Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

> Czy wymiary FMIC dobieramy sobie tak na oko żeby jakoś go wpasować

> pod maske czy są jakieś zasady dobierania wymiarów ic do

> posiadanej turbiny/doładowania ?

im większy IC tym większy lag ale dzięki temu chłodniejsze powietrze na górze co owocuje większą mocą na górze kosztem dołu, dla turbiny k03/k04 coolery rozmiarów ducato/boxera są idealne by nie lagowało i chłodziło jak trzeba

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> temperatura powietrza doładowującego za chłodnica powietrza

> doładowującego nie powinna być niższa od ok 40st C, a dokładnie

> mówiać od punkt rosy dla danej wilgotnosci powietrza, żeby nie

> wykraplała się woda

że co proszę hmm.gif ja u siebie w kolektorze dolotowym miałem 16 st czy to znaczy że już dawno zalałem silnik wodospadem, no i co z temp powietrza w zimę, czyżby w tym okresie w układzie dolotowym powstawała rzeka ??

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, że nie wielkie masz pojecie na temat termodynamiki i wykresu moliera i-x, może to Ci pomoże zwykłe chłodzenie powietrza o temp 30st i wilgotności 60% do temp 16st jak w Twoim dolocie powoduje przekroczenie punktu rosy (krzywa 100% wilgotoność) i wykroplenie wody, tak samo masz ze spalinami, dlaczego leci woda z rury? bo na początku wydech jest zimny chłodzi spaliny które też przechodzą poniżej punktu rosy (dla spalin jest to ok 160st) i wykrapla się woda, więc zanim zaczniesz kogoś krytykować to najpierw się poucz.

283015090-wyk.jpg

post-110301-14352505029817_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widze, że nie wielkie masz pojecie na temat termodynamiki i wykresu

> moliera i-x, może to Ci pomoże zwykłe chłodzenie powietrza o

> temp 30st i wilgotności 60% do temp 16st jak w Twoim dolocie

> powoduje przekroczenie punktu rosy (krzywa 100% wilgotoność) i

> wykroplenie wody, tak samo masz ze spalinami, dlaczego leci woda

> z rury? bo na początku wydech jest zimny chłodzi spaliny które

> też przechodzą poniżej punktu rosy (dla spalin jest to ok 160st)

> i wykrapla się woda, więc zanim zaczniesz kogoś krytykować to

> najpierw się poucz.

Powiem tak: nawet jeśli wytrąci się nieco wody w dolocie, może to jedynie pomóc. Robiłem testy wtrysku wody i metanolu do silnika doładowanego, efekty były nadzwyczaj ciekawe.

Cooler dobierasz w przypadku seja, aby wszedł. Nie ma w naszych autach wielkich mocy, dużych doładowań itp. a więc spokojnie dobierz coś odpowiadającego wymiarom pod zderzakiem. Jeśli zacznie stukać ( wątpię, ale możliwe ) to przechodzisz na 98, lub na 95 cofasz zapłon. Tyle smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam 150KM z silnika 1.2 to nie dużo??

Tak, to nie dużo. Dużo, to moce ponad 150km z litra. A w zasadzie nawet nie moce, a ciśnienie doładowania i zapłon o tym decyduje.

Jeśli przez temperaturę w dolocie nie trzeba mocno cofać zapłonu aby nie stukał, to znaczy, że IC'ek daje spokojnie radę.

I sory panowie, ale tutaj jest tyle zmiennych, że niestety wzory można sobie odpuścić.

