Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Imo czego nie wyczarujesz z tą turbiną to szału nie będzie

jakbym miał zakuty dół, jakieś spiekowe sprzęgło, szpere itp itd i auto było tylko i wyłącznie do upalania i do zabawy, to mógłbym sie zasadzać na jakieś duże moce, a tak to nie ma co nawet myśleć o tym bo co rusz to by sie coś tam zmieliło (chociaż nawet i tak te fiatowskie graty znoszą wiele)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakbym miał zakuty dół, jakieś spiekowe sprzęgło, szpere itp itd i

> auto było tylko i wyłącznie do upalania i do zabawy, to mógłbym

> sie zasadzać na jakieś duże moce, a tak to nie ma co nawet

> myśleć o tym bo co rusz to by sie coś tam zmieliło (chociaż

> nawet i tak te fiatowskie graty znoszą wiele)

bo fiatowskie graty są wytrzymałe, silnik fire to bardzo dobra i wytrzymała jednostka

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a Ty jeździłeś swoim turbolotem w zimie? Bo u mnie jak jest olej

> zimny to mi później turbina wstaje i nie zbyt ochoczo chce

> dmuchać

jeździłem, ale dopóki oliwa się nie nagrzała do ok 85-90 st to nawet nie próbowałem przekraczać 0,2 bara

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeździłem, ale dopóki oliwa się nie nagrzała do ok 85-90 st to nawet

> nie próbowałem przekraczać 0,2 bara

> pzdr

ja też nie przekraczam, w lecie to sie szybko dosyć narzewało no a teraz to trzba ładnych pare kilometrów przejechać żeby się olej nagrzał, bo jak zimny to nie chce dmuchać, te 0.2 to dopiero gdzieś przy 2800-3000 gdzie normalnie przy nagrzanym jest 0.5 i właśnie mnie to zdziwiło troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Koledzy dorabia ktoś z forum przewody olejowe pod turbo? Konkretnie

> trzeba mi do sc 1.2 8V z turbina K03s.

Koledzy wcześniej radzili tubes.com.pl, mają zakłady tu i uwdzie. Ja skorzystałem z podobnej atrakcji w kraju zamieszkania, jak już wyczaiłem gwinty i jak chciałem mieć to dokładnie zrobione koleś mi zakuł przewód w 5 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mógł by ktoś podać jaki trzeba przewód olejowy do turba K03s?

> Chodzi mi o gwinty jaki do pompy oleju a jaki do turbiny.

Podejrzewam, że to zależy też od konkretnego modelu tego T. Mogę Ci dla przykładu powiedzieć jak ja to zrobiłem. W pompę wkręciłem (wkręcę) przejściówkę męską/męską z M18 na 1/4 BSP. W T (RHB4) wkręcam przejściówkę męską/męską M10 na 1/4BSP. Do tego odpowiedniej długości wężyk z odpowiednimi końcówkami 1/4 BSP. I na koniec nagwintowałem jedną z tych przejściówek wewnątrz i wkręcam tam zaworek/restryktor ciśnienia. Ale jak powiedziałem, jest to indywidualna sprawa zależna od (a) T i (b) tego jak chcesz mieć węzyki pod maską poupychane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> A ja mam pytanko. Czy jest wykonalne uturbienie uniaka 1,4, czy

> silnik raczej mało dłubalny i prędzej się przekręci niż uturbi?

wszystko jest wykonalne, ale też w granicach rozsądku... 99% wolnosassących seryjnych silników tłokowych można uturbić do 0.5 bara bez większych obaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam pytanko. Czy jest wykonalne uturbienie uniaka 1,4, czy

> silnik raczej mało dłubalny i prędzej się przekręci niż uturbi?

Toć masz gotowe 1,4 T o identycznej konstrukcji z Uno Turbo albo Punto GT. A od bidy obłożysz to co masz osprzętem z ww aut i będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W calym watku temat swiec pojawia sie 2 razy i to zaledwie w kilku

> postach z ktorych nic konkretnego nie wynika.

