Skocz do zawartości

Tempomat w Stilo.......


Lisek

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz bez oporników...

Ja mam manetkę oryginalną i wywaliłem je - zmostkowałem szukając przyczyny nie działającego ukłądu.... i tak już zostało ok.gif

Do Zwolaka... sa tam rezystorki !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety aby kontrolka sie zapaliła body komputer musi wysłać

> odpowiedni "kod" do licznika magistrala CAN. jesli auto zostało

> sprzedane bez tempomatu to nie mozna tej funkcji uaktywnic...

> Examiner i owszem może wysłac ten "kod" i tylko tyle...

Wpadł mi do głowy tak pomysł, że może ktoś kto się zna na takich

magistralach mógłby w aucie z wbudowanym fabrycznie tempomatem

"podsłuchać" ten kod i zbudować układ na jakimś scalaku który ten

kod wyśle do licznika by sterować tą diodką bez rozbierania licznika.

Nie wiem czy gra jest warta świeczki, ale może tak się da? smile.gif

Wg informacji pana elektronika z Ganinexu nikomu nie opłaca się

rozpracowywać Body Computera, bo takie modyfikacje to jakiś marny

odsetek i nikt by na tym nie zarobił. Ale już np. programy do centralki

wtrysku zwane popularnie "wirusem" to dobry biznes i jak sami wiemy,

to zostało opanowane. W głowie mi się to trochę nie mieści, że

nawet pasjonaci elektronicy nie zrobili jakiegoś 'reverse engineeringu'

do wszelakich centralek sterujących, w szczególności Fiata...

Ideałem byłaby sytuacja, kiedy robimy backup danych kasety,

a potem sobie programujemy że mamy np.

- halogenki

- tempomat

- szyby elektryczne tył

itd... smile.gifsmile.gif

Pomarzyć grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w sumie na priva napisać, ale przypomniałem sobie że odnośnie

Multijeta nie było 100% pewności, że tempomat zadziała. Otóż

byłem dzisiaj pogadać w tej sprawie i na 100% pan podłączał kabelki

z hamulca i sprzęgła w odpowiednie miejsce. Wie o tym samym co i Ty,

a czego Ty się domyśliłeś. Niestety tempomat nie reaguje w żaden

sposób. Sprawdził wszystkie przejścia także omomierzem. Zaś examiner

twierdzi, że wszystko odnośnie tempomatu jest "nie zarządzalne".

W autach gdzie to działa, po wypięciu przewodów hamulca występuje

'Błąd hamulca' wykazywany przez Examiner. Tutaj nic. Wobec tego

można zaryzykować stwierdzenie, że Stilo Active Multijet 1.9 120KM z roku

2005 dokładnie z grudnia i późniejsze - nie mają zaimplementowanej

tej funkcji w komputerze sterującym wtryskami. buu.gifbeksa.giffrown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to Fiat narozrabiał.... Nic to ... należy więc zgrać program z

> kasety z oryginalnym tempomatem i wgrac na nowo.... + mały

> wirusik dwie pieczenie przy jednym ogniu a koszt ten sam

Kłopot w tym, że chyba nie ma wersji Active z tempomatem, a przynajmniej

nie w wersji z silnikami MJ. Więc jeśli włożysz program z kasety gdzie

jest tempomat, to pokaże się też kilka błędów od rzeczy których

Active nie ma, a Dynamic ma. Pomijam fakt immo, że pod kasetę

trzeba by wtedy zaprogramować kluczyk i kluczyk z pilotem, a to

jak wiesz robi tylko Turyn...

Tak sobie myślę, że jak skończy się leasing to kupię auto z tempomatem

po prostu i nie będzie kombinowania smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W manetce nie ma oporników tylko zwykłe styki.

Acha, jeszcze jedno mam pytanie, rozumiem, że styki +/- są rozwierne, a ON i RES to przełączniki? Dobrze pisze? Czy ON i RES to też styki rozwierne?

Do czego służy RES? Gdzieś widziałem na kąciku fajny opis działania tempomatu, ale szukam a archiwum i nie mogę znaleźć tego wątku :-(

pzdr...

/kustosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko... jeszcze raz:

FUNKCJA TEMPOMATU JEST WPISANA W KASECIE SILNIKA - nie ma znaczenia jaka masz wersje wyposażenia ...

BC- czyli tak kaseta za bezpiecznikami steruje i owszem ale lampką na tablicy zegarów... wielu łącznie ze mną tego nie ma i jest OK.

Owszem można znaleźć kody nawet gdzieć mam do sterowania głośniej / ciszej i tp... po magistrali CAN ... ale to już sztuka dla sztuki... smile.gif ale zachęcam może coś ktoś wydłubie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ło matko... jeszcze raz:

> FUNKCJA TEMPOMATU JEST WPISANA W KASECIE SILNIKA - nie ma znaczenia

> jaka masz wersje wyposażenia ...

