Jump to content
Liwek

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.

Recommended Posts

Do C3 Picasso, przebiegi znikome, jezdzone 90% drogi odsniezone (a ogólnie 100% miasto)

ma ktoś jakieś typy w dobrych cenach? oby nie barumy zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kurcze a miałem w tamtym roku kupować, ale zostawiłem obecne jeszcze na jedną zimę.

> Dziś szukałem i:

> TS 830 - 990zł.

> Montero 3 - 830zł komplet.

> Jakby nie było różnica spora... Teraz nie wiem czy dopłacać czy nie

> Jeździł ktoś na tych Fuldach Montero 3 ?

> Po testach widać, ze na śniegu dobre, ale boję się o te oceny za jazdę po suchej i mokrej

> nawierzchni.

> Jeśli ktoś używał jeszcze jedną z tych opon to bardzo bym prosił o opinię.

Maiłem Montero 3. Są to opony bez zauważalnych problemów. Po Debicach frigo 1 niesamowita róznica na plus. Biorąc pod uwagę cenę niższą niż continentale lub GY UG7 uważam, że bardzo warto ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do C3 Picasso, przebiegi znikome, jezdzone 90% drogi odsniezone (a ogólnie 100% miasto)

> ma ktoś jakieś typy w dobrych cenach? oby nie barumy

Całoroczne? ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę na Montero 3. Niczego niepokojącego nie zauważam. ESP się nie aktywuje, więc trakcja raczej OK, nie zakopuję się. Przyzwoite opony bez szału, ale myślę, że dają radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie nie wiem co brać smile.gif

Nie chcę oszczędzać na bezpieczeństwie, tym bardziej że żona nie przepada za jazdą w zimie a tym samochodem ona głównie jeździ.

Teraz były tam kilkuletnie Toyo SNOWPROX S940 205/65R15, ale już twarde, trzeba je zmienić lecz dawały radę, bo bieżnik nie był zniszczony.

Czytałem już setki opini i sam nie wiem... boję się też trochę pływania na Ts830 przy suchej nawierzchni czy też dodatniej temperaturze. Ale chyba to jest do przeżycia dla żony mam nadzieję smile.gif

Dla przykładu w swoim aucie miałem Fuldy Montero i na nich auto nie pływało na zakrętach, lecz po zakupie Vredestein Snowtrack 3 takie zjawisko już występuje, choć ta druga opona znaczniej komfortowa jeśli chodzi o jazdę po dziurach i pewniej się jeździ. Kolejne jakie mam w moim autku to Cooper'y i na nich już auto nie pływa tak jak na Vredestein.

Ktoś się orientuje też może jaką wysokość bieżnika mają te Montero 3 i Ts 830 ? Te drugie chyba coś 9,5mm lub 1cm gdzieś widziałem ale nie mam pewności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie!

Właśnie kupiłem żonie Toyotę Yariskę 2007 r. sprowadzoną z Francji.

Aktualnie ma założone opony Michelin 185/60/15.

Mam pytanie jakie opony zimowe polecicie?

Czy zimówki zakładać węższe?

Jakie macie opinie na ten temat ?

Toyota Motor Poland twierdzi że mają być takie same (185/60/15) a nie zamienniki...

Pzdr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja z szerokością zszedłem o jeden rozmiar w dół, żeby lepiej trzymały się na śniegu (ale to ciągle był rozmiar polecany przez producenta). Imho to dobre rozwiązanie na zimę w bardziej zaśnieżonych częściach kraju

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja z szerokością zszedłem o jeden rozmiar w dół, żeby lepiej trzymały się na śniegu (ale to ciągle

> był rozmiar polecany przez producenta). Imho to dobre rozwiązanie na zimę w bardziej

> zaśnieżonych częściach kraju

Tzn. np z 185/60/15 zszedłeś na 175/60/15???

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tzn. np z 185/60/15 zszedłeś na 175/60/15???

To co napisałeś, będzie też niższe, więc nie jest to zamiennik, bardziej już 175/65 lub 165/65.

Ale przy tej szerokości (185) śmiało zostaw fabryczny rozmiar. Na pewno nie będzie źle, tylko lepiej na nieośnieżonym asfalcie ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co będzie najlepsze do jazdy po śniegu?

- Dayton DW510

- Barum Polaris 3

- Sava Eskimo HP

- Kleber Krisalp HP2

- Uniroyal MS Plus 66

Rozmiar 205/60 R16

  • dont like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co będzie najlepsze do jazdy po śniegu?

