero 3 i Ts 830 ? Te drugie chyba coś 9,5mm lub 1cm gdzieś widziałem ale nie mam pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Właśnie kupiłem żonie Toyotę Yariskę 2007 r. sprowadzoną z Francji.

Aktualnie ma założone opony Michelin 185/60/15.

Mam pytanie jakie opony zimowe polecicie?

Czy zimówki zakładać węższe?

Jakie macie opinie na ten temat ?

Toyota Motor Poland twierdzi że mają być takie same (185/60/15) a nie zamienniki...

Pzdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja z szerokością zszedłem o jeden rozmiar w dół, żeby lepiej trzymały się na śniegu (ale to ciągle był rozmiar polecany przez producenta). Imho to dobre rozwiązanie na zimę w bardziej zaśnieżonych częściach kraju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja z szerokością zszedłem o jeden rozmiar w dół, żeby lepiej trzymały się na śniegu (ale to ciągle

> był rozmiar polecany przez producenta). Imho to dobre rozwiązanie na zimę w bardziej

> zaśnieżonych częściach kraju

Tzn. np z 185/60/15 zszedłeś na 175/60/15???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn. np z 185/60/15 zszedłeś na 175/60/15???

To co napisałeś, będzie też niższe, więc nie jest to zamiennik, bardziej już 175/65 lub 165/65.

Ale przy tej szerokości (185) śmiało zostaw fabryczny rozmiar. Na pewno nie będzie źle, tylko lepiej na nieośnieżonym asfalcie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie!

> Właśnie kupiłem żonie Toyotę Yariskę 2007 r. sprowadzoną z Francji.

> Aktualnie ma założone opony Michelin 185/60/15.

> Mam pytanie jakie opony zimowe polecicie?

> Czy zimówki zakładać węższe?

> Jakie macie opinie na ten temat ?

> Toyota Motor Poland twierdzi że mają być takie same (185/60/15) a nie zamienniki...

> Pzdr...

ja w clio mam taki sam rozmiar na zimę jak i na lato ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja jeszcze zapytam raz o opony co sadzicie o tych oponkach goodyear ultragrip 7+ docelowo maja

> byc w rozmiarze 205/55r16

ja moge śmiało polecić te oponki mam u siebie w tym rozmiarze i jestem bardzo zadowowlony

w mniejszych autkach jeździłem na barum polaris II i moim zdaniem jest to najlepsza opona w stosunku jakość / cena w tym roku bede tez testował polariski III wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tradycyjnie już zapraszamy do dyskusji o oponach zimowych i całorocznych w tym właśnie wątku. Tylko

> tym i żadnym innym, do czego już towarzystwo zapewne przyzwyczajone . Zasady takie jak w

> poprzednich edycjach.

> Co najważniejsze, cytując Wujka Sibui "Dla uporządkowania dyskusji i ułatwienia innym życia proszę

> o ODPOWIEDNIE TYTUŁOWANIE POSTÓW (najlepiej nazwami opon, lub markami aut, do jakich szukamy

> opon)."

> Odpowiadamy oczywiście na temat. Konsekwencje złamania tej zasady są znane .

> Życzymy owocnych dyskusji.

co polecacie do clio 3? 165 /65/15 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie jakie opony zimowe polecicie?

> Czy zimówki zakładać węższe?

Żona w Swifcie ma 185/60R15 na zimę i lato. Winter Response i Premium Contact. Czy czuć negatywne skutki szerokich - jak na małe auto - opon? Nie. Jeśli już koniecznie zmieniać rozmiar to kompleksowo na 175/70R14 i mieć większy balon.

Nie mam też zastrzeżeń do Dunlopa SP Winter Response, o którym wspomniałem i polecam. Jeśli jednak Yaris będzie robił duże "naloty" to wybór jest oczywisty - Michelin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 5 sezonów jeżdżę na TS810. Mogę się wypowiadać w samych superlatywach o tej oponie, ale gdybym jeździł bardzo dużo to byłoby to nieopłacalne. Coś za coś czyli dobre trzymanie za szybkie zdzieranie. zlosnik.gif

Bez zastanowienia wybrałbym Conti.

