Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

Pytałem o to kiedyś w wątku jakimś. Planowałem wężyk od BOVa podłączyć do króćca od odmy w przepustnicy, który nie będzie używany. Zostało mi to odradzone, ale bez głębszej argumentacji. Wczoraj rozebrałem przy czyszczeniu przepustnicę na części pierwsze i na prawdę nie widzę powodu, dla którego tak nie mógłbym zrobić. Opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytałem o to kiedyś w wątku jakimś. Planowałem wężyk od BOVa

> podłączyć do króćca od odmy w przepustnicy, który nie będzie

> używany. Zostało mi to odradzone, ale bez głębszej argumentacji.

> Wczoraj rozebrałem przy czyszczeniu przepustnicę na części

> pierwsze i na prawdę nie widzę powodu, dla którego tak nie

> mógłbym zrobić. Opinie?

Chodzi Ci o ten mały króciec z tyłu, dwa obok siebie w sumie tam są.

Nie ma większych przeciwwskazań żeby podłączyć tam BOV-a, działa bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytałem o to kiedyś w wątku jakimś. Planowałem wężyk od BOVa

> podłączyć do króćca od odmy w przepustnicy, który nie będzie

> używany. Zostało mi to odradzone, ale bez głębszej argumentacji.

> Wczoraj rozebrałem przy czyszczeniu przepustnicę na części

> pierwsze i na prawdę nie widzę powodu, dla którego tak nie

> mógłbym zrobić. Opinie?

dziwne ze ci odradzono, może być tam podpięte, sam tak miałem

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziwne ze ci odradzono, może być tam podpięte, sam tak miałem

> pzdr

też tak podłączyłem, bov działał

generalnie bov musi być za przepustnicą podłączony żeby po zamknięciu przepustnicy zrobiło się w nim podciśnienie i żeby otworzył się, jak będzie przed przepustnicą to będzie cały czas miał nadciśnienie i nie otworzy się żeby upuścić powietrze z dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też tak podłączyłem, bov działał

> generalnie bov musi być za przepustnicą podłączony żeby po zamknięciu

> przepustnicy zrobiło się w nim podciśnienie i żeby otworzył się,

> jak będzie przed przepustnicą to będzie cały czas miał

> nadciśnienie i nie otworzy się żeby upuścić powietrze z dolotu

No to super, przynajmniej będę miał większy porządek pod maską, a nie milion trójników i cybantów. Tylko teraz niepotrzebnie ten króciec nagwintowałem, żeby go śrubką ewentualnie zaślepić sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to super, przynajmniej będę miał większy porządek pod maską, a nie

> milion trójników i cybantów. Tylko teraz niepotrzebnie ten

> króciec nagwintowałem, żeby go śrubką ewentualnie zaślepić

to i tak nie ma wpływu ze nagwintowałeś

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to i tak nie ma wpływu ze nagwintowałeś

> pzdr

Wiem, ale zmarnowałem chwilę czasu zeby.GIF, pozatym nie wiem jak gruba jest teraz ścianka tego króćca i czy się nie "rozpadnie". Jest bardzo cienka sama z siebie, otwór był 4mm, nagwintowałem na 5mm, a całość ma bodajże 6mm. Z matematyki to zostawia po 0.5mm grubości w niektórych miejscach. Ale w rękach się nie rozpada zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, ale zmarnowałem chwilę czasu , pozatym nie wiem jak gruba jest

> teraz ścianka tego króćca i czy się nie "rozpadnie". Jest bardzo

> cienka sama z siebie, otwór był 4mm, nagwintowałem na 5mm, a

> całość ma bodajże 6mm. Z matematyki to zostawia po 0.5mm

> grubości w niektórych miejscach. Ale w rękach się nie rozpada

jak nie będziesz tego króćca molestował seksualnie to przeżyje zlosnik.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podlaczajac wskaznik AFR podlacza sie go pod seryjna lambde od cento ?

Dodam ze mam dodatkowa sonde w wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy jaki wskaźnik, waskopasmowy czy szerokopasmowy?

wskaznik budrzetowy auto gauge

pisze tak: "Wskaźnik należy podłączyć do sądy lambda o zakresie pracy 0-1V"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poka ten wskaźnik, sobie zobaczę jeśli 0-1V to wąskopasmowy i można

> podłączyć pod seryjną sonde

taki wskaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialbym wiedziec ze z mieszanka jest wszystko dobrze.

a myslisz ze niema sensu go montowac ?

a po 2 mam jedno wolne miejsce na wskaznik.

mam wskaznik temp wody, temp oleju, doladowania, cisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcialbym wiedziec ze z mieszanka jest wszystko dobrze.

> a myslisz ze niema sensu go montowac ?

a myśle ze nie ma. To jest 0-1 czyli wskaźnik będzie latał po skali góra dół cały czas. NA takim czymś to mozna sobie podregulować instalacje gazową w normalnym samochodzie. Wg mnie to zbędny wydatek ten wskaźnik. Jezeli już chcesz coś zakładać to lepszą opcją by było EGT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcialbym wiedziec ze z mieszanka jest wszystko dobrze.

> a myslisz ze niema sensu go montowac ?

> a po 2 mam jedno wolne miejsce na wskaznik.

