Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, ale chyba szukajka mnie nie lubi, a jestem przekonany że już było.

Od czego szukać EBC electronic boost controller, jakiś numer części, model auta?

Co macie u siebie? MBC czy EBC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, ale chyba szukajka mnie nie lubi, a jestem przekonany że już było.

> Od czego szukać EBC electronic boost controller, jakiś numer części, model auta?

> Co macie u siebie? MBC czy EBC?

nigdzie jako "część" nie występuje, jest solenoid do budowy EBC ale czymś go trzeba wysterować, na ogół świnią albo SA.

występuje np. w VAG-ach 1.8t itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nigdzie jako "część" nie występuje, jest solenoid do budowy EBC ale czymś go trzeba wysterować, na

> ogół świnią albo SA.

> występuje np. w VAG-ach 1.8t itp.

hmm...

A takie coś się nada "ZAWÓR CIŚNIENIA TURBINY" ?

Mam Ecumastera 3 z wbudowanym mapsensorem więc będzie czym sterować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ja troszkę w innej sprawię, poszukuję rysunków, uszczelek, informacji, czegokolwiek co pomogło by mi zwymiarować flansze do turbiny jak w temacie? To chba jakieś IHI jes. Ma ktoś s kolegów turbinowców taką turbinkę w ręku? Proszę o pomoc i o info na PRIV smile.gif

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wygląda na to że sie nada

Ja sie tam na tym nie znam, bo u mnie nie zaden BC nie występuje, ale wymianiałem kiedyś taki właśnie zawór w TDI, i nie jestem pewien czy to ten sam, czy inny jest, ale niektóre z nich są podciśnieniowe (ten, który sterował turbiną w tym TDI był) i wobec powyższego nie wiem czy by się nadał do WG nadciśnieniowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sie tam na tym nie znam, bo u mnie nie zaden BC nie występuje, ale wymianiałem kiedyś taki

> właśnie zawór w TDI, i nie jestem pewien czy to ten sam, czy inny jest, ale niektóre z nich są

> podciśnieniowe (ten, który sterował turbiną w tym TDI był) i wobec powyższego nie wiem czy by

> się nadał do WG nadciśnieniowego.

on ma tylko puszczać albo nie, pod/nadciśnienie, w WG to robi problem ale w solenoidzie nic a nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sie tam na tym nie znam, bo u mnie nie zaden BC nie występuje, ale wymianiałem kiedyś taki

> właśnie zawór w TDI, i nie jestem pewien czy to ten sam, czy inny jest, ale niektóre z nich są

> podciśnieniowe (ten, który sterował turbiną w tym TDI był) i wobec powyższego nie wiem czy by

> się nadał do WG nadciśnieniowego.

nada siem tylko przy ciśnieniach powyżej 1 bara trzeba dawać zwężke na wejściu do tego zaworka bo ciśnienie potrafi falować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Chciałbym się dowiedzieć jaki będzie koszt uturbienia p1 1.2 16v

> Chciałbym wiedzieć jakie dokładnie trzeba części i jakie koszta.

napisz do majstra albo szarego slyszalem ze bawia sie w takie rzeczy... konkretnej ceny odpowiedzi oraz szczegolow uzyskasz juz od nich smile.gif

pewien gosc z czestochowy wycenil koszt 16 na 8k wjezdzasz wyjezdzasz on wsio zalatwia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jaki będzie efekt zmiany kolektora z bardzo ciasnego, w którym spaliny nie mają łagodnych przejść, walą w ścianki pod kątem prostym itp na takiego typowego barana?

2. Jaki będzie efekt zmiany turbiny z IHI RHB5 VL3 na Garrett TB221 (z nissana 300zx dokładnie na tą ) przy założeniu, że IHI ma ten ciulatowy kolektor a garrett byłby na baranie?

3. Ile można dmuchać bezpiecznie z kanapką na 2mm przekładce i stalówkach?

Pacjent - 1.2 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Jaki będzie efekt zmiany kolektora z bardzo ciasnego, w którym spaliny nie mają łagodnych

> przejść, walą w ścianki pod kątem prostym itp na takiego typowego barana?