No dobrze, ale jak napisałem, u mnie jej nie ma, a przeszczep innej

kasety podobno nie wpływa dobrze na auto, wg tego pana, sprawdzał

i są same problemy potem. Ja sobie odpuszczam frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Dzięki sedeczne za manuala - jest 10000% git. Tempomat ładnie działa i na dłuższych trasach pomaga w jeździe. Jest tylko jedn pytanie bo nie potrafię znaleźć odpowiedzi - co z lampką, kontrolką na desce roździelczej? Powinna świecić bo u mnie nie działa. Uprzejmnie proszę o wyrozumiałość jeśli gdzieś przegapiłem w tym wątku bo stron trochę ma.

Pozdrawiam

post-4146-14352495322517_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wątku bo stron trochę ma.

> Pozdrawiam

Niestety w dokładanych tempomatach nie działa...

Można co prawda zrobić aby sie zaświeciłą ale są dwie możliwości - znąć kod i go nadać do magistrali CAN lub podobnie jak to znalazłem na włoskiej stronie wlutować sie w licznik - bezpośrednio pod djode od tempomatu...

Zawsze możesz rozwinąć i kontynuować temat...

Niestety kody CAN-u w Stilo znalazłem ale tylko do sterowania radiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm ja zastanawiam sie czy zamontować do swojego 1.4 z 2005 roku. Ze słów Liska wynika, ze do każdego można założyc ale sam nie mam odwagi. frown.gif

może jak będę na wywczasach na morzem to wpadnę do Cibie Lisku i za opłatą mi założysz ten tempomat? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Macie może jakieś namiary na manetki do tempomatu? Szukam na allegro

> od miesiąca i się nie pojawia :-( Oczywiście patrze zarówno na

> stilo jak i na alfe...

> pzdr...

> /kustosz

praktycznie zawsze jest jedna lub dwie sztuki. Cięzko znaleść samą manetke, jezeli ktoś sprzedaje to w całości z manetkami od kierunków i wycieraczek. Inne rozwiązanie to ASO, koszt około 180zł z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> praktycznie zawsze jest jedna lub dwie sztuki. Cięzko znaleść samą

> manetke, jezeli ktoś sprzedaje to w całości z manetkami od

> kierunków i wycieraczek. Inne rozwiązanie to ASO, koszt około

> 180zł z tego co pamiętam.

>

hmmm... w ASO 180zl, powiadasz? Sprawdzę jutro...

pzdr...

/kustosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

> Własnie dokończyłem opis tempomatu....

Właśnie próbowałem go zamontować. sick.gif Cały dzień walczyłem. sciana.gif Oto co zrobiłem i czego mi brakuje:

1. Przeciągnąłem przewód 4-żyłowy do kabiny.

2. Podłączyłem ten przewód do brązowej kostki znajdującej się pod panelem bezpieczników w skrzyneczce koło akumulatora.

2a. Przewód odpowiedzialny za on/off tempomatu z jednej strony podpiąłem na stałe do bezpiecznika F35, a z drugiej do przewodu fioletowego - pinu A5 brązowej kostki D4. Tempomat powinien być zatem zawsze włączony.

2b. Przewód "+" do zwiększania prędkości podpiąłem do biało-pomarańczowego kabla przy kostce D4 (pin A3)

2c. Przewód "-" odpowiednio do biało-czerwonego (A4).

Stwierdziłem, że kabla RES nie potrzebuję. wink.gif

3. Czwartą żyłę podpiąłem z jednej strony do zielono-białego przewodu odchodzącego z włącznika hamulca I30, a z drugiej do czarnej kostki D4 do biało-zielonego przewodu (pin A2). Był to jedyny niepodłączony u mnie kabel w czarnej kostce. pad.gif

I niestety na razie tempomat nie działa. sciana.gif Do zmierzenia pozostają mi jeszcze benzynowe (silnik 1,8) odpowiedniki sygnałów dieslowskiej żółtej, czerwonej i niebieskiej kropki.

Czy one są te same - 54, 59, 61 - co w dieslu?

No i najważniejsze - gdzie znajduje się ta kaseta silnika? niewiem.gif Znalazłem kasetę Hitachi z tyłu bloku silnika (przy podszybiu), ale złącze jest zupełnie inne niż to w opisie montażu dla JTD.

Jak widać należę do 4 grupy, która nawet w opisie nie została wymieniona, bo nie dość, że nie miałem kostki pod kierownicą, to nie miałem też kabla od hamulca i czegoś jeszcze dalej nie mam. sciana.gif Pomocy! crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam schematu. Czy ktoś ma schemat do silnika 1,8?

W silniku 1,8 złącze centralki M10

pin 57 łączy się z A5 w kostce D4 w manetce zasilanie

pin23 łączy się z A2 w kostce D4 w manetce reset

pin53 łączy się z A4 w kostce D4 w manetce + /w górę/

pin31 łączy się z A3 w kostce D4 w manetce -/w dół/

Wg.eLearn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W silniku 1,8 złącze centralki M10

> pin 57 łączy się z A5 w kostce D4 w manetce zasilanie

> pin23 łączy się z A2 w kostce D4 w manetce reset

> pin53 łączy się z A4 w kostce D4 w manetce + /w górę/

> pin31 łączy się z A3 w kostce D4 w manetce -/w dół/

> Wg.eLearn.

