Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> tak sie zastanawiam....czy nie pewniej taniej i bezpieczniej bedzie

> wymienic silnik na wieksza pojemnosc locznie z calymi

> podzespolami...mysle tu o croma 2,0 16V ile tam jest 150KM a

> sprezarka bez przerabiania tlokow,walu korb.itd 160KM mowa tu o

> bezpiecznej dla silnika mocy....w 2,0 16V mam ta moc

> gwarantowana przez fabryke a tu nie wiadomo co sie osiagnie no

> chyba ze taka przerobke wykona profesjonalna firma

> ktora....skasuje 8000-9000 pln a to jest chre ladowac tyle w

> silnik...

to weź wsadź 2.0L do cieniasa i baw sie dobrze ok.gif no co? przecierz wystarczy wziąść i wsadzić 2.0L.......

> wiec co jest tansze,bezpiueczniejsze i pewniejsze???

jazda autobusem albo tramwajem a tak naprawde i to to nie.... lepiej siedzieć w domu przed komputerem ale wyłączonym bo promieniowanie komputera i monitora zabija, a gapienie sie w monitor powoduje ślepotę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O te informacje dokladnie mi chodzilo co chcialem to sie dowiedzialem

> jeszcze jedno czy ten 250konny motur jest urzywany tylko na jakies

> zawody czy urzytkowany takze w ruchu miejskim ??

może być i tak i tak, wszystko zalezy od samozaparcia kierownika i wystrojenia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może być i tak i tak, wszystko zalezy od samozaparcia kierownika i

> wystrojenia auta.

a ja jako laik turbo mam takie pytanko, mając 1.1 mpi i uturbiając go dmuchnąć mu tak na około 100KM można by zamiast remapu kompa zapodać kompa od 1.4 16V?? z tego co się orientuje to w seri ma właśnie ok 100KM, no i oczywiście jak trzeba bo nie wiem to wtryski wydajniejsze i pompe, jakby to się zachowywało?? a i jeszcze takie drugie pytanko odnośnie tego zaworu upustowego boscha o którym mowa w pierwszym poście może macie jakiś link do sklepu w sieci gdzie można taki kupić?? pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może być i tak i tak, wszystko zalezy od samozaparcia kierownika i

> wystrojenia auta.

nie nie250KM tylko 150km.chodzi mi tu tez o awaryjnosc jak ktos slusznie stwierdzil...nie ma to byc piec do cc/sc tylko do brawo.taka moc mi powinna poczatkowo wystarczyc.co do paliwa....wydaje mi sie ze duzo sie nie zmieni w spalaniu.w moim silniku jest juz tak najebane ze pali sobie od 13 do 15 w miescie.jak juz mowilem fabryczna gwarantowana moc.hehe nie widze jakos cc/sc z 2,0l pod maska,ale kaszelka z 1,8 od opla vektry tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha.pewnosc to tez takie cos ze jak dam mu na starcie do odciecia to ze nie bede za chwie zbieral silnika po asfalcie.troszke sie na niego wykosztowalem,przykro by bylo go skladac ponownie.wiec jak cos nie wypali i zajade 2,0l to zostaje jeszcze opcja ponownego zalezenia starej jednostki napedowej czyz nie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i oczywiscie kwestia prostszego rozwiazania....tyle co sie nalatalem po dobrych spawaczach i zaden nie chce sie podjac.pewnie klamizerow to jest wszedzie i pelno...nawet kucharka mi to pospawa ja sie jej powie odpowiednia sume ale jaka bedzie trwalosc???no i podstawowy problem remap...pojechale do jednego z pytanie czy mi to wgra i ustawi.no to na dziendobry mi powiedzial idz tam gdzie ci to zakladali bo taka ku..a chciala zarobic na mnie 9000 a nie za jakis tam remap 1000zl.mowa tu o nowickim z lubonia wielce auta ma przygotowane na rajdy a za remap nie chcieli sie wziasc....buahahaha klamizery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytania:

