Skocz do zawartości

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.


CyberKasztan_2077

Rekomendowane odpowiedzi

> Niestety tylko z zasady, zależy jaki model, ale na pewno nie jest to liga do Biedronki

Ja mam teraz założone Nokiany Lapponia ale jeszcze sniegu brak więc zdania na ich temat w tym kontekście nie mam . no.gifzlosnik.gif

Natomiast są zadziwiająco ciche ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nokian A3, kupiłem bo nie kosztowały worka złota, a sa podobno dobre.

Potwierdzam, po 2 sezonach w tym rozmiarze w M6, są ok.

Były relatywnie nie drogie, są lepsze niż WR G2, które miałem

w 3 samochodach w rozmiarze 205/55/16. Wolno się ścierają ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to zerknij na to http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon/195/65/r15#alternativeTireTool

to jakiś wioskowy kalkulator. Jeśli miałbym szukać opon wg podanych przez niego rozmiarów to nigdzie żadnej bym nie dostał. Chyba, ze jakieś chinczyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> To nie lepiej kupić całoroczne? Np. Kormorany?

Nie poniewaz jak jest sucho to jezdze agresywnie i z duzymi predkosciami letnie maja byc na tip top. Niestety goodyear wyzabkowal. A autem jezdzi tez kobita wiec ja na letnich daje rade w zimie, Ona nie. Dlatego pytam o najtansze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i ja podpytam .... co proponujecie do Fiata Pandy stoi na 14" w tym momencie jest opona 165x65. Chciałbym zapytać czy 165x70 będzie ok czy jest opcja przechodzić na 175x65? Wiem ze niby nie powinno się ale są tacy którzy twierdzą inaczej smile.gif Mniejsza o to ... co proponujecie ...

- Sava Eskimo

- Hankook Winter ICEPT

- Firestone Evo 2

- Nokian W+

- Yokohama W.Drive V903

- Fukda Montero 3

Z góry dziękuje za poradę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje zakup bieżnikowanych opon (jestem świadomy wszelkich wad i zalet). Wybrałem firmę Targum i mają oni dwa rodzaje biezników w interesującym mnie rozmiarze. Co bardziej polecacie na śnieg/breje/lód. Czy bieżnik Michelin Alpin A3 lub Nokian NRW?

Zapewne mieliście do czynienia z owymi modelami gum. Wiem że wiele stanowi od mieszanki gumy i technologi, jednakże to właśnie po bieżniku i jego charakterystyce rozpoznaje się opony.

Jeszcze takie dwie opcje Markgum: MHK4 i cs790 czyli bieżnik continentala.

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie doradźcie proszę czy warto pchać się w Nokiany WR G2 225/50/17 za 1350 zł? Opony są nowe, haczyk polega na tym, że są z 51tyg. 2010 roku. Jakby nie patrzeć mają 3 lata. Warto kupić czy dołożyć i kupić świeżutkie? Chciałbym pojeździć na nich przynajmniej 3-4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyśmiali mnie,

Kiedyś jeździłem do pewnego serwisu opon. Najlepsi, najsprytniejsi, na wszystkim się najlepiej znali, wyśmiewali każdy inny warsztat... Jeśli pytało się o jakiś model opon, zawsze był zły, a tylko polecone przez nich opony były godne uwagi.

Zdarzyło się, że fabryczne alufelgi w poprzednim aucie przykręcili mi śrubami, które poprzedni właściciel auta stosował do niefabrycznych alufelg. Efekt był taki, że nie mogłem nawet ruszyć z miejsca!

Pokazałem im, że mam drugi komplet śrub, ale nie wiem, jaki ma być zastosowany... W WV ori stalówki i alu przykręca się tymi samymi śrubami (wtedy o tym jeszcze nie wiedziałem).

Całe szczęście, że nic nie uszkodzili.

To była moja ostatnia wizyta w tym serwisie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Planuje zakup bieżnikowanych opon (jestem świadomy wszelkich wad i zalet). Wybrałem firmę Targum i

> mają oni dwa rodzaje biezników w interesującym mnie rozmiarze. Co bardziej polecacie na

> śnieg/breje/lód. Czy bieżnik Michelin Alpin A3 lub Nokian NRW?

> Zapewne mieliście do czynienia z owymi modelami gum. Wiem że wiele stanowi od mieszanki gumy i

> technologi, jednakże to właśnie po bieżniku i jego charakterystyce rozpoznaje się opony.

> Jeszcze takie dwie opcje Markgum: MHK4 i cs790 czyli bieżnik continentala.

> Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi

Nie odpowiem ci nic w kwestii co lepsze. Natomiast miałem kiedyś (10 lat temu może) Markgumy w bąku. Niezle to jeździło, nic nie odpadało. Teraz do corsy też chciałem wziąć takie koła. W necie dużo osób chwaliło też ecoopony, ale jak teraz oglądam ceny to w moim rozmiarze 185/65/15 sztuka kosztuje 145 zł a ja za komplet dębic zapłaciłem w zeszłym roku 550 zł. Popatrz może tobie też trafi się taki komplet, w każdym razie masz wtedy funkiel nówki nie śmigane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jak sie jezdzilo dzisiaj na nokianach?

Na mokrym super, hamowanie na śniegu ok, na zakrętach na śląskim znosi, ale tylko po mieście nie przekraczalem 50. Na święta przetestuje na trasie i w górach wiec będę miał bardziej wiarygodną opinie. Ciężko coś powiedzieć. Musiałbym tą samą trasę pokonać na różnych oponach, aby miec porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie odpowiem ci nic w kwestii co lepsze. Natomiast miałem kiedyś (10 lat temu może) Markgumy w

> bąku. Niezle to jeździło, nic nie odpadało. Teraz do corsy też chciałem wziąć takie koła. W

> necie dużo osób chwaliło też ecoopony, ale jak teraz oglądam ceny to w moim rozmiarze

> 185/65/15 sztuka kosztuje 145 zł a ja za komplet dębic zapłaciłem w zeszłym roku 550 zł.

> Popatrz może tobie też trafi się taki komplet, w każdym razie masz wtedy funkiel nówki nie

> śmigane.

Rozumiem. Mimo wszystko dzięki za odpowiedź, bo tych mało smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na mokrym super, hamowanie na śniegu ok, na zakrętach na śląskim znosi, ale tylko po mieście nie

> przekraczalem 50. Na święta przetestuje na trasie i w górach wiec będę miał bardziej

> wiarygodną opinie. Ciężko coś powiedzieć. Musiałbym tą samą trasę pokonać na różnych oponach,

> aby miec porównanie.

ja tez mam takie odczucia ze na sucho i mokro super, a na sniegu malzonka mowila, ze sie slizga ...ale do domu dojechala zlosnik.gif

Moje to 225/45/17

daj znac po dluzszej trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze takie dwie opcje Markgum: MHK4 i cs790 czyli bieżnik continentala.

> Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi

CS750 mam u siebie na zimę od 2010 - jak kupowałem auto to w grudniu to były założone jako nowe, więc już nie zmieniałem. 4 zimę teraz będę na nich jeździł. Na śniegu ok, jeszcze się nie zakopałem. Na suchym w mieście też zachowuje się poprawnie, na mokrym nie miałem problemu, na lodzie jak każda inna opona, czy to letnia czy zimowa... W trasie zimą za mało jeżdżę żeby się wypowiadać. Jedyna wada jaką zaobserwowałem - głośniejsze niż pozostałe na których jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CS750 mam u siebie na zimę od 2010 - jak kupowałem auto to w grudniu to były założone jako nowe,

> więc już nie zmieniałem. 4 zimę teraz będę na nich jeździł. Na śniegu ok, jeszcze się nie

> zakopałem. Na suchym w mieście też zachowuje się poprawnie, na mokrym nie miałem problemu, na

> lodzie jak każda inna opona, czy to letnia czy zimowa... W trasie zimą za mało jeżdżę żeby się

> wypowiadać. Jedyna wada jaką zaobserwowałem - głośniejsze niż pozostałe na których jeździłem.

Dzięki smile.gif Właśnie o to mi chodziło. Wydaje mi się że każda nowa bieżnikowana będzie podobna jeśli chodzi o zachowanie na drodze, przyczepność bdb, kosztem komfortu... Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na mokrym super, hamowanie na śniegu ok, na zakrętach na śląskim znosi, ale tylko po mieście nie

> przekraczalem 50. Na święta przetestuje na trasie i w górach wiec będę miał bardziej

> wiarygodną opinie. Ciężko coś powiedzieć. Musiałbym tą samą trasę pokonać na różnych oponach,

> aby miec porównanie.

Co mogę na razie dodać. Są bardzo ciche, cichsze od letnich Michelinów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Uważąm że nie ma lepszej opony niż Michelin Alpin A3

> Nie odpowiem ci nic w kwestii co lepsze. Natomiast miałem kiedyś (10 lat temu może) Markgumy w

> bąku. Niezle to jeździło, nic nie odpadało. Teraz do corsy też chciałem wziąć takie koła. W

> necie dużo osób chwaliło też ecoopony, ale jak teraz oglądam ceny to w moim rozmiarze

> 185/65/15 sztuka kosztuje 145 zł a ja za komplet dębic zapłaciłem w zeszłym roku 550 zł.

