Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> no to RHB51 VQ17 czyli coś w rodzaju turbiny z uno turbo i temu

> podobnych odpowiednik mniej więcej k03s jednak gorąca strona

> mniejsza. do jakiego silnika chcesz to pchać?

Do tej Charade właśnie - szukam zamiennika - bo dostałem z autem 2 takie turbiny z czego jedna jest bez wałka (zaślepiona) i tak auto jeździło. A druga ma ukręcony wałek. To mało popularny model a o turbo nie wspomnę więc szukam czegoś bardziej dostępnego. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tej Charade właśnie - szukam zamiennika - bo dostałem z autem 2

> takie turbiny z czego jedna jest bez wałka (zaślepiona) i tak

> auto jeździło. A druga ma ukręcony wałek. To mało popularny

> model a o turbo nie wspomnę więc szukam czegoś bardziej

> dostępnego.

olej tą turbinę ok.gif wyspawaj kolektor pod nową turbinę i zapomnisz o problemie ok.gif zasadź najmniejsze T3 albo T28 i autko będzie świetną zabawką do upalania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> olej tą turbinę wyspawaj kolektor pod nową turbinę i zapomnisz o

> problemie zasadź najmniejsze T3 albo T28 i autko będzie

> świetną zabawką do upalania

jak nic nie wymyślę z tym IHI to faktycznie tak zrobię.

Dzięki za zastrzyk wiedzy zeby.GIF

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich turbo maniakow smile.gif

Mam Pande 1.1 z 2003 roku chce do niej wstadzic turbo z Pandy MultiJet 1.3 albo z Fiato Bravo 1.9 JTD tylko zupelnie nie mam koncepcji jak przerobic seryjny kolektor czy to wogole sie jakos da ?? Czy trzeba spawac nowy od podstaw ?? Mam tez prosbe do wszystkich opiszecie mi tak po krotce jak powinien wygladac montaz tego. Widzialem zdjecia tego CC pod turbina. Mam Podobnie zrobic w Pandzie ?? Pozdrawiam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich turbo maniakow

> Mam Pande 1.1 z 2003 roku chce do niej wstadzic turbo z Pandy

> MultiJet 1.3 albo z Fiato Bravo 1.9 JTD tylko zupelnie nie mam

> koncepcji jak przerobic seryjny kolektor czy to wogole sie jakos

> da ?? Czy trzeba spawac nowy od podstaw ?? Mam tez prosbe do

> wszystkich opiszecie mi tak po krotce jak powinien wygladac

> montaz tego. Widzialem zdjecia tego CC pod turbina. Mam Podobnie

> zrobic w Pandzie ?? Pozdrawiam

tam jest chyba T ze zmienna geometria lopatek, wiec moze nie podejsc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich turbo maniakow

> Mam Pande 1.1 z 2003 roku chce do niej wstadzic turbo z Pandy

> MultiJet 1.3 albo z Fiato Bravo 1.9 JTD tylko zupelnie nie mam

> koncepcji jak przerobic seryjny kolektor czy to wogole sie jakos

> da ??

A czytałeś ten watek w którym piszesz??

W pierwszym poście Tommi napisał jakie turbiny najlepiej zastosować, a dalej masz mnóstwo cennych informacji - o kolektorach również.

Otwórz sobie piwko i poczytaj ok.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tam jest chyba T ze zmienna geometria lopatek, wiec moze nie

> podejsc...

nie, wszystkie pandy 70konne miały ze stałą później zaczeli montować ze zmienną, i były to silniki 90konne w grande punto i nowej corsie. a pozatym ta turbina jest chyba za mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany chodzi mi caly czas cos po glowie, decydujemy sie na turbo tylko jaki dol zastosowac, jeden warunek - zadnych kanapek. Powiedzmy ze celujemy w 150ps i 200nm.

I tak:

- 1.1 z tlokami z 1.2, wiadomo trzeba ladowac z 1,2bara

- 1.2 z tlokami z łOpla

- Moze dol z 1.2 16v albo nawet z 1.4 16v?

Oczywiscie wszystko w zestawieniu z gora 8v

Jakie sa plusy i minusy poszczegolnych zestawow?

