Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Tak, widziałem już takie stwierdzenia, ale tylko na forach, wszystkie książki, które mam (ze 4

> różne) mówią, 30Nm + 90 + 90, bez luzowania.

Instrukcja dołączona do nowej uszczelki to nie forum grinser006.gif

Spotkałem się z takim opisem już 2x. Jest tam też kolejność dokręcania śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instrukcja dołączona do nowej uszczelki to nie forum

> Spotkałem się z takim opisem już 2x. Jest tam też kolejność dokręcania śrub.

Heh, to nie jest odosobniony przypadek. Z innej beczki: w starym patrolu 2.8td jest to normalne - uszczelka ori nissan.

Nie mam zielonego pojęcia jak to dokręcać, dlatego też nie zdecydowałem się na takie rozwiązanie w moim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sytuacja życiowa zmusza mnie do zastosowania przekładki z jednej metalowej uszczelki i drugiej

> zwykłej.

> 1. Zda to egzamin?

> 2. Zwykłą uszczelkę zgaduję najlepiej na samą górę.

Na zdrowy rozum to zwykłą na dół, chyba że będziesz planował też blok.

> 3. Dokręcanie to samo co w przypadku dwóch metalowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A można wiedzieć ile?

> Ja ostatnio planowałem głowicę i nie wiem ile mi zebrał.

Głowica ma w tej chwili wysokość 125.75mm według najlepszego pomiaru jaki byłem w stanie zrobić. Znaków pod spodem już nie ma, koleś co planował się zarzeka, że zdjął 0.15 mm i cokolwiek jest nabrojone to nie przez niego. A co do nominalnej wysokości to już mam dane od 126.6 do 127.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcę zamontować termoparę w miejscu gdzie ścianka kolektora ma ok. 3mm grubości.

> Wystarczy nawiercić otwór i nagwintować czy koniecznie wspawać nakrętkę?

Nie trzeba nakrętki wspawywać. Da radę tak jak piszesz. U mnie na ściance 2mm trzyma bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie nalac oleju aby bylo blisko maximum ?

> jakie cisnienie oleju macie na wolnych obrotach i jaka jest wartosc tych obrotow ?

rozgrzany silnik.

obroty ok 1000 i cisnienie ok 2 barow.

Dane ze wskaznika autogauge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie nalac oleju aby bylo blisko maximum ?

> jakie cisnienie oleju macie na wolnych obrotach i jaka jest wartosc tych obrotow ?

rozgrzany silnik.

Obroty ok 900 i cisnienie ok 2,3 bara. Redukcja na wężu do turbo 1mm. Przed turbo było ok 2,8 bara.

Dane ze wskaznika autogauge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi czy jest OK.

Poniżej log z ecumastera.

Linia czarna - wej. Analogowe #1 - mapsensor fabryczny

Linia różowa - wej. Analogowe # 4 -mapsensor wbudowany w ecumasterze -

Linia czerwona - wyj. Analogowe

Linia niebieska - obroty

ecumaster1.png

ecumaster2.png

Czy ktoś może mi powiedzieć czy wyjście Analogowe nie jest za wysoko na wykresie, bo widać, że jak ciśnienie robi się dodatnie to wyj. Analogowe osiąga max na wykresie.

Czy tak powinno być?

Czy na fabryczny mapsensor należy założyć jakiś zaworek zwrotny, czy nie ma to znaczenia w przypadku strojenia na ecumasterze ?

Może wszystko jest Ok i przy strojeniu skupić się mam tylko na mapie paliwa. Do strojenia jeszcze daleko ale zbieram powoli informacje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz mi czy jest OK.

> Poniżej log z ecumastera.

> Linia czarna - wej. Analogowe #1 - mapsensor fabryczny

> Linia różowa - wej. Analogowe # 4 -mapsensor wbudowany w ecumasterze -

> Linia czerwona - wyj. Analogowe

> Linia niebieska - obroty

> Czy ktoś może mi powiedzieć czy wyjście Analogowe nie jest za wysoko na wykresie, bo widać, że jak

> ciśnienie robi się dodatnie to wyj. Analogowe osiąga max na wykresie.

> Czy tak powinno być?

> Czy na fabryczny mapsensor należy założyć jakiś zaworek zwrotny, czy nie ma to znaczenia w

> przypadku strojenia na ecumasterze ?

