Jump to content
Liwek

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.

Recommended Posts

> Ja trzymam się reguły nie mniej niż 3 mm zwłaszcza dla zimowych

3 mm to zimówka slick grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wiadomo prawo, mówi o 1.6cm a Wy co mówicie... przy ilu zmieniacie

> Ja trzymam się reguły nie mniej niż 3 mm zwłaszcza dla zimowych

na ulicę tak żeby znacznika zużycia nie ścierać

na treningu opony się zdejmuje jak zaczynają iskrzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A u Was co mówią przepisy w tym temacie

No, legalne to te "slicki" nie były zlosnik.gif

Ale póki deszcz nie pada i jest parę stopni +

to takie zjechane letnie dają jednak lepszą przyczepność niż zimówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No, legalne to te "slicki" nie były

> Ale póki deszcz nie pada i jest parę stopni +

> to takie zjechane letnie dają jednak lepszą przyczepność niż zimówki.

ale to jest oczywiste. Na suchym asfalcie zawsze letnia opona będzie miała lepszą przyczepność niż zimówka. Nawet przy temp. w okolicy zera. Zimówki są na śnieg ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie co powiecie o oponie riken maystorm 2 b2 ? jest to jakas w miare dobra oponka czy lepiej odpuscic ? czy moze wybrac save intense hp ? obydwie w podobnych cenach, konkretnie to szukam w rozmiarze 185/55/14 - chyba ze jest cos innego godnego polecenia w tym rozmiarze w kwocie ok 200zl szt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i stało się. Okazało się, że moje prawie 10-letnie zimówki nie radzą sobie przy prędkościach >70km/h. Oczywiście przed świętami brak kasy, więc myślę, co by nie kupić 2-ch całorocznych Kleberów Quadraxer i zmienić przód, a na wiosnę dokupić drugą parę i przesiąść się na całoroczne całkiem. Robię dziennie ~100km w trasie. Co koledzy sądzą o takim pomyśle? Czy lepiej kupić teraz cały komplet nalewek zimowych? Propozycje mile widziane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No i stało się. Okazało się, że moje prawie 10-letnie zimówki nie radzą sobie przy prędkościach

> >70km/h. Oczywiście przed świętami brak kasy, więc myślę, co by nie kupić 2-ch całorocznych

> Kleberów Quadraxer i zmienić przód, a na wiosnę dokupić drugą parę i przesiąść się na

> całoroczne całkiem. Robię dziennie ~100km w trasie. Co koledzy sądzą o takim pomyśle? Czy

> lepiej kupić teraz cały komplet nalewek zimowych? Propozycje mile widziane...

Dla własnego bezpieczeństwa na pewno nie kupuj "nalewek" Nie tylko bieżnik jest nieprzewidywalny (nie wiadomo co to jest) ale i jakość jest nie pewna..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem Quadraxery ostatecznie. Jedno pytanie - przy wyważaniu jednej z opon wyszedł odważnik 50tka. Chyba trochę dużo jak na nową oponę, nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kupiłem Quadraxery ostatecznie. Jedno pytanie - przy wyważaniu jednej z opon wyszedł odważnik

> 50tka. Chyba trochę dużo jak na nową oponę, nie?

niezupełnie, oponiarz powinin obrócić opone na feldze o 1/4 obrotu i wyważyć jeszcze raz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakby ktoś chciał wiedzieć wielu importerów podniosło ceny na letnie opony od 15 do 50% nawet. Jak ktoś chce kupić letnie proponuje kupować teraz. Nie oznacza to gwałtownego wzrostu cen bo letnich jeszcze jest sporo na stanach magazynowych przez tragiczną sprzedaż tego lata, warto jednak brać tą tendencję pod uwagę bo na niektóre zwłaszcza mniej popularne rozmiary ceny mogą zrobić się kosmiczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jakby ktoś chciał wiedzieć wielu importerów podniosło ceny na letnie opony od 15 do 50% nawet. Jak

> ktoś chce kupić letnie proponuje kupować teraz. Nie oznacza to gwałtownego wzrostu cen bo

> letnich jeszcze jest sporo na stanach magazynowych przez tragiczną sprzedaż tego lata, warto

> jednak brać tą tendencję pod uwagę bo na niektóre zwłaszcza mniej popularne rozmiary ceny mogą

> zrobić się kosmiczne.