Też Audi, też A4, też 195/65R15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w tytule, szukam, czytam i mam mętlik w głowie, bo gumiarze mówią by nie przepłacać, użytkownicy by czytać testy, a testy, że należy brać Conti, Michelin albo Goodyear. Wydać kasę łatwo, zaoszczędzić trudniej, mam jeszcze 3 tygodnie do odbioru autka, więc mogę się popytać a nie łapać co dają. Na pewno będę chciał w czasie zimy udać się na lekki offroad (czyli zjechać z asfaltu, ale nic wyczynowego, ot leśne drogi gdzie może być zima). Na jakie oponki warto zwrócić uwagę w normalnej cenie poza tymi trzema firmami które wymieniłem które już nie prezentują niestety normalnej ceny? Barum, Semperit, Sava, BFGoodrich? Dzięki! 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> należy brać Conti, Michelin albo Goodyear.

Lub Dunlop.

> Wydać kasę

> łatwo, zaoszczędzić trudniej

Jeżdżąc dużo zaoszczędzić nie jest trudno bo jedyny, rozsądny wybór to Michelin, który wolniej się zużywa.

Gorzej jeśli jeżdżąc mało, chcemy wydać mało, a jeździmy "outlaw". Ja bym w takim wypadku wybierał Uniroyala.

> Na pewno będę chciał w czasie zimy udać się na lekki offroad (czyli zjechać

> z asfaltu, ale nic wyczynowego, ot leśne drogi gdzie może być zima).

Ja do samochodów na budowy gdzie opona się prędzej przecina, wybula niż zużywa bieżnik wybieram Savę.

> Na jakie oponki warto

> zwrócić uwagę w normalnej cenie poza tymi trzema firmami które wymieniłem które już nie

> prezentują niestety normalnej ceny?

Fulda, Kleber, Nokian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam w rozmiarze 185/65/R15.

Zastanawiałem się nad Dębicą (bo tania), ale chyba wyszło mi to szybko z głowy. Nie wiem co kupić?

Polaris 3

Firestone Winterhawk2

Fulda KRISTALL MONTERO 3

Nokian WR D3

A wyżej to już cenowo na pewno nie mam szans na zakup

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam w rozmiarze 185/65/R15.

> Zastanawiałem się nad Dębicą (bo tania), ale chyba wyszło mi to szybko z głowy. Nie wiem co kupić?

A dlaczego zrezygnowałeś z Dębicy?

Ja 2 lata temu do GP zakupiłem Frigo 2 i pojechałem do Zakopanego i po śniegu(a było tam go dużo) jeździło mi się rewelacyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam w rozmiarze 185/65/R15.

Ja dopiero co szukałem w tym samym rozmiarze do Dacii. Kupiłem nowego UltraGripa 8, ale faktycznie tani nie był.

Z opcji tańszych miałem upatrzonego Uniroyala MS Plus 66. Bieżnik wybitnie pod koleiny z wodą. Cena była niższa o 50 zł.

> Zastanawiałem się nad Dębicą (bo tania), ale chyba wyszło mi to szybko z głowy.

Dawniej się mówiło, że Dębica jest zimowa, a Kormoran jesienny. zlosnik.gif Chyba coś w tym jest.

> Polaris 3

Mógłbym mieć. Jeździłem tylko Getzem na "dwójkach". OK.

> Firestone Winterhawk2

Nie jestem przekonany do tej firmy. Pamiętam letnie Firestone'y w Stilo - bez uśmiechu. oslabiony.gif

> Fulda KRISTALL MONTERO 3

Mógłbym mieć. Ale też jeździłem tylko na poprzednikach.

> Nokian WR D3

Pewnie dobra, ale u źródeł, z których biorę opony to Nokian nie należy do tanich i wolę już coś made in Poland.

> A wyżej to już cenowo na pewno nie mam szans na zakup

Na dziś dzień jeśli miałbym kupić najtańszą to byłaby to Frigo 2. Dopłacając 37 zł miałbym Uniroyala. A wersje "top" wprowadziłem w życie: UG8.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dlaczego zrezygnowałeś z Dębicy?