> Może wszystko jest Ok i przy strojeniu skupić się mam tylko na mapie paliwa. Do strojenia jeszcze

> daleko ale zbieram powoli informacje

Nic nie trzeba zakładać, pokaz mape paliwa

ed: ale już widać że nie zmieniłeś jeszczse wtrysków na wydajniejsze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie trzeba zakładać, pokaz mape paliwa

Bylo tylko pare pzejazdów

mapa1.png

> ed: ale już widać że nie zmieniłeś jeszczse wtrysków na

hmm.. wydawało mi się, że seryjne wtryski wystrczą do doładowania 0,4bar, myslisz że nie wystarczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bylo tylko pare pzejazdów

a skąd Ci takie cuda wyszły? hmm.gif jeśli już to przy seryjnych wtryskach mapa powinna wyglądać tak że w podciśnieniu wszędzie powinno być 0 a w nadciśnieniu wartości dodatnie.

> hmm.. wydawało mi się, że seryjne wtryski wystrczą do doładowania 0,4bar, myslisz że nie wystarczą?

wystarczyć wystarczą ale tylko w przypadku remapu lub bezpośredniego sterowania wtryskiem przez ecumastera. A Ty masz podpięte widze pod mapsensor. Załóżmy że mapsensor pracuje w zakresie 0-1V i w tym zakresie daje sygnał do ECU i jak założysz większe wtryski to zdejmujesz troche z voltów w podciśnieniu i ecu skraca czas wtrysku. I tak przykładowo jeżeli dasz o 30% wydajniejsze wtryski to od 0-0.7V masz na podciśnienie a od 0.7-1V masz rezerwe na nadciśnienie. A jak zostawisz seryjne wtryski to nie ma z czego nadłożyć i dlatego wychodzi Ci takie coś na logu jak zaznaczyłeś strzałką i mieszanka jest dalej uboga czyli praktycznie nic to nie daje o choćbyś wpisywał wartości 150, 200 itd w komórki to i tak niczego nie zmieni.

ecumaster1.png

rozumiesz choś troche o co mi chodzi? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze ktos wie jaki jest moment dokrecenia srub glowicy po tym jak sie ja dokreci 30Nm+90+90 ?

ewentualnie 30Nm+90+90+45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy że mapsensor pracuje w zakresie

> 0-1V i w tym zakresie daje sygnał do ECU i jak założysz większe wtryski to zdejmujesz troche z

> voltów w podciśnieniu i ecu skraca czas wtrysku. I tak przykładowo jeżeli dasz o 30%

> wydajniejsze wtryski to od 0-0.7V masz na podciśnienie a od 0.7-1V masz rezerwe na

> nadciśnienie. A jak zostawisz seryjne wtryski to nie ma z czego nadłożyć i dlatego wychodzi Ci

> takie coś na logu jak zaznaczyłeś strzałką i mieszanka jest dalej uboga czyli praktycznie nic

> to nie daje o choćbyś wpisywał wartości 150, 200 itd w komórki to i tak niczego nie zmieni.

> rozumiesz choś troche o co mi chodzi?

Teraz rozumie.

A wiesz moze jaka jest roznica miedzy wtryskami 1.216V a 1.416V. Te z 1.4 duzo sa wydajniesze? Nadadza sie do 0.4bara?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Załóżmy że mapsensor pracuje w zakresie

> Teraz rozumie.

> A wiesz moze jaka jest roznica miedzy wtryskami 1.216V a 1.416V. Te z 1.4 duzo sa wydajniesze?

> Nadadza sie do 0.4bara?

niesety nie wiem ani jednych ani drugich nigdy nie miałem w łapach. wiem że do ośemki można założyć wtryski od pgt, vagowskie 1.8T ale czy do 16tki pasują to nie mam pojecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moze ktos wie jaki jest moment dokrecenia srub glowicy po tym jak sie ja dokreci 30Nm+90+90 ?

> ewentualnie 30Nm+90+90+45

To jest bardzo dobre pytanie, na które też chciałbym znać odpowiedź. Osoba dobrze wykształcona w temacie wyliczyła mi, że wytrzymałość śruby do głowicy jest do 74Nm, ale było to liczone przy dużej ilości danych wziętych z defaulta (znaczy się z sufitu po lekkim zastanowieniu). Tak więc jest to wynik przybliżony, ale nawet nie wiadomo czy jest niedostrzelony czy przestrzelony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przy momencie 60Nm strzelila mi sruba glowicy.

