Tribal Napisano 13 Października 2009 Udostępnij Napisano 13 Października 2009 > bo chce kupić i nie wiem czy są identyczne bo są do 1999 i nowsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 30 Października 2009 Udostępnij Napisano 30 Października 2009 Czy wymiary FMIC dobieramy sobie tak na oko żeby jakoś go wpasować pod maske czy są jakieś zasady dobierania wymiarów ic do posiadanej turbiny/doładowania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 30 Października 2009 Udostępnij Napisano 30 Października 2009 temperatura powietrza doładowującego za chłodnica powietrza doładowującego nie powinna być niższa od ok 40st C, a dokładnie mówiać od punkt rosy dla danej wilgotnosci powietrza, żeby nie wykraplała się woda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 > Czy wymiary FMIC dobieramy sobie tak na oko żeby jakoś go wpasować > pod maske czy są jakieś zasady dobierania wymiarów ic do > posiadanej turbiny/doładowania ? im większy IC tym większy lag ale dzięki temu chłodniejsze powietrze na górze co owocuje większą mocą na górze kosztem dołu, dla turbiny k03/k04 coolery rozmiarów ducato/boxera są idealne by nie lagowało i chłodziło jak trzeba pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 > temperatura powietrza doładowującego za chłodnica powietrza > doładowującego nie powinna być niższa od ok 40st C, a dokładnie > mówiać od punkt rosy dla danej wilgotnosci powietrza, żeby nie > wykraplała się woda że co proszę ja u siebie w kolektorze dolotowym miałem 16 st czy to znaczy że już dawno zalałem silnik wodospadem, no i co z temp powietrza w zimę, czyżby w tym okresie w układzie dolotowym powstawała rzeka ?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 Pamiętasz może wymiary rdzenia ? Bo patrząc na allegro nie wydaje się większy niż mam seryjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 Widze, że nie wielkie masz pojecie na temat termodynamiki i wykresu moliera i-x, może to Ci pomoże zwykłe chłodzenie powietrza o temp 30st i wilgotności 60% do temp 16st jak w Twoim dolocie powoduje przekroczenie punktu rosy (krzywa 100% wilgotoność) i wykroplenie wody, tak samo masz ze spalinami, dlaczego leci woda z rury? bo na początku wydech jest zimny chłodzi spaliny które też przechodzą poniżej punktu rosy (dla spalin jest to ok 160st) i wykrapla się woda, więc zanim zaczniesz kogoś krytykować to najpierw się poucz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 > Widze, że nie wielkie masz pojecie na temat termodynamiki i wykresu > moliera i-x, może to Ci pomoże zwykłe chłodzenie powietrza o > temp 30st i wilgotności 60% do temp 16st jak w Twoim dolocie > powoduje przekroczenie punktu rosy (krzywa 100% wilgotoność) i > wykroplenie wody, tak samo masz ze spalinami, dlaczego leci woda > z rury? bo na początku wydech jest zimny chłodzi spaliny które > też przechodzą poniżej punktu rosy (dla spalin jest to ok 160st) > i wykrapla się woda, więc zanim zaczniesz kogoś krytykować to > najpierw się poucz. Powiem tak: nawet jeśli wytrąci się nieco wody w dolocie, może to jedynie pomóc. Robiłem testy wtrysku wody i metanolu do silnika doładowanego, efekty były nadzwyczaj ciekawe. Cooler dobierasz w przypadku seja, aby wszedł. Nie ma w naszych autach wielkich mocy, dużych doładowań itp. a więc spokojnie dobierz coś odpowiadającego wymiarom pod zderzakiem. Jeśli zacznie stukać ( wątpię, ale możliwe ) to przechodzisz na 98, lub na 95 cofasz zapłon. Tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 Przepraszam 150KM z silnika 1.2 to nie dużo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 szczególnie korzystne dla silnika jest mieszanina siarki i wody... i korozja niskotemperaturowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 > Przepraszam 150KM z silnika 1.2 to nie dużo?? Tak, to nie dużo. Dużo, to moce ponad 150km z litra. A w zasadzie nawet nie moce, a ciśnienie doładowania i zapłon o tym decyduje. Jeśli przez temperaturę w dolocie nie trzeba mocno cofać zapłonu aby nie stukał, to znaczy, że IC'ek daje spokojnie radę. I sory