1. Czy wtryskiwacz z FC jest plug & play w miejsce starego do silnkia 1.1/1.2 spi? (Mowie mechanicznie, to ze kompa trzeba przemaglowac to wiem)

2. Jak nie, to jaki by byl, jezeli jakikolwiek?

3. No i troche zagadek mam o regulatorze paliwa. W 1,1 SPI jest wbudowany w kolektor. Teraz tak, jezeli zamontuje wklad 3 bar od pompy MPI / Punto 75 (to rozumiem jest p & p, poprawcie mnie jezeli sie myle) to czy

(a) oryginalny regulator 1 barowy to wytrzyma (generalnie, czy samochod bedzie dalej jezdzil bez innych modyfikacji, tylko z mocniejszym wkladem)?

(b) czy da rade jakos przemontowac tez regulator 3 bar z ww MPI/P75, czy trzeba uzyc zewnetrznego?

Dla tych co sie zastanawiaja co kombinuje: zaplanowanie stopniowej modyfikacji / przygotowania do dalszej pracy nad ew. turbo tak, zeby fura jak najdluzej byla na nogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie pytania:

> 1. Czy wtryskiwacz z FC jest plug & play w miejsce starego do

> silnkia 1.1/1.2 spi? (Mowie mechanicznie, to ze kompa trzeba

> przemaglowac to wiem)

są p&p

> 2. Jak nie, to jaki by byl, jezeli jakikolwiek?

nie wiem jakie inne marki mają takie same baryłki

> 3. No i troche zagadek mam o regulatorze paliwa. W 1,1 SPI jest

> wbudowany w kolektor. Teraz tak, jezeli zamontuje wklad 3 bar od

> pompy MPI / Punto 75 (to rozumiem jest p & p, poprawcie mnie

> jezeli sie myle) to czy

> (a) oryginalny regulator 1 barowy to wytrzyma (generalnie, czy

> samochod bedzie dalej jezdzil bez innych modyfikacji, tylko z

> mocniejszym wkladem)?

ja jeździłęm na seryjnym regulatorze z palio i nie było żadnego problemu, pompe miałem z lancera

> (b) czy da rade jakos przemontowac tez regulator 3 bar z ww MPI/P75,

> czy trzeba uzyc zewnetrznego?

możesz wziąć regulator z Lanci Delty HF Integrale jest lepszy a pasuje w seryjne miejsce

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są p&p

> nie wiem jakie inne marki mają takie same baryłki

> ja jeździłęm na seryjnym regulatorze z palio i nie było żadnego

> problemu, pompe miałem z lancera

> możesz wziąć regulator z Lanci Delty HF Integrale jest lepszy a

> pasuje w seryjne miejsce

> pzdr

a umiesz czytac ?? z tego co zauwazylem chodzilo o silnik SPI!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wtryski z FC podpasuja pod SPI ??

No to jak to jest dla SPI, wtryski sa p&p czy nie?

Regulator domniemam po dyskusji od Seicento MPI (tak swoja droga jakie on cisnienie ma, 3bar?) czy Lanci w kolektor SPI nie wejdzie.

A ze sam wklad mozna zamienic i bedzie banglac to bardzo dobra nowina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jak to jest dla SPI, wtryski sa p&p czy nie?

> Regulator domniemam po dyskusji od Seicento MPI (tak swoja droga

> jakie on cisnienie ma, 3bar?) czy Lanci w kolektor SPI nie

> wejdzie.

> A ze sam wklad mozna zamienic i bedzie banglac to bardzo dobra

> nowina.

a ile wtryskow masz w SPI ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile wtryskow masz w SPI ??

To jest pytanie trickowe? No jeden przeciez, i jeden wydajniejszy chce zamontowac. I pytam sie jaki podejdzie w miejsce starego... A to czy ten wydajniejszy bedzie od kompletu 4 czy 5 czy 1 to mnie wali. Czy zle mysle calosciowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest pytanie trickowe? No jeden przeciez, i jeden wydajniejszy

> chce zamontowac. I pytam sie jaki podejdzie w miejsce starego...

