Jump to content
Liwek

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.

Recommended Posts

> Po prostu kup jakieś całoroczne

> Dębica Navigator ktoś chwalił

Ja miałem toto w Nexii, nie polecam. Huczały niesamowicie, myślałem że mam uwalone łożyska. Po założeniu innych opon ciszaaaaa.

Mówię o Navigatorach I, może II są lepsze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś coś potrafi powiedzieć nt. zimówek Falken HS439? blagam.gif

Są w dość dobrej cenie, ale czy warto? Falken HS439

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś używał/używa tych zimówek? Jakie wrażenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Licznik jest skalowany do założonych. U mnie są

> 205/60.

> Jeżeli założę 195/60 to przekłamanie licznika będzie -1,95% czyli

> rzeczywista mniejsza od licznikowej jakiś 1km/h.

> Jeżeli założę 195/65 to przekłamanie + 1,18%

Przy 205/60 profil opony to 123mm, przy 195/65 - 126,75mm więc różnica mniejsza niż jak jeździłbyś na oponach z zużytym vs całkiem nowym bieżnikiem. Jeśli oponki 195/65 są sporo tańsze, to ja wziąłbym raczej jakiejś dobrej firmy w tym rozmiarze niż 205/60 w klasie "budżetowej".

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czyli Dunlopy WR 195/65 to dobry wybór?

> Dzięki

Wg. ADAC dobry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 16tki? z indeksem V? gdzie?

W Feu-vercie były/są GY UG7+ 205/55R16 tylko z indexem T za 299pln.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> co kupic:

> - kormoran snow prob2

> - bf goodrich winter G

> - firestone winterhawk2

> - goodyear ultra grip 7+

> - nokian W

> ceny podobne

Jak ceny podobne to GY UG7+

Jak ma być trochę taniej to Frigo2 waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nikt nic nie wie?

Tu masz test zimówek i całorocznych. Jeśli miałbym do wyboru Triangle i Matador to z dwojga złego chyba Matadory zlosnik.gif

Dobre oponki w tym rozmiarze to jakieś 500-600 pln.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jakie oponki w rozmiarze 175/65 R15 ?

> Pacjent Honda Jazz, głównie jazda w górach.

> Pilnie potrzebuję wiedzieć co wybrać.

> Cena 160zł. max do 200zł.

Może takie ?

Z tej stronki wybrałbym między Uniroyalem MS Plus 66, Dunlopami, a GY UG7+

Ze swojego doświadczenia to polecam GY (sam pomykam na UG7+).

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Większość "wszystkiego" jest teraz Made in China, poza tym masz

> jakieś dane, że to opony sa złe ? Bo ja bym nie przekreślał

> tylko dlatego, że jest z Chin. Połowę rzeczy w domu masz z Chin

> i źle jest ?

Czym innym jest opona marki np GoodYear czy nawet Hankook made in China, a czym innym chińskie marki.

W ub. roku w Motorze było porównanie dwóch europejskich opon - Continental ContiPremium Contact 2 i Dębica Passio 2 do chińskich opon z zakresu cenowego 130-215zł.

Zdecydowane pierwsze miejsce zajął Continental (co nikogo nie dziwi), natomiast drugie właśnie Dębica, chociaż jest od niektórych chińskich opon znacznie tańsza. Co ciekawe, najdroższa chińska opona zajęła przedostatnie miejsce.

Taka była klasyfikacja końcowa:

1. CONTINENTAL ContiPremium Contact 2

2. DĘBICA Passio 2

3. WANLI S-1093

4. LINGLONG Radial L619

5. KENDA Komet KR-02

6. GOODRIDE Radial SP06

7. INFINITY INF-040

8. MINERVA Radial F-101.

W teście hamowania na mokrej nawierzchni ze 100 do 0km/h.

Continental miał drogę hamowania 68,6m, Dębica 73,2, natomiast Infinity aż 99,9m (jechała jeszcze 56km/h, kiedy Continental już stał).

Przy niewielkiej w sumie różnicy w cenie, niech będzie to nawet 100zł na komplecie, (opony kupuje się raz na parę lat) nie wiem czy chciałbym ryzykować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Używał ktoś tytułowego modelu, najlepiej w tym rozmiarze? Albo może

> używał ktoś Ultra Grip 7 (bez plusa)?

Ubiegłej zimy kupiłem UG7+ 185/60R15.

Auto trochę bardziej 'pływa' niż na letnich, ale może to dlatego że są 1 cm węższe. Przyjemniej za to wybiera dziury (ciszej i bardziej miękko). Na śniegu bardzo fajnie ciągną, na mokrym też sobie radzą. W warunkach typowo zimowych (śnieg, breja, trochę lodu) sporo lepiej sobie radziły niż Frigo2, które mam na 2-gim aucie. Ogólnie nie załuję, zwłaszcza, że udało się bardzo tanio kupić.

Z racji nie przydatności do sportowej jazdy ani auta, ani pasażerów ( zona.gif i junior) nie jestem w stanie powiedzieć jak się sprawują w sytuacjach ekstremalnych, ale do normalnej jazdy turystycznej OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jakie wybrać? Cena podobna. Directional jakoś dziwnie wyglądają, ale

> może są skuteczne?

Frigo2 powinny być lepsze, to bieżnik GoodYeara UG5. Frigo Directional to starszy produkt, dobrze sprawują się na sniegu, ale mają sporo braków na mokrym i suchym asfalcie, no i są dość głośne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Barum Polaris2

> Fulda Montero 2

> Kelly WINTER ST

Mam już parę lat Fuldy i mogę polecić. Ciche, równo się zużywają, radzą sobie na mokrym i suchym asfalcie i w rozjeżdżonym śniegu. Troszkę gorzej w kopnym śniegu, ale to nieczęste warunki w mieście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W góry na śnieg poszukałbym Pirelli Carving Edge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montero 3 bardzo dobrze wypadły w testach ADAC'u waytogo.gif

Brałbym Fuldy.

Osobiście jeździłem na Montero 1 i nie narzekałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co będzie najlepsze do jazdy po śniegu?

Wg ADAC'u - Fulda Montero 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na śnieg - Pirelli Winter Carving Edge

Ale w każdych innych warunkach będzie gorsza niż w/w Conti czy GY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dlaczego Sava ta a Good nie ?

Bo goodride wypada tragicznie na mokrym, a w przypadku polskiej zimy w mieście 75% czasu zimówka jeździ po mokrym asfalcie, a nie po śniegu czy po suchym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ok.

> a Sava Dębica?

> Na jakich testach się opierasz?

1

2

Dębica też kiepsko. Sava nie najgorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> - kelly 150pln ( co to za firma)

Kelly to marka GoodYeara.

Sporo opon pod tą marką robią zresztą w Polsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zastanawiam się nad chinczykami (Nexen,Zeetex) lub tańszymi "EU" (Uniroyal, Kleber,

Nexen to nie chińczyk, tylko koreańczyk. Jak dobra cena to można brać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Cena to

> maksymalnie 210-220 zł za sztukę.

Za tyle kupisz już nawet Goodyeary UG9 w tym rozmiarze, więc nie ma co kombinować z wynalazkami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> juz jestem glupi... Dayton, Membat, Mabor, Kumho, Apollo... ceny 154-166zl w IC

Z tych co wymieniłeś - kumho, potem apollo, ewentualnie dayton. Pozostałe bał bym się założyć zimą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apollo jest właścicielem Vredesteina hehe.gif

Brat używa Vredestein Quatrac 3 w ponad 200 konnym Volvo 850 i radzą sobie.

Apollo osobiście nie testowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.