zwolak Napisano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2008 > Czy te oporniki na schemacie są potrzebne? Czy też na próbę można > użyć trzech mikroswitchy i polutować na krótko bez oporników? W manetce nie ma oporników tylko zwykłe styki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 5 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2008 Możesz bez oporników... Ja mam manetkę oryginalną i wywaliłem je - zmostkowałem szukając przyczyny nie działającego ukłądu.... i tak już zostało Do Zwolaka... sa tam rezystorki !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2008 > Niestety aby kontrolka sie zapaliła body komputer musi wysłać > odpowiedni "kod" do licznika magistrala CAN. jesli auto zostało > sprzedane bez tempomatu to nie mozna tej funkcji uaktywnic... > Examiner i owszem może wysłac ten "kod" i tylko tyle... Wpadł mi do głowy tak pomysł, że może ktoś kto się zna na takich magistralach mógłby w aucie z wbudowanym fabrycznie tempomatem "podsłuchać" ten kod i zbudować układ na jakimś scalaku który ten kod wyśle do licznika by sterować tą diodką bez rozbierania licznika. Nie wiem czy gra jest warta świeczki, ale może tak się da? Wg informacji pana elektronika z Ganinexu nikomu nie opłaca się rozpracowywać Body Computera, bo takie modyfikacje to jakiś marny odsetek i nikt by na tym nie zarobił. Ale już np. programy do centralki wtrysku zwane popularnie "wirusem" to dobry biznes i jak sami wiemy, to zostało opanowane. W głowie mi się to trochę nie mieści, że nawet pasjonaci elektronicy nie zrobili jakiegoś 'reverse engineeringu' do wszelakich centralek sterujących, w szczególności Fiata... Ideałem byłaby sytuacja, kiedy robimy backup danych kasety, a potem sobie programujemy że mamy np. - halogenki - tempomat - szyby elektryczne tył itd... Pomarzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 Miałem w sumie na priva napisać, ale przypomniałem sobie że odnośnie Multijeta nie było 100% pewności, że tempomat zadziała. Otóż byłem dzisiaj pogadać w tej sprawie i na 100% pan podłączał kabelki z hamulca i sprzęgła w odpowiednie miejsce. Wie o tym samym co i Ty, a czego Ty się domyśliłeś. Niestety tempomat nie reaguje w żaden sposób. Sprawdził wszystkie przejścia także omomierzem. Zaś examiner twierdzi, że wszystko odnośnie tempomatu jest "nie zarządzalne". W autach gdzie to działa, po wypięciu przewodów hamulca występuje 'Błąd hamulca' wykazywany przez Examiner. Tutaj nic. Wobec tego można zaryzykować stwierdzenie, że Stilo Active Multijet 1.9 120KM z roku 2005 dokładnie z grudnia i późniejsze - nie mają zaimplementowanej tej funkcji w komputerze sterującym wtryskami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 no to Fiat narozrabiał.... Nic to ... należy więc zgrać program z kasety z oryginalnym tempomatem i wgrac na nowo.... + mały wirusik dwie pieczenie przy jednym ogniu a koszt ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > no to Fiat narozrabiał.... Nic to ... należy więc zgrać program z > kasety z oryginalnym tempomatem i wgrac na nowo.... + mały > wirusik dwie pieczenie przy jednym ogniu a koszt ten sam Kłopot w tym, że chyba nie ma wersji Active z tempomatem, a przynajmniej nie w wersji z silnikami MJ. Więc jeśli włożysz program z kasety gdzie jest tempomat, to pokaże się też kilka błędów od rzeczy których Active nie ma, a Dynamic ma. Pomijam fakt immo, że pod kasetę trzeba by wtedy zaprogramować kluczyk i kluczyk z pilotem, a to jak wiesz robi tylko Turyn... Tak sobie myślę, że jak skończy się leasing to kupię auto z tempomatem po prostu i nie będzie kombinowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > W manetce nie ma oporników tylko zwykłe styki. Acha, jeszcze jedno mam pytanie, rozumiem, że styki +/- są rozwierne, a ON i RES to przełączniki? Dobrze pisze? Czy ON i RES to też styki rozwierne? Do czego służy RES? Gdzieś widziałem na kąciku fajny opis działania tempomatu, ale szukam a archiwum i nie mogę znaleźć tego wątku :-( pzdr... /kustosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 Ło matko... jeszcze raz: FUNKCJA TEMPOMATU JEST WPISANA W KASECIE SILNIKA - nie ma znaczenia jaka masz wersje wyposażenia ... BC- czyli tak kaseta za bezpiecznikami steruje i owszem ale lampką na tablicy