Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> istnieje inny sposób na podlaczenei smarowania turbinki? głównie

> chodzi mi o powrót

> np. poprzez jakas podstawke pod filtr oleju? np. z uno turbo

> chłodzenie oleju z wyjetym termostatem?

> Patent nei może przekraczac 200zł

Dokładnie tak jak napisał Tommi - spływ musi być w pełni grawitacyjny. A maksymalne dopuszczalne odchylenie od pionu nie może przekaraczać 30 stopni.

Tak więc zastosuj normalny patent z otworem spływowym w misce olejowej. Pamiętaj tylko, żeby był jak najwyżej, bo jak dasz za nisko to będziesz miał problem z prawidłowym odpływem oleju co w efekcie będzie powodowało dymienie z turbosprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie za pierwszym razem w trasie go zrywałem bo myślałem że sie

> pale a za drugim cieciu na parkingu myślał że sie pale i

> przyleciał z gaśnicą

A wjedź jeszcze w kałużę z taką "wypalającą się" termoizolacją - to dopiero robi zasłonę dymną zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak wyglada sprawa zewnetrznych kompow typu piggyback?

> pamietam ze smt-6 se nei radziła z tymi nowymi kompami

> poradzili juz sobei z tym?

problemem jest autoadaptacja która ma spory zakres, tym samym nastawy sie rozjadą po pewnym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wywalić fmu, zasadzić wtryskiwacz od poldasa, map sensor, zrobić

> program i zapomnieć.

A Ty znowu swoje. Pytanie było dosyć konkretne zeby.GIF Nie mam w okolicy jakiegoś magika ktory to ogarnie na wsytrojenie a latanie gdzieś w polske nie wchodzi w gre. Ogolnie nie jest to ani nigdy nie będzie zaden kiler. MA poprostu się kulać po drodze.

Czyili dalej oczekuje jakiś podpowiedzi jak to zrobić, znaczy ustawić fmu. Czy przy okazji coś się robi z seryjnym regulatorem ciśnienia? rozkręca go na maksa, na minimum??? ITP.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Ty znowu swoje. Pytanie było dosyć konkretne Nie mam w okolicy

> jakiegoś magika ktory to ogarnie na wsytrojenie a latanie gdzieś

> w polske nie wchodzi w gre. Ogolnie nie jest to ani nigdy nie

> będzie zaden kiler. MA poprostu się kulać po drodze.

> Czyili dalej oczekuje jakiś podpowiedzi jak to zrobić, znaczy

> ustawić fmu. Czy przy okazji coś się robi z seryjnym regulatorem

> ciśnienia? rozkręca go na maksa, na minimum??? ITP.

> Pozdro

przy jednym wtrysku jest mega problem, jak byś zasadził 4-y wydajniejsze to przez fmu dało by rade jakoś wystroić ale jeden to albo na dole będzie mega mega zalany a na górze będzie prawie dobrze albo na dole będzie prawie dobrze a na górze zamkniesz wtrysk.

jak oszukasz map sensor zaworkiem to wyobraź sobie że lanie paliwa będzie uzależnione od położenia przepustnicy i fmu i niczego więcej, IMO to sporo za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czysto techniczne...

> CCS 1.1 spi, świstak i osprzęt i do tego fmu grabosia... JAk się

> zabrać za "wystrojenie" tego??

skoro jest FMU grabarza to już stroić nie trzeba, sam się "stroi" i o dziwo działa choć w SPI to chyba jeszcze nie testowane

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy jednym wtrysku jest mega problem, jak byś

[cut]

> więcej, IMO to sporo za mało

no i spoko, trzeba było tak odrazu, konkretne pytanie i konkretna odpowiedz na to pytanie. A nie jakieś tam wywyody o strojeniu itp 20.GIF

Ale jak coś to tymczasowo jako "stage 1" musi wystarczyć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro jest FMU grabarza to już stroić nie trzeba, sam się "stroi" i o

> dziwo działa choć w SPI to chyba jeszcze nie testowane

> pzdr

nie usytaawia się jakoś minimalnego ciśniena na wolnuch obrotach? Albo jakoś inaczej?? Wstępnaregulacja musi być jakaś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie usytaawia się jakoś minimalnego ciśniena na wolnuch obrotach?

> Albo jakoś inaczej?? Wstępnaregulacja musi być jakaś

no właśnie nie jego FMU to taki patent ze sie sam dostraja na podstawie podciśnienia bodajże więc to się poprostu wpina i wio, wiele osób jest anty i w pewnym sensie ich rozumiem natomiast widziałem to już w wielu wozach i wiesz co nie słyszałem o tym by któryś pierdną silnikiem a zrobił ich takich sporo

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanko...

Mam do kupienia silnik 1.2 8V turbo strojony na smt6 (na 2 mapy). Czy zmieniając wydech i intercooler będzie musiałbyć jeszcze raz strojony od nowa żeby dało się normalnie, bezpiecznie jeździć??

Druga sprawa.. jeżeli będzie taka potrzeba to kto w Warszawie i okolicach będzie mógł coś takiego wystroić za rozsądne pieniądze (na 2 mapy) i jaki byłby tego koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam takie pytanko...