> Ja 2 lata temu do GP zakupiłem Frigo 2 i pojechałem do Zakopanego i po śniegu(a było tam go dużo)

> jeździło mi się rewelacyjnie

Jakoś się naczytałem, źle o tej oponie frown.gif

Może to byłczarny marketing innych firm?

Dzięki za opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę ostatnio pojeździłem za oponami do Fabii i poszukuję opon 165/70/R14 i tak sobie upatrzyłem Barum Polaris 3 ( miałem 2 i były bardzo dobre ) , koszt u wulkanizatora z założeniem to 195zł/1sz

czy w podobnej cenie ( ale nie większej ) dostanę coś sensowniejszego

Kelly , Kumho ... , poczytałem troszkę o nich i słabo wypadają

Dębica będzie kosztowała ponad 200zł i są na nie reklamacje ponoć

barumki to nowy model więc opinii mało

zimą pokonam ok. 3-4kkm ( być może wyjazd do Zakopanego ) wiec nie za dużo , ale starsze mają już mało bieżnika

rozważam jeszcze zakup 2 sztuk a na tyły dam stare "dwójki" - jeszcze troszkę bieżnika mają ale mają też już 8 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, pomóżcie dokonać wyboru dla 185/60 R15.

> Kandydaci:

> 1. FULDA MONTERO-3

> 2. BARUM POLARIS-3

> 3. KLEBER KR-HP2

> 4. Inna (która konkretnie do 240 zł brutto za sztukę)

> Dzięki z góry.

Ja wybrałbym Klebery, kierując się patriotyzmem lokalnym (są produkowane w Olsztynie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam w rozmiarze 185/65/R15.

> Zastanawiałem się nad Dębicą (bo tania), ale chyba wyszło mi to szybko z głowy. Nie wiem co kupić?

> Polaris 3

> Firestone Winterhawk2

> Fulda KRISTALL MONTERO 3

> Nokian WR D3

> A wyżej to już cenowo na pewno nie mam szans na zakup

Uniroyal MS66

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co byście polecili do małego autka (vw fox) w cięzkie warunki tzn drogi utrzymywane raczej na biało, dużo lodu mniej ciapy. Do tej pory były ContiWitner ale stare już i boje się na tym żonę puszczać. Cena jest mniej ważna.

Myślałem o nowych Conti WinterContact TS830 (TS800??) i UG7 albo UG8? co jeszcze? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam UG7 opony swietne ale zuzycie bieznika przy agresywnej jezdzie jest wrecz porazajace. Opony

> na max 3 sezony a jezdze raczej malo. Jedna mi huczy. Poza tym trakcja swietna i predkosci na

> sniegu duzo wyzsze od innych.

Ja mam UG7, jezdze zdecydowanie niedelikatnie, a moje autko ma zdecydowany przerost mocy nad masą. Do tego wsciekam sie na pustych placach w zimie itp. Moje opony przejechały w tych warunkach 4 sezony i dopiero był ich koniec. Myślę, że nawet 3 sezony przy agresywnej jeździe to bardzo dobry wynik i nie można mówić o porażającym zużyciu.

Poza tym potwierdzam - mega przyczepność, dla wsciekających się nawet za dobra smile.gif

Tak się przywiązałam, że chciałam kupić UG8, ale w moim (podobno nietypowym) rozmiarze ceny są z kosmosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co byście polecili do małego autka (vw fox) w cięzkie warunki tzn drogi utrzymywane raczej na

> biało, dużo lodu mniej ciapy. Do tej pory były ContiWitner ale stare już i boje się na tym

> żonę puszczać. Cena jest mniej ważna.

