Jump to content
Liwek

Wątek oponiarski - edycja jesienno-zimowa.

Recommended Posts

jakie opony na zime 205/55R16

kryterium cena 90%

uzywki, bieznikowane, chinskie? ktore wybrac? budzet ok 120zl/szt

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jakie opony na zime 205/55R16

> kryterium cena 90%

> uzywki, bieznikowane, chinskie? ktore wybrac? budzet ok 120zl/szt

ja kupilem dzisiaj na allegro po taniosci 225/55/16.... uzywki, na jedna zima wystarcza. Jedna mam walnieta i musialem szybko cos kupic zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja kupilem dzisiaj na allegro po taniosci 225/55/16.... uzywki, na jedna zima wystarcza. Jedna mam

> walnieta i musialem szybko cos kupic

jaka cena i ile mm bieznika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jaka cena i ile mm bieznika?

tak jak pisalem... bylo budzetowo 4,5mm, rok 2009, 60zl / szt zlosnik.gif

za 120zl / szt to juz ladne oponki znajdziesz waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jakie opony na zime 205/55R16

> kryterium cena 90%

> uzywki, bieznikowane, chinskie? ktore wybrac? budzet ok 120zl/szt

z kryterium ceny 120 PLN/szt to tylko uzywki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Takie. Chcę bezwzględnie kupić całoroczne opony zamiast letnich na felgi aluminiowe. Plusy tych opon znam grinser006.gif, ale czy ktoś zna jakieś minusy? Jest to jedyny dopuszczalny dla mnie rozmiar, niestety nie wiedzieć czemu opony akurat w tym rozmiarze są takie drogie. Te mi się podobają i są tanie ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co byście polecili do małego autka (vw fox) w cięzkie warunki tzn drogi utrzymywane raczej na

> biało, dużo lodu mniej ciapy. Do tej pory były ContiWitner ale stare już i boje się na tym

> żonę puszczać. Cena jest mniej ważna.

> Myślałem o nowych Conti WinterContact TS830 (TS800??) i UG7 albo UG8? co jeszcze?

7+

8 sa z polski i sie nie wyważaja

jak tylko snieg to frigo 2 albo eskimo 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Oferta jest niezła, tylko dla rozmiaru 205 oferowali opony z 2011 roku.

> Wiec lepiej dołożyć kilkanaście zł i mieć opony nowsze

> Dodam, ze ja wybrałem Dunlop Winter Sport 4D

> - na śniegu są OK, a dodatkowo są cichsze od konkurencji

Kupiłem UG 7+

37 tydzien 2012 Made in Germany

w sobote zakładam to powiem co i jak

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Takie. Chcę bezwzględnie kupić całoroczne opony zamiast letnich na felgi aluminiowe. Plusy tych

> opon znam , ale czy ktoś zna jakieś minusy? Jest to jedyny dopuszczalny dla mnie rozmiar,

> niestety nie wiedzieć czemu opony akurat w tym rozmiarze są takie drogie. Te mi się podobają i

> są tanie

Raz w życiu miałem całoroczne opony i nigdy więcej.

Samochód na śniegu na zakręcie leciał jak kapitan Wrona po płycie Okęcia.

O ile jeszcze założenie takich opon w Irlandii albo Wlk. Brytanii bym zrozumiał, to w naszym klimacie

gdzie masz w lecie +35-40 st. a asfalt pewnie ze 60 a w zimie potrafi być u mnie [100m od morza] koło -20 a jeździłem w góry gdzie było -39 i po nocy XC90 nie chciało odpalić sick.gif a moja 19 letnia Honda tak zlosnik.gif

to opona która zachowuje się tak samo w amplitudzie temperatur koło 75-100 st. jest dla mnie perpetuum mobile.

Osobiście bym taką oponę założył chyba tylko w przypadku gdybym postanowił:

- nie jeżdżę jak jest lód i śnieg

- mam super 4 napędowe auto w stylu RS4 / Impreza

- przechowanie 4 dodatkowych opon i ich zmiana 2x do roku jest taką abstrakcją dla mnie jak policzenie w pamięci 2 pochodnej funkcji potęgowanej do 4323214234

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 7+

> 8 sa z polski i sie nie wyważaja

> jak tylko snieg to frigo 2 albo eskimo 3

a u mnie wyważyły sie bezproblemowo niewiem.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja już sam nie wiem jak to rozegrać, jeżdżę właściwie tylko po stolicy i bliskiej okolicy.

Zimą robię przebiegi w okolicach 4000km po mieście na krótkich odcinkach codziennie ze średnią 60km/h, a znów latem 4000km ale głównie weekendami poza miasto , małe trasy około 100-200km , ze średnia 100-120km/h.

