Jump to content
Liwek

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.

Recommended Posts

> Kupiłem UG 7+ i już założone. Jeździ się jak na letnich ciekawie jak będzie na śniegu?

no nie przesadzaj, szybko tracą przyczepność podczas hamowania na suchym i na mokrym ale taki już urok zimówek

generalnie są cichutkie

czekam na śnieg by sprawdzić ich największą zaletę

Share this post


Link to post
Share on other sites

który bieżnik będzie najlepszy ? z tych o tutaj poradźcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> który bieżnik będzie najlepszy ? z tych o tutaj poradźcie

pierwszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> który bieżnik będzie najlepszy ? z tych o tutaj poradźcie

Drugi ma wujek w audicy. W zimę bardzo dobrze daje radę po zaśnieżonych górskich drogach (Sucha Beskidzka, okolice), w sumie nawet lepiej od niektórych markowych opon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Drugi ma wujek w audicy. W zimę bardzo dobrze daje radę po zaśnieżonych górskich drogach (Sucha

> Beskidzka, okolice), w sumie nawet lepiej od niektórych markowych opon.

a jak na mokrym ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> który bieżnik będzie najlepszy ? z tych o tutaj poradźcie

Pierwszy

Drugi wykończy cię nerwowo na ekspresówce wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukuje opon zimowych 195 65 r19.

Szukam raczej z tych tanszych.

Jezdzil ktos na Barum Polaris 2 ? Lepsze niz Debica Frigo 2? Czy moze lepiej dolozyc te 30 zł na sztuce i kupic sprawdzone Kleber Krisalp HP 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy moze lepiej dolozyc te 30 zł na

> sztuce i kupic sprawdzone Kleber Krisalp HP 2?

Zastanów się jeszcze nad Uniroyal MS PLUS 66. Mogę polecić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zastanów się jeszcze nad Uniroyal MS PLUS 66. Mogę polecić.

Popieram. W poprzednią zimę spisywały się rewelacyjnie. Zdecydowanie lepiej niż Dębice frigo 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przepraszam, że zadam te pytanie ale czytam i czytam i sam już nie wiem ..... za chwilkę planuję

> zakup opon zimowych ...

> Mam na oku używane oponki w bardzo dobrym stanie (po 7mm z roku 2007/2008). I tu zaczyna się

> problem co wybrac gdyż do wyboru mam:

> 1)KLEBERY

> 2)FULDY SUPREMO

> 3)PIRELLI SOTTO ZERO

> 4)DUNLOP M3

> z własnego doświadczenia obstawiałbym Pirelli lub Dunlopy - a co Wy na to? Zalęzy mi na tyma by

> była to w miare cicha opona i rzecz jasna dobra do misata bo tu njaczęsciej się poruszam

> Dziekuję za porady ....

mam pirelli sotto zero

wczesniej mialem dunlop sp winter

porownanie: jesli chodzi o przyczepnosc na sniegu i blocie posniegowym pirelli bije na glowe dunlopa, do tego jest sporo cichsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest różnica w jakości felg marki Alcar i np. Magneto Wheels. Cena jest w zasadzie taka sama (różnica 5zł), gwarancja identyczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opony Equipe

szukam informacji gdzie to robione, przez kogo, cokolwiek ale znalezc nie moge , pomoze ktos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy jest różnica w jakości felg marki Alcar i np. Magneto Wheels. Cena jest w zasadzie taka sama

> (różnica 5zł), gwarancja identyczna.

Magnetto Wheels produkuje oryginalne felgi dla Fiata. Trudno ocenic stalowe felgi, ale kupiłem na zimę i jestem zadowolony wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budżet się sypie, więc mam wybór:

* Riken Snowtime 2 (grupa Michelin)

* Nexen Winguard (grupa Bridgestone)

195/65 R15

Jakieś komentarze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Budżet się sypie, więc mam wybór:

> * Riken Snowtime 2 (grupa Michelin)

> * Nexen Winguard (grupa Bridgestone)

> 195/65 R15

> Jakieś komentarze?