> Mam do kupienia silnik 1.2 8V turbo strojony na smt6 (na 2 mapy). Czy

> zmieniając wydech i intercooler będzie musiałbyć jeszcze raz

> strojony od nowa żeby dało się normalnie, bezpiecznie jeździć??

> Druga sprawa.. jeżeli będzie taka potrzeba to kto w Warszawie i

> okolicach będzie mógł coś takiego wystroić za rozsądne pieniądze

> (na 2 mapy) i jaki byłby tego koszt?

jak zmienisz IC to musisz robic jeszcze raz program, przy wydechy to chyba niema znaczenia. Tommi to podobno dobrze ogarnia, tylko pytanie czy niebardziej sie oplaca zrobic remap kompa niz jeszcze raz stroic smt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam takie pytanko...

> Mam do kupienia silnik 1.2 8V turbo strojony na smt6 (na 2 mapy). Czy

> zmieniając wydech i intercooler będzie musiałbyć jeszcze raz

> strojony od nowa żeby dało się normalnie, bezpiecznie jeździć??

> Druga sprawa.. jeżeli będzie taka potrzeba to kto w Warszawie i

> okolicach będzie mógł coś takiego wystroić za rozsądne pieniądze

> (na 2 mapy) i jaki byłby tego koszt?

zalezy najaki IC zmienisz i na jaki wydech, warunki pracy sie zmienią więc warto by było programy skorygować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalezy najaki IC zmienisz i na jaki wydech, warunki pracy sie zmienią

> więc warto by było programy skorygować.

a jakie byłyby koszty takiego skorygowania? kolektor wydechowy zostaje ten co był, ale wydech znacząco inny- dużo krótszy więc pewnie jest sens. Miałbyś Tommi możliwość wystroić to + ew. podłączyć smt i z a jakie pieniądze? (możesz napisać na gg 7442022 mail [email protected] jakbys mógł lub tu..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak zmienisz IC to musisz robic jeszcze raz program, przy wydechy to

> chyba niema znaczenia. Tommi to podobno dobrze ogarnia, tylko

> pytanie czy niebardziej sie oplaca zrobic remap kompa niz

> jeszcze raz stroic smt.

remap i strojenie smt to jedna i ta sama robota różnica tylko w sofcie

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w oszukaniu podcisniowego map sensora?

> wezyk z zaworem jednostronnym czy puszczenie go przed turbina gdzie

> jest podcisnienie?

> map sensor zintegrowany z czujnikiem temp

> instalacja sterowana dodatkowym wtryskiem z czujnika nadcisnienia

zaworek ok.gif przed turbiną będzie za małe podciśnienie. zmiań map-a na zwykłego i zostaw serie działającą jako czujnik temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w oszukaniu podcisniowego map sensora?

> wezyk z zaworem jednostronnym czy puszczenie go przed turbina gdzie

> jest podcisnienie?

> map sensor zintegrowany z czujnikiem temp

> instalacja sterowana dodatkowym wtryskiem z czujnika nadcisnienia

a nie łatwiej kupić MPX'a za stówkę i mieć problem z chachy hmm.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego , ze nei sadze zeby seryjny program miał mapy napisane dla

> nadcisnienia

taki MPX w podciśnieniach działa jak seryjny a na nadciśnieniach sobie stroisz a nie kombinujesz z blokowaniem tego, ew. jak chcesz bez kombinowania z wyglądem i wiązką kup mama od FC Turbo wygląda jak seryjny w SC ale jest nadciśnieniowy także

pozatym pamiętaj ze nawet seryjny w SC/CC jest nadciśnieniowy do poziomu ok. 0,3 bara

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taki MPX w podciśnieniach działa jak seryjny a na nadciśnieniach

> sobie stroisz

w podcisnieniu to seryjny sie sprawdza , bez wymiany na mpxy

a jezeli chodzi o strojenie to bardzo chetnie tylko nikt nie potrafi zelowych remapowac (czytaj watki ponizej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taki MPX w podciśnieniach działa jak seryjny a na nadciśnieniach

> sobie stroisz a nie kombinujesz z blokowaniem tego, ew. jak

> chcesz bez kombinowania z wyglądem i wiązką kup mama od FC Turbo

> wygląda jak seryjny w SC ale jest nadciśnieniowy także

Pod każdy mapsensor o innym zakresie niż seryjny trzeba od początku przeprowadzać indywidualne strojenie w zakresie podciśnienia jak i nadciśnienia.

> pozatym pamiętaj ze nawet seryjny w SC/CC jest nadciśnieniowy do

> poziomu ok. 0,3 bara

> pzdr

To może być tylko granica bezpieczeństwa, ale podaj nadciśnienie do takiego mapsensora i sprawdź odczyty z ECU. Chyba nic więcej nie muszę tłumaczyć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w podcisnieniu to seryjny sie sprawdza , bez wymiany na mpxy

> a jezeli chodzi o strojenie to bardzo chetnie tylko nikt nie potrafi

> zelowych remapowac (czytaj watki ponizej)

Nie w samym remapowaniu jest problem tylko w chwilowym braku fejsu do zgrania i wgrania softu zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.