Ani kół ani opon za bardzo nie mam gdzie trzymać, więc chyba się zdecyduje na wielosezonowe Goodyear Vector 4Seasons lub Hankook Optimo 4s

W różnych testach zawsze pierwsze miejsca zajmują, ale znów najwyższa połka premium i cena również. Czy aby na moje marne miejskie warunki nie mierzę za wysoko wink.gif?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 7+

> 8 sa z polski i sie nie wyważaja

> jak tylko snieg to frigo 2 albo eskimo 3

tez mam ug8 i wyważył się bez problemu

musiałbym sprawdzic czy są z PL

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ani kół ani opon za bardzo nie mam gdzie trzymać, więc chyba się zdecyduje na wielosezonowe

> Goodyear Vector 4Seasons lub Hankook Optimo 4s

Mam tak samo w 1 aucie i też chciałem zanabyć rok temu całoroczne Goodyeary ale niestety były problemy z dostępnością i skończyło się na całorocznych Dębicach. Poprzedniej zimy przeszły niezły test na śniegu i lodzie i spokojnie dały radę

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tez mam ug8 i wyważył się bez problemu

> musiałbym sprawdzic czy są z PL

Takie opinie czytałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupiłem UG 8 w rozmiarze 205/55/R16. Kraj produkcji Niemcy. Wyważyły się bezproblemowo, nawet ciężarki były malutkie. grinser006.gif Samochód prowadzi się równo nawet w deszczu i przy prędkościach autostradowych. I wg mnie opony nie są jakoś głośne. grinser006.gif

Co do kraju produkcji opon to mój rozmiar może być produkowany w Niemczech a inny rozmiar w Polsce albo Słowenii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> kupiłem UG 8 w rozmiarze 205/55/R16. Kraj produkcji Niemcy. Wyważyły się bezproblemowo, nawet

> ciężarki były malutkie. Samochód prowadzi się równo nawet w deszczu i przy prędkościach

> autostradowych. I wg mnie opony nie są jakoś głośne.

> Co do kraju produkcji opon to mój rozmiar może być produkowany w Niemczech a inny rozmiar w Polsce

> albo Słowenii.

To super.

Bo już się martwiłem, że GY opuścił poziom.

Rok temu kupowałem 7 do innego auta i była rewelacja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> niezły test na śniegu i lodzie i spokojnie dały radę

Bo Navigator 2 to całkiem niezła opona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bo Navigator 2 to całkiem niezła opona.

Potwierdzam smile.gif mam już drugi komplet i daja rade

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bo Navigator 2 to całkiem niezła opona.

W tej chwili mam przejechane na komplecie 13kkm i jak na razie bez zastrzeżeń. Po 10kkm zrobiłem rotację i ponowne wyważenie i zamierzam to powtórzyć po kolejnym takim przebiegu. To będzie druga zima na tym komplecie i zobaczymy jak się będą teraz sprawować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Potwierdzam mam już drugi komplet i daja rade

A możesz napisać ile km przejechały i przy jakim zużyciu zmieniłeś? Ja zamierzam kupić kolejny komplet gdy mi zostanie ok 4mm wysokości bieżnika przed zimą albo 3mm w sezonie letnim.

Mniej więcej 13 lat temu miałem nowe Goodyeary całoroczne i bieżnik po prostu znikał w oczach - po 30kkm spokojnej jazdy były zupełnie łyse dlatego ciekaw jestem ile km te Dębice wytrzymają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak,...

W poprzednim aucie miałem 13tki,przejezdzilem 2 lata i opony byly jak nowki.Nawet miały z boku jeszcze te włoski.

Teraz mam 195/65/15 i znikają dużo szybciej...Po dwóch latach eksploatacji(25kkm) maja jakies 6mm bieżnika.Te z przodu mogą miec już troche mniej.

Myśle,że do nastepnej zimy te tylne beda jeszcze ok.I aby kupie nowa pare w razie czego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem komplet Pirelli Snow Control 3 195/65R15 z Groupon a dokładnie z Motoricus.pl. Opony przyjechały po 3 dniach kurierem.

Sposób zapakowania opon bardzo słaby. Opony związane po 2 szt plastikowymi taśmami dosyć mocno. Obejrzałem opony przy kurierze i podpisałem odbiór.

Po rozcięciu pasków niestety jedna z opon ma zdeformowane boki, jeden do wewnątrz drugi na zewnątrz. W poniedziałek sprawdzę czy uda się ją założyć i wyważyć.

Niestety tak jest z oponami ze sklepów internetowych. Polecam uważne oglądanie paczek przed odebraniem.