A skąd takie cuda znalazłeś?

w tej cenie masz:

dębica (grupa goodyear)

barum (grupa continental)

sava (grupa Goodyear)

uniroyale ms66 (grupa continental

klebery HP2 (grupa michelin)

a dopłacając z 50zł na kpl. masz fuldy montero 3 (b.dobre, miałem rok temu)-grupa goodyear

Specjalnie dopisałem te "grupy" bo Ty też tak piszesz, a to nic nie znaczy. Po prostu jedna opona jest dobra inna zła niezależnie od właściciela marki

dopłacając 60-100zł na komplet masz już pełny wybór. Opony kupuje się na kilka lat, więc to chyba nie jest dużo? (pół baku paliwa smile.gif

zastanów się jeszcze, byle stłuczka ze względu na problem z przyczepnością to więcej niż 100zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dayton DW510

Kupiłem w zeszłym roku w rozmiarze 205/55/16 i jestem mega zadowolony!

Użytkowane głównie w ruchu miejscim i nie przypominam sobie, abym się gdzieś na nich ślizgał.

Dużo różnych i sprzecznych opini przecytałem wczesniej, łącznie z tymi, że głośne, nie ciągną na śliskim itp.

Jest zupełnie odwrotnie, opony zupełnie ciche (głośniejsze są letnie Danlopy).

W górach byłem w stanie podjechać na nich pod mokre wzniesienie ok. 20st. bez żadnego uślizgu.

W tym roku zauważyłem, że model ten jest bardzo tani, a opinie o nim średnie.

Zupełnie tego nie rozumiem, bo to świetna opona, ale skoro tania to tym bardzie brać i nie żałować! smile.gif

Siostrze poleciłem je w rozmiarze 175/65/14.

I plus za fajny bieżnik wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy opony całoroczne (Dębica Navigator 2) dają radę w jezdzie po malym miescie w zime? Bardzo krótkie dystane, raz w zime trasa 250 km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy opony całoroczne (Dębica Navigator 2) dają radę w jezdzie po malym miescie w zime? Bardzo

> krótkie dystane, raz w zime trasa 250 km?

Pewnie, że tak (jeśli tylko nie mieszkasz w górach)

Koledze poleciłem je rok temu do SC i jest bardzo zadowolony. Samochód właśnie służy jako pojazd na dojazdy do pracy.

Ostatnio zrobiono w gazetach kilka testów całorocznych i może nie są tak dobre jak letnie latem, ale już całkiem zbliżają się do tanich zimowych zimą

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy opony całoroczne (Dębica Navigator 2) dają radę w jezdzie po malym miescie w zime? Bardzo

> krótkie dystane, raz w zime trasa 250 km?

One wrecz daja rade W KAZDYCH warunkach - nie tylko przy jezdzeniu po miescie - ale nikt mnie nie chce sluchac smile.gif

Aczkolwiek, UWAGA - jesli Navigator 2 jest waski, nie jest zbyt dobry na mokrym - slizga sie. Nie zauwazylem tego problemu przy szerszych Navigatorach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

Mam dylemat

Sava eskimo S3 cz Dayton DW510??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> witam

> Mam dylemat

> Sava eskimo S3 cz Dayton DW510??

Save mam, ale mały rozmiar 155/65R14 i jest bardzo dobra w śniegu. Naprawdę mogę polecić.

Nie wiem jak się zachowują przy większych prędkościach, w mieście są super (samochód nie wyjeżdża za miasto - tylko jedna droga z pracy i do pracy smile.gif )

W testach ostatnie nie są.

