Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> I co z tego, u mnie tez jest seryjne z 1.1 i przy 0.7 tez nie śmierdzi ale cały wic polega na tym

> że ja maksymalny moment mam między 4-5krpm a nie między 2-4 tak jak w t-jecie i nigdy nie idę

> pełnym ogniem poniżej 3krpm. Jakbym miał charakterystykę zbliżona do t-jeta czyli jakieś

> 140-150Nm już przy nieco ponad 2krpm (z silnika 1.1) to dziś to już by mi tylko wspomnienia

> zostały po tym sprzęgle że o panewkach nie wspomnę.

Rozumiem, ze zajeździłeś kilka seryjnych sprzęgieł i wiesz to z autopsji a nie jak zwykle teoretyzujesz? zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co Ty myślisz że nie wiem kombinuje czy nie ma jakiegoś co pasuje a Ty od razu komentarz

> Podobno pasuje z 1.9 tdi ciekawe

No to sprawdź w jakimś katalogu czy uszczelka pod kolektor w tym 2,0 i w 1,9 jest taka sama.

Marne szanse, ale sam sie przekonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko. tak sobie mysle i mysle nad takim soft turbo. Mam turbine IHI RHB5 i chcialbym to wlozyc do mojego 1.4 8v chce troche tylko podniesc moc ladowac do 0,3 bara max bez odprezania silnika, taki calkowity lajt na miasto. Czy przy tak niskim doladowaniu moge obejsc sie bez IC ? bo nie chce przenosic chlodnicy na druga strone bo juz tam mam chlodnice z klimy, niskie doladowanie bedzie to sadze ze nie powinni sie to tak grzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie mam pytanko. tak sobie mysle i mysle nad takim soft turbo. Mam turbine IHI RHB5 i

> chcialbym to wlozyc do mojego 1.4 8v chce troche tylko podniesc moc ladowac do 0,3 bara max

> bez odprezania silnika, taki calkowity lajt na miasto. Czy przy tak niskim doladowaniu moge

> obejsc sie bez IC ? bo nie chce przenosic chlodnicy na druga strone bo juz tam mam chlodnice z

> klimy, niskie doladowanie bedzie to sadze ze nie powinni sie to tak grzac.

mozesz bez icka zrobić, a to masz całe 1.4 czy z górą od 1.2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie mam pytanko. tak sobie mysle i mysle nad takim soft turbo. Mam turbine IHI RHB5 i

> chcialbym to wlozyc do mojego 1.4 8v chce troche tylko podniesc moc ladowac do 0,3 bara max

> bez odprezania silnika, taki calkowity lajt na miasto. Czy przy tak niskim doladowaniu moge

> obejsc sie bez IC ? bo nie chce przenosic chlodnicy na druga strone bo juz tam mam chlodnice z

> klimy, niskie doladowanie bedzie to sadze ze nie powinni sie to tak grzac.

po kiego grzyba chłodnice przenosić na lewą stronę przecież rhb5 nie jest jakieś przesadnie wielkie więc sie powinno zmieścić za chłodnicą, a chłodnicy klimy nie da sie zamontować za intercoolerem po lewej stronie? Jak już robić zachód to zrobić jak Bozia przykazała i dmuchać 0.5 bo przy 0.3 to szału wogóle nie ma, coś tam lepiej zdeka ciągnie niż seria ale toto nie rabota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po kiego grzyba chłodnice przenosić na lewą stronę przecież rhb5 nie jest jakieś przesadnie wielkie

> więc sie powinno zmieścić za chłodnicą, a chłodnicy klimy nie da sie zamontować za

> intercoolerem po lewej stronie? Jak już robić zachód to zrobić jak Bozia przykazała i dmuchać

> 0.5 bo przy 0.3 to szału wogóle nie ma, coś tam lepiej zdeka ciągnie niż seria ale toto nie

> rabota.

a tak male doladowanie ogarnie seria komp czy trzeba stroic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak male doladowanie ogarnie seria komp czy trzeba stroic?

U mnie nieogarniało. Nawet na 0.3 seria benzyna nie chciała jechać.

Zresztą tak jak kolega wyżej napisał.. szkoda zachodu na 0.3 bo to będzie tylko różnica odczuwalna pierwsze 10km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Czyli jednak tabu...

Po ostatnich doświadczeniach na hamowni powiedziałbym, że nie tyle co tabu, co tak na prawdę mało zbadany. Jeżeli masz ochotę to polecam zeksplorowanie forum www.fiatforum.com/cinquecento-seicento/, był jakiś czas temu (szukaj do 2-3 miesięcy wstecz) nt. zapłonu do turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po ostatnich doświadczeniach na hamowni powiedziałbym, że nie tyle co tabu, co tak na prawdę mało

> zbadany. Jeżeli masz ochotę to polecam zeksplorowanie forum

> www.fiatforum.com/cinquecento-seicento/, był jakiś czas temu (szukaj do 2-3 miesięcy wstecz)

> nt. zapłonu do turbo.