To wiem. ok.gif Ta informacja jest nawet na rysunkach w kącikowym opracowaniu pt. E5060 dla silnika 1747ccm. Pytanie tylko z jakimi pinami komputera mają się połączyć sygnały z czujników I30 (hamulec) i I31 (sprzęgło). niewiem.gif Najwyraźniej to tych sygnałów brakuje mojemu autku. sick.gif

Znalazłem nawet w eLearnie schemat JTD, na którym Lisek zaznaczył czerwony dodatkowy kabel od włącznika hamulca I30, ale odpowiednik tego schematu dla silnika 1.8 w moim eLearnie nie jest dostępny. sciana.gif Nie wiem gdzie mam sprawdzić sygnały hamulca i sprzęgła. sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem dalej w eLearnie i znalazłem opis dla silników benzynowych:

Na styk 54 złącza A M10 doprowadzony jest sygnał N.A. pochodzący z wyłącznika świateł stop I30 , zasilanego poprzez wyłącznik zapłonu (INT) i bezpiecznik F37 znajdujący się w skrzynce bezpieczników B2.

Na styk 12 złącza A M10 doprowadzony jest sygnał N.C. (normalnie zamknięty) pochodzący z wyłącznika świateł stop I30, zasilanego poprzez wyłącznik zapłonu (INT) i bezpiecznik F35 znajdujący się w skrzynce bezpieczników B2.

Styk 26 złącza A M10 otrzymuje sygnał pochodzący z wyłącznika pedału sprzęgła I31 .

Duży obraz

281999191-benz.GIF

Czyli pozostaje mi zmierzyć oporność między:

benz. odpowiednik żółtej kropki - bezpiecznik F35 - pin 12

benz. odpowiednik czerwonej kropki - bezpiecznik F37 - pin 54

benz. odpowiednik niebieskiej kropki - masa pojazdu - pin 26.

post-16023-14352500160357_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumuję że sygnał ze styków czynnych hamulca i sprzęgła jest zawsze (w każdej wersji) tylko ze styku biernego hamulca jest potrzebny do tempomatu ? Dlatego w autach bez takiej funkcji może brakować przewodu łączącego ten styk z centralką wtrysku, czy dobrze zrozumiałem opisy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Zna ktoś może numerek tej magicznej dźwigienki w eperze?

Pozdrawiam BAS

ps. Przepraszam, że się nie przywitałem, przywitam się na towarzyskim jak już będę pomykał stilo.

Na tą chwilę czekam aż dynamic 1,6 3d do mnie przyjedzie a później akcyza, przegląd i inne miłe rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zna ktoś może numerek tej magicznej dźwigienki w eperze?

"Pocieszę" Cię, że nie ma tej magicznej dźwigienki jako osobny element. W eperze znajdziesz cały przełącznik zespolony. Numeru niestety nie znam, ale jak się kiedyś dowiadywałem o cenę to zaczynała się ona od 800zł pad.gif

Teraz to tylko szperanie na Allegro zostało i też raczej nie znajdziesz samej manetki, tylko w całości przełącznik zespolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Lisek DZIĘKUJA 526.gif526.gif526.gif

Stilo JTD 1,9 MW 115 2003 Dynamic (włoski)

po dołożeniu 4 kabelków do D4 i zasileniu

z zasilania pająka (zielonobiały) DZIAŁA AŻ MIŁO

cały Pająk z abartcha

Jeszcze raz DZIĘKUJA

pomysł ,kieramulti z łopatkami lutownica oporniki

i tempomat gotowy, Łopatki (+) (-) Mute jako RESUME

włączone na stałe , chyba bardziej wygodne niż ta klamka tempomatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem u siebie wtyczkę tempomatu pod kierownicą. Pytanie - czy manetka z przełącznika zespolonego Alfy 147 pasuje do fiatowskiego pająka bez żadnej rzeźby? Mocowanie na śrubkę identycznie jak w Stilo?

edit wink.gif doczytałem. trzeba kleić frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem u siebie wtyczkę tempomatu pod kierownicą. Pytanie - czy manetka z przełącznika

> zespolonego Alfy 147 pasuje do fiatowskiego pająka bez żadnej rzeźby? Mocowanie na śrubkę

> identycznie jak w Stilo?

> edit doczytałem. trzeba kleić

nie wiem co doczytałeś, ale chyba źle to zrobiłeś. Sama manetka od tempomatu z AR 147 pasuje, jest na śrubkę. Rzeźba jest tylko z osłoną kolumny kierownicy. Miałem u siebie taką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na poprzedniej stronie kolega Lisek napisał:

> Quote:

> Jeśli masz manetke od Alfy to niestety musisz przykleić do osłony kolumny kierownicy ...

nie wiem o jakiej alfie pisał, ja montowałem ze 147, nawet chyba w piwnicy leży reszta pająka od niej

Manetka, widać wyraźnie dziurę na śrubkę

288392849-Tempomat01.jpg

miejsce rżnięcia obudowy

288392849-Tempomat03.jpg

może nie wygląda to specjalnie rewelacyjnie, ale kto y tam zaglądał.

288392849-Tempomat04.jpg

288392849-Tempomat05.jpg

post-36421-14352530363278_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.