Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> A jak będe się bawił z mapą paliwa i zapłonu to silnik powinien być

> włączony czy wyłaczony?.

włączony, jak podłączysz ecumastera to silnik powinien sie dać odpalić, na wolnych obrotach i patrzysz jakie są wskazania sondy szeropasmowej, na wolnych obrotach mieszanka powinna być 14,7:1, ale najpierw powiedz jakie masz auto i z jakim silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak on jest na kompie boscha.

> nie mam lpg.

no to jest dwa rozwiązania: albo założyć lpg, blos + parownik z kompensacją i wyregulować to na gazie (i to jest moim zdaniem najprostrze i najtańsze rozwiązanie) i to byle gazownik ci wyreguluje albo założyć głowice z 1.2mpi+kolektor+listwa i wtryski+pompa paliwa 3 bary i podłączyć tak żeby ecumaster sterował tymi wtryskami, a sygnał zapłonu brał z seryjnej wiązki i tego boscha, ale chyba auta już wtedy nie odpalisz jeżeli nie wprowadzisz wartości do mapy bo wtryski będą cały czas zamknięte, i to już jest troche wyższa szkoła jazdy, i gdybym był na twoim miejscu to najprawdopobniej bym sie za to nie brał, tylko szedł w opcję z lpg. przy czym to chyba oczywiste że na benzynie musiałbyś jeździć tak, aby nie było nadciśnienia, czyli żeby turbina nie ładowała a dopiero po przełączeniu na gaz można dawać w palnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja bym przemodzil silnik tak żeby zrobic elektronike z 1.2 MPI

to trzeba by było dół od 1.2mpi bo tam jest większy skok tłoka i z tego co wyczytałem zapłony by się nie zgadzały hmm.gif chyba żeby ich ecumasterem poprawić, ale czy ja wiem czy tak można? bo co innego jest opóźnić zapłon czy przyśpieszyć na seryjnym silniku, atu trzeba by było zrobic wszystko od początku i potrzebny byłby remap... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy przy zakładaniu fmu grabowkiego to potrzeba montować dodatkowy

> wtryskiwacz?,bo napewo pompe trzeba zmienić.

nie trzeba, tylko jest problem bo ten wtryskiwacz będzie miał i tak za małą wydajność... a z tym fmu to jest tak że na niskich obrotach przelewa, a na wysokich mieszanka jest za uboga, czytałem o tym na innych forach i nie polecałbym tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy przy zakładaniu fmu grabowkiego to potrzeba montować dodatkowy

> wtryskiwacz?,bo napewo pompe trzeba zmienić.

jeśłi nie zamontujesz to to nie będzie działać jak trzeba, jak dasz za mąly dodatkowy wtrysk to także, to FMU to nic innego jak regulator reagujący na pod i nad ciśnienie które widzi i na tej podstawie uaktywnia dodatkowy wtrysk, generalnie nie polecam tego rozwiązania choć widziałem parę wozów które na tym świetnie jeżdżą

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśłi nie zamontujesz to to nie będzie działać jak trzeba, jak dasz

> za mąly dodatkowy wtrysk to także, to FMU to nic innego jak

> regulator reagujący na pod i nad ciśnienie które widzi i na tej

> podstawie uaktywnia dodatkowy wtrysk, generalnie nie polecam

> tego rozwiązania choć widziałem parę wozów które na tym świetnie

> jeżdżą

> pzdr

hmm wydawało mi się że fmu tylko zwiększa/zmniejsza ciśnienie paliwa, a nie załącza dodatkowy wtrysk;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może jestem w mylnym błędzie ale wydawało mi się ze on steruje tym

> wtryskiem

> pzdr

z tego co czytałem to ten regulator tylko reguluje ciśnienie paliwa wprost proporcjonalnie do ciśnienia panującego w dolocie, ale w praktyce nigdy nie widziałem jak to działa i jak to się podłącza niewiem.gif natomiast patent z dodatkowymi wtryskami to jest co innego bo tam zastosowany jest włącznik ciśnieniowy od cc700 chyba czy od malucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak udałoby mi się to wszytsko pozakładać to tak 0,4,0,5 bar.Bo

> więcej to silnik zamały.

silnik mniejszy to troszke mniej mocy, wiadomo. to ja mam jeszcze inne rozwiązanie, mianowicie zapodać wtrysk wraz z pompą paliwa od jakiegoś volkswagena 1.8 na jednopunkcie i wystroić to ecumasterem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak bym zamontował ten 2 wtryskiwacz i zrobić tak że ecumaster