Kilka lat temu kupowałem opony z innego sklepu internetowego i obyło się bez problemów, opony były zabezpieczone do przesyłki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 130zl...

bieżnikowane? dzieki, postoje

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Sposób zapakowania opon bardzo słaby. Opony związane po 2 szt plastikowymi taśmami dosyć mocno.

> Obejrzałem opony przy kurierze i podpisałem odbiór.

> Po rozcięciu pasków niestety jedna z opon ma zdeformowane boki, jeden do wewnątrz drugi na

> zewnątrz. W poniedziałek sprawdzę czy uda się ją założyć i wyważyć.

> Niestety tak jest z oponami ze sklepów internetowych. Polecam uważne oglądanie paczek przed

> odebraniem.

> Kilka lat temu kupowałem opony z innego sklepu internetowego i obyło się bez problemów, opony były

> zabezpieczone do przesyłki.

ja za każdym razem (a było ich już ze 4 razy) odbierałem opony ze sklepu www w ten sposób zapakowane i nic z nimi nie było nie tak...wszystko w jak najlepszym porządku...założone i jeżdżone...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Kto mi powie czym roznia sie opony?

Goodyear UG8

Goodyear UG8 performance

Goodyear UG Performance 2

Ktore lepsze, ktore gorsze?

A moze po prostu, jak czlowiek, kupic Dunlopy SP winter sport 4D?

Rozmiar 205/55/16

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Opinie są nic nie warte, bo nie mają punktu odniesienia - nie wiadomo, na czym ktoś wcześniej

> jeździł. Na sypki głęboki śnieg FRIGO 2, ale na wodzie może być z nimi trochę ślizgawka - tak

> słyszałem.

kolega w pracy testował poprzedniej zimy DF2 w rozmiarze 185/65R14 /Renault Megane 1.6/

na suchym ok.gif ale huczą no.gif

na mokrym sciana.gif i szumią no.gif

błoto pośniegowe no.gif

śnieg ubity lub sypki ok.gifok.gifok.gif ideał palacz.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hej,

> Kto mi powie czym roznia sie opony?

> Goodyear UG8

> Goodyear UG8 performance

> Goodyear UG Performance 2

> Ktore lepsze, ktore gorsze?

to po prostu kolejne generacje opony z tego co widze. Wydaje mi się, ze różnią sie wzorem bieżnika w zależności co jest w modzie na jesień-zime no i oczywiście marketingowym bełkotem

> A moze po prostu, jak czlowiek, kupic Dunlopy SP winter sport 4D?

> Rozmiar 205/55/16

ja zawsze w takiej sytuacji wybieram dobre opony w dobrej cenie. NIe zawsze topowy model za topową cene jest najlepszym rozwiązaniem. Rozważ jeszcze Nokian WR D3

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to po prostu kolejne generacje opony z tego co widze.

no, ale ktoras jest lepsza od innych?

> Rozważ jeszcze Nokian WR D3

a maja rant ochronny?

bo bez tego nie chce zlosnik.gif

WR A3 nie maja, co juz sam na sobie sprawdzilem

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no, ale ktoras jest lepsza od innych?

> a maja rant ochronny?

> bo bez tego nie chce

> WR A3 nie maja, co juz sam na sobie sprawdzilem

w rozmiarze 205/55/16 rzadko która opona ma rant

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w rozmiarze 205/55/16 rzadko która opona ma rant

stare nokiany wr g2 mialy

goodyeary UG8 maja, dunlopy 4D tez maja

nawet jakies debice widzialem z rantem

wiec troche tego jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

> stare nokiany wr g2 mialy

> goodyeary UG8 maja, dunlopy 4D tez maja

> nawet jakies debice widzialem z rantem

> wiec troche tego jest

więc kup UG 8 albo Dunlopy i nie zawracaj zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> więc kup UG 8 albo Dunlopy i nie zawracaj

tak chce zrobic

tylko nie wiem, ktore wybrac, a nikt mi nie pomaga zlosnik.gif

Goodyear UG8

Goodyear UG8 performance

Goodyear UG Performance 2

Dunlop SP Winter Sport 4D

Ktore lepsze, ktore gorsze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak chce zrobic

> tylko nie wiem, ktore wybrac, a nikt mi nie pomaga

> Goodyear UG8

> Goodyear UG8 performance

> Goodyear UG Performance 2

> Dunlop SP Winter Sport 4D

> Ktore lepsze, ktore gorsze?

bierz dunki 4d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mial ktos do czynienia z tą chińską oponą?

Zastanawiam się czy je założyć od poprzedniego wlasciciela czy kupic nowe

troche sie boje prawde mowiac, a nowy kpl. normalnych opon by kosztował raptem 800zł

4x Fulda Kristall Montero 3 np. hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mial ktos do czynienia z tą chińską oponą?

