Jump to content
Liwek

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.

Recommended Posts

zebyscie mieli sie czym kierowac w swoich zakupach zlosnik.gif

wychwalany Nokian i przykladny wielosezon - tylko dostatecznie...

wzorcowa letnia opona, poza warunkami typowo zimowymi (nie mylic z mrozem), oczywiscie nadal najlepsza, szczegolnie przy hamowaniu

Goodyear UltraGrip 7+ /6

Conti WinterContact TS /6

Dunlop SP Winter Sport 3D /6

Semperit Speed-Grip /6

Michelin Primacy Alpin PA3 /4

Pirelli W 210 Sottozero Serie II /4

Vredestein Snowtrac 3 /4

Kumho I ´Zen KW23 /4

Sava Eskimo S3 /3

Nokian WR G2 /3

Hankook Optimo 4S (wielosezon) /3

Firestone Winterhawk 2 /2

Kenda Polar Trax KR 19 /1

pewnie zaraz bedzie w "Auto-Swiat", a poki co tutaj po germansku

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam okazje kupic felgi 17" do swojej Viki. W cenie sa opony, Federal

> 595, na ktorych temat niewiele znalazlem w necie - moze ktos cos

> tutaj wie wiecej na ich temat?

widziałem w tescie ADAC 2009 zimową Federal Himalaya cos tam - czarna tragedia, najgorsza opona... pad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No patrzylem wlasnie, ale w dojczlandzkim narzeczu jest . Na temet

> SS595 sa tak skrajne opinie, ze trudno podjac decyzje... choc

> faktem jest, ze podobnie skrajne opinie czytalem na temat P6000

> (bylem bardzo zadowolony) i Turanzy

opinie? Mietka i Ździska? że dają radę? nie, dziękuję! ja ufałbym tylko aparaturze pomiarowej ADAC

> Aha, opony sa z felgami do vectry SRi, 180 funciakow wszystko.

> Zastanawiam sie, czy brac, bo w sumie to koszt felg, a opony tak

> jakby 'darmo'...

jak taka okazja, to bierz! ok.gif

jak masz dobrą polisę na życie! zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> auto warte 3 kola... wiec oszczednosci...

to jest ten ból zlosnik.gif: czy 3k, czy 300k pln, zdrowie i życie jest warte tyle samo, i niezależnie czy to jest 2009 Bravo, czy 1994 Tipo, oba pojadą tak bezpiecznie jak dobre będą opony i sprawne amortyzatory skromny.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> udowodnij ze opona zimowa trzyma gorzej np. na suchym asfalcie w temp. w okol. 0 (czyli okres zimowy podobny jak mamy teraz wieczorami i rano) od opony letniej, bo to starałes sie wyzej udowodnic.

> w ktorym sa testowane opony zimowe, nic wiecej z niego nie wynika. daj test opona letnia vs. zimowa w temp ok 0. to bedziemy dalej gadac. (to ze w lecie i w wyzszych temp. lepiej bedzie trzymac letnia zgadzam sie)

To ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem po polsku, to zal, ale ze wprowadzasz innych w blad, to juz powinno byc napietnowane przez moderatorow... smirk.gif

wybrane przeze mnie fragmenty z podlinkowanego przedruku:

--------------------------------

Jedno jest pewne, to co od lat wmawiają nam oponiarze, czyli że zimówki powinno się montować natychmiast, kiedy temperatura spadnie poniżej 7°C, jest (delikatnie mówiąc) nadmiernym uproszczeniem.

Z wyznaczeniem najlepszego momentu zamiany opon letnich na zimowe jest trochę tak, jak z grą na giełdzie, trudno wskazać idealny moment na wykonanie ruchu. Opony letnie sprawiają, że samochód znacznie lepiej prowadzi się i hamuje na suchej oraz mokrej nawierzchni. I to nawet w niskich temperaturach!

Aquaplaning

Na pokrytej warstewką wody nawierzchni opony zimowe i całoroczne nie mają szans z ogumieniem letnim.Auto na referencyjnych oponach letnich traciło przyczepność dopiero przy ok. 80 km/h, natomiast na najlepszych w tej próbie zimówkach (Fulda Kristall Supremo) już przy 73 km/h. Doskonałe w próbach zimowych tanie opony Kyoto sprawowały się na mokrej nawierzchni fatalnie, tracąc przyczepność już przy prędkości ok. 62 km/h.

Hamowanie

W tej próbie wyniki były zgodne z przewidywaniami. Najlepiej wypadły referencyjne opony letnie, a dobre na śniegu i lodzie opony Kyoto pozwoliły zatrzymać auto dopiero po ponad 75 m.

Jazda po okręgu

W czasie jazdy po okręgu o mokrej nawierzchni doskonale spisywały się opony marek Dunlop, Goodyear i Michelin. W tej próbie wypadły nawet lepiej od opon całorocznych, ale i tak do wyników uzyskiwanych na referencyjnych oponach letnich sporo im brakowało.

Aquaplaning na łuku

Mimo znacznych postępów konstruktorom nie udało się jeszcze opracować opon zimowych, które w takiej próbie mogłyby stawić czoła dobrym oponom letnim. Ta próba pokazała, w jakich sytuacjach tanie opony Kyoto mogą okazać się niebezpieczne.

Hamowanie

Hamowanie na suchej nawierzchni nie jest najmocniejszą stroną opon zimowych. Nawet na najlepszych w tej próbie oponach całorocznych Vredestein droga hamowania była o długość samochodu dłuższa niż na oponach letnich. Najsłabsza z przetestowanych zimówek potrzebowała jednak o całe 11 metrów więcej!

----------------------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja kupiłem Vredestein Snow Track 3 i mi się trafiło dziś już zakopać w śniegu byłem lekko

> rozczarowany...

to że samochód (koła) się zakopał, to co najwyżej oznacza, że miałeś za wąskie opony i/lub obszedłeś się za mocno z pedałem gazu zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kupiłem te gumki 205/55/16 (w promocji za 2/3 ceny) do viki i naprawdę rewelacyjnie się spisują.

> Zobaczymy jak z trwałością (za kilka lat).

niestety mam pogląd na żywo: i Michelin, i Continental po 3 latach w nadmorskim klimacie zaczynają leciutko pękać boki przy bieżniku - nie wiem, z czego oni robią tę gumę, a opony przednie ok.gif

pojeździłbym jeszcze do września, ale nie chcą mi badania technicznego podbić, a opony mają jeszcze przynajmniej 5 mm sciana.gif

polecam również Alpin A4 Michelina (nie mylić z PA3 czy Pilot Alpin A3, bo ta jest słaba na śniegu!) - droga, trwała i rewelacja

520_540_alpin_a4.jpg

rozmiary: 165/70R14 do 225/45R17

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wiadomo prawo, mówi o 1.6cm a Wy co mówicie... przy ilu zmieniacie

> Ja trzymam się reguły nie mniej niż 3 mm zwłaszcza dla zimowych

no tak ze 4mm zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.