Wg ADAC'u - Fulda Montero 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wg ADAC'u - Fulda Montero 3

W tym rozmiarze w akceptowalnej cenie widzę tylko Fulda Krisall Control HP a ona nie zbiera najlepszych opinii.

  • dont like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Całoroczne?

bez sensu, na alu są letnie w stanie 7.5 mm grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witajcie!

> Właśnie kupiłem żonie Toyotę Yariskę 2007 r. sprowadzoną z Francji.

> Aktualnie ma założone opony Michelin 185/60/15.

> Mam pytanie jakie opony zimowe polecicie?

> Czy zimówki zakładać węższe?

> Jakie macie opinie na ten temat ?

> Toyota Motor Poland twierdzi że mają być takie same (185/60/15) a nie zamienniki...

> Pzdr...

ja w clio mam taki sam rozmiar na zimę jak i na lato ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co będzie najlepsze do jazdy po śniegu?

Wydaje mi się, że któreś z tych:

> - Sava Eskimo HP

> - Uniroyal MS Plus 66

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tzn. np z 185/60/15 zszedłeś na 175/60/15???

Albo zostaw 185/60/15 - powinny być tańsze, ewentualnie 175/65/15,

175/60/15 zauważalnie niższe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co będzie najlepsze do jazdy po śniegu?

Oddaję swój głos na SAVĘ ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tzn. np z 185/60/15 zszedłeś na 175/60/15???

z 205/55R16 na 195/65R15 - średnica całego koła jest taka sama

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a ja jeszcze zapytam raz o opony co sadzicie o tych oponkach goodyear ultragrip 7+ docelowo maja

> byc w rozmiarze 205/55r16

ja moge śmiało polecić te oponki mam u siebie w tym rozmiarze i jestem bardzo zadowowlony

w mniejszych autkach jeździłem na barum polaris II i moim zdaniem jest to najlepsza opona w stosunku jakość / cena w tym roku bede tez testował polariski III wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tradycyjnie już zapraszamy do dyskusji o oponach zimowych i całorocznych w tym właśnie wątku. Tylko

> tym i żadnym innym, do czego już towarzystwo zapewne przyzwyczajone . Zasady takie jak w

> poprzednich edycjach.

> Co najważniejsze, cytując Wujka Sibui "Dla uporządkowania dyskusji i ułatwienia innym życia proszę

> o ODPOWIEDNIE TYTUŁOWANIE POSTÓW (najlepiej nazwami opon, lub markami aut, do jakich szukamy

> opon)."

> Odpowiadamy oczywiście na temat. Konsekwencje złamania tej zasady są znane .

> Życzymy owocnych dyskusji.

co polecacie do clio 3? 165 /65/15 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam pytanie jakie opony zimowe polecicie?

> Czy zimówki zakładać węższe?

Żona w Swifcie ma 185/60R15 na zimę i lato. Winter Response i Premium Contact. Czy czuć negatywne skutki szerokich - jak na małe auto - opon? Nie. Jeśli już koniecznie zmieniać rozmiar to kompleksowo na 175/70R14 i mieć większy balon.

Nie mam też zastrzeżeń do Dunlopa SP Winter Response, o którym wspomniałem i polecam. Jeśli jednak Yaris będzie robił duże "naloty" to wybór jest oczywisty - Michelin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 5 sezonów jeżdżę na TS810. Mogę się wypowiadać w samych superlatywach o tej oponie, ale gdybym jeździł bardzo dużo to byłoby to nieopłacalne. Coś za coś czyli dobre trzymanie za szybkie zdzieranie. zlosnik.gif

Bez zastanowienia wybrałbym Conti.

Też Audi, też A4, też 195/65R15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak w tytule, szukam, czytam i mam mętlik w głowie, bo gumiarze mówią by nie przepłacać, użytkownicy by czytać testy, a testy, że należy brać Conti, Michelin albo Goodyear. Wydać kasę łatwo, zaoszczędzić trudniej, mam jeszcze 3 tygodnie do odbioru autka, więc mogę się popytać a nie łapać co dają. Na pewno będę chciał w czasie zimy udać się na lekki offroad (czyli zjechać z asfaltu, ale nic wyczynowego, ot leśne drogi gdzie może być zima). Na jakie oponki warto zwrócić uwagę w normalnej cenie poza tymi trzema firmami które wymieniłem które już nie prezentują niestety normalnej ceny? Barum, Semperit, Sava, BFGoodrich? Dzięki! 20.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> należy brać Conti, Michelin albo Goodyear.