Skąd takie informacje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> niezupełnie, oponiarz powinin obrócić opone na feldze o 1/4 obrotu i wyważyć jeszcze raz

Dzieki za informację kolego, faktycznie, pojechałem, przekręcił i odważnik schudł do 25 :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jakby ktoś chciał wiedzieć wielu importerów podniosło ceny na letnie opony od 15 do 50% nawet. Jak

> ktoś chce kupić letnie proponuje kupować teraz. Nie oznacza to gwałtownego wzrostu cen bo

> letnich jeszcze jest sporo na stanach magazynowych przez tragiczną sprzedaż tego lata, warto

> jednak brać tą tendencję pod uwagę bo na niektóre zwłaszcza mniej popularne rozmiary ceny mogą

> zrobić się kosmiczne.

Właśnie zauważyłem, u mnie w b2b nie dość że na chwilę obecną jest bryndza to jeszcze ceny poszły faktycznie od ok 5% do 30% w góre

Popularne 14" w detalu to już koszt 200zł/szt icon_eek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Skąd takie informacje?

z aktualnych cenników koncernów oponiarskich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kapkę się cenniki pozmieniały, wpadła jakaś premia świąteczna i w grę weszły tylko 3 modele:

1) Pirelli P7 Cinturato 205/55 R16

2) Continental ContiPremiumContact 2 205/55 R16

3) Bridgestone ER300 205/55 R16

pirelli-cinturato-p7-png-t-f-l150-sk1.pngcontinental-contipremiumcontact-2-png-t-f-l150-sk1.pngbridgestone-er300-jpg-t-f-l150-sk1.png

BTW: z dnia na dzień opony poszły w górę o ok. 65-70 PLN

skłaniam się ku 1) lub 3)

pytanie tylko - czekać jeszcze czy już kupować i wrzucać na alusy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Nokian WR D3

Nokian WR A3

Czym sie roznia te dwie opony?

Ktora lepsza, wyzszej klasy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> kapkę się cenniki pozmieniały, wpadła jakaś premia świąteczna i w grę weszły tylko 3 modele:

> 1) Pirelli P7 Cinturato 205/55 R16

> 2) Continental ContiPremiumContact 2 205/55 R16

> 3) Bridgestone ER300 205/55 R16

> BTW: z dnia na dzień opony poszły w górę o ok. 65-70 PLN

> skłaniam się ku 1) lub 3)

W tym zestawieniu ER300 zamieniłbym na model RE050A z Bridgestona, choć ER300 też będzie dobry.

Continentala 2 zamieniłbym na 3.

Z trzech wymienionych przez Ciebie wybrałbym Pirelli P7 cinturato, wygrały test ADAC.

> pytanie tylko - czekać jeszcze czy już kupować i wrzucać na alusy

jeszcze kilka tygodni temu większosć cenników była stara nieaktualna jeszcze z sezonu letniego 2011. Ceny ok ale dostępnosci brak. Teraz powoli zaczynają się pojawiac jakieś opony w hurtowniach ale raczej tanie lub przecietne, te które wypisałes raczej na zamówienie i cena za to na pewno nie cennikowa. Z racji wzrostu cen opon zimowych na pewno będzie tam samo z letnimi, taniej już nie będzie a z nowymi dostawami przyjdą wyższe ceny.

Jeśli szukane przez Ciebie opony są gdzieś dostępne w dobrej cenie to kupuj i się nie zastanawiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hej,

> Nokian WR D3

> Nokian WR A3

> Czym sie roznia te dwie opony?

> Ktora lepsza, wyzszej klasy?

na stronie producenta jest wszystko napisane zlosnik.gif

WR A3 jest oponą wyższej klasy do większych, szybszych aut

WR D3 do małych i średnich aut

na stronie jest rozpiska dostepnych rozmiarów co pozwoli wybrac odpowiednią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niestety - wywalili mi posta tutaj, a tu nikt nie zagląda frown.gif

kupiłem już Bridgestone ER300 TURANZA po 307 PLN/szt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> na stronie producenta jest wszystko napisane

marketingowy belkot zlosnik.gif

> WR A3 jest oponą wyższej klasy do większych, szybszych aut

> WR D3 do małych i średnich aut

> na stronie jest rozpiska dostepnych rozmiarów co pozwoli wybrac odpowiednią.

chyba wola A3

niestety nie widze na stronie, ktore opony maja rant ochronny felgi.