> mam wskaznik temp wody, temp oleju, doladowania, cisnienia

http://allegro.pl/item933306498_szerokopasmowy_afr_wskaznik_skladu_mieszanki_bosch.html

kup sobie taki, ja mam taki zestawik i jestem mega zadowolony wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://allegro.pl/item933306498_szerokopasmowy_afr_wskaznik_skladu_mieszanki_bosch.html

> kup sobie taki, ja mam taki zestawik i jestem mega zadowolony

a powiedz czy ten AFR ma wyjście z centralki takie zeby podłączyć do ecumastera i stroić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a powiedz czy ten AFR ma wyjście z centralki takie zeby podłączyć do

> ecumastera i stroić?

oficjalnie nie ma ale da się go przerobić i działa ok.gif

trzeba wpiąc sie w jeden kabelek lecący do zegara, tylko nie pamietam teraz który, miałem gdzieś zapisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcialbym wiedziec ze z mieszanka jest wszystko dobrze.

> a myslisz ze niema sensu go montowac ?

> a po 2 mam jedno wolne miejsce na wskaznik.

> mam wskaznik temp wody, temp oleju, doladowania, cisnienia

Ten wskaznik i tak Ci sie na nic nie przyda, lepiej bys sobie EGT z termopara kupil i bedziesz napewno duzo bardziej zadowolony i napewno sie przyda wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten wskaznik i tak Ci sie na nic nie przyda, lepiej bys sobie EGT z

> termopara kupil i bedziesz napewno duzo bardziej zadowolony i

> napewno sie przyda

co to jest ta termopara?

wejdzie mi to w otwor po sondzie czy trzeba tulejki dorabiac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyraźnie pisałem, że sonda

no nie napisałeś że chodzi Ci o samą sonde, co Ci ze samej sondy? hmm.gif

a no fakt napisałeś że boscha można dostać czyli w sumie można sie było domyslić. Ale cena normalna bo tyle mniej więcej taka sonda kosztuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba, że bosch robi też wskaźniki, no to wtedy mój błąd.

> Mi sonda na nic, ale może ktoś ma sam kontroler.

A to chyba że tak, źle zrozumiałem. zlosnik.gif ale tak czy inaczej dobrze wiedzieć bo sie właśnie zastanawiałem gdzie kupić jak się moja zużyje biglaugh.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słuchajcie, może być taki kolektor do 1.2 75 na turbinie IHI RHB5

> VL3?

Może ale ja bym już sam dla siebie takiego nie zrobił, zlaczka T która masz na rysunku tak nie wejdzie wiec będzie rzeźba, lepiej dwa srodkowe tez zrobić na kolankach schodzac do środka i nie dość ze będzie łatwiej to i bezpieczniej dla silnika a i spool się poprawi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanko o MBC wkrecajac srubke jest wieksze cisnienie doladowania czy wykrecajac ?

I jak to jest ze np zmniejszam cisnienie doladowania to automatycznie motor jest przelany ?

kurcze bo niewiem czy mam gdzies nieszczelnosc bo jak jade na kazdym biegu to jest tak ze:

jade gaz w podloge cisnienie rosnie do 0.5 bara i nagle skok cisnienia na ok 1 bar i prycha, spadek cisnienia tak nagle wszystko.

na wolnych obrotach po odpaleniu jest przelany nie wkreca sie plynnie na obroty po nacisnieciu gazy, po nagrzaniu jest wszystko ok choc niewiem jak jest po nagrzaniu ze skokami doladowania.

Narazie nie sprawdze bo niemam hamulcow, mam tylko reczny.

Moze to byc zwiazane z map sensorem ?

patrzylem na swiece to cale czarne sa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ale ja bym już sam dla siebie takiego nie zrobił, zlaczka T

> która masz na rysunku tak nie wejdzie wiec będzie rzeźba,

> lepiej dwa srodkowe tez zrobić na kolankach schodzac do środka i

> nie dość ze będzie łatwiej to i bezpieczniej dla silnika a i

> spool się poprawi

Kupiłem kształtki i przymierzyłem - nie ma szans... ani w dół bo filtr oleju ani do przodu bo chłodnica nie pozwoli... motyw z trójnikami odpada (a te goona kosztują 30zł/szt sciana.gif)

Muszę w takim razie kręcić barana z kolanek ale nie mam pojęcia jak potem zjechać 4w1... spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niewiele widać.

> U mnie flansza od T wypada dokładnie na wysokości wylotów z głowicy.

> Zamienię trójniki na kolanka i będę lepił rogi

daj nizej turbo. minimalnie tak, zeby sływ oleju trafiał z centymetr ponizej łączenia blok-miska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> daj nizej turbo. minimalnie tak, zeby sływ oleju trafiał z centymetr

> ponizej łączenia blok-miska

Nie da rady bo opiera się o filtr oleju a do przodu nie pójdę bo chłodnica.

To jest jedyne miejsce w pionie a w poziomie może jak dam rurę wody od sieny to uda mi się pozostać z wyjściem po środku głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak tez nie wydoli?

TAK TAK TAK.

Takie przymiarki robiłem po tym jak projekt 1 nie wypalił waytogo.gif

Teraz wiem że można złapać na taśmę jump.gif tego pomysłu mi brakowało.

Nie wiem tylko jak zejść z 4-ma kolankami w jedną rurę 45mm spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TAK TAK TAK.

> Takie przymiarki robiłem po tym jak projekt 1 nie wypalił

> Teraz wiem że można złapać na taśmę tego pomysłu mi brakowało.

> Nie wiem tylko jak zejść z 4-ma kolankami w jedną rurę 45mm

zwezka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.