A co daytonów to nie wiem, nie mam, nie miałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

czy może mi ktoś z szanownych kącikowiczów podpowiedzieć, czy duża będzie różnica w prowadzeniu jeśli założę na przód autka oponki w rozmiarze 165/65R14, a z tyłu 165/70R14 ? Czy jest to zgodne z przepisami, oraz jakie mogą być minusy, oprócz tego że przód będzei niżej o 5mm... Wszelkie uwagi mile widziane - dodam że chodzi o letnie gumy, a pytam o tej porze roku, gdyż mam okazję dużo taniej kupić 2 nówki z "wyprzedaży" smile.gif

Pozdrawiam

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebuje zakupić do mercedes A-160 99 rok oponki zimowe, tak się składa że leżą mi w piwnicy w bardzo dobrym stanie opony 205/55/16 standardowo mam 15tki więc musiałbym kupić felge stalową i teraz pytanie czy taki zestaw będzie pasował?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Potrzebuje zakupić do mercedes A-160 99 rok oponki zimowe, tak się składa że leżą mi w piwnicy w

> bardzo dobrym stanie opony 205/55/16 standardowo mam 15tki więc musiałbym kupić felge stalową

> i teraz pytanie czy taki zestaw będzie pasował?

Nie, bo są dużo za duże. Standardowo masz 195/50R15 lub 195/55R15 (nie pamiętam dokładnie) a na tych będziesz miał dużo większą średnicę koła

Share this post


Link to post
Share on other sites

> One wrecz daja rade W KAZDYCH warunkach

A i ja Cię poprę.

Miałem Naviagatora 2 na 2 autach, w każdym równocześnie z 2 autem na "zimówkach". W obu przypadkach nie było różnicy, lub na + dla Navigatora.

On jest bardziej zimowy niż letni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Szukam opon do fiata cromy i gumiarz zaproponował mi West Lake SW602 za połowę ceny opon firmowych (280zł/szt z założeniem).

Opinii nigdzie na temat tych opon nie znalazłem bo to jakaś nowość jest.

Opony są w rozmiarze 225/45/17 i mają stanowić zamiennik 215/50/17.

Z tego co zauważyłem (i potwierdził to człowiek od opon) bieżnik tych opon jest taki jak w goodyear ultra grip 7, a takie opony mam w drugim samochodzie i jestem z nich zadowolony.

Opony te wyglądają jak goodride sw602, może to to samo?

I teraz pytanie: czy pakować się w takie gumy i co sądzicie o tego typu chińskich oponach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> - Firestone Winterhawk 2 EVO ~ 200 zł

Właśnie takie załozyłem i jestem zadowolony. Wcale nie słyszę aby chodziły głośniej od letnich, sprawdzałam hamowanie na mokrym asfalcie i jest OK. Na śniegu jeszcze nie testowałem, bo go nie było zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy jezdzi ktos na barum polaris 2? jak sie spisuja? zastanawiam sie bo maja fajna cene....

Share this post


Link to post
Share on other sites

w miśku przez dwie poprzednie zimy miałem alpiny a3 i było naprawdę super, do e39 kupiłem a4 i jak narazie mogę stwierdzić że michelin dobrze odrobił lekcje smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czy jezdzi ktos na barum polaris 2? jak sie spisuja? zastanawiam sie bo maja fajna cene....

ja już ujeżdżam drugi komplet- moim zdaniem za swoją cenę bardzo dobre opony dlatego kupiłem ub zimy kolejne - jedyny feler- gwiżdżą na mokrym- coś w rodzaju poluzowanego paska altka (ale lekko)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyo S942 205/65R15 94 T - 160zł netto/szt.

Opłaca się to brać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Toyo S942 205/65R15 94 T - 160zł netto/szt.

Kolega miał i nie narzekał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy opony z 2003 ropku z 5 - 5,5 mm głębokości bieżnika da radę jeszcze jeden sezon? Opony są w dobrym stanie. Nie ma ząbkowania itp.

Do jakiej głębokości bieżnik w zimowej oponie dobrze się spisuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy opony z 2003 ropku z 5 - 5,5 mm głębokości bieżnika da radę jeszcze jeden sezon? Opony są w

> dobrym stanie. Nie ma ząbkowania itp.

> Do jakiej głębokości bieżnik w zimowej oponie dobrze się spisuje?

z opon ktore mialem to kazda miala znaczki zimowe na poziomie ok 4mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czym sie rozni Sava Eskimo S3 od Eskimo S3+ ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co czytałem s3+ to model na sezon 2010.

