Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.


CyberKasztan_2077

Rekomendowane odpowiedzi

Ja właśnie kupiłem Nokian W+ w rozmiarze 205/55/16, wcześniej miałem okazję jeździć na takich oponach jak Kleber HP2, Fulda Kristall Montero 2. W drugim aucie mam Firesone Winterhawk 2 EVO i jestem zadowolony, teraz pora na Nokiany zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miał ktoś może styczność z Hankook i'cept RS W442?

Właśnie takie kupiłem, ale montować będę dopiero w sobotę. Do tej pory Dębica Frigo 2 - jakoś nie narzekałem specjalnie (w porównaniu do służbowego na Barumach Polarisach 2).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja właśnie kupiłem Nokian W+ w rozmiarze 205/55/16, wcześniej miałem okazję jeździć na takich

> oponach jak Kleber HP2, Fulda Kristall Montero 2. W drugim aucie mam Firesone Winterhawk 2 EVO

> i jestem zadowolony, teraz pora na Nokiany

Mówią, że Nokiany stworzone dla fińskich warunków lepiej zachowują się na śniegu niż na mokrym asfalcie, który przeważa u nas. Ciekawe, ile w tym prawdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie do wyszystkich

> co wybrac 195/65/15

> DAYTON DW 510

> Firestone 2 EVO

> Yokohama V902

> Kumho KW23

> Uniyoral MS66

> ewentualnie co jeszcze do 200zł/szt

W tym rozmiarze kupiłem w ubiegłym roku dwie Pirelli Snow Control seria III i założyłem je do BMW na napędzie. W życiu nie miałem takiej trakcji zimą. Nie było górki, nie było zaspy, z której bym nie wyjechał, przy 115 KM ciężko było bokiem stawiać auto. Na suchym i mokrym też nic złego się nie działo, a szybko jeżdżę. Po śniegu ekspresówką jeździłem ponad 120 momentami.

W tym roku zakupiłem takie 4 szt do Stilo. Niestety cena trochę wyższa, ale warto dołożyć (w necie dostaniesz je za 225zł z przesyłką).

Do powyższych: odradzam Dayton, Yokohama i Firestone, bo zimówki mają kiepskie. Uniroyal używałem równolegle z Pirelli, bo były założone w Marei i tam, gdzie Fiat miał problemy pod górkę, w BMW zapinałem trzeci bieg. MS plus 66 to taka średnia półka. Kumho nigdy nie używałem.

Jeśli chcesz to założyć do BMW, to mocno odradzam Dębicę Frigo 2. U siebie w ubiegłym roku kupiłem najpierw dwie Dębice i dałem na tył. Auto na suchej drodze było tak nieprzewidywalne, ze strach było jechać powyżej 100. Kompletnie nie czułem drogi, na autostradzie nie mogłem utrzymać się na pasie ruchu. Po przełożeniu opon na przód problem całkowicie znikł, a Pirelli na tyle spełniły wymagania w 110%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś doświadczenie które będę lepsze?

Falken HS 449 102H lub Falken Eurowinter HS 439 102H

Nokian WR G2 106H - mój faworyt, cenowo gorzej, ale Nokian jednak zimą mnie nigdy nie zawiódł.

Może ma ktoś jeszcze jakieś propozycje w cenie nie przekraczającej 550 zł/ szt ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co będzie lepsze na zimę 185/65r15 czy 195/65r15? Producent dopuszcza obie, cent też prawie

> identyczne.

Szersza lepsza na lodzie, suchym i ubitym śniegu. Węższa lepsza w kopnym śniegu. To jest bardzo mała różnica szerokości, żeby można było ją zauważyć.

Ja założyłbym 195/65, żeby auto wyżej stało i nie szurało po koleinach ze śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szersza lepsza na lodzie, suchym i ubitym śniegu. Węższa lepsza w kopnym śniegu. To jest bardzo

> mała różnica szerokości, żeby można było ją zauważyć.

> Ja założyłbym 195/65, żeby auto wyżej stało i nie szurało po koleinach ze śniegu.

Popieram, częściej się przyda trakcja na co dzień, niż czasami w kopnym śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co możecie polecić z opon zimowych 185/60/14 ewentualnie 165/70/14 do 200zł szt. Które będą lepsze

> 185/60 czy 165/70??

> Jaki sklep jest sprawdzony i najtańszy z oponami w internecie?

wg mnie 185, na 165 tracisz sporo podczas hamowania i na zakretach.

ubiegła zime przejezdzilem na http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/comp/561831 zlego slowa powiedziec nie moge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdze od kilku lat na vredestein snow trac, super:), ale moze czas sie przesiasc na cos innego;)

195/55/15

goodyear UG8

goodyear UG8 Performance

goodyear UG Performance 2

maja 3 opony w tym rozmiarze... w ktora pojsc, a moze cos z Continentala? moze Michelin alpin 4? - ceny wszystkiego bardzo podobne

jezdze duzo... po sniegu, blocie posniegowym, na mokrym. Ogolnie poruszam sie na poludniu kraju autostradami, drogami krajowymi oraz lokalnymi + czechy, slowacja, Vredestein dawal rade;), ale moze jest cos fajniejszego?

stalo by sie cos jakbym zamiast 195/55/15 zalozyl 195/60/15 badz 185/60/15?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Musze kupić bratu oponki, jako że auto jest na stałe za granicą to nie wiem co ma tam założone a sam ciągle zapomina mi sprawdzić... Ale ponieważ do kompletu muszę również kupić felgi stalowe to mam wybór...