> 2. Jaki będzie efekt zmiany turbiny z IHI RHB5 VL3 na Garrett TB221 (z nissana 300zx dokładnie na

> tą ) przy założeniu, że IHI ma ten ciulatowy kolektor a garrett byłby na baranie?

> 3. Ile można dmuchać bezpiecznie z kanapką na 2mm przekładce i stalówkach?

> Pacjent - 1.2 8v

z tym pkt 3 chyba zalezy ile wysokosci ma glowka i blok bo to u kazdego ciut inaczej wyjdzie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Jaki będzie efekt zmiany kolektora z bardzo ciasnego, w którym spaliny nie mają łagodnych

> przejść, walą w ścianki pod kątem prostym itp na takiego typowego barana?

> 2. Jaki będzie efekt zmiany turbiny z IHI RHB5 VL3 na Garrett TB221 (z nissana 300zx dokładnie na

> tą ) przy założeniu, że IHI ma ten ciulatowy kolektor a garrett byłby na baranie?

> 3. Ile można dmuchać bezpiecznie z kanapką na 2mm przekładce i stalówkach?

> Pacjent - 1.2 8v

ta turbina jakie ma a/r zimne i gorace ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stanowczo. Ar 48 to maximum dla fajerki

> mialem w t25 ar64.. gdzies od 5 tys na 2 biegu cos tam zaczynala pompowac;p ogólnie to nie polecam

to zle, bo kolega taka montuje biglaugh.gif moze jakas zwezke w dolot hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zle, bo kolega taka montuje moze jakas zwezke w dolot hmm

no nie wiem jak w inny sposób sobie z tym poradzic.. znalezienie muszli np ar48 graniczy niemal z cudem, towar mocno deficytowy. Ja znalazłem dosc szybko na UT forum muszel ar36 czyli jeszcze lepiej.. poprostu pasuje do tego t25, ma tylko troche nie typową flansze na downpipe

foto

foto2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie wiem jak w inny sposób sobie z tym poradzic.. znalezienie muszli np ar48 graniczy niemal z

> cudem, towar mocno deficytowy. Ja znalazłem dosc szybko na UT forum muszel ar36 czyli jeszcze

> lepiej.. poprostu pasuje do tego t25, ma tylko troche nie typową flansze na downpipe

> foto

> foto2

daj link do fotek bo nie kazdy jest zarejestrowany na tym forum zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stanowczo. Ar 48 to maximum dla fajerki

> mialem w t25 ar64.. gdzies od 5 tys na 2 biegu cos tam zaczynala pompowac;p ogólnie to nie polecam

Czyli wychodzi na to, że zawsze warto zadawać pytania...

Ok, odpuszczam sobie tego garreta i zaczynam bardziej dbać o IHI, żeby się nie rozleciała cfaniaczek.gif

Zmienię tylko kolektor na bardziej profi i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli wychodzi na to, że zawsze warto zadawać pytania...

> Ok, odpuszczam sobie tego garreta i zaczynam bardziej dbać o IHI, żeby się nie rozleciała

> Zmienię tylko kolektor na bardziej profi i zobaczymy.

zamiast tego gareta poprostu zapodaj kkk03s zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaką polecacie sondę szerokopasmową w dobrej cenie? Z kontrolerem i ze wskaźnikiem? I w jakiej

> odległości od trubinki powinna być zamontowana?

jak najbliżej głowicy PRZED turbiną

Innovate ok.gif ponoć autogałgan coś zrobił ale ja bym nie ryzykował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie z grupy fiata ale przez sentyment oraz ilość fachur zapytam tutaj:

seryjne ładowanie miało być 0.6 -0.7 wymieniłem cały wydech na ok 2' oraz custom DP

Jade normalnie ładuje 0.5 jak depnę w podłogę to leci od razu pod 0,9 (fuel cut) i chodzi dziwnie. Jak zrobić żeby było stabilne powiedzmy 0,7

Boostem steruje solenoid - zamieniłem się z kumplem ale nic się nie zmieniło :/

Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak najbliżej głowicy PRZED turbiną

hmm..., skoro mam dać na kolektorze wydechowym to mam możliwość zrobienia tego w dowolnym punkcie.