> sterowałby tylko nim?.Dałoby rade coś takiego?.

dałobyok.gif ale i tak do tego drugiego wtrysku musiałbyś mieć osobną pompę paliwa podlączasz ecumastera pod wtrysk i pod zapłon i do strojenia używasz mapy boost/injection (to jest druga mapa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak dałbym od punto 1.2 16v to dałaby rade pracować na 2 wtryski?

nie bo pompa od spi ma małe ciśnienie, o ile się nie mylę 1 bar, a Ty chcesz dać wtrysk od 1.2 16v gdzie w serii tam pompa daje 3 bary na listwe. spi a mpi to całkiem dwie inne bajki. mówię albo jeden większy monowtrysk z pompą paliwa z jakiegoś samochodu ok 90-100KM i zrobić do tego mape ecumasterem, albo seryjny wtrysk który masz + drugi monowtrysk (nawet może być taki sam seryjny jak masz w aucie) z drugą pompą paliwa, przy czym podkreślam że mapa dla tego drugiego wtrysku powinna być od 1 bar (ciśnienie atmosferyczne) do 1,5 bar (ciśnienie atmosferyczne + 0,5 bar czyli doładowanie) w podciśnieniu wartości powinny być zerowe. nie mieszaj wtryskiwacza ze SPI (monowtrysk) z 1.2 16v MPI, bo to jest wielopunkt, i działa na innej zasadzie niż jednopunkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak bym zamontował ten 2 wtryskiwacz i zrobić tak że ecumaster

> sterowałby tylko nim?.Dałoby rade coś takiego?.

ale skoro chcesz i tak dać ecumajstra to czemu nie założysz większych wtrysków bez rzeźbienia z dodatkowymi wtryskami, pompami i innymi drutami ??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale skoro chcesz i tak dać ecumajstra to czemu nie założysz większych

> wtrysków bez rzeźbienia z dodatkowymi wtryskami, pompami i

> innymi drutami ??

> pzdr

Od astry2 1,6 SPI zamierzam dać.Ale czy nietrzeba będzie instalować tego w kompie jakoś?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi chodziło o pompe z 1,2 16v, a sam wtryskiwacz chyba by niepasował

> z 1,2.

raczej nie będzie bo na spi jest 1 bar i trzeba było znowu kombinować jakieś redukcje ciśnienia itp.

tak jak mówiłem najlepiej założyć cały komplet pompa+wtryskiwacz od jakiegoś mocniejszego samochodu i to wystroić ecumasterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli tak wtrysk od astry zakłądamy zamiast seryjnego i potem

> ecumasterem dostrajamy go?

tak

> marcinSC a ty zmieniałeś pompe oleju czy zostawiłeś seryjną?.

seryjna, tylko trzeba zastosować redukcje w przewodzie olejowym ok 1.5mm żeby cały olej nie ganiał tylko przez turbinę i z powrotem do miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie pyatnko odnośnie turbo,wiecie od kiedy weszły te turbosprężarki

> z tymi łopatkami (o zmiennej geometri chyba?).Bo niewiem do

> którego roku mogę szukać turbosprężarki, one niemają zaworka WG

> tak?

mają tylko on jest inaczej ułożony na turbinie i działa na innej zasadzie niż tradycyjny WG. szukaj takiej turbiny która ma klapkę obok wirnika na stronie gorącej:

282552979-6188982802.jpg

post-119985-14352502953662_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie o mapy, chodzi mi oto czy jak ustawie sobie zapłon i paliwko

> pod doładowanie 0,5bar, to czy jak zmienie sobie na 0,4 to czy

> będe musiał od nowa wszytsko ustawiać czy może zostać tak jak

> było na 0,5?.

nie bo na mapie ciśnienie będzie tylko wychodziło do 0.4 a te 0.1 będzie niewykorzystane i tam nie będzie poruszał się kursor. co innego jakbyś chciał zwiększyć do 0.7 no to byś musiał ustawić bo w tym przedziale od 0.5 do 0.7 miałbyś złą mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bo na mapie ciśnienie będzie tylko wychodziło do 0.4 a te 0.1

> będzie niewykorzystane i tam nie będzie poruszał się kursor. co

> innego jakbyś chciał zwiększyć do 0.7 no to byś musiał ustawić

> bo w tym przedziale od 0.5 do 0.7 miałbyś złą mieszankę.

Wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w związku z pytaniami na priv dotyczących redukcji w przewodzie olejowym, opisze co i jak mniej więcej zrobiłem, może komuś się przyda.

więc tak po nieudanym pierwszym wężyku do oleju zdenerwowałem się i postanowiłem wykorzystać coś metalowego żeby już nie mieć takich nieprzyjemnych sytuacji, że wężyk mi się stapia i rozrywa się pomimo że jest zbrojony i olej ucieka na droge. zdenerowałem się bardzo i zacząłem rozmyślać. po połowie nieprzespanej nocy wstałem z łóżka i zasiadłem przed komputerem na allegro, i zakupiłem taki trójnik/czwórnik jak kto woli: [image]http://forum.autokacik.pl/files/282556686-673641308.jpeg[/image]

no to trójniczek miałem już z głowy, potem trzeba się było zastanowić nad przewodem olejowym, wybór padł na miedziany przewodzik o średnicy wewnętrznej 6mm:35d99a97e2bec360med.jpg

, to tak przewodzik mamy tylko brakuje złączy żeby to poskręcać. z pomocą przyszło mi takie coś: ba8d0683f830df30med.jpg zakupiłem tego dwie sztuki, zaletą tego rowiązania jest to że można sobie zrobić przewód jaki się chce o dowolnej długości, oraz to że gwint tej złączki pasuje plug&play do powyższego trójniczka, niestety na turbinie miałem inny gwint i musiałem przerabiać. ale idźmy dalej do sedna czyli do redukcji mianowicie tu sprawa jest prosta bo mam kilka starych gaźników w garażu i wziąłem wykręciłem dysze 1,5mm, 1357ef6a78ffeaed.jpg obtoczyłem ją bo miała zbyt dużą średnicę i gdy już była prawie "na styk" wbiłem ją w rurkę po tej stronie, tak żeby wyszła przy turbinie a nie przy trójniku, nie wiem czy nie może być przy trójniku, ja akurat chciałem żeby redukcja była przy turbinie. następnie poskręcałem rurkę do tych złączek na baryłkach tak jak się to robi w instalacjach lpg. niestety nie mam fotek wtedy jak to składałem, zrobiłem dzisiaj kilka mniej więcej jak to wygląda. troche niewyraźne fotki wyszły... c31a315fc02da8d4med.jpg

e32f7d139f2b955bmed.jpg

przewód musiałem puścić nad silnikiem bo koło chłodnicy nie miałem miejsca.

8dec0b91d27e40ccmed.jpg

narazie wszystko działa jak powinno i jest ok. to jest tylko przykładowe rozwiązanie, jak ktoś ma dostęp to niech zrobi sobie przewodzik na zamówienie w firmie która zajmuje się hydrauliką siłową. to jest tylko jedna z wielu możliwości jak można zrobić przewód.

post-119985-14352502961285_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko mam jedno pytanie - mierzyłeś ciśnienie oleju na wejściu do turbosprężarki za tą zwężką? zlosnik.gif Ja też kiedyś próbowałem na 1,5 mm, ale ciśnienie było jeszcze sporo za duże, a jak wiadomo jest to niebezpieczne dla pierścieni uszczelniających w turbosprężarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko fajnie, tylko mam jedno pytanie - mierzyłeś ciśnienie oleju

> na wejściu do turbosprężarki za tą zwężką? Ja też kiedyś

> próbowałem na 1,5 mm, ale ciśnienie było jeszcze sporo za duże,

> a jak wiadomo jest to niebezpieczne dla pierścieni

> uszczelniających w turbosprężarce.

niestety tu się przyznaje że nie mierzyłem bo nie miałem czym sciana.gif wydaje mi się że ok 1.2-1.3mm byłoby ok. ale u mnie turbina jest troszke przechylona o 2-4stopnie od poziomu i nie chciałem żeby było nierówne smarowanie. przy wolnych obrotach ma być ponoć 0.5bara na rozgrzanym oleju, a przy pełnym obciążeniu 2.8 bara?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety tu się przyznaje że nie mierzyłem bo nie miałem czym wydaje

> mi się że ok 1.2-1.3mm byłoby ok.

Z tego co pamiętam to na 1.2 mm jest w sam raz waytogo.gif

> ale u mnie turbina jest

> troszke przechylona o 2-4stopnie od poziomu i nie chciałem żeby

> było nierówne smarowanie.