Autko jest z 2013r w wersji kombi, wg opony.com seryjnie ogumienie to 215/60/16 zaś opcjonalne 225/55/17.

Co będzie się lepiej sprawować w zimowych warunkach europejskich? Szersza opona o mniejszym profilu czy węższa z wyższym profilem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zaufanie do ADAC to bierz Conti TS850 - wygrała 3 testy (3 różne rozmiary).

Na mokrym (205/55R16) najlepsza UG8, ale na śniegu juz TS850.

Poza tym TS850 mają najniższe zużycie (zobaczę w praktyce czy się to potwierdzi).

Sam kupiłem Continentale w tym roku, ale na razie miałem okazję wypróbować jedynie na suchej nawierzchni (po niecałych dwóch tygodniach je zdjąłem, bo jednak za wcześnie zdecydowałem się na założenie zimówek w tym roku).

Poprzednio używałem UG7+ i byłem zadowolony, aczkolwiek znalazłem kilka opinii niezadowolonych użytkowników. W ostatnim roku użytkowania (gdy bieżnik miał głębokość między 5 a 6mm) trochę ślizgały się przy ruszaniu w błocie pośniegowym. Poza tym było super.

Przy okazji: znalazłem testy ADAC/ÖAMTC//TCS (chyba te same testy publikowane ptrzez trzy automobilkluby), Auto Bild, Auto Motor und Sport, etc. Są przedruki tych testów. Nie znalazłem chyba nic spoza Niemiec. Ktoś trafił na jakieś inne testy opon? Chętnie porównam wyniki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Musze kupić bratu oponki, jako że auto jest na stałe za granicą to nie wiem co ma tam założone a

> sam ciągle zapomina mi sprawdzić... Ale ponieważ do kompletu muszę również kupić felgi stalowe

> to mam wybór...

> Autko jest z 2013r w wersji kombi, wg opony.com seryjnie ogumienie to 215/60/16 zaś opcjonalne

> 225/55/17.

> Co będzie się lepiej sprawować w zimowych warunkach europejskich? Szersza opona o mniejszym profilu

> czy węższa z wyższym profilem?

wybrałbym 215

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, musze zakupic rodzicom do Corsy zimówki. Niech będzie to coś przyzwoitego na nasze zimy - woj. świętokrzyskie.

Znajomy poleca mi opony Marangoni 4 Winter XL - 185/65 R15 92T - mógłbym mieć takie w cenie 200zł/szt. Czy to dobra oferta czy można znaleźć coś lepszego bądź tańszego????

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na te prędzej bym się zdecydował:

> jakiś tekst

> Mam poprzednią wersję 2 EVO w tym rozmiarze i mogę szczerze polecić. W tej cenie znajdziesz też

> Kleber Krisalp HP2, Hankook winter i'cept....

Kleber Krisalp HP2 mam na lanosie w 175/65/14, i sobie chwalę, chociaż za wąskie nieco kupiłem. Marangoni poleca mi zaznajomiony wulkanizator robiąc lepszą cene na to - ponoć produkt dobry - atutem tych opon ma byc dożywotnia gwarancja - bez kombinacji - po prostu zniszczysz opone na dziurze - wymienią zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - atutem tych opon ma byc dożywotnia gwarancja - bez kombinacji - po prostu zniszczysz opone

> na dziurze - wymienią

To może być jedynie jakieś ubezpieczenie, bo wjechanie w dziurę i zniszczenie opony to nie wada fabryczna i nie słyszałem o gwarancji na takie uszkodzenie aczkolwiek jak tak jest to ok.gif

Co do samej marangoni dobra opona jest tylko jeden problem

Marangoni przestaje prodkować nowe opony??

article

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może być jedynie jakieś ubezpieczenie, bo wjechanie w dziurę i zniszczenie opony to nie wada

> fabryczna i nie słyszałem o gwarancji na takie uszkodzenie aczkolwiek jak tak jest to

> Co do samej marangoni dobra opona jest tylko jeden problem

> Marangoni przestaje prodkować nowe opony??

> article

Poczytałem, i w teście ADAC wypadła słabooo, co do tej gwarancji - mam info od wulkanizatora - odsyłali kilka wybrzuszonych po wjeździe w dziure i przysyłano im nowe - jednak opinie ma mocno średnie ta oponka -myslalem ze bedzie lepiej - nie wiem czy nie kupic znów tego samego (co mam na lanosie) - Kleber Krisalp HP2 albo dobre opinie tez mają te Firestone WinterHawk 3 - tylko nie sprawdzałem jeszcze cen - wiadomo bubla nie chce kupic ale rodzice do bogatych nie należą zlosnik.gif

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> 235x70r16 ?