Czy oprocz tego sa jakies roznice jeszcze niewiem.gif

Tak czy tak zdecydowalem sie na zakup kompletu tych opon

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Z tego co czytałem s3+ to model na sezon 2010.

> Czy oprocz tego sa jakies roznice jeszcze

> Tak czy tak zdecydowalem sie na zakup kompletu tych opon

S3 czy S3+?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, ja mam pytanie odnośnie profilu opony. mam zimowe opony 175/65 r13. letnie są założone 175/80 r13. te zimowe pozostały mi z poprzedniego auta i były używane tylko przes 2 zimy. o ile mniej więcej auto mi się obniży? bo zastanawiam się czy to nie będzie za niski profil do mojego auta, które i tak jest niskie... hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kolega miał i nie narzekał

a cena dobra ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> S3 czy S3+?

S3+ za 169 zł/szt. ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy opony z 2003 ropku z 5 - 5,5 mm głębokości bieżnika da radę jeszcze jeden sezon?

A nie masz wskaźników zużycia? Ja np. miałem jeden wskaźnik - kropelkę, jak rozumiem to się odnosiło do jeżdżenia po deszczu (na oko 3 mm) i drugi wskaźnik - śnieżynkę, pewnie chodzi o jazdę śniegową i tu było zdecydowanie więcej, jakieś 4 czy nawet 5 mm. Zużycie mi doszło do śnieżynki i opony wywaliłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A nie masz wskaźników zużycia? Ja np. miałem jeden wskaźnik - kropelkę, jak rozumiem to się

> odnosiło do jeżdżenia po deszczu (na oko 3 mm) i drugi wskaźnik - śnieżynkę, pewnie chodzi o

> jazdę śniegową i tu było zdecydowanie więcej, jakieś 4 czy nawet 5 mm. Zużycie mi doszło do

> śnieżynki i opony wywaliłem

Jak wyglada taki wskaznik? Czy znajduje sie na Kleberach Krisalp ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak wyglada taki wskaznik? Czy znajduje sie na Kleberach Krisalp ?

Coś takiego:

twi_ZED-0.jpg

Tylko ja zamiast napisu TWI miałem kropelkę lub śnieżynkę. I w tym miejscu na obwodzie koła masz takie zgrubienie w rowku bieżnika. Jak bieżnik zrówna się ze zgrubieniem, to znaczy, że ma minimalną wysokość i opona na śmieci

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzisz, dobrze, że mi napisałeś o takim wskaźniku, bo nie słyszałem o tym wcześniej.

Muszę sprawdzić, jak jest u mnie.

Jak na razie jeszcze śmigam na letnich.

Kółka juz mam przygotowane i wystarczy je tylko przełożyć zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> witam, ja mam pytanie odnośnie profilu opony. mam zimowe opony 175/65 r13. letnie są założone

> 175/80 r13. te zimowe pozostały mi z poprzedniego auta i były używane tylko przes 2 zimy. o

> ile mniej więcej auto mi się obniży? bo zastanawiam się czy to nie będzie za niski profil do

> mojego auta, które i tak jest niskie...

to bardzo wysoki profil wink.gif Na letniej masz profil boczny opony 140 mm, a na zimówce 113,75 mm - bardzo duża różnica , bo aż 26,25 mm (tyle obniży Ci się auto). Różnica w obwodzie koła też będzie duża - 610,2 vs 557,7 mm - konsekwencją tego będzie duże przekłamanie na liczniku i na prędkościomierzu. Przyjmuje się że przy zmianie opon, różnica w obwodzie koła nie powinna przekraczać 2% względem tego co było fabrycznie. U Ciebie między tymi dwoma kompletami jest aż 10%. Radziłbym sprzedać stare zimówki, póki jest na to dobry czas (teraz - gdy ludzie szukają tego, można sprzedać za lepszą cenę) i rozejrzał się za właściwymi, takimi jakie powinny być w Twoim samochodzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.