Cóż, przeszperałem wiele for (forów? spineyes.gif) i ogólnie teoria jest piękna ale jak się ma to do praktyki, do naszego konkretnego FIRE... to już ciut inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gt20 vs k03s co jest większe i przy ilu to może zacząć wstawać w silniku 1.1? przy 3krpm dadzą radę 0.5 bara nadmuchać? (na wyższym biegu jadąc chwile pod obciążeniem na przykład) Czy dopiero przy 3krpm zaczyna sie cokolwiek dziać? zlosnik.gif praktycy proszeni do tablicy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gt20 vs k03s co jest większe i przy ilu to może zacząć wstawać w silniku 1.1? przy 3krpm 0.5 bara

> nadmuchają? (na wyższym biegu jadąc chwile pod obciążeniem) Czy dopiero przy 3krpm zaczyna sie

> cokolwiek dziać? praktycy proszeni do tablicy

Wystarczy porównać mapy - tylko patrz na gt2056. Gabarytowo gt 20 jest mniejsza od k03 - ale wirniki ma większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy porównać mapy - tylko patrz na gt2056. Gabarytowo gt 20 jest mniejsza od k03 - ale

> wirniki ma większe.

ile nówka kosztuje? to co ma vanseba to jest gt2056? ona jest na łozykach tocznych? miałem brać to małe k03 z 2,7 biturbo ale sie koncepcja zmieniła. za rok lub dwa będzie 1.4 16v a mój silnik pójdzie do innego auta i chciałem kupić taką żeby mi juz wystarczyła też do 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile nówka kosztuje? to co ma vanseba to jest gt2056? ona jest na łozykach tocznych? miałem brać to

> małe k03 z 2,7 biturbo ale sie koncepcja zmieniła. za rok lub dwa będzie 1.4 16v a mój silnik

> pójdzie do innego auta i chciałem kupić taką żeby mi juz wystarczyła też do 1.4

Nówka zależnie od okazji od 1000 zł w górę. Tylko musisz sobie zdać sprawę, że z niej nie naładujesz 0,5 bara - chyba ze na zewnetrzynm wastegate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nówka zależnie od okazji od 1000 zł w górę. Tylko musisz sobie zdać sprawę, że z niej nie

> naładujesz 0,5 bara - chyba ze na zewnetrzynm wastegate.

a to czemu? chodzi o to że będzie przeładowywać? Zreszta nigdzie nie pisałem że będzie 0.5 zlosnik.gif. 0,5 to chciałbym żeby już przy około ponad 3 tys dało rade nadmuchać a potem to niech juz tylko będzie więcej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, dzięki a teraz pytanie kolejne.

> Tu są mapy - fajnie ale ja koryguję fabryczne ECU w locie... więc... nie znając fabrycznej mapy...

> dalej jestem w ciemnej dupie

No to jest akurat proste, ale też musisz poczytać i eksperymentować. Silnik odprężony = bardziej wyprzedzony zapłon. Z drugiej strony, im więcej doładowania tym bardziej cofnięty. I tyle teori. W praktyce, to musisz próbować, inaczej nie da rady. Ila ma być cofnięty/wyprzedzony zależy od mnóstwa czynników. I bez specjalistycznego sprzętu (= profi hamowania) też nie do końca będziesz wiedział jak bardzo jesteś od ideału albo wręcz po kolana w łajnie ok.gif No chyba, że masz już duże doświadczenie jak niektórzy spece tutaj, to możesz się wcelować z zapłonem na czuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jest akurat proste, ale też musisz poczytać i eksperymentować. Silnik odprężony = bardziej

> wyprzedzony zapłon. Z drugiej strony, im więcej doładowania tym bardziej cofnięty. I tyle

> teori. W praktyce, to musisz próbować, inaczej nie da rady. Ila ma być cofnięty/wyprzedzony

> zależy od mnóstwa czynników. I bez specjalistycznego sprzętu (= profi hamowania) też nie do

> końca będziesz wiedział jak bardzo jesteś od ideału albo wręcz po kolana w łajnie No chyba,

> że masz już duże doświadczenie jak niektórzy spece tutaj, to możesz się wcelować z zapłonem na

> czuja.

No chyba... nie mam doświadczenia dlatego pytam grinser006.gif

Wiem na pewno, że dzisiaj osiągnąłem granice mojego kolektora/turbiny bo przy 1.1 bara powyżej 5 tys obr jest dżuma (mimo, że afr i egt jest git). V-max z 200 spadł mi na niemal 180. Przy czym od 3000 do 4500 jest kosmos 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba... nie mam doświadczenia dlatego pytam

> Wiem na pewno, że dzisiaj osiągnąłem granice mojego kolektora/turbiny bo przy 1.1 bara powyżej 5

> tys obr jest dżuma (mimo, że afr i egt jest git). V-max z 200 spadł mi na niemal 180. Przy

> czym od 3000 do 4500 jest kosmos

No tylko uważaj na stukowe, ono już tam jest zanim je słychać 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Looknij sobie mape gt2056s z tym ze policzona do 16v

> Cos mi sie wydaje ze przy 0,5 mozesz byc poza mapa

mieścić siem mieści tylko dalej dokładnie nie wiadomo przy jakich obrotach jakie wyjdzie ciśnienie. Wiadomo tylko że od 3,5 tysiąca ma trzymać tego bara do 7 tysięcy kolor pomarańczowy, a czarny 0.6

284409450-284408807-gt2056dla1,216v.jpg

ma ktoś mapke dla k03?

post-119985-1435251051001_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rewelacyjny filmik, szkoda, że nie wiedziałem o nim tydzień temu. Z tym, że z tego co zrozumiałem

> wizytując hamownie, to można zrobić sobie czysto mechaniczne słuchawki za grosze, tylko nie do

> końca wiem jak.

Moim zdaniem nie ma sensu, najprostrzy stetoskop warsztatowy na uszy kosztuje w granicach 30-40 złotych

IThankYou.gif

jakiś tekst

a tu porównywarka cen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.