Lub Dunlop.

> Wydać kasę

> łatwo, zaoszczędzić trudniej

Jeżdżąc dużo zaoszczędzić nie jest trudno bo jedyny, rozsądny wybór to Michelin, który wolniej się zużywa.

Gorzej jeśli jeżdżąc mało, chcemy wydać mało, a jeździmy "outlaw". Ja bym w takim wypadku wybierał Uniroyala.

> Na pewno będę chciał w czasie zimy udać się na lekki offroad (czyli zjechać

> z asfaltu, ale nic wyczynowego, ot leśne drogi gdzie może być zima).

Ja do samochodów na budowy gdzie opona się prędzej przecina, wybula niż zużywa bieżnik wybieram Savę.

> Na jakie oponki warto

> zwrócić uwagę w normalnej cenie poza tymi trzema firmami które wymieniłem które już nie

> prezentują niestety normalnej ceny?

Fulda, Kleber, Nokian...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukam w rozmiarze 185/65/R15.

Zastanawiałem się nad Dębicą (bo tania), ale chyba wyszło mi to szybko z głowy. Nie wiem co kupić?

Polaris 3

Firestone Winterhawk2

Fulda KRISTALL MONTERO 3

Nokian WR D3

A wyżej to już cenowo na pewno nie mam szans na zakup

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Szukam w rozmiarze 185/65/R15.

Jak ma być tanio to może Sava Eskimo S3+.

A z wymienionych Nokian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak ma być tanio to może Sava Eskimo S3+.

o to to

3 sezon będę na nich jeździł tzn S3 bez +,

często jeżdżę po Bieszczadach w zimie i jeszcze nigdy mnie nie zawiodły czy to w głębokim śniegu czy to na śliskim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Szukam w rozmiarze 185/65/R15.

> Zastanawiałem się nad Dębicą (bo tania), ale chyba wyszło mi to szybko z głowy. Nie wiem co kupić?

A dlaczego zrezygnowałeś z Dębicy?

Ja 2 lata temu do GP zakupiłem Frigo 2 i pojechałem do Zakopanego i po śniegu(a było tam go dużo) jeździło mi się rewelacyjnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Szukam w rozmiarze 185/65/R15.

Ja dopiero co szukałem w tym samym rozmiarze do Dacii. Kupiłem nowego UltraGripa 8, ale faktycznie tani nie był.

Z opcji tańszych miałem upatrzonego Uniroyala MS Plus 66. Bieżnik wybitnie pod koleiny z wodą. Cena była niższa o 50 zł.

> Zastanawiałem się nad Dębicą (bo tania), ale chyba wyszło mi to szybko z głowy.

Dawniej się mówiło, że Dębica jest zimowa, a Kormoran jesienny. zlosnik.gif Chyba coś w tym jest.

> Polaris 3

Mógłbym mieć. Jeździłem tylko Getzem na "dwójkach". OK.

> Firestone Winterhawk2

Nie jestem przekonany do tej firmy. Pamiętam letnie Firestone'y w Stilo - bez uśmiechu. oslabiony.gif

> Fulda KRISTALL MONTERO 3

Mógłbym mieć. Ale też jeździłem tylko na poprzednikach.

> Nokian WR D3

Pewnie dobra, ale u źródeł, z których biorę opony to Nokian nie należy do tanich i wolę już coś made in Poland.

> A wyżej to już cenowo na pewno nie mam szans na zakup

Na dziś dzień jeśli miałbym kupić najtańszą to byłaby to Frigo 2. Dopłacając 37 zł miałbym Uniroyala. A wersje "top" wprowadziłem w życie: UG8.

Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od trzech lat jeżdżę na BF Goodrich Winter Slalom. Auto użytkowane zarówno w mieście, jak i sporadycznie tam, gdzie pług śnieżny nie wjeżdża. Jak do tej pory nie zawiodły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A dlaczego zrezygnowałeś z Dębicy?

> Ja 2 lata temu do GP zakupiłem Frigo 2 i pojechałem do Zakopanego i po śniegu(a było tam go dużo)

> jeździło mi się rewelacyjnie

Jakoś się naczytałem, źle o tej oponie frown.gif

Może to byłczarny marketing innych firm?