To nie ma nic do tego, dopuszczalne jest odchylenie osi układu smarowania do 10 st. od pionu ok.gif

> przy wolnych obrotach ma być ponoć

> 0.5bara na rozgrzanym oleju, a przy pełnym obciążeniu 2.8 bara?

Dokładniej to zależy to od zastosowanych w turbosprężarce łożysk.

W tym wypadku dla łożysk ślizgowych:

1. dla wolnych obrotów i rozgrzanego oleju:

- minimalne = 0,3 bara

- optymalne = 0,5 do 0,7 bara

2. dla pełnego obciążenia i rozgrzanego oleju:

- minimalne = 1,7 bara

- optymalne = 2,5 do 2,7 bara

- maksymalne < 4,5 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam to na 1.2 mm jest w sam raz

> To nie ma nic do tego, dopuszczalne jest odchylenie osi układu

> smarowania do 10 st. od pionu

aha nie wiedziałem ok.gif

> Dokładniej to zależy to od zastosowanych w turbosprężarce łożysk.

> W tym wypadku dla łożysk ślizgowych:

> 1. dla wolnych obrotów i rozgrzanego oleju:

> - minimalne = 0,3 bara

> - optymalne = 0,5 do 0,7 bara

> 2. dla pełnego obciążenia i rozgrzanego oleju:

> - minimalne = 1,7 bara

> - optymalne = 2,5 do 2,7 bara

> - maksymalne < 4,5 bara

no tak mniej więcej powinno być ok.gif dla turbin z łożyskami tocznymi podają troche mniej. tylko zaczęła mnie nurtować inna sprawa mianowicie czy powietrze, czyli nadciśnienie nie będzie uciekać pomiędzy uszczelniaczem, a trzonkiem zaworu przy doładowaniu w końcu konstruktorzy silnika n/a nie przewidzieli chyba że ktoś będzie chciał go uturbić hmm.gif ogólnie z turbieniem nie jest taka prosta sprawa, czym bardziej się wgłębiam temat, to stwierdzam że coraz mniej wiem na ten temat, i więcej się pojawia rożnych szególików i niejasności oslabiony.gif. generalnie nie ma tak że się wsadzi turbo poskręca rury założy wieksze wtryski i będzie wsio ok. chcąc zrobić to dobrze i bezawaryjnie trzeba przede wszystkim wiedzy, przyrządów pomiarowych itp itd...

a z tymi redukcjami to też jest rożnie bo zależy gdzie jest wypuszczone wyjście oleju, w niektórych silnikach wcale nie trzeba redukcji. a niektórych silników wogóle pewnie nie da się uturbić bo mają niewydolny system olejowy np fiatowski 1.4 12v. generalnie jest to ruletka i trzeba wszytko pomierzyć i sprawdzić bo czasem nieświadomie można sobie zepsuć auto.

ja jak będę grzebał w następnym aucie to musze znaleźć jakiś małoinwazyjny sposób na doładowanie, nie wiem, może kompresor mechaniczny, może elektryczny sam nie wiem jeszcze, generalnie chodzi mi o to żeby mieć jakiś uniwersalny zestawik, który będzie można stosować do różnych aut, żeby można było szybko to zamontować i jeszcze szybciej wymontować w razie potrzeby i przywrócić auto do seryjności nie pozostawiając żadnego śladu, że coś było kombinowane hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aha nie wiedziałem

> no tak mniej więcej powinno być dla turbin z łożyskami tocznymi

> podają troche mniej.

Zgadza się, ale nie pisałem na ten temat, bo u nas raczej nikt nie posiada turbosprężarki na BB.

> tylko zaczęła mnie nurtować inna sprawa

> mianowicie czy powietrze, czyli nadciśnienie nie będzie uciekać

> pomiędzy uszczelniaczem, a trzonkiem zaworu przy doładowaniu w

> końcu konstruktorzy silnika n/a nie przewidzieli chyba że ktoś

> będzie chciał go uturbić

Tym się akurat nie przejmuj ok.gif Jeżeli chodzi o spadki ciśnienia to powiem Ci, że nawet robi się takie patenty jak wiercenie małych otworów od spodu intercoolera, żeby zapobiec zbieraniu się tam oleju i nie robi to żadnych problemów ok.gif

> ogólnie z turbieniem nie jest taka

> prosta sprawa, czym bardziej się wgłębiam temat, to stwierdzam

> że coraz mniej wiem na ten temat, i więcej się pojawia rożnych

> szególików i niejasności . generalnie nie ma tak że się wsadzi

> turbo poskręca rury założy wieksze wtryski i będzie wsio ok.