panowie, ale tutaj jest tyle zmiennych, że niestety wzory można sobie odpuścić. Co do wody: Tak, to o czym piszesz jest niebezpieczne, ale... weź pod uwagę, iż gdy tylko ta woda dostanie się do cylindra jest natychmiast zamieniana w parę wodna obniżając temperaturę - co jak by nie patrzeć, jest bardzo korzystne. A dostać, to się dostanie - to dzieki konstrukcji kolektora, ciśnieniom oraz przepływowi. To właśnie dlatego orurowania wykonuje się z kwasiaka, kolektory z plastiku lub alu, głowy też są odlewami alu ( masa ma tutaj także spore znaczenia, dodatkiem jest odporność na korozję ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 > Widze, że nie wielkie masz pojecie na temat termodynamiki i wykresu > moliera i-x, może to Ci pomoże zwykłe chłodzenie powietrza o > temp 30st i wilgotności 60% do temp 16st jak w Twoim dolocie > powoduje przekroczenie punktu rosy (krzywa 100% wilgotoność) i > wykroplenie wody, tak samo masz ze spalinami, dlaczego leci woda > z rury? bo na początku wydech jest zimny chłodzi spaliny które > też przechodzą poniżej punktu rosy (dla spalin jest to ok 160st) > i wykrapla się woda, więc zanim zaczniesz kogoś krytykować to > najpierw się poucz. akurat faktycznie z tych tematów jestem cienki jak dupa węża ale nie przypominam sobie by w moim dolocie, coolerze czy kolektorze dolotowym tworzyły się kałuże, a z tego co piszesz wynikało by że w zimę przy -30 miał bym zalany silnik w trymiga, szczególnie że nie miałem podgrzania przepustnicy więc do nagrzania powietrza trochę czasu upływało pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spruchberyl Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 panowie kto na cento dorabial blachy z kwasiaka ?? i od czego uzywaliscie stalowe UPG?? bo moje turbo ostatnio zasiorbalo wody do cylindra i znowu trza UPG zmienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek_111 Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > panowie kto na cento dorabial blachy z kwasiaka ?? Lesiu.z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spruchberyl Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 a stalowe UPG z czego 1,4 8V???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter01 Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > a stalowe UPG z czego 1,4 8V???? tak, lub 1.2 8v... tych nowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 > panowie kto na cento dorabial blachy z kwasiaka ?? Ale kwasiak to przerost formy nad trescia. Stal wystarczy, a jak ktos ma pecha to kwasiaka tez wydmucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek_111 Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 >a jak ktos ma pecha to kwasiaka tez wydmucha spadaj teraz bedzie dobrze i nic nie wydmucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spruchberyl Napisano 12 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2009 dzieki jak dotad zawsze mialem przekladki z kwasiaka ale zwykle uszczelki i to niestety nie zdaje egzaminu takze teraz sprubujemy zwykla stalowa i uszczelki tez stalowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 z tego co wiem to pasuje zeby IC był wydajny i dibrze chłodził więc nie mozna dać za słabego! lepiej dac większy niż za mały! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 25 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > dzieki > jak dotad zawsze mialem przekladki z kwasiaka ale zwykle uszczelki i > to niestety nie zdaje egzaminu > takze teraz sprubujemy zwykla stalowa i uszczelki tez stalowe to poknuj nad strojeniem bo to nie doładowanie wydmuchuje uszczelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 tak sobie knuje bo będę robił kompletny wydech i chciałem sie poradzić jaki zrobić kolektor, nie chodzi mi o jakieś mega moce żeby z tego wyciągnąć, tylko chciałem żeby był mniejszy lag niż mam teraz, czyli żeby mi turbina wcześniej wstawała. bo teraz mam przerobiony z seryjnego mpi i tam nad katem była taka puszka zbiorcza i tam właśnie rozprężają mi się spaliny i turbina zamiast mi wstawać przy 1,5tys rpm to mi wstaje przy 2 tys rpm (a jak olej jest zimny to przy 2300) tu sobie tak naszkicowałem mniej więcej co miałem na myśli: a tu jak mam teraz: baranki pomijam bo chyba do 0.5-0.6 bara i ok 100KM to chyba przerost formy nad treścią ale nie wykluczam... co radzicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 miałem taki jak nr. 3 - robił robotę do 1,1 bara z k03 - zero laga pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > miałem taki jak nr. 3 - robił robotę do 1,1 bara z k03 - zero laga > pzdr masz może jakieś foty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > masz może jakieś foty? jak wrócę do domu to zapodam pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > tak sobie knuje bo będę robił kompletny wydech i chciałem sie > poradzić jaki zrobić kolektor, nie chodzi mi o jakieś mega moce > żeby z tego wyciągnąć, tylko chciałem żeby był mniejszy lag niż > mam teraz, czyli żeby mi turbina wcześniej wstawała. bo teraz > mam przerobiony z seryjnego mpi i tam nad katem była taka puszka > zbiorcza i tam właśnie rozprężają mi się spaliny i turbina > zamiast mi wstawać przy 1,5tys rpm to mi wstaje przy 2 tys rpm > (a jak olej jest zimny to przy 2300) > tu sobie tak naszkicowałem mniej więcej co miałem na myśli: > a tu jak mam teraz: > baranki pomijam bo chyba do 0.5-0.6 bara i ok 100KM to chyba przerost > formy nad treścią ale nie wykluczam... > co radzicie No to chyba dość szybko wstaje. Jaką masz turbine? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > masz może jakieś foty? mam tylko te dwie, reszty nie mogę znaleźć a archiwum tego nie obejmuje już skleroza mnie złapała widać, miałem takie połączone 2 z 3 pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > mam tylko te dwie, reszty nie mogę znaleźć a archiwum tego nie > obejmuje już > skleroza mnie złapała widać, miałem takie połączone 2 z 3 > pzdr kurde kolektor pierwsza klasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > No to chyba dość szybko wstaje. czy ja wiem, mi się wydaje że jak na takie małe turbo to jest dość wysoko i ona nie wstaje w stylu 0-1 tylko pomału pomału wskazówka idzie do góry np przy 2 tys mam 0.1 bar, przy 2200 jakieś 0.2 przy 2500 - 0,3 bara, przy 2700 jakieś 0.45 a od 3 tys trzyma te 0.6 aż do odcinki, ale najlepszy ciąg czuć pomiędzy 3 a 5-5,5tys rpm wtedy idzie jak szatan dosłownie > Jaką masz turbine? nie widać?? taka sama jak Twoja rhb4. Poka jak Ty masz zrobione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 turina z 2.7 biturbo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > turina z 2.7 biturbo ? odpowiem za kolege, tak to jest lewa bodajże . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > odpowiem za kolege, tak to jest lewa bodajże . odrobiłeś lekcje, z coolerem z ducato pasuje do seja p&p i masz krótki dolot pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > odrobiłeś lekcje, z coolerem z ducato pasuje do seja p&p i masz > krótki dolot > pzdr ja IC mam z omegi 2.5. ale wpadłem na pomysł żeby zmniejszyć średnice rury z 50mm do ok 30mm z T do IC czyli na taką średnice jaką ma wylot z muszli turbiny, troche się zmniejszy pojemność układu dolotowego a tym samym lag. za IC zostawie nadal 50 żeby sie nie dławił w podciśnieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > czy ja wiem, mi się wydaje że jak na takie małe turbo to jest dość > wysoko > i ona nie wstaje w stylu 0-1 tylko pomału pomału wskazówka idzie do > góry np przy 2 tys mam 0.1 bar, przy 2200 jakieś 0.2 przy 2500 - > 0,3 bara, przy 2700 jakieś 0.45 a od 3 tys trzyma te 0.6 aż do > odcinki, ale najlepszy ciąg czuć pomiędzy 3 a 5-5,5tys rpm wtedy > idzie jak szatan dosłownie > nie widać?? taka sama jak Twoja rhb4. Poka jak Ty masz zrobione Od 2500 mam 0.5 a od 3500 0.8-0.9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > ja IC mam z omegi 2.5. ale wpadłem na pomysł żeby zmniejszyć średnice > rury z 50mm do ok 30mm z T do IC czyli na taką średnice jaką ma > wylot z muszli turbiny, troche się zmniejszy pojemność układu > dolotowego a tym samym lag. za IC zostawie nadal 50 żeby sie nie > dławił w podciśnieniu a jaka turbina i ile ładowane pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > a jaka turbina i ile ładowane > pzdr rhb4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 26 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 > Od 2500 mam 0.5 a od 3500 0.8-0.9 kurde no też fajny ale widzisz jakbym miał odpowiedni kolektor to by mi sie szybciej zabierała do roboty dodam że klapkę mam zamkniętą ale WG mam inny i ustawione na 0.6, bo jakbym zostawił seryjny wg to by klapka musiała być uchylona bo tam WG otwiera na 0.8 i by mi jeszcze później wstawała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 26 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 > a jaka turbina i ile ładowane > pzdr na 0.6 bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 26 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 > na 0.6 bar zostaw 50mm wszędzie pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 26 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 > kurde no też fajny ale widzisz jakbym miał odpowiedni kolektor to by > mi sie szybciej zabierała do roboty dodam że klapkę mam > zamkniętą ale WG mam inny i ustawione na 0.6, bo jakbym zostawił > seryjny wg to by klapka musiała być uchylona bo tam WG otwiera > na 0.8 i by mi jeszcze później wstawała MBC też troche daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 26 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 > MBC też troche daje to znaczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lampar Napisano 26 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 > to znaczy ? Nie puszcza ciśnienie na WG zanim nie osiągnie takiego, jakie na nim ustawisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 26 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2009 > Nie puszcza ciśnienie na WG zanim nie osiągnie takiego, jakie na nim > ustawisz. a no chyba że o to Ci chodzi to to wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > MBC też troche daje MBC rzadko kiedy daje radę zejść poniżej minimalnego doładowania turbiny pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > MBC rzadko kiedy daje radę zejść poniżej minimalnego doładowania > turbiny > pzdr to raczej niemożliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > to raczej niemożliwe wiem, chciałem go podpuścić pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > wiem, chciałem go podpuścić > pzdr aha a wracając do rur, to mowisz że głupim pomysłem byłoby zmniejszenie srednicy? chodzi o fragment od T do IC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > aha a wracając do rur, to mowisz że głupim pomysłem byłoby > zmniejszenie srednicy? chodzi o fragment od T do IC jak dla mnie gupim, ale gadają że ja sie nie znam pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > jak dla mnie gupim, ale gadają że ja sie nie znam > pzdr nie ważne co gadają inni, wytłumacz mi prosze jakie byłyby tego minusy, bo mi sie wydaje że plusem byłby mniejszy lag nie tylko przy wstawaniu turbiny ale i np przy zmianie biegów, bo szybciej by się cały układ napełnił po upuście z blow ofa. niby minusem możnaby zrobić to że mniejsza średnica -> mniejszy przepływ -> mniejsza moc, ale z drugiej strony przecież na wylocie turbiny też jest mała średnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > nie ważne co gadają inni, wytłumacz mi prosze jakie byłyby tego > minusy, bo mi sie wydaje że plusem byłby mniejszy lag nie tylko > przy wstawaniu turbiny ale i np przy zmianie biegów, bo szybciej > by się cały układ napełnił po upuście z blow ofa. > niby minusem możnaby zrobić to że mniejsza średnica -> mniejszy > przepływ -> mniejsza moc, ale z drugiej strony przecież na > wylocie turbiny też jest mała średnica będziesz ładował tak mało że turbina zawsze będzie szybko wstawać nawet przy dolocie 50mm, a większa objętość to większa moc przy tym samym doładowaniu, ponadto ten efekt laga powinno się likwidować BOV'em przy samej przepustnicy a nie restrykcją w dolocie pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.