Dzięki za opinię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie.

smile.gif

To będzie moja pierwsza zima z Daćką, mam nadzieję, że się dogadamy smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

troszkę ostatnio pojeździłem za oponami do Fabii i poszukuję opon 165/70/R14 i tak sobie upatrzyłem Barum Polaris 3 ( miałem 2 i były bardzo dobre ) , koszt u wulkanizatora z założeniem to 195zł/1sz

czy w podobnej cenie ( ale nie większej ) dostanę coś sensowniejszego

Kelly , Kumho ... , poczytałem troszkę o nich i słabo wypadają

Dębica będzie kosztowała ponad 200zł i są na nie reklamacje ponoć

barumki to nowy model więc opinii mało

zimą pokonam ok. 3-4kkm ( być może wyjazd do Zakopanego ) wiec nie za dużo , ale starsze mają już mało bieżnika

rozważam jeszcze zakup 2 sztuk a na tyły dam stare "dwójki" - jeszcze troszkę bieżnika mają ale mają też już 8 lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

W podobnej cenie kupisz Uniroyal MS Plus 6 oraz Sava Eskimo S3 lub S3+.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam, pomóżcie dokonać wyboru dla 185/60 R15.

> Kandydaci:

> 1. FULDA MONTERO-3

> 2. BARUM POLARIS-3

> 3. KLEBER KR-HP2

> 4. Inna (która konkretnie do 240 zł brutto za sztukę)

> Dzięki z góry.

Ja wybrałbym Klebery, kierując się patriotyzmem lokalnym (są produkowane w Olsztynie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Szukam w rozmiarze 185/65/R15.

> Zastanawiałem się nad Dębicą (bo tania), ale chyba wyszło mi to szybko z głowy. Nie wiem co kupić?

> Polaris 3

> Firestone Winterhawk2

> Fulda KRISTALL MONTERO 3

> Nokian WR D3

> A wyżej to już cenowo na pewno nie mam szans na zakup

Uniroyal MS66

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co byście polecili do małego autka (vw fox) w cięzkie warunki tzn drogi utrzymywane raczej na biało, dużo lodu mniej ciapy. Do tej pory były ContiWitner ale stare już i boje się na tym żonę puszczać. Cena jest mniej ważna.

Myślałem o nowych Conti WinterContact TS830 (TS800??) i UG7 albo UG8? co jeszcze? niewiem.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja mam UG7 opony swietne ale zuzycie bieznika przy agresywnej jezdzie jest wrecz porazajace. Opony

> na max 3 sezony a jezdze raczej malo. Jedna mi huczy. Poza tym trakcja swietna i predkosci na

> sniegu duzo wyzsze od innych.

Ja mam UG7, jezdze zdecydowanie niedelikatnie, a moje autko ma zdecydowany przerost mocy nad masą. Do tego wsciekam sie na pustych placach w zimie itp. Moje opony przejechały w tych warunkach 4 sezony i dopiero był ich koniec. Myślę, że nawet 3 sezony przy agresywnej jeździe to bardzo dobry wynik i nie można mówić o porażającym zużyciu.

Poza tym potwierdzam - mega przyczepność, dla wsciekających się nawet za dobra smile.gif

Tak się przywiązałam, że chciałam kupić UG8, ale w moim (podobno nietypowym) rozmiarze ceny są z kosmosu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co byście polecili do małego autka (vw fox) w cięzkie warunki tzn drogi utrzymywane raczej na

> biało, dużo lodu mniej ciapy. Do tej pory były ContiWitner ale stare już i boje się na tym

> żonę puszczać. Cena jest mniej ważna.

> Myślałem o nowych Conti WinterContact TS830 (TS800??) i UG7 albo UG8? co jeszcze?

w takich warunkach szukaj raczej opon o najlepszej przyczepności na śniegu, może być nawet kosztem gorszej na mokrym czy suchym asfalcie. W większości testów Nokiany wypadają najlepiej na śniegu, ewentualnie ja mogę z czystym sumieniem polecić Savę S3. Super opona na śnieg, gorzej na mokry czy suchy asfalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na śnieg - Pirelli Winter Carving Edge

Ale w każdych innych warunkach będzie gorsza niż w/w Conti czy GY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na śnieg - Pirelli Winter Carving Edge

> Ale w każdych innych warunkach będzie gorsza niż w/w Conti czy GY.