> Innovate

Tania nie jest, ale najwidoczniej jakość idzie z ceną i w opisie jest że da się podpiąć pod ecumastera

>ponoć autogałgan coś zrobił ale ja bym nie ryzykował.

Też chyba bym nie zaryzykował bo widzę jak działa ich wskaźnik ciśnienia oleju - wskazówka się przycina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm..., skoro mam dać na kolektorze wydechowym to mam możliwość zrobienia tego w dowolnym punkcie.

powinna byc na zejściu 4w1 lub 2w1 (w zależności od tego jaki jest kolektor 4w1 lub 4w2w1) żeby łapała afr z wszystkich cylindrów a nie tylko z jedengo, czy dwóch, bo jakby Ci sie przywiesił wtrysk na jednym, lub zmalała jego wydajność to znów Ci stopi tłoka a na wskaźniku Ci tego nie wykaże.

> Tania nie jest, ale najwidoczniej jakość idzie z ceną i w opisie jest że da się podpiąć pod

> ecumastera

w gałganie też sie da tylko wiiększość użytkowników o tym nie wie

> Też chyba bym nie zaryzykował bo widzę jak działa ich wskaźnik ciśnienia oleju - wskazówka się

> przycina.

ja mam gałgana za 650zł z zegarkiem cyfrowym, podłączony do majstra jexdzi u mnie ponad 10tys km i nie wysadziłem jeszcze silnika zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak najbliżej głowicy PRZED turbiną

> Innovate ponoć autogałgan coś zrobił ale ja bym nie ryzykował.

Najpierw Zeton z AFR 20 na wolnych obratach, teraz ty zeby.GIF Na mojej jest jasno i wyraźnie napisane, że ma być w pionie do góry i minimum 40cm za turbiną, bo bliżej się zjara.

Ja mam kompletny zestaw Zeitronixa razem z EGT, i chociaż miałem na początku problemy z softem i setupem, to z nową wersją oprogramowania na PC wszystko mi bangla full profi i chyba polecam, aczkolwiek moduł i jego wyświetlacz mają ograniczenia pewnego rodzaju, ale mi nie przeszkadzają. Co do sterowania ECUmasterem czy innym, to ma 2 wyjścia, jedno wąsko pasmowe 0-1V jako emulacja wąskiej lambdy, i szerokopasmowe 0-5V, które można se podłączyć do czego chcesz co to zaakceptuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najpierw Zeton z AFR 20 na wolnych obratach, teraz ty Na mojej jest jasno i wyraźnie napisane, że

> ma być w pionie do góry i minimum 40cm za turbiną, bo bliżej się zjara.

wiem wiem yebło mnie sie

> Ja mam kompletny zestaw Zeitronixa razem z EGT, i chociaż miałem na początku problemy z softem i

> setupem, to z nową wersją oprogramowania na PC wszystko mi bangla full profi i chyba polecam,

> aczkolwiek moduł i jego wyświetlacz mają ograniczenia pewnego rodzaju, ale mi nie

> przeszkadzają. Co do sterowania ECUmasterem czy innym, to ma 2 wyjścia, jedno wąsko pasmowe

> 0-1V jako emulacja wąskiej lambdy, i szerokopasmowe 0-5V, które można se podłączyć do czego

> chcesz co to zaakceptuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajny ten Zeitronix, gdzie go kupowałeś?

EFI Parts

Możesz też zamówić u producenta, ale zabulisz przez uszy za cło. Co prawda cena w UK jest też z tymże cłem, ale ponieważ sprowadzają masowo, to chyba ogólnie jest trochę taniej. Ale sprawdź.

Jeżeli faktycznie se na to zęby ostrzysz i chcesz z wyświetlaczem LCD, to upewnij się, że sprzedają najnowszy rev. hardware-u.

Jest z tym modułem jeden spory problem, on rozumie tylko swoje firmowe MAP sensory do pokazywania boost-a. Jeżeli chcesz podłączyć inny, to musisz zrobić sobie konwerter napięcia taki, żeby Twój MAP sensor wyglądał my na firmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.