> A to czy ten wydajniejszy bedzie od kompletu 4 czy 5 czy 1 to

> mnie wali. Czy zle mysle calosciowo?

Bardzo zle, popatrz jak wygladaja wtryski z MPI a jak z SPI !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, po to wlasnie pytam. To co, nie da sie wogole zamontowac wydajniejszego wtrysku w SPI? Czy da sie, tylko ze swieczka szukac takiego co by pasowal? (Tak rozumiem, ze 99% samochodow z turbo ktore ma dostatecznie mocne wtryski jest MPI, pytanie pozostaje).

A tak: podpiac dwa wtryski SPI pod jeden sygnal (zakladamy dalej, ze iloscia paliwa martwimy sie w kompie sami)? Sa jakies elektryczne przeciwwskazania?

Edit: pytanie co do dwoch wtryskow na jednym sygnale pozostaje, aczkolwiek skoro juz bede chcial ladowac drugi wtrysk, to musi miec osobne gniazdko i mozna rownie dobrze zamontowac jeden wydajniejszy z jakiego MPI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To brzmi bardziej namacone niz jest, tak sobie na razie teoretyzuje,

> chce po prostu zglebic temat i wiedziec jakie sa mozliwosci.

Przeciez Tomi udzielil juz odpowiedzi na Twoje pytanie a raczej przytoczyl Grabowskiego w pierwszym poscie tego watku... w podpunkcie PALIWO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez Tomi udzielil juz odpowiedzi na Twoje pytanie a raczej

> przytoczyl Grabowskiego w pierwszym poscie tego watku... w

> podpunkcie PALIWO

Zgadza sie, troche o tym zapomnialem, ale dalej nikt nie odpowiedzial na pytanie zamiennosci wtryskow SPI. Poszukalem wlasnie troche w necie i wyglada na to ze jest wydajniejszy wtryskiwacz zamienny do SPI, MM IWM 500.01. Byl montowany m.in. w Temprze i starych Uniakach. Jak rozumiem, jego wydajnosci jest circa 1.5 wieksza i do tego pracuje z tym samym cisnieniem, wiec pompa pozostaje ta sama. Nie wiem tylko czy jest tej samej wielkosci, ale byl stosowany w silnikach spi.

Teraz jeszcze takie pytanie: czy nominalna wydajnosc wtryskiwacza bardzo spada (jezeli wogole) jezeli w ukladzie dolotowym jest nadcisnienie (w koncu to napompowane powietrze musi troche wpychac to paliwo z powrotem)? Czy raczej nie ma odwrotu od 3 barow w ukladzie paliwowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, po to wlasnie pytam. To co, nie da sie wogole zamontowac

> wydajniejszego wtrysku w SPI? Czy da sie, tylko ze swieczka

> szukac takiego co by pasowal? (Tak rozumiem, ze 99% samochodow z

> turbo ktore ma dostatecznie mocne wtryski jest MPI, pytanie

> pozostaje).

> A tak: podpiac dwa wtryski SPI pod jeden sygnal (zakladamy dalej, ze

> iloscia paliwa martwimy sie w kompie sami)? Sa jakies

> elektryczne przeciwwskazania?

> Edit: pytanie co do dwoch wtryskow na jednym sygnale pozostaje,

> aczkolwiek skoro juz bede chcial ladowac drugi wtrysk, to musi

> miec osobne gniazdko i mozna rownie dobrze zamontowac jeden

> wydajniejszy z jakiego MPI...