zegarów... wielu łącznie ze mną tego nie ma i jest OK. Owszem można znaleźć kody nawet gdzieć mam do sterowania głośniej / ciszej i tp... po magistrali CAN ... ale to już sztuka dla sztuki... ale zachęcam może coś ktoś wydłubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 > Ło matko... jeszcze raz: > FUNKCJA TEMPOMATU JEST WPISANA W KASECIE SILNIKA - nie ma znaczenia > jaka masz wersje wyposażenia ... No dobrze, ale jak napisałem, u mnie jej nie ma, a przeszczep innej kasety podobno nie wpływa dobrze na auto, wg tego pana, sprawdzał i są same problemy potem. Ja sobie odpuszczam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 No i stało się! Tempomat działa! :-) Manual pierwsza klasa! :-) Dzięki chłopaki! Teraz pozostaje zakupić manetkę i już w ogóle będzie super! :-) pzdr... /kustosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mały Napisano 9 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2008 Witam. Dzięki sedeczne za manuala - jest 10000% git. Tempomat ładnie działa i na dłuższych trasach pomaga w jeździe. Jest tylko jedn pytanie bo nie potrafię znaleźć odpowiedzi - co z lampką, kontrolką na desce roździelczej? Powinna świecić bo u mnie nie działa. Uprzejmnie proszę o wyrozumiałość jeśli gdzieś przegapiłem w tym wątku bo stron trochę ma. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 9 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2008 > wątku bo stron trochę ma. > Pozdrawiam Niestety w dokładanych tempomatach nie działa... Można co prawda zrobić aby sie zaświeciłą ale są dwie możliwości - znąć kod i go nadać do magistrali CAN lub podobnie jak to znalazłem na włoskiej stronie wlutować sie w licznik - bezpośrednio pod djode od tempomatu... Zawsze możesz rozwinąć i kontynuować temat... Niestety kody CAN-u w Stilo znalazłem ale tylko do sterowania radiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mały Napisano 9 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2008 Poszukam ale chyba pozostanie tak jak jest Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
falbarfalbar Napisano 9 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2008 hm ja zastanawiam sie czy zamontować do swojego 1.4 z 2005 roku. Ze słów Liska wynika, ze do każdego można założyc ale sam nie mam odwagi. może jak będę na wywczasach na morzem to wpadnę do Cibie Lisku i za opłatą mi założysz ten tempomat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 12 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2008 Macie może jakieś namiary na manetki do tempomatu? Szukam na allegro od miesiąca i się nie pojawia :-( Oczywiście patrze zarówno na stilo jak i na alfe... pzdr... /kustosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 12 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2008 > Macie może jakieś namiary na manetki do tempomatu? Szukam na allegro > od miesiąca i się nie pojawia :-( Oczywiście patrze zarówno na > stilo jak i na alfe... > pzdr... > /kustosz praktycznie zawsze jest jedna lub dwie sztuki. Cięzko znaleść samą manetke, jezeli ktoś sprzedaje to w całości z manetkami od kierunków i wycieraczek. Inne rozwiązanie to ASO, koszt około 180zł z tego co pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kustosz Napisano 20 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2008 > praktycznie zawsze jest jedna lub dwie sztuki. Cięzko znaleść samą > manetke, jezeli ktoś sprzedaje to w całości z manetkami od > kierunków i wycieraczek. Inne rozwiązanie to ASO, koszt około > 180zł z tego co pamiętam. > hmmm... w ASO 180zl, powiadasz? Sprawdzę jutro... pzdr... /kustosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 > Własnie dokończyłem opis tempomatu.... Właśnie próbowałem go zamontować. Cały dzień walczyłem. Oto co zrobiłem i czego mi brakuje: 1. Przeciągnąłem przewód 4-żyłowy do kabiny. 2. Podłączyłem ten przewód do brązowej kostki znajdującej się pod panelem bezpieczników w skrzyneczce koło akumulatora. 2a. Przewód odpowiedzialny za on/off tempomatu z jednej strony podpiąłem na stałe do bezpiecznika F35, a z drugiej do przewodu fioletowego - pinu A5 brązowej kostki D4. Tempomat powinien być zatem zawsze włączony. 2b. Przewód "+" do zwiększania prędkości podpiąłem do biało-pomarańczowego kabla przy kostce D4 (pin A3) 2c. Przewód "-" odpowiednio do biało-czerwonego (A4). Stwierdziłem, że kabla RES nie potrzebuję. 