> Na jakich swiecach jezdzicie 1.1 / 1.2 T ?

seria, ale w sumie wrzucił bym te z punto gt, jakoś 25zl sztuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nówka z ASO Opla do GT15 kosztuje 5 zł

> tu może być podobnie

> tylko jest czasochłonne wytłumaczyć kolesiowi jak ma znaleźć

> uszczelkę jak nie wie do jakiego auta ale jak kumaty to znajdzie

a to to standardzik zlosnik.gif jak by wiedział do jakiej turbiny i z jakiego autka to można katalog samemu przelukać bo może wyjdzie na to że uszczelka standardowa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z czego macie Intercoolery cfaniaczek.gif z omegi B, punto GT, jakieś castomowe, uno turbo.... to wiem. szukam czegoś właśnie w stylu tego z uno turbo tylko tyci większy. Cos doradzicie? orurowanie ma iść bokiem teraz przez otwór od zbiorniczka wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a z czego macie Intercoolery z omegi B, punto GT, jakieś castomowe,

> uno turbo.... to wiem. szukam czegoś właśnie w stylu tego z

> uno turbo tylko tyci większy. Cos doradzicie? orurowanie ma iść

> bokiem teraz przez otwór od zbiorniczka wtryskiwaczy.

robisz tak jak ja bede mial ? moze napisz do mefisto gdzie zlecil wykonanie swojego wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a z czego macie Intercoolery z omegi B, punto GT, jakieś castomowe,

> uno turbo.... to wiem. szukam czegoś właśnie w stylu tego z

> uno turbo tylko tyci większy. Cos doradzicie? orurowanie ma iść

> bokiem teraz przez otwór od zbiorniczka wtryskiwaczy.

z punto GT raczej odpada, wej i wyj ma z ujowej strony sick.gif

804db11a02d20cdc.jpg

natomiast z omegi IMO jest ricambi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a z czego macie Intercoolery z omegi B, punto GT, jakieś castomowe,

> uno turbo.... to wiem. szukam czegoś właśnie w stylu tego z

> uno turbo tylko tyci większy. Cos doradzicie? orurowanie ma iść

> bokiem teraz przez otwór od zbiorniczka wtryskiwaczy.

Ja mam 1.8t vw'eja, endtanki wyspawane z aluminium. W zasadzie to chyba najlepsze rozwiązanie - koszty rosną, ale pozbywasz się problemu pękających plastików. No i wyjścia sobie spokojnie dobierasz jak tylko chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a z czego macie Intercoolery z omegi B, punto GT, jakieś castomowe,

> uno turbo.... to wiem. szukam czegoś właśnie w stylu tego z

> uno turbo tylko tyci większy. Cos doradzicie? orurowanie ma iść

> bokiem teraz przez otwór od zbiorniczka wtryskiwaczy.

fajnie pasujacy smile.gifklik klik i dzięki temu ma się krótki ukłąd dolotowy smile.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajnie pasujacy klik klik i dzięki temu ma się krótki ukłąd

> dolotowy

> pzdr

no tak ale będę mial podobnie jak mam czyli rura dolotu idaca przy kolektorze co nagrzewa sie po kilku sprintach;/

sejacz no wlasnie taki mam z punto gt , i ujowo bo jest zawijas z T do IC;/ a potem to jzu wiesz idzie z IC do P rura przy kolektorze. Choć w sumie mogl by ostatecznie być bo z T do IC szlo by równo zdała od kolektora. A mógł bys sie dowiedzieć jakie średnice wej, wyj ma.. fi 50?? czy wiecej

Taquito oczywiście ze gadałem z mefisto, powiedział co i jak ale koszt jednak;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powie mi ktos jaka turbina jest w FC16VT i w FC20VT?

> W 16v jest chyba t25 bo tak mi wynika z katalogu.

> A w 20v jest t3?

> Nada sie to to mniejsze do 1,2 16v?

> t25 jest wielkoscia podobna do k03 czy wieksza?

T25 większa z tego co się dowiadywałem;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.