Moze wszystkie maja, wiec producent nawet o tym nie wspomina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> marketingowy belkot

> chyba wola A3

> niestety nie widze na stronie, ktore opony maja rant ochronny felgi.

> Moze wszystkie maja, wiec producent nawet o tym nie wspomina?

jaki rozmiar potrzebujesz? przy większych oponach typu 225/45/17 rant jest dość popularny ale przy standardzie 205/55/16 niezbyt czesto mozna go spotkac

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jaki rozmiar potrzebujesz? przy większych oponach typu 225/45/17 rant jest dość popularny ale przy

> standardzie 205/55/16 niezbyt czesto mozna go spotkac

potrzebuje 205/55/16

ale zapytalem konkretnego sprzedawce i potwierdzil, ze WR A3 w tym rozmiarze maja rant.

teraz czekam na przesylke i niedlugo zweryfikuje to w praktyce zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszukuję dobrych opon w tym rozmiarze na lato do Cromy. Ceny są delikatnie mówiąc... wysokie. angryfire.gif

Co polecacie z najlepszą relacją jakość/cena?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> poszukuję dobrych opon w tym rozmiarze na lato do Cromy. Ceny są delikatnie mówiąc... wysokie.

> Co polecacie z najlepszą relacją jakość/cena?

A jaki masz budżet na zakup przeznaczony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> poszukuję dobrych opon w tym rozmiarze na lato do Cromy. Ceny są delikatnie mówiąc... wysokie.

> Co polecacie z najlepszą relacją jakość/cena?

barum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jaki masz budżet na zakup przeznaczony?

zakładam max 500/szt

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zakładam max 500/szt

Przy tak ustawionym górnym limicie (no może kilka zł powyżej) na chwilę obecną z sensownych opon można byłoby wybierać spośród:

Toyo Proxes T1-R 215/50R17 91Y

Toyo Proxes C1S 215/50R17 95W

Ewentualnie trochę tańsza opcja:

Falken ZE 912 215/50R17 91V

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hej,

> Nokian WR D3

> Nokian WR A3

> Czym sie roznia te dwie opony?

> Ktora lepsza, wyzszej klasy?

Już byłem przekonany do Nokianów WRD3, ze względu na sposób testowania - na zamarzniętym jeziorze w Finlandii, ze względu na oceny i testy, no i zawsze jakoś chciałem mieć opony tej firmy, ale ostatecznie wybrałem Conti TS830. I chyba jednak ADAC ma rację - facet na skrzyżowaniu obok mnie, przy wodzie i dodatniej temperaturze, nie mógł płynnie ruszyć bo kołami boksował. Z drugiej strony, Nokiany pewnie są lepsze w odkopywaniu się ze śniegu, czy w jeździe bo błocie pośniegowym do czego zostały stworzone. Ale zobaczyłem dwie sprawy:

1. Conti, jak jedną uszkodzę, łatwiej dostać używaną z bieżnikiem w stanie podobnym jak reszta;

2. Continental ma nie jedno pole testowe na zamarzniętym jeziorze, a pełno ośrodków testowych rozrzuconych po świecie.

A czy nie kupiłem opon zaprojektowanych tylko do wygrywania konkretnych testów, to sprawdzę jak prawdziwa zima przyjdzie. Na razie wiem, że na mokrym powyżej 8st. C zaczynają się zachowywać gorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ostatecznie wybrałem Conti TS830.

Conti TS830 - bardzo dobre opony,

wcześniej jezdziłem tez na 810, które na większym śniegu były średnie

Dlatego zastanawiam się nad Nokianami - chyba łatwiej będzie na nich wyjechać z zaśnieżonego osiedla wink.gif

Jako opony letnie mam w nowym C-Maxie 215/55 R16,

i zastanawiam się nad nowymi zimówkami - rozmiar 205/55 R16

czy lepiej wyższe i bardziej komfortowe np: 205/60 R16

Jakie są Wasze doświadczenia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak myślicie, kupować zimówki teraz czy poczekać do lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak myślicie, kupować zimówki teraz czy poczekać do lata.

Teraz wiele opon, szczególnie w promocyjnych cenach jest z produkcji połowa 2011

Jeżeli kupisz w sierpniu -wrześniu (poprzednio tak kupowałem) w tej samej cenie dostaniesz opony o rok nowsze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użytkuje ktoś opony szwedzkiej m-ki Gislaved? Jakieś opinie o nich?