3. Czwartą żyłę podpiąłem z jednej strony do zielono-białego przewodu odchodzącego z włącznika hamulca I30, a z drugiej do czarnej kostki D4 do biało-zielonego przewodu (pin A2). Był to jedyny niepodłączony u mnie kabel w czarnej kostce. I niestety na razie tempomat nie działa. Do zmierzenia pozostają mi jeszcze benzynowe (silnik 1,8) odpowiedniki sygnałów dieslowskiej żółtej, czerwonej i niebieskiej kropki. Czy one są te same - 54, 59, 61 - co w dieslu? No i najważniejsze - gdzie znajduje się ta kaseta silnika? Znalazłem kasetę Hitachi z tyłu bloku silnika (przy podszybiu), ale złącze jest zupełnie inne niż to w opisie montażu dla JTD. Jak widać należę do 4 grupy, która nawet w opisie nie została wymieniona, bo nie dość, że nie miałem kostki pod kierownicą, to nie miałem też kabla od hamulca i czegoś jeszcze dalej nie mam. Pomocy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 Musze zerknąć na schemacik... o ile pamientam to 1,8 ma kasete Hitachi i ma ona inne złącza niz ta Boscha w JTD..... Jak masz schemat to zamieść na stronie.... coś wymyślimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 > Jak masz schemat to zamieść na stronie.... coś wymyślimy Nie mam schematu. Czy ktoś ma schemat do silnika 1,8? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 > Nie mam schematu. Czy ktoś ma schemat do silnika 1,8? W silniku 1,8 złącze centralki M10 pin 57 łączy się z A5 w kostce D4 w manetce zasilanie pin23 łączy się z A2 w kostce D4 w manetce reset pin53 łączy się z A4 w kostce D4 w manetce + /w górę/ pin31 łączy się z A3 w kostce D4 w manetce -/w dół/ Wg.eLearn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 > W silniku 1,8 złącze centralki M10 > pin 57 łączy się z A5 w kostce D4 w manetce zasilanie > pin23 łączy się z A2 w kostce D4 w manetce reset > pin53 łączy się z A4 w kostce D4 w manetce + /w górę/ > pin31 łączy się z A3 w kostce D4 w manetce -/w dół/ > Wg.eLearn. To wiem. Ta informacja jest nawet na rysunkach w kącikowym opracowaniu pt. E5060 dla silnika 1747ccm. Pytanie tylko z jakimi pinami komputera mają się połączyć sygnały z czujników I30 (hamulec) i I31 (sprzęgło). Najwyraźniej to tych sygnałów brakuje mojemu autku. Znalazłem nawet w eLearnie schemat JTD, na którym Lisek zaznaczył czerwony dodatkowy kabel od włącznika hamulca I30, ale odpowiednik tego schematu dla silnika 1.8 w moim eLearnie nie jest dostępny. Nie wiem gdzie mam sprawdzić sygnały hamulca i sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 I30 jakiś tekst1 jakiś tekst2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 Szukałem dalej w eLearnie i znalazłem opis dla silników benzynowych: Na styk 54 złącza A M10 doprowadzony jest sygnał N.A. pochodzący z wyłącznika świateł stop I30 , zasilanego poprzez wyłącznik zapłonu (INT) i bezpiecznik F37 znajdujący się w skrzynce bezpieczników B2. Na styk 12 złącza A M10 doprowadzony jest sygnał N.C. (normalnie zamknięty) pochodzący z wyłącznika świateł stop I30, zasilanego poprzez wyłącznik zapłonu (INT) i bezpiecznik F35 znajdujący się w skrzynce bezpieczników B2. Styk 26 złącza A M10 otrzymuje sygnał pochodzący z wyłącznika pedału sprzęgła I31 . Duży obraz Czyli pozostaje mi zmierzyć oporność między: benz. odpowiednik żółtej kropki - bezpiecznik F35 - pin 12 benz. odpowiednik czerwonej kropki - bezpiecznik F37 - pin 54 benz. odpowiednik niebieskiej kropki - masa pojazdu - pin 26. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 dokładnie tak.... Pamientaj, ze sygnały pojawiają się lub znikają po naciśnięciu sprzęgła lub hamulca ... tak jak na schemacie - styki normalnie zwarte i rozwarte.