Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że temat pokrewny to być może tutaj znajdę odpowiedz. Do rzeczy....poszukuje zakładu który mi założy instalacje turbo do seja 1.1 spi w miarę ludzkich cenach. Pisałem do kilku osób między innymi z tego tematu ale odpowiedzi się nie doczekałem. Z tego co się dowiadywałem ceny uturbienia u chojnackiego są kosmiczne więc nawet nie zaczepiam go, 4perfomance chcą 8 tysięcy co też jest zdecydowanie za dużą kwotą jak na moje możliwości. Mp rally kasuje 5 tys za uturbienie ale moc osiągana przez autko to około 90 koni więc za taką kwotę lepiej chyba swapować na mocne 1.2. Być może któryś z klubowiczów był by w stanie ogarnąć temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako że temat pokrewny to być może tutaj znajdę odpowiedz. Do

> rzeczy....poszukuje zakładu który mi założy instalacje turbo do

> seja 1.1 spi w miarę ludzkich cenach. Pisałem do kilku osób

> między innymi z tego tematu ale odpowiedzi się nie doczekałem. Z

> tego co się dowiadywałem ceny uturbienia u chojnackiego są

> kosmiczne więc nawet nie zaczepiam go, 4perfomance chcą 8

> tysięcy co też jest zdecydowanie za dużą kwotą jak na moje

> możliwości. Mp rally kasuje 5 tys za uturbienie ale moc osiągana

> przez autko to około 90 koni więc za taką kwotę lepiej chyba

> swapować na mocne 1.2. Być może któryś z klubowiczów był by w

> stanie ogarnąć temat?

a za ile ty bys chcial to zrobic? czlowieku jak nie masz przynajmniej tych 5 tys. to daj se siana zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako że temat pokrewny to być może tutaj znajdę odpowiedz. Do

> rzeczy....poszukuje zakładu który mi założy instalacje turbo do

> seja 1.1 spi w miarę ludzkich cenach. Pisałem do kilku osób

> między innymi z tego tematu ale odpowiedzi się nie doczekałem. Z

> tego co się dowiadywałem ceny uturbienia u chojnackiego są

> kosmiczne więc nawet nie zaczepiam go, 4perfomance chcą 8

> tysięcy co też jest zdecydowanie za dużą kwotą jak na moje

> możliwości. Mp rally kasuje 5 tys za uturbienie ale moc osiągana

> przez autko to około 90 koni więc za taką kwotę lepiej chyba

> swapować na mocne 1.2. Być może któryś z klubowiczów był by w

> stanie ogarnąć temat?

Kreator Mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany teraz takie pytanko bo szukam tego mapsensora z coupe 2.0 16VT i

> dzis jeden wykrecilem ale niestety 250kpa teoretycznie do

> dmuchania do 1.5bara styka, ale czy nie lepiej juz szukac z

> wiekszym zapasem i postarac sie o tego 300kpa??

wszystko zalezy ile chcesz dmuchać, jak więcej niz 1.5bara to szukaj czegoś o większym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z innej beczki kolektor (pod silik 1,2 75KM):

Przy najtanszej opcji robimy tylko przejsciowke z seryjnego kolektora do turbiny. Ale ktory kolektor zastosowac te z 1,1 czy z 1,2. Ten z 1,1 wydaje sie praktyczniejszy bo ma na wyjsciu jedna rure a ten z 1,2 ma dwórurke. Tylko czy ten z 1,1 nie przymuli troche silnika (chodzi mi o srdnice itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> A wg Ciebie jaki jest najlepszy i najprostszy sposób na odprężenie

> silnika bo już mam co najmniej 3 sposoby, czy do 130KM na

> silniku 1,2 8v duzo trzeba odprężać ??

To zależy jakie planujesz doładowanie zlosnik.gif

> Jakągrubość powinna mieć przekładka jeśli zdecyduje się na kanapkę ?

To zależy jaki ma być stopień sprężania zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wg Ciebie jaki jest najlepszy i najprostszy sposób na odprężenie

> silnika bo już mam co najmniej 3 sposoby, czy do 130KM na

> silniku 1,2 8v duzo trzeba odprężać ??

> Jakągrubość powinna mieć przekładka jeśli zdecyduje się na kanapkę ?

najlepszy i najprostszy to kute tłoki,

najprostszy to przekładka, stosują ją nawet w suprach po 800KM więc można.....

ile odprężać to już trzeba najpierw policzyć i powiedzieć sobie ile i na jakiej turbinie chcesz latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak sie tylko liźnie to może i tak ale przy mocnej modyfikacji to u

> nas każdy

Każdy może inaczej interpretować mocniej dłubniętą, ale nie ważne zlosnik.gif A zdaje mi się, że Szary też miał silnik odprężony na głowicy i chyba się nie wysadził zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdy może inaczej interpretować mocniej dłubniętą, ale nie ważne A

> zdaje mi się, że Szary też miał silnik odprężony na głowicy i

> chyba się nie wysadził

nigdy nie widziałem jego głowicy ale wybieranie na okrągło squish area jest IMO u nas jednoznaczne z wysadzeniem silnika prędzej czy później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najlepszy i najprostszy to kute tłoki,

> najprostszy to przekładka, stosują ją nawet w suprach po 800KM więc

> można.....

> ile odprężać to już trzeba najpierw policzyć i powiedzieć sobie ile i

> na jakiej turbinie chcesz latać.

Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nigdy nie widziałem jego głowicy ale wybieranie na okrągło squish

> area jest IMO u nas jednoznaczne z wysadzeniem silnika prędzej

> czy później.

Oczywiście, że obrabianie komór całkowicie na okrągło nie jest poprawne ok.gif Jednak kształt na jaki można obrabiać komory jest ściśle zależny od usytuowania zaworów i świecy zapłonowej oraz kształtu denka tłoków wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to

> się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego

> czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz

> turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak

> bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam

> wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada

> i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie

> GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v

Przy ciśnieniu doładowania 0,45 powinieneś uzyskać okolice 100KM, ale... obejrzyj sobie mapę kompresora dla GT12. Ta turbosprężarka jest o wiele za mała do takiego silnika. Przy założeniu, że będziesz chciał osiągnąć 130KM musisz liczyć doładowanie w okolicach 0,7-0,8 bara, a w tym przypadku już powyżej 5000 RPM ta turbosprężarka zaczyna działać z efektywnością poniżej 65%. W przypadku doładowania jakie masz aktualnie czyli 0,45 też jest bez rewelacji. Lepiej od razu zastanów się nad jej zmianą ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy ciśnieniu doładowania 0,45 powinieneś uzyskać okolice 100KM,

> ale... obejrzyj sobie mapę kompresora dla GT12. Ta

> turbosprężarka jest o wiele za mała do takiego silnika. Przy

> założeniu, że będziesz chciał osiągnąć 130KM musisz liczyć

> doładowanie w okolicach 0,7-0,8 bara, a w tym przypadku już

> powyżej 5000 RPM turbosprężarka zaczyna działać z efektywnością

> poniżej 65%. W przypadku doładowania jakie masz aktualnie czyli

> 0,45 też jest bez rewelacji. Lepiej od razu zastanów się nad jej

> zmianą

dokładnie, ja bym zaproponował K03, szybko wstaje i do takich mocy nada się akurat (mam na myśli najmniejszą k03 czyli z audi 2.7 biturbo)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to

> się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego

> czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz

> turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak

> bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam

> wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada

> i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie

> GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v

ona nie nadaje sie do wiekszego dmuchania i jest do soft turbo , ktore maja ciagnac od dołu

wiec mysl o czyms wiekszym jak chcesz 130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.