Jaka turbine zastosowalibyscie do poszczegolnych zestawow zeby nie "puchla" przy 1,2bara i ladowala tak od 2500 obr zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to skoro ta z Pandu MtJ jest za mala to jaka zastyosowac ?? Moze

> turbo z golfa 4 1.9TDI ??

tam wszystko pisze w pierwszym poście, golf 4 też ma zmienną geometrię, już prędzej z 80 B4 TDI, albo opel 1.7TD/ 2.0DTL, berlingo/partner 2.0 HDI (z wersji 90KM) ale to też są nieduże turbiny ale w 1.1 do codziennej jazdy mogłyby być ja sam takie preferuje bo lubie jeździć "jak ciocia" a jak chcesz się ścigać i lubisz wysokie obroty to lepiej większa ma większy wydatek, czyli można uzyskać większą moc przy takim samym ciśnieniu mniej się grzeje, model np GT20 z 2.5TDI albo K04 z audi TT 1.8 T. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany chodzi mi caly czas cos po glowie, decydujemy sie na turbo tylko

> jaki dol zastosowac, jeden warunek - zadnych kanapek. Powiedzmy

> ze celujemy w 150ps i 200nm.

> I tak:

> - 1.1 z tlokami z 1.2, wiadomo trzeba ladowac z 1,2bara

> - 1.2 z tlokami z łOpla

> - Moze dol z 1.2 16v albo nawet z 1.4 16v?

> Oczywiscie wszystko w zestawieniu z gora 8v

> Jakie sa plusy i minusy poszczegolnych zestawow?

> Jaka turbine zastosowalibyscie do poszczegolnych zestawow zeby nie

> "puchla" przy 1,2bara i ladowala tak od 2500 obr

Widzisz jakoś nikt nie potrafi Ci odpisać....

Dopóki sam nie spróbujesz to się nie dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodfzi mi o takie turbo ktore podnioslo by moc do jakis 100 - 110

> koni nie oczekuje wiele od tego silnika poprostu chce miec

> pożadny mixer z turbo

to nie ważne czy np GT15 czy GT20 przy jednej i drugiej da się wyciągnąć 100KM tylko że przy innych prędkościach obrotowych silnika. do mniejszej mocy ja bym wolał mniejszą turbinę, żeby mieć nisko maks moment obrotowy i żeby silnik był ogromnie elastyczny ale to już każdy wedle własnego gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany chodzi mi caly czas cos po glowie, decydujemy sie na turbo tylko

> jaki dol zastosowac, jeden warunek - zadnych kanapek. Powiedzmy

> ze celujemy w 150ps i 200nm.

> I tak:

> - 1.1 z tlokami z 1.2, wiadomo trzeba ladowac z 1,2bara

> - 1.2 z tlokami z łOpla

> - Moze dol z 1.2 16v albo nawet z 1.4 16v?

> Oczywiscie wszystko w zestawieniu z gora 8v

> Jakie sa plusy i minusy poszczegolnych zestawow?

> Jaka turbine zastosowalibyscie do poszczegolnych zestawow zeby nie

> "puchla" przy 1,2bara i ladowala tak od 2500 obr

1,2 8v z seryjnymi wybranymi tłokami oraz uszczelką Spesso Racing

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> bo? przy obecnych możliwościach jest to tak samo lekkie i przyjemne

> jak świnia tylko trzeba umieć

jak masz emulator, lapsa z rs232, całe oprogramowanie a potem jeszcze wypalarkę to jasne ze tak, ale nie każdy chyba ma ochotę wydawać taką kasę na sprzęt i programy skoro za 650 + pomiar AFR sobie łatwo stroisz, a potem już się nie bawisz w podpinanie EMU tylko samą sondę i stroisz, IMHO dużo wygodniejsze i nie trza podstawki robić itp. itd.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak masz emulator, lapsa z rs232, całe oprogramowanie a potem jeszcze

> wypalarkę to jasne ze tak,

ale od tego jest strojący zlosnik.gif

> ale nie każdy chyba ma ochotę wydawać

> taką kasę na sprzęt i programy skoro za 650 + pomiar AFR sobie

> łatwo stroisz, a potem już się nie bawisz w podpinanie EMU tylko

> samą sondę i stroisz, IMHO dużo wygodniejsze i nie trza

> podstawki robić itp. itd.