Tylko ze byla dokrecana 2 raz. Wszystkie inne ladnie dokrecilem a ta jedna strzelila, widocznie jakas slaba byla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj przy momencie 60Nm strzelila mi sruba glowicy.

> Tylko ze byla dokrecana 2 raz. Wszystkie inne ladnie dokrecilem a ta jedna strzelila, widocznie

> jakas slaba byla.

No tak, ale ta była akurat już rozciągnięta jak dokręcałeś ją drugi raz, w tym problem z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest bardzo dobre pytanie, na które też chciałbym znać odpowiedź. Osoba dobrze wykształcona w

> temacie wyliczyła mi, że wytrzymałość śruby do głowicy jest do 74Nm, ale było to liczone przy

> dużej ilości danych wziętych z defaulta (znaczy się z sufitu po lekkim zastanowieniu). Tak

> więc jest to wynik przybliżony, ale nawet nie wiadomo czy jest niedostrzelony czy

> przestrzelony...

u siebie przy drugim zakladaniu nowych metalowych uszczelek dokrecilem 32NM + 90 + 90 + 45 + 45 ( za pierwszym razem jakis paproch dostal sie miedzy przekladke i uszczelke i mialem wyciek plynu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u siebie przy drugim zakladaniu nowych metalowych uszczelek dokrecilem 32NM + 90 + 90 + 45 + 45

> ( za pierwszym razem jakis paproch dostal sie miedzy przekladke i uszczelke i mialem wyciek

> plynu )

To to o czym już wcześniej pisałeś, czy zakładałeś to teraz od nowa? Jak tak, to jak trudno było dokręcić ostatni etap tym razem? (Też będę na dniach to robił, tylko czekam na przekładkę cały czas...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To to o czym już wcześniej pisałeś, czy zakładałeś to teraz od nowa? Jak tak, to jak trudno było

> dokręcić ostatni etap tym razem? (Też będę na dniach to robił, tylko czekam na przekładkę cały

> czas...)

bardzo trudno 270751858-jezyk.gif i juz bym wiecej nie probował .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie sprawdzales przypadkiem jaki to jest moment dokrecenia ?:P

trudno to sprawdzić przy takich dokręceniach, musisz takie rzeczy robić na nówka za każdym razem nawet jak nie odpaliłeś silnika

raz dokręcone śruby już chyba tylko do n/a seryjnego bym się zastanawiał czy zakładać biorąc pod uwagę że nówki we fiacie to max 100 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko ciezko, ja dokrecilem ostatnio ladnie jak fabryka pokazala i np po tych czynnosciach ustawiam sobie moment 50Nm i dwie sie dokrecaja delikatnie i klucz "strzela", inne sruby wiecej sie dokrecaja,

tak to ja nigdy rowno nie dokrece glowicy frown.gif

WIec chyba nie pozostaje mi nic innego jak dokrecic tak jak pisze w instrukcji i ustawic tak klucz zeby jeszcze podociagal wszystko rowniutko, dokrecic 45st i znowu sprawdzic jaki to moment, dolozyc kilka Nm i dociagnac jeszcze raz wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciezko ciezko, ja dokrecilem ostatnio ladnie jak fabryka pokazala i np po tych czynnosciach

> ustawiam sobie moment 50Nm i dwie sie dokrecaja delikatnie i klucz "strzela", inne sruby

> wiecej sie dokrecaja,

> tak to ja nigdy rowno nie dokrece glowicy

> WIec chyba nie pozostaje mi nic innego jak dokrecic tak jak pisze w instrukcji i ustawic tak klucz

> zeby jeszcze podociagal wszystko rowniutko, dokrecic 45st i znowu sprawdzic jaki to moment,

> dolozyc kilka Nm i dociagnac jeszcze raz wszystko.

Wiadomo, są zasady, ktoś do tego dochodził, obmyślał i ameryki nie odkryjemy ale przyznam się, że kiedyś nie miałem dynamometryka, spieszyło mi się i dokręcałem na wyczucie (1.6 16v) i śmiga już 1.5 roku i nic się nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

...to mogę oficjalnie potwierdzić, że jest możliwość idealnego wysterowania silnika uturbionego na gazie bez ingerencji w benzynę.

Zrobiłem to wczoraj i śmiga MALINOWO!

Potrzebna jest do tego sekwencja od KME na najnowszym sterowniku Diego.