A CZUCZU nie miał czasem w CC wtryskiwacza od jakiejś Corsy ?? Turba nie miał ale wtrysk był wydajniejszy, nie znam sie dlatego taka sugestia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz jeszcze takie pytanie: czy nominalna wydajnosc wtryskiwacza

> bardzo spada (jezeli wogole) jezeli w ukladzie dolotowym jest

> nadcisnienie (w koncu to napompowane powietrze musi troche

> wpychac to paliwo z powrotem)? Czy raczej nie ma odwrotu od 3

> barow w ukladzie paliwowym?

No chyba nie ma prawa to dzialac dobrze. Tak na chlopski rozum jak cisnienie w dolocie bedzie 1 bar i paliwko we wtryskiwaczu bedzie mialo 1 bar to wogole nie poleci, co najwyzej pokapie. Znaczy sie nie tedy droga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza sie, troche o tym zapomnialem, ale dalej nikt nie odpowiedzial

> na pytanie zamiennosci wtryskow SPI. Poszukalem wlasnie troche w

> necie i wyglada na to ze jest wydajniejszy wtryskiwacz zamienny

> do SPI, MM IWM 500.01. Byl montowany m.in. w Temprze i starych

> Uniakach. Jak rozumiem, jego wydajnosci jest circa 1.5 wieksza i

> do tego pracuje z tym samym cisnieniem, wiec pompa pozostaje ta

> sama. Nie wiem tylko czy jest tej samej wielkosci, ale byl

> stosowany w silnikach spi.

> Teraz jeszcze takie pytanie: czy nominalna wydajnosc wtryskiwacza

> bardzo spada (jezeli wogole) jezeli w ukladzie dolotowym jest

> nadcisnienie (w koncu to napompowane powietrze musi troche

> wpychac to paliwo z powrotem)? Czy raczej nie ma odwrotu od 3

> barow w ukladzie paliwowym?

Ale w zaden sposob nie jestes ograniczony miejscem montazowym po oryginalnym wtrysku. Nie znam sie na turbo i nigdy nie uturbialem zadnego silnika ale dodatkowy wtrysk o praktycznie dowolnej wydajnosci (np. drugi taki sam jaki jest orygnalnie) mozesz "wkomponowac" w rure dolotowa polaczyc tak jak jest napisane w pierwszym posice z seryjnym i policzyc sobie mniej wiecej jakie doladowanie mozesz zastosowac (wzor wg. Grabowskiego zostal juz podany). Tak jak pisal Tomi nie jest to dokladne i raczej podchodzi pod "drut" ale mozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w zaden sposob nie jestes ograniczony miejscem montazowym po

> oryginalnym wtrysku.

Wiem o tym, jestem tylko zwolennikiem rozwiazan eleganckich i nie chce terrarium pod maska. 270751858-jezyk.gif Dlatego kombinowalem co sie da zrobic wzgledem oryginalnego wtrysku.

> Tak jak pisal Tomi nie jest to

> dokladne i raczej podchodzi pod "drut" ale mozliwe.

Zadnych drutow, druciarstwo sie msci potem.

Wychodzi na to, ze albo setup MPI i wtedy hulaj dusza piekla nie ma, znaczy sie moge se lac paliwo jak mi sie zamarzy, albo w SPI dodatkowy wtryskiwacz sterowwany mechanicznie ala Grabowski, albo elektronicznie przy pomocy MF2 czy innego wynalazku. Ew. sam dodatkowy mocny wtryskiwacz sterowany z ECU zamiast oryginalnego. Innych rozsadnych rozwiazan nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Panowie odłożyłem trochę kasiory i chce wyspawać wydech, bo

> teraz ma fi45 a to trochę za mały pod turbo chyba, Jakie fi

> polecacie 50, 60 ?? i jakie tłumiki zapodać żeby chodził jak

> seria tj cichutko

do jakiej turbiny i do jakiem mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pytań.

Posiadam P II kupione od Felix'a. Turbo k03, IC Iveco, zasilane LPG, przy doładowaniu leje się bena dodatkowym wtryskiem....

Doładowanie 0,6 bar.

Chciałbym zwiększyć troszkę szmocy... Planowane doładowanie 1 lub 1,2 bar

Co muszę zrobić ??