> Popatrz może tobie też trafi się taki komplet, w każdym razie masz wtedy funkiel nówki nie

> śmigane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważąm że nie ma lepszej opony niż Michelin Alpin A3

> > śmigane.

niedawno jeszcze myslalem, ze najlepsze zimowe opony jakie sa to Pirelli SottoZero, firmowym samochodem przejechalem sie na Continental TS 850 i w porwnaniu z nimi Pirelli mozna w piecu napalic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niedawno jeszcze myslalem, ze najlepsze zimowe opony jakie sa to Pirelli SottoZero, firmowym

> samochodem przejechalem sie na Continental TS 850 i w porwnaniu z nimi Pirelli mozna w piecu

> napalic.

też mam podobne zdanie, conti ts830 czy następne 850 to świetne zimówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocne, ciężkie kombi "klasy Golfa".

Raczej budżetowo ale nie wynalazki z Chin czy jakieś nadlewki.

Budżet ok. 400zł/opona.

Zimą nie korzystam z Vmax

Dodatkowo pytanie, czy na początku 2014 warto kupować opony z datą produkcji 2012?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

400zł opona do golfa - co to za dziwny rozmiar? To jakieś GTI że taki walec potrzebny? Ja bym nokiany brał.

Co do opinii o chińczykach - takie Zeetexy są dwie klasy lepsze od Kleber Krisalp np.

Te klebery to jest totalne dno - lekkie deszczyk i auto slizga się po całej jezdni mad.gif To samo kormorany - dno to mało powiedziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 400zł opona do golfa - co to za dziwny rozmiar? To jakieś GTI że taki walec potrzebny? Ja bym

> nokiany brał.

Auto "klasy Golfa" to nie znaczy, że Golf. zlosnik.gif Mała wnęka, duży hampel - tak to sobie wymyślił konstruktor.

Padło na kompletne koła z Alpinkami. Nokiany też mam i sobie chwalę.

> Co do opinii o chińczykach - takie Zeetexy są dwie klasy lepsze od Kleber Krisalp np.

> Te klebery to jest totalne dno - lekkie deszczyk i auto slizga się po całej jezdni To samo

> kormorany - dno to mało powiedziane.

Jakoś chińskich gum to bałbym się jak i nadlewek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 4 tygodnie później...

> ponoć niezłe opinie maja infinity ,sunny ,Wanli sa w przystępnych cenach i spełniają normy

Infinity oponiarze polecają jako najlepsze z chińczyków. Natomiast co do Wanli - słyszałem, że jest to Pirelli, które gdy zostanie im za dużo gumy to pod marką Wanli produkują, ale to tylko luźna teoria od "znajomego, który słyszałem od kogoś tam".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te klebery to jest totalne dno - lekkie deszczyk i auto slizga się po całej jezdni To samo

> kormorany - dno to mało powiedziane.

Dziwne, przejeździłem na SnowPro kilka lat i potem też kilka na tych nowszych SnowPro. I co? Nic, bardzo dobre gumy wg mnie, w śniegu dawały sobie radę, na mokrym asfalcie również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 miesiące później...

Rozważam zakup opon do focusa (jazda głównie w mieście i wokół komina). Po raz pierwszy w karierze rozważam opony całoroczne (ze względu na koszty i charakter użytkowania). Doświadczenia w tej kwestii nie mam żadnego i stąd pytanie. Czy ktokolwiek przechodził z jednych opon na drugie? Ew. czy zmieniał z jakichś zimówek na quatraki i może się wypowiedzieć na temat wrażeń? Opinie w necie są różne i mimo tego, że jestem zdecydowany na vredensteiny tak na 80% chcę się jeszcze upewnić.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że frigo to dobra zimówka, ale rozchodzi się o to, jak wielkiej różnicy można się spodziewać spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciekawe czy w sierpniu ktokolwiek zagląda w wątek o zimówkach. zlosnik.gif

A do rzeczy. Mam do wyboru następujące opony:

- Nexen Winguard SUV H XL

- Matador MP 92 Sibir Snow SUV H FR

Nalepka Nexena to E (paliwo), E (na mokrym), 73dB.

Nalepka Matadora to odpowiednio F, C, 72dB.

Na moje oko (patrząc na rzeźbę bieżnika) to Nexen będzie o wiele lepiej pracował na śniegu a Matador na wodzie. Ja zimą wolę trakcję na śniegu.

Jeśli macie jakieś doświadczenia z w/w oponami to napiszcie proszę. Być może czegoś nie wziąłem pod uwagę.

hmm.gif

EDIT: Jest jeszcze Marangoni Meteo HP (E, C, 71dB). Więc wybieramy z trzech.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam matadory w dwóch służbówkach, gumiarz mnie namówił i powiem szczerze, ani to tanie, ani dobre. Na śniegu bardzo przeciętne, na mokrej nawierzchni ślizgają się jak szalone, natomiast w głębokiej wodzie jest w miare ok. Nie kupię kolejnego kompletu. W tym roku biorę fuldę jak do tej pory lub jakieś uniroyalki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.