> Myślałem o nowych Conti WinterContact TS830 (TS800??) i UG7 albo UG8? co jeszcze?

w takich warunkach szukaj raczej opon o najlepszej przyczepności na śniegu, może być nawet kosztem gorszej na mokrym czy suchym asfalcie. W większości testów Nokiany wypadają najlepiej na śniegu, ewentualnie ja mogę z czystym sumieniem polecić Savę S3. Super opona na śnieg, gorzej na mokry czy suchy asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce kupić opony FULDA Kristall Rotego 195/50/15

i tu pytanie czy ktoś jeździł na takich ? interesuje mnie właściwie tylko trakcja na śniegu bo w zeszłym roku miałem z tym ogromny problem. Dziękuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam oponki Hankook Icebear W300 w rozmiarze 205/55/16 w całkiem dobrej kondycji w pojeździe marki Ford Mondeo... w sumie to mam je luzem bo jak pojechałem wczoraj z nimi na wymiane to mnie wygonili mówiąc że nie założą mi tych opon nawet na moją odpowiedzialność dla mojego bezpieczeństwa, gdyż nie mam czujników ciśnienia w felgach oraz felg z rantami.... i że jak mi zejdzie powietrze to nie poczuje tego i na nieświadomce jadąc z większą prędkością np w zakręcie opona taka może się zsunąć i wtedy dzwon... nie powiem, uruchomili mi wyobraźnie i odszedłem nie dyskutując...

Co Wy o tym myślicie? Mają racje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie!

Posiadam takie opony i raczej odradzam jeśli ktoś chciałby kupić. Po jednym ostrym hamowaniu (2m śladu na asfalcie) przednie opony wyraźnie się przytarły. W efekcie przy niskich prędkościach, szczególnie podczas jazdy w korku czuć tup-tup-tup, przy wyższych prędkościach delikatnie drga kierownica.

Da się coś z tym zrobić czy pozostaje tylko założenie na tył i przyzwyczajenie się? W takim przypadku co z bezpieczeństwem? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie i Panie!

> Posiadam takie opony i raczej odradzam jeśli ktoś chciałby kupić. Po jednym ostrym hamowaniu (2m

> śladu na asfalcie) przednie opony wyraźnie się przytarły. W efekcie przy niskich prędkościach,

> szczególnie podczas jazdy w korku czuć tup-tup-tup, przy wyższych prędkościach delikatnie drga

> kierownica.

> Da się coś z tym zrobić czy pozostaje tylko założenie na tył i przyzwyczajenie się? W takim

> przypadku co z bezpieczeństwem?

to nie wina opon tylko operatora. każdą mogłeś tak "zepsuć". Po prostu starłeś bieżnik na kwadratowo. możesz spróbować przerzucić na tył wcześniej wyważając. Może się wyrównają. Ale jeśli mocno podjechałeś to gwarancji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie wina opon tylko operatora. każdą mogłeś tak "zepsuć". Po prostu starłeś bieżnik na

> kwadratowo. możesz spróbować przerzucić na tył wcześniej wyważając. Może się wyrównają. Ale

> jeśli mocno podjechałeś to gwarancji nie ma.

ale przez 2 metry lotu z zablokowanymi kołami cinquecentem z kilkunastu km/h? poza tym na oponach nie widać jakoś specjalnie śladu. w innych samochodach inne opony przechodzą poważniejsze manewry i nic im się nie dzieje a tutaj wystarczyła próba hamulców i po oponach? no bez jaj..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo prawo, mówi o 1.6cm a Wy co mówicie... przy ilu zmieniacie

> Ja trzymam się reguły nie mniej niż 3 mm zwłaszcza dla zimowych

Dzisiaj zmieniłem z łysych R888 które zużyły się nierównomiernie,

ale w niektórych miejscach miały bieżnik ujemny zlosnik.gif a w innych poniżej markerów 1,6 mm

na zimówki o głębokości bieżnika 9 mm. Temperatura +4 stopnie i wilgotny asfalt.

Wrażenia z jazdy: DUŻO gorsza stabilność i znacznie gosze hamowanie na zimówkach 270751858-jezyk.gif

Wniosek: wszystko zależy od warunków.

Nawet łyse letnie są lepsze w dodatniej temperaturze.

Ale jutro wieczorem gdy będzie przymrozek mógłbym nawet nie podjechać pod minimalne wzniesienie, o hamowaniu nie wspominając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.