1. Zmienić kolektor wydechowy, bo każdy jak go zobaczy to pęka ze śmiechu zeby.GIF

2. Wzmocnić sprzęgło... bo przy 0,4 bar już było prawie 180 Nm a teraz potrafi się czasem uślizgnąc.

Tylko jak ?? Napewno nie chcę spieka a słyszałem o takim patencie że zdejmuje się trochę materiału z docisku i wtedy wytrzymuje ono więcej Nm ?? Czy to prawda ??

3. Przy okazji sprzęgła odelżyłbym koło zamachowe.... Tylko czy przy turbo jest sens ?? Dodam że skrzynka w tej chwili S-kowa.

4. Odprężyć silnik. Czy tłoki od 1,2 16 v wystarczą ??

5. Wydech jest seria... Może zostać serią (tzn. został jeden tłumok tylko ale fi seryjne) przy moim planowanym doładowaniu ??

Takie operacje nie dużo $ kosztują a w końcu to moje toczydło jeździłoby normalnie...

Na moce jakiego rzędu mogę liczyć ??

Auto ma służyć do codziennej jazdy w większości po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilka pytań.

> Posiadam P II kupione od Felix'a. Turbo k03, IC Iveco, zasilane LPG,

> przy doładowaniu leje się bena dodatkowym wtryskiem....

> Doładowanie 0,6 bar.

> Chciałbym zwiększyć troszkę szmocy... Planowane doładowanie 1 lub 1,2

> bar

> Co muszę zrobić ??

> 1. Zmienić kolektor wydechowy, bo każdy jak go zobaczy to pęka ze

> śmiechu

zdecydowanie i nieodwołalnie skromny.gif

> 2. Wzmocnić sprzęgło... bo przy 0,4 bar już było prawie 180 Nm a

> teraz potrafi się czasem uślizgnąc.

> Tylko jak ?? Napewno nie chcę spieka a słyszałem o takim patencie że

> zdejmuje się trochę materiału z docisku i wtedy wytrzymuje ono

> więcej Nm ?? Czy to prawda ??

załozyć sprzegło od 1,2 16v razem z zamachem poniewaz ma ono wieksza powierzchnie skromny.gif

> 3. Przy okazji sprzęgła odelżyłbym koło zamachowe.... Tylko czy przy

> turbo jest sens ?? Dodam że skrzynka w tej chwili S-kowa.

niby jest ale wiekszość nie odelza, choc w moim przypadku odelzyłem lekko ale ja mam kolo od 1,4 16v skromny.gif

> 4. Odprężyć silnik. Czy tłoki od 1,2 16 v wystarczą ??

> Takie operacje nie dużo $ kosztują a w końcu to moje toczydło

> jeździłoby normalnie...

niby mozna ale jak cos to sa 1,4 16v zlosnik.gif

> Na moce jakiego rzędu mogę liczyć ??

tego to nikt nie wie

> Auto ma służyć do codziennej jazdy w większości po mieście.

i tak bedzie słyzyć zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Wzmocnić sprzęgło... bo przy 0,4 bar już było prawie 180 Nm a

> teraz potrafi się czasem uślizgnąc.

> Tylko jak ?? Napewno nie chcę spieka a słyszałem o takim patencie że

> zdejmuje się trochę materiału z docisku i wtedy wytrzymuje ono

> więcej Nm ?? Czy to prawda ??

założyć kompletne sprzęgło z kołem zamachowym z 1.4 16v średnica 200mm ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie wiec jak z tą średnicą wydechu ?? powiedzcie mi jeszcze jaką

> turbinę zapodać bo mam skrzynkę z abarta i chcę ją zostawić a

> wiadomo jakie się ma obroty na niej, czy ta by była dobra KKK

> K14 bo mam akurat kolektor wyspawany pod nią za zgrzewkę

jak do 200 km to phi 50 styka

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.