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 18 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 Rozumuję że sygnał ze styków czynnych hamulca i sprzęgła jest zawsze (w każdej wersji) tylko ze styku biernego hamulca jest potrzebny do tempomatu ? Dlatego w autach bez takiej funkcji może brakować przewodu łączącego ten styk z centralką wtrysku, czy dobrze zrozumiałem opisy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 > Rozumuję że sygnał z tak.... ale sa auta bez tempomatu i z ta instalacją ...nikt nie wie od czego to zależy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 Zna ktoś może numerek tej magicznej dźwigienki w eperze? Pozdrawiam BAS ps. Przepraszam, że się nie przywitałem, przywitam się na towarzyskim jak już będę pomykał stilo. Na tą chwilę czekam aż dynamic 1,6 3d do mnie przyjedzie a później akcyza, przegląd i inne miłe rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 > Zna ktoś może numerek tej magicznej dźwigienki w eperze? "Pocieszę" Cię, że nie ma tej magicznej dźwigienki jako osobny element. W eperze znajdziesz cały przełącznik zespolony. Numeru niestety nie znam, ale jak się kiedyś dowiadywałem o cenę to zaczynała się ona od 800zł Teraz to tylko szperanie na Allegro zostało i też raczej nie znajdziesz samej manetki, tylko w całości przełącznik zespolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 > Zna ktoś może numerek tej magicznej dźwigienki w eperze? Pasuje od "ALFY 147" nr.735365522 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 > Pasuje od "ALFY 147" nr.735365522 Ale jego trzeba kleić czy pasuje plug&play pod śrubkę? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 > Ale jego trzeba kleić czy pasuje plug&play pod śrubkę? > Pozdrawiam BAS Trzeba wycinać gniazdo i kleić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 > Trzeba wycinać gniazdo i kleić. To będę cierpliwie szukał na allegro bo chciałbym mieć "jak w oryginale":) Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 > To będę cierpliwie szukał na allegro bo chciałbym mieć "jak w > oryginale":) > Pozdrawiam BAS To zakup do tego dolną osłonę pod kierownicę z wycięciem na tempomat, będzie jak w oryginale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2009 > To zakup do tego dolną osłonę pod kierownicę z wycięciem na tempomat, > będzie jak w oryginale To jest oczywiste zwłaszcza, że ta osłona kosztuje jakieś 30zł Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 > To będę cierpliwie szukał na allegro Problem polega na tym, ze do Bravo N. jest identyczna i połowa kacika Bravo szuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2009 > Problem polega na tym, ze do Bravo N. jest identyczna i połowa kacika > Bravo szuka Zacznę od wyniuchania czy mam instalację, jak będę miał to zacznę szukać Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jolo747 Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Lisek DZIĘKUJA Stilo JTD 1,9 MW 115 2003 Dynamic (włoski) po dołożeniu 4 kabelków do D4 i zasileniu z zasilania pająka (zielonobiały) DZIAŁA AŻ MIŁO cały Pająk z abartcha Jeszcze raz DZIĘKUJA pomysł ,kieramulti z łopatkami lutownica oporniki i tempomat gotowy, Łopatki (+) (-) Mute jako RESUME włączone na stałe , chyba bardziej wygodne niż ta klamka tempomatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Znalazłem u siebie wtyczkę tempomatu pod kierownicą. Pytanie - czy manetka z przełącznika zespolonego Alfy 147 pasuje do fiatowskiego pająka bez żadnej rzeźby? Mocowanie na śrubkę identycznie jak w Stilo? edit doczytałem. trzeba kleić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > Znalazłem u siebie wtyczkę tempomatu pod kierownicą. Pytanie - czy manetka z przełącznika > zespolonego Alfy 147 pasuje do fiatowskiego pająka bez żadnej rzeźby? Mocowanie na śrubkę > identycznie jak w Stilo? > edit doczytałem. trzeba kleić nie wiem co doczytałeś, ale chyba źle to zrobiłeś. Sama manetka od tempomatu z AR 147 pasuje, jest na śrubkę. Rzeźba jest tylko z osłoną kolumny kierownicy. Miałem u siebie taką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 na poprzedniej stronie kolega Lisek napisał: Quote: Jeśli masz manetke od Alfy to niestety musisz przykleić do osłony kolumny kierownicy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > na poprzedniej stronie kolega Lisek napisał: > Quote: > Jeśli masz manetke od Alfy to niestety musisz przykleić do osłony kolumny kierownicy ... nie wiem o jakiej alfie pisał, ja montowałem ze 147, nawet chyba w piwnicy leży reszta pająka od niej Manetka, widać wyraźnie dziurę na śrubkę miejsce rżnięcia obudowy może nie wygląda to specjalnie rewelacyjnie, ale kto y tam zaglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Dzięki za foty. Wszystko widać jak na dłoni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.