ale na snieg w sensie zaspy czy biala ubita droga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chce kupić opony FULDA Kristall Rotego 195/50/15

i tu pytanie czy ktoś jeździł na takich ? interesuje mnie właściwie tylko trakcja na śniegu bo w zeszłym roku miałem z tym ogromny problem. Dziękuje za odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam sie - Sava Adapto HP czy Debica Navigator 2 a moze Pirelli P6 Four Seasons? Tylko z tych trzech prosze o typy grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam oponki Hankook Icebear W300 w rozmiarze 205/55/16 w całkiem dobrej kondycji w pojeździe marki Ford Mondeo... w sumie to mam je luzem bo jak pojechałem wczoraj z nimi na wymiane to mnie wygonili mówiąc że nie założą mi tych opon nawet na moją odpowiedzialność dla mojego bezpieczeństwa, gdyż nie mam czujników ciśnienia w felgach oraz felg z rantami.... i że jak mi zejdzie powietrze to nie poczuje tego i na nieświadomce jadąc z większą prędkością np w zakręcie opona taka może się zsunąć i wtedy dzwon... nie powiem, uruchomili mi wyobraźnie i odszedłem nie dyskutując...

Co Wy o tym myślicie? Mają racje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie i Panie!

Posiadam takie opony i raczej odradzam jeśli ktoś chciałby kupić. Po jednym ostrym hamowaniu (2m śladu na asfalcie) przednie opony wyraźnie się przytarły. W efekcie przy niskich prędkościach, szczególnie podczas jazdy w korku czuć tup-tup-tup, przy wyższych prędkościach delikatnie drga kierownica.

Da się coś z tym zrobić czy pozostaje tylko założenie na tył i przyzwyczajenie się? W takim przypadku co z bezpieczeństwem? confused.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie i Panie!

> Posiadam takie opony i raczej odradzam jeśli ktoś chciałby kupić. Po jednym ostrym hamowaniu (2m

> śladu na asfalcie) przednie opony wyraźnie się przytarły. W efekcie przy niskich prędkościach,

> szczególnie podczas jazdy w korku czuć tup-tup-tup, przy wyższych prędkościach delikatnie drga

> kierownica.

> Da się coś z tym zrobić czy pozostaje tylko założenie na tył i przyzwyczajenie się? W takim

> przypadku co z bezpieczeństwem?

to nie wina opon tylko operatora. każdą mogłeś tak "zepsuć". Po prostu starłeś bieżnik na kwadratowo. możesz spróbować przerzucić na tył wcześniej wyważając. Może się wyrównają. Ale jeśli mocno podjechałeś to gwarancji nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to nie wina opon tylko operatora. każdą mogłeś tak "zepsuć". Po prostu starłeś bieżnik na

> kwadratowo. możesz spróbować przerzucić na tył wcześniej wyważając. Może się wyrównają. Ale

> jeśli mocno podjechałeś to gwarancji nie ma.

ale przez 2 metry lotu z zablokowanymi kołami cinquecentem z kilkunastu km/h? poza tym na oponach nie widać jakoś specjalnie śladu. w innych samochodach inne opony przechodzą poważniejsze manewry i nic im się nie dzieje a tutaj wystarczyła próba hamulców i po oponach? no bez jaj..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo prawo, mówi o 1.6cm a Wy co mówicie... przy ilu zmieniacie wink.gif

Ja trzymam się reguły nie mniej niż 3 mm zwłaszcza dla zimowych ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wiadomo prawo, mówi o 1.6cm a Wy co mówicie... przy ilu zmieniacie

> Ja trzymam się reguły nie mniej niż 3 mm zwłaszcza dla zimowych

no tak ze 4mm zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wiadomo prawo, mówi o 1.6cm a Wy co mówicie... przy ilu zmieniacie

> Ja trzymam się reguły nie mniej niż 3 mm zwłaszcza dla zimowych

Dzisiaj zmieniłem z łysych R888 które zużyły się nierównomiernie,

ale w niektórych miejscach miały bieżnik ujemny zlosnik.gif a w innych poniżej markerów 1,6 mm

na zimówki o głębokości bieżnika 9 mm. Temperatura +4 stopnie i wilgotny asfalt.

Wrażenia z jazdy: DUŻO gorsza stabilność i znacznie gosze hamowanie na zimówkach 270751858-jezyk.gif

Wniosek: wszystko zależy od warunków.

Nawet łyse letnie są lepsze w dodatniej temperaturze.

Ale jutro wieczorem gdy będzie przymrozek mógłbym nawet nie podjechać pod minimalne wzniesienie, o hamowaniu nie wspominając.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.