> pzdr

nie jest wygodniejsze jest tak samo wygodne... jest łatwiejsze dla usera który chce sie pobawić, dla strojącego to jeden czort czym stroi jak wie co robi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale od tego jest strojący

> nie jest wygodniejsze jest tak samo wygodne... jest łatwiejsze dla

> usera który chce sie pobawić, dla strojącego to jeden czort czym

> stroi jak wie co robi

ale lutując podstawkę, jeżdżąc na podstawce większe ryzyko uszkodzenia kompa niż bawiąc się poprostu wpiętym i przygotowanym wyjściem na DET2, poza tym czy REMAP przez emulator łyka zmiany online i wóz na to reaguje czy trza za każdym razą kliknąć zapisz i sprawdzać jak dokładnie zareagował hmm.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale lutując podstawkę,

podstawke lutujesz tylko w 900 jeśli o nasze kompy chodzi zlosnik.gif

> jeżdżąc na podstawce większe ryzyko

> uszkodzenia kompa niż bawiąc się poprostu wpiętym i

> przygotowanym wyjściem na DET2, poza tym czy REMAP przez

> emulator łyka zmiany online i wóz na to reaguje czy trza za

> każdym razą kliknąć zapisz i sprawdzać jak dokładnie zareagował

zależy od softu i emulatora ale można live ok.gif

> pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez to strojenie to wyłysieje... albo zbzikuje screwy.gif pisałem do Jadźwina i on mówi że ecumaster chodzi tylko w ful group, ale co z tego jak nie wiem jak to diabelstwo pospinać do kupy w tej instrukcji nie ma jak co do czego podłączyć. tragedia

alem głupi było założyć 2 gen z blosem i upalać i nie stroić benzyny wcale to mi sie zachciało profi strojenia to teraz mam tylko same problemy no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przez to strojenie to wyłysieje... albo zbzikuje pisałem do

> Jadźwina i on mówi że ecumaster chodzi tylko w ful group, ale co

> z tego jak nie wiem jak to diabelstwo pospinać do kupy w tej

> instrukcji nie ma jak co do czego podłączyć. tragedia

> alem głupi było założyć 2 gen z blosem i upalać i nie stroić benzyny

> wcale to mi sie zachciało profi strojenia to teraz mam tylko

> same problemy

normalnie wpinasz sygnał z DET2 na wtryski na jednym kablu i tym sterujesz, dużej filozofii nie ma, u mnie działało to i u ciebie ruszy

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy przy remapie też stosuje się czujnik nadciśnieniowy?

zawsze stosuje się czujnik nadciśnieniowy; tak wiem istnieje opcja z zaworkiem jednokierunkowym ale ja uważam to za złą praktykę i nie polecam, na podstawie odczytu z MAP'a komputer wie jak korygować sygnały

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie miało być

> zapamiętaj złotą zasadę, świnia oszukuje ECU, STAG steruje gazem więc

> nie wpinaj świni w staga

ale ta świnia może sterować wtryskiem benzyny, natomiast jak stag zostanie przy ecu a ecu jest tylko oszukiwany no to wychodzi że stag będzie chodził w trybie seryjnym wolnossącym?? czyż nie? no bo tak mi się wydaje i właśnie pasowało by żeby komputer staga zczytał dawkę paliwa na wtryskach którą podaje świnia i dawkował gaz tak jak świnia to chyba musi być podpięty do świni.... na mój prosty rozum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ta świnia może sterować wtryskiem benzyny, natomiast jak stag

> zostanie przy ecu a ecu jest tylko oszukiwany no to wychodzi że

> stag będzie chodził w trybie seryjnym wolnossącym?? czyż nie? no

> bo tak mi się wydaje i właśnie pasowało by żeby komputer staga

> zczytał dawkę paliwa na wtryskach którą podaje świnia i dawkował

> gaz tak jak świnia to chyba musi być podpięty do świni.... na

> mój prosty rozum.

a na mój prosty rozum powinieneś użyć świni do strojenia benzyny a gaz wysterować programem przeznaczonym do tej instalacji, nie pamiętam jaką instalkę ma Seebek ale właśnie gaz wystaerował programem przeznaczonym do jego instalki

t ze gazownie powinieneś używać do pieczenia kuraka a nie zasilania wozu to już zupełnie inna bajka

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.