Miałem z Sunny do czynienia ale z letnimi, generlanie na suchym ok, na wodzie już łyżwa tongue.gif

> Zastanawiam się czy je założyć od poprzedniego wlasciciela czy kupic nowe

> troche sie boje prawde mowiac, a nowy kpl. normalnych opon by kosztował raptem 800zł

> 4x Fulda Kristall Montero 3 np.

To już lepiej hankook i*cept rs ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie, czy jeździł ktoś autem z napędem RWD na Dębicy Frigo 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczynają czwarty sezon. Bieżnik bez najmniejszych śladów zużycia. Pozostała nawet część "cycków".

Polecam serdecznie wszystkim fanom opon plastikowych.

zlosnik.gif

...to ironia oczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakupiliśmy Iveco Daily na podwójnym kole i wsadzone są opony letnie, które nie dają rady za bardzo. Zastanawiamy się czy nie kupić tylko 2 opon i wsadzić po jednej na strone. Czy takie rozwiązanie pomoże ?

Czy w takim aucie lepiej się sprawdzą letnie/zimowe czy wielosezonowe ? Przebiegi 3-4 tys./miesiąc, kraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co znaczy nie dają rady?

Wzmocnione?Jakie oznaczenia mają obecne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zakupiliśmy Iveco Daily na podwójnym kole i wsadzone są opony letnie, które nie dają rady za

> bardzo. Zastanawiamy się czy nie kupić tylko 2 opon i wsadzić po jednej na strone. Czy takie

> rozwiązanie pomoże ?

> Czy w takim aucie lepiej się sprawdzą letnie/zimowe czy wielosezonowe ? Przebiegi 3-4 tys./miesiąc,

> kraj.

Po jednym na pewno nie - generalnie zamontowanie na bliźniaku kół o różnej średnicy (czyt. różnie zużytym bieżniku) spowoduje błyskawiczne wyrównanie bieżnika - a może (przy ciężkich ładunkach) spowodować też zniszczenie "większych" opon.

Wielosezonówki spokojnie dają radę ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

po prostu chodziło o to, że ślizgają i tyle. Z oznaczeniami nie ma problemu bo wiem jakie mająbyć opony w tym aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miał ktoś może do czynienia z oponami

YOKOHAMA W DRIVE.

Chdzi oto czy na boku mają oznaczenie, symbol w kształcie tej śnieżynki

na zarysie gór oznaczającą oponę zimową, czy tylko napis M+S.

W_drive.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Miał ktoś może do czynienia z oponami

> YOKOHAMA W DRIVE.

> Chdzi oto czy na boku mają oznaczenie, symbol w kształcie tej śnieżynki

> na zarysie gór oznaczającą oponę zimową, czy tylko napis M+S.

Mają oznaczenie śnieżynki ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja z innej beczki. Jakie opon, ktore mi nie wyzabkuja po 10kkm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do użytkowników opon Pirelli Snow Control 3. Jakie macie wrażenia z jazdy na tych oponach ?

Jazda w głębokim śniegu bez zarzutu, przyspieszanie i hamowanie dobrze. Zastrzeżenia mam do jazdy w zakrętach.

Przy małych prędkościach na rondzie i w zakręcie dosyć mocno wyjeżdża tył mojej Astry. Macie podobne odczucia z tym modelem opon ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy wogóle finansowo jest sens kupować opony wielosezonowe czy raczej nie ma na tym żadnej oszczędności?

Jedyną jaką widzę to koszt przełożenia opon dwa razy do roku co daje maksymalnie 200 zł rocznie bo jest to Iveco Dialy i ma podwójne koła z tyłu. Jest w zasadzie środek zimy albo dalej a zakupiliśmy auto z letnimi i trochę średnio opłaca się teraz opony kupować na 1 miesiąc. Na aucie są letnie i tak się zastanawiam czy nie przejeździć, a na następną zimę kupić normalne zimówki. Jak wygląda żywotność takich opon wielosezonowych w porównaniu do letnich/zimowych ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy dobry wątek, ale zapytam tutaj..

Kiedy najlepiej kupić nowe opony zimowe (najkorzystniej cenowo)? Teraz gdy kończy się sezon, na wiosnę, w lecie? wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kiedy najlepiej kupić nowe opony zimowe (najkorzystniej cenowo)? Teraz gdy kończy się sezon, na

> wiosnę, w lecie?

Też mam ten dylemat.

Śledziłem ostatnio troszkę rynek i allegro.

Jak 2-3 tygodnie temu ceny zimówek zaczęły spadać to teraz

znowu idą w górę. Troszkę żałuję bo YOKO W driver 195/65/15

można było kupić w cenie 700pln z przesyłką a teraz dużo droższe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.