> chcąc zrobić to dobrze i bezawaryjnie trzeba przede wszystkim

> wiedzy, przyrządów pomiarowych itp itd...

Oczywiście do wszystkiego trzeba mieć jakąś wiedzę i zdolności manualne zlosnik.gif

> a z tymi redukcjami to też jest rożnie bo zależy gdzie jest

> wypuszczone wyjście oleju, w niektórych silnikach wcale nie

> trzeba redukcji. a niektórych silników wogóle pewnie nie da się

> uturbić bo mają niewydolny system olejowy np fiatowski 1.4 12v.

> generalnie jest to ruletka i trzeba wszytko pomierzyć i

> sprawdzić bo czasem nieświadomie można sobie zepsuć auto.

Częsciowo się zgadzam, ale nie ma rzeczy niemożliwych - na niskowydajny system smarowania też jest sposób zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się, ale nie pisałem na ten temat, bo u nas raczej nikt nie

> posiada turbosprężarki na BB.

> Tym się akurat nie przejmuj Jeżeli chodzi o spadki ciśnienia to

> powiem Ci, że nawet robi się takie patenty jak wiercenie małych

> otworów od spodu intercoolera, żeby zapobiec zbieraniu się tam

> oleju i nie robi to żadnych problemów

> Oczywiście do wszystkiego trzeba mieć jakąś wiedzę i zdolności

> manualne

> Częsciowo się zgadzam, ale nie ma rzeczy niemożliwych - na

> niskowydajny system smarowania też jest sposób

że nie ma rzeczy nie możliwych to też się zgadzam zlosnik.gif można by było zrobić jakiś zewnętrzny system smarowania, z osobną pompą, chłodnicą oleju itd, albo i pogrzebać w magistrali, zastosować inną wydajniejszą/mocniejszą pompę, ale jedno nie ulega wątpliwości że to nie robota na warunki amatorskie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.5 jest oki:) sprawdzone na kilku furaczach, ja zrobiłem motyw

> troszku inaczej, ja przerabiałem seryjne bandż foteczki

> zamieszczę późnym popołudniem

p.s a co sie stanie jak średnica wynosi np 5 mm??

i takie pytanie do ogółu..potrzeboje profi przewód olejowy wraz z tymi koncowkami .. u mnie we wsi nie potrafie tego dostac.. a teraz tym bardziej ze mam turbinę na aucie.

moze znajdzie sie jakis chetny ktory by mogl sprzedać(zalatwic) taki przewód.. osobne redukcje mozna juz potem we wlasnym zakresie dokupic.. ale dobrze by bylo jak by jedna juz byla czyli ta od dolnego korka przy filtrze. palacz.gif

szukam takiego jak ma choćby tu Maciek.. pozwolę sobie zapodać fotke

ac1b19309bb03d83m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> p.s a co sie stanie jak średnica wynosi np 5 mm??

> i takie pytanie do ogółu..potrzeboje profi przewód olejowy wraz z

> tymi koncowkami .. u mnie we wsi nie potrafie tego dostac.. a

> teraz tym bardziej ze mam turbinę na aucie.

> moze znajdzie sie jakis chetny ktory by mogl sprzedać(zalatwic) taki

> przewód.. osobne redukcje mozna juz potem we wlasnym zakresie

> dokupic.. ale dobrze by bylo jak by jedna juz byla czyli ta od

> dolnego korka przy filtrze.

w najlepszym wypadku jak będziesz miał szczęście to Ci tylko pójdą uszczelniacze turbiny i zacznie puszczać olej i będzie kopcić/dymić itp, a w najgorszym możesz nawet zatrzeć silnik, bo spadnie ogólne ciśnienie oleju w całej magistrali silnika, bo większość oleju będzie szła do turbiny i z powrotem do miski i tak w kółko, a dalsze partie silnika np głowica będą niedosmarowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w najlepszym wypadku jak będziesz miał szczęście to Ci tylko pójdą

> uszczelniacze turbiny i zacznie puszczać olej i będzie

> kopcić/dymić itp, a w najgorszym możesz nawet zatrzeć silnik, bo

> spadnie ogólne ciśnienie oleju w całej magistrali silnika, bo

> większość oleju będzie szła do turbiny i z powrotem do miski i

> tak w kółko, a dalsze partie silnika np głowica będą

> niedosmarowane.

yhymmmmm

okej pytanie zostaje kto zalatwi taki wezyk wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.