Jak ktoś chce się więcej dowiedzieć to opisałem swoje wrażenia na kąciku gazowym klik

Walczyłem z blosem, parownikiem itp i myślałem że się już pochlastam ale zaryzykowałem i bingo cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam, klikam ale tu jest tak naklikane, że zginąłem....

Interesuje mnie jaką grubość ma fabryczna UPG w 1.2 8v 75

oraz

Jaką dać kanapkę żeby dmuchać w okolicach 1bar może ciut więcej?

Uszczelki stalowe od lanci Y - jaką mogą mieć grubość i jaką dać do tego przekładkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, proszę mnie nie zjechać od razu, bo jestem laikiem w tej kwestii...

> Tak sobie siedzę i myślę.... (Mowa tutaj o PII 1.2 8V bardzo podobnie jak w SC 1.1 MPI po fl) Jak

> sie ma gazowania do T....

> Jakby zapodać T razem z sekwencją... w ten sposób, żeby dać zawór kogoś tam (była tu o nim mowa)

> Ten co reguluje ciśnienie doładowania, najlepiej jakiś elektryczny.... i połączyć to razem z

> gazem.... tzn:

> silnik zimny i pracuje na benzynie:

> Zawór się otwiera i popuszcza całe doładowanie... silnik pracuje na benie jakby był bez T.

> w momencie przełączenia na gaz powiedzmy zawór ustawia się na 0,8 bara i gaz wkracza do dzieła....

> Dało by radę coś takiego zrobić?...

> Ogólnie to koszt eksploatacji będzie podobny jak bez T, koszt montażu T bedzie podobny... zamiast

> SMT6, strojenia i wydajniejszych wtrysków przyjdzie gasss sekwencja

> Co myślicie?

Hehehehe odkopuję kotleta.

Czytam, czytam i się śmieję bo kolegę można śmiało nazwać prekursorem.. bo po długim czasie ale się okazuje że miał świetny pomysł który działa ale wtedy jeszcze sekwencje nie miały takiej możliwości - teraz KME Diego ma! I działa i nie trzeba robić PB bo po co. Ja nawet nie robię odcięcia T na PB bo po prostu jadę wolno, zanim T dmuchnie normalnie się jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam, klikam ale tu jest tak naklikane, że zginąłem....

> Interesuje mnie jaką grubość ma fabryczna UPG w 1.2 8v 75

1.75mm?

> oraz

> Jaką dać kanapkę żeby dmuchać w okolicach 1bar może ciut więcej?

Zalezy jakie uszczelki dajesz.

> Uszczelki stalowe od lanci Y - jaką mogą mieć grubość i jaką dać do tego przekładkę?

0.43??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jak już wiesz jakie daję to jaka przekładka?

jak dasz dwie "zwykłe" to przekładka cieńsza... Jezeli dwie metalowe to przekładka grbsza zeby.GIF Mozna jeszcze jedną uszczelkę metalową z t-jeta delikatnie zmodyfikować kanał olejowy... Taka z t-jeta jest trój warstwowa. Rozbierasz ją, dwie zewnętrzne warstwy zostają a zamiast środkowej wkładasz przekładkę zeby.GIF

Co i tak dalej nie rozwiązuje kwestii grubości przekładki....

Przy okazji sprawdziłem dokładnie grubości uszczelek, metalowa 0.49mm, zwykła 1.65mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka od GP 1.4 pod średnicę tłoka 72mm ma grubość 0.49mm i jest 2 warstwowa. Idealnie się nadaje na kanapkę, a do bloku 1.2 8v pasuje bez najmniejszego problemu ( chodzi o kanały wodne i olejowe ). Kosztuje w ASO ( jest tylko tam dostępna ) ok 110zł. Wygląda to mniej więcej tak ( innej foty niestety nie mam):

IMG_0182.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uszczelka od GP 1.4 pod średnicę tłoka 72mm ma grubość 0.49mm i jest 2 warstwowa. Idealnie się

> nadaje na kanapkę, a do bloku 1.2 8v pasuje bez najmniejszego problemu ( chodzi o kanały wodne

> i olejowe ). Kosztuje w ASO ( jest tylko tam dostępna ) ok 110zł. Wygląda to mniej więcej tak

> ( innej foty niestety nie mam):

No ale to się ją rozwarstwia?

Ta od Y jest chyba 3-warstwowa, nie pamiętam, miałem ją w ręce przez chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.