> NOKIAN za 380zl?

> Nie ma takiej opcji, takie opony zaczynaja sie od 700zl za sztuke.

> Nalewki kupisz po 270zl najtaniej

Znajomy oponiarz zamawia dla mnie za 1520 pln 4 szt tych opon ok.gif

Wymiana gratis ok.gif

Żadne nalewki tylko nowe opony ,wiesz coś o nich czy tylko spamujesz ?

jakiś tekst ok.gif

Co do ceny to jest trochę na allegro w tym rozmiarze poniżej 700 za sztuke a nawet do 500 pln.kupisz ok.gifsmirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy oponiarz zamawia dla mnie za 1520 pln 4 szt tych opon

> Wymiana gratis

> Żadne nalewki tylko nowe opony ,wiesz coś o nich czy tylko spamujesz ?

> jakiś tekst

> Co do ceny to jest trochę na allegro w tym rozmiarze poniżej 700 za sztuke a nawet do 500

> pln.kupisz

Jeśli nie dostałeś f vat/paragonu to cena jest osiągalna.

Jeśli dostałeś, to masz kogoś, kto pracuje dla idei i zarobił na Tobie równo

8,74/szt odjąć koszt wymiany i podatki.

Myślisz że wyszedł chociaż na zero?

yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie dostałeś f vat/paragonu to cena jest osiągalna.

Znajomy ,papierów nie trzeba no.gifgrinser006.gif

> Jeśli dostałeś, to masz kogoś, kto pracuje dla idei i zarobił na Tobie równo

> 8,74/szt odjąć koszt wymiany i podatki.

> Myślisz że wyszedł chociaż na zero?

Nareszcie jest to rynek klienta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może to są podróbki Nokiana - Noklan, ale Marek nie dowidzi

Te okulista ,Marek wszystko widzi i umie liczyć ok.gif

Od zawsze tam załatwiam sprawy związane z ogumieniem to i plecy się ma ok.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podrążyłem temat i dowiedziałem się ze sprowadza je z hurtowni w Czechach

Wiem, też tam kupuje.

Dostaje opony w cenie netto bo ma unijny vat i pewnie jak ich nie wprowadzi do księgowości to vatu już nie płaci, ale czy tak wolno niewiem.gif

Nie wnikam. Not my business crazy.gif

Napisałem ile zarobiłby gdyby miała to być cena brutto, resztę można wyliczyć samemu.

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alpine 4 czy TS850 w standardowym rozmiarze 15" 195/65?

głównie do miasta

zależy mi żeby opona była cicha

wg ADAC Alpine 4 jest znacznie głośniejsza od TS850, wg etykiety wprost przeciwnie, kto się mija z prawdą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alpine 4 czy TS850 w standardowym rozmiarze 15" 195/65?

> głównie do miasta

> zależy mi żeby opona była cicha

> wg ADAC Alpine 4 jest znacznie głośniejsza od TS850, wg etykiety wprost przeciwnie, kto się mija z prawdą?

Na etykiecie podane są dane dotyczące hałasu zewnętrznego.

W teście ADAC są dwie oceny cząstkowe:

- hałas wewnątrz auta (dla 205/55R16 Alpine A4 4,0, TS850 3,3)

- hałas na zewnątrz auta (Alpin 4 3,3, TS 850 3,2)

Wartości nadal sprzeczne z etykietą wink.gif Jednak noty za hałas zewnętrzny są zbliżone. Gorszą notę Alpin 4 ma głównie za hałas w środku auta (nie miałem okazji "posłuchać" tych opon).

Mam TS850 - według mnie nowe są bardzo ciche (wrażenia z fotela kierowcy, hałas zewnętrzny mniej mnie interesuje). Ciekawe jak będzie wraz ze wzrostem zużycia. Przykładowo UG 7+ zaczęły w pewnym momencie mocno hałasować (to ich jedyna wada, jaką dostrzegłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam rozsterkę dot opon wielosezonowych... dla Hondy Jazz 1.4.

Ostatnio moja miła jeździła na Debicach Navigatorach 2, ale znalazłem teraz takie coś: Uniroyal AllSeasonExpert 175/65 R14 82 T i się zastanawiam tylko żadnej sensownej opinii na temat tych opon nie mogę znaleźć. Mam letnie Uniroyale w Skodzie i jestem mega zadowolony... może ktoś co znajdzie podpowie?

Bo ogólnie rozpatruje:

Dębica Navigator 2

Nexen N'Priz

Uniroyal AllSeasonExpert

175/65 R14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> a korzystacie z tych rankingów przygotowanych przez niektóre firmy? czy raczej na własnym

> doświadczeniu bazujecie?

Wyciągamy średnią z obu opcji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.