Co do wody:

Tak, to o czym piszesz jest niebezpieczne, ale... weź pod uwagę, iż gdy tylko ta woda dostanie się do cylindra jest natychmiast zamieniana w parę wodna obniżając temperaturę - co jak by nie patrzeć, jest bardzo korzystne. A dostać, to się dostanie - to dzieki konstrukcji kolektora, ciśnieniom oraz przepływowi. To właśnie dlatego orurowania wykonuje się z kwasiaka, kolektory z plastiku lub alu, głowy też są odlewami alu ( masa ma tutaj także spore znaczenia, dodatkiem jest odporność na korozję ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widze, że nie wielkie masz pojecie na temat termodynamiki i wykresu

> moliera i-x, może to Ci pomoże zwykłe chłodzenie powietrza o

> temp 30st i wilgotności 60% do temp 16st jak w Twoim dolocie

> powoduje przekroczenie punktu rosy (krzywa 100% wilgotoność) i

> wykroplenie wody, tak samo masz ze spalinami, dlaczego leci woda

> z rury? bo na początku wydech jest zimny chłodzi spaliny które

> też przechodzą poniżej punktu rosy (dla spalin jest to ok 160st)

> i wykrapla się woda, więc zanim zaczniesz kogoś krytykować to

> najpierw się poucz.

akurat faktycznie z tych tematów jestem cienki jak dupa węża ale nie przypominam sobie by w moim dolocie, coolerze czy kolektorze dolotowym tworzyły się kałuże, a z tego co piszesz wynikało by że w zimę przy -30 miał bym zalany silnik w trymiga, szczególnie że nie miałem podgrzania przepustnicy więc do nagrzania powietrza trochę czasu upływało

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

> dzieki

> jak dotad zawsze mialem przekladki z kwasiaka ale zwykle uszczelki i

> to niestety nie zdaje egzaminu

> takze teraz sprubujemy zwykla stalowa i uszczelki tez stalowe

to poknuj nad strojeniem bo to nie doładowanie wydmuchuje uszczelki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie knuje bo będę robił kompletny wydech i chciałem sie poradzić jaki zrobić kolektor, nie chodzi mi o jakieś mega moce żeby z tego wyciągnąć, tylko chciałem żeby był mniejszy lag niż mam teraz, czyli żeby mi turbina wcześniej wstawała. bo teraz mam przerobiony z seryjnego mpi i tam nad katem była taka puszka zbiorcza i tam właśnie rozprężają mi się spaliny i turbina zamiast mi wstawać przy 1,5tys rpm to mi wstaje przy 2 tys rpm (a jak olej jest zimny to przy 2300) rotfl.gif

tu sobie tak naszkicowałem mniej więcej co miałem na myśli:

a9584c4d37069ecbmed.jpg

a tu jak mam teraz:

8cc6023fc7b04954med.jpg

baranki pomijam bo chyba do 0.5-0.6 bara i ok 100KM to chyba przerost formy nad treścią niewiem.gif ale nie wykluczam...

co radzicie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sobie knuje bo będę robił kompletny wydech i chciałem sie

> poradzić jaki zrobić kolektor, nie chodzi mi o jakieś mega moce

> żeby z tego wyciągnąć, tylko chciałem żeby był mniejszy lag niż

> mam teraz, czyli żeby mi turbina wcześniej wstawała. bo teraz

> mam przerobiony z seryjnego mpi i tam nad katem była taka puszka

> zbiorcza i tam właśnie rozprężają mi się spaliny i turbina

> zamiast mi wstawać przy 1,5tys rpm to mi wstaje przy 2 tys rpm

> (a jak olej jest zimny to przy 2300)

> tu sobie tak naszkicowałem mniej więcej co miałem na myśli:

> a tu jak mam teraz:

> baranki pomijam bo chyba do 0.5-0.6 bara i ok 100KM to chyba przerost

> formy nad treścią ale nie wykluczam...

> co radzicie

No to chyba dość szybko wstaje. cfaniaczek.gif

Jaką masz turbine?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to chyba dość szybko wstaje.

czy ja wiem, mi się wydaje że jak na takie małe turbo to jest dość wysoko hmm.gif

i ona nie wstaje w stylu 0-1 tylko pomału pomału wskazówka idzie do góry np przy 2 tys mam 0.1 bar, przy 2200 jakieś 0.2 przy 2500 - 0,3 bara, przy 2700 jakieś 0.45 a od 3 tys trzyma te 0.6 aż do odcinki, ale najlepszy ciąg czuć pomiędzy 3 a 5-5,5tys rpm wtedy idzie jak szatan dosłownie zlosnik2.gif