Share this post


Link to post
Share on other sites

TS830 okazały się fenomenalne na śniegu, nawet na lodzie jest ok. Po prostu wyjeżdżam z głębokiego śniegu jak inni się męczą. I się dziwię, co ci ludzie tak powoli jeżdżą smile.gif Jestem zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może trochę lamerskie pytanie, ale...po kolei..

Od niedawna jestem posiadaczem Astry G. Auto kupiłem bez opon zimowych, a z poprzedniego auta sprzedałem razem z nim.

Zostało mi trochę kasy i chyba najlepiej by było jakbym już się zaczął rozglądać za zimówkami. Jak to jest teraz z cenami, kiedy najkorzystniej zakupić?

No i chętnie poczytam, jakie konkretnie oponki do Astry G. Felgi 14".

Dzięki za wszelkie sugestie. waytogo.gif

EDIT:

Przebiegi zimowe będą b. małe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> TS830 okazały się fenomenalne na śniegu, nawet na lodzie jest ok. Po prostu wyjeżdżam z głębokiego

> śniegu jak inni się męczą. I się dziwię, co ci ludzie tak powoli jeżdżą Jestem zadowolony.

wiesz na nowych oponach to każdy jest zadowolony ale pojeżdzij na takich po 3 sezonie i później, róźu już nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę kupić oponki do autka, które de facto jeździ tylko w mieście ( do tej pory miałem dwa komplety ale się już kończą i trochę strach na nich jeździc ). I wymyśliłem, że kupię całoroczne, tyko zastanawiam się które z tych dwóch wybrać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym brał Dębice Navigator 2, dobre i tanie miałem takie w jednym aucie i w zimę dobrze się spisują, tylko nie ma wszystkich rozmiarów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebuję 195/60 r15 a takich navigatorów nie ma.

Wprawdzie producent auta dopuszcza też 185/65 r15 a takie navigatory są...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Potrzebuję 195/60 r15 a takich navigatorów nie ma.

> Wprawdzie producent auta dopuszcza też 185/65 r15 a takie navigatory są...

Ja teraz założyłem do Yarisa Firestone Multihawk i będę testował ich "całoroczność".

Co do Dębicy, to słyszałem, że sa dobre, ale rzeczywiście mało rozmiarów. Do Lacetti chętnie bym takowe zapodał, ale właśnie coś z zamienników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

195/65/15 - Dębica Frigo 2 czy Goodride SW608 czy SAVA Eskimo S3+ ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na kopny śnieg stawiałbym na dębice...miałem w poprzednich sezonach...

teraz mam save i jestem zadowolony...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 195/65/15 - Dębica Frigo 2 czy Goodride SW608 czy SAVA Eskimo S3+ ?

SAVA

Share this post


Link to post
Share on other sites

> SAVA

Miałem i Save ale chyba 2 i Dębice też.

Auto ma napęd na tył.

Dlaczego Sava ta a Good nie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dlaczego Sava ta a Good nie ?

Bo goodride wypada tragicznie na mokrym, a w przypadku polskiej zimy w mieście 75% czasu zimówka jeździ po mokrym asfalcie, a nie po śniegu czy po suchym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bo goodride wypada tragicznie na mokrym, a w przypadku polskiej zimy w mieście 75% czasu zimówka

> jeździ po mokrym asfalcie, a nie po śniegu czy po suchym.

ok.

a Sava <> Dębica?

Na jakich testach się opierasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przykładowo:

> http://www.autocentrum.pl/opony/test-opon-zimowych-195-65-r15/zdjecia/majewski_art320_13112006_2/

> Też bym wybrał Savy budżetowo (mam i nie są złe).

ja mam Savy S3 rozmiar 205/55R16. Opony bardzo dobre na śnieg, ale przez pierwsze dwie zimy. Mimo że bieżnika ubyło bardzo mało (staram się zakładać zimówki jak faktycznie zaczyna się zima i zdejmuję jak tylko zrobi się cieplej), to w ostatnią zimę opony wyprodukowane w 2007 roku trzymały już wyraźnie gorzej. Nie wiem czy takie szybkie zestarzenie się gumy ma związek z tym, że to opona budżetowa. Tak czy inaczej mimo, że bieżnika ubyło może z 1-2mm, na najbliższą zimę kupię już nowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ok.

> a Sava Dębica?

> Na jakich testach się opierasz?

1

2

Dębica też kiepsko. Sava nie najgorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.