> Jaką masz turbine?

nie widać?? zlosnik.gif taka sama jak Twoja wink.gif rhb4. Poka jak Ty masz zrobione zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odrobiłeś lekcje, z coolerem z ducato pasuje do seja p&p i masz

> krótki dolot

> pzdr

ja IC mam z omegi 2.5. ale wpadłem na pomysł żeby zmniejszyć średnice rury z 50mm do ok 30mm z T do IC czyli na taką średnice jaką ma wylot z muszli turbiny, troche się zmniejszy pojemność układu dolotowego a tym samym lag. za IC zostawie nadal 50 żeby sie nie dławił w podciśnieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ja wiem, mi się wydaje że jak na takie małe turbo to jest dość

> wysoko

> i ona nie wstaje w stylu 0-1 tylko pomału pomału wskazówka idzie do

> góry np przy 2 tys mam 0.1 bar, przy 2200 jakieś 0.2 przy 2500 -

> 0,3 bara, przy 2700 jakieś 0.45 a od 3 tys trzyma te 0.6 aż do

> odcinki, ale najlepszy ciąg czuć pomiędzy 3 a 5-5,5tys rpm wtedy

> idzie jak szatan dosłownie

> nie widać?? taka sama jak Twoja rhb4. Poka jak Ty masz zrobione

IMG_1444.jpg

Od 2500 mam 0.5 a od 3500 0.8-0.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja IC mam z omegi 2.5. ale wpadłem na pomysł żeby zmniejszyć średnice

> rury z 50mm do ok 30mm z T do IC czyli na taką średnice jaką ma

> wylot z muszli turbiny, troche się zmniejszy pojemność układu

> dolotowego a tym samym lag. za IC zostawie nadal 50 żeby sie nie

> dławił w podciśnieniu

a jaka turbina i ile ładowane hmm.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od 2500 mam 0.5 a od 3500 0.8-0.9

kurde no też fajny ok.gif ale widzisz jakbym miał odpowiedni kolektor to by mi sie szybciej zabierała do roboty hmm.gif dodam że klapkę mam zamkniętą ale WG mam inny i ustawione na 0.6, bo jakbym zostawił seryjny wg to by klapka musiała być uchylona bo tam WG otwiera na 0.8 i by mi jeszcze później wstawała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurde no też fajny ale widzisz jakbym miał odpowiedni kolektor to by

> mi sie szybciej zabierała do roboty dodam że klapkę mam

> zamkniętą ale WG mam inny i ustawione na 0.6, bo jakbym zostawił

> seryjny wg to by klapka musiała być uchylona bo tam WG otwiera

> na 0.8 i by mi jeszcze później wstawała

MBC też troche daje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dla mnie gupim, ale gadają że ja sie nie znam

> pzdr

nie ważne co gadają inni, wytłumacz mi prosze jakie byłyby tego minusy, bo mi sie wydaje że plusem byłby mniejszy lag nie tylko przy wstawaniu turbiny ale i np przy zmianie biegów, bo szybciej by się cały układ napełnił po upuście z blow ofa.

niby minusem możnaby zrobić to że mniejsza średnica -> mniejszy przepływ -> mniejsza moc, ale z drugiej strony przecież na wylocie turbiny też jest mała średnica hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ważne co gadają inni, wytłumacz mi prosze jakie byłyby tego

> minusy, bo mi sie wydaje że plusem byłby mniejszy lag nie tylko

> przy wstawaniu turbiny ale i np przy zmianie biegów, bo szybciej

> by się cały układ napełnił po upuście z blow ofa.

> niby minusem możnaby zrobić to że mniejsza średnica -> mniejszy

> przepływ -> mniejsza moc, ale z drugiej strony przecież na

> wylocie turbiny też jest mała średnica

będziesz ładował tak mało że turbina zawsze będzie szybko wstawać nawet przy dolocie 50mm, a większa objętość to większa moc przy tym samym doładowaniu, ponadto ten efekt laga powinno się likwidować BOV'em przy samej przepustnicy a nie restrykcją w dolocie

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.