Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> jak go używać w czasie jazdy? Trzeba przedłużać wężyk? Czy jak?

No własnie tego nie wiem czy jak sie zaingeruje i przetnie oryginalny wężyk czy to potem będzie poprawnie działać. Tym sie raczej robi na hamowni. Jeden operuje gazem a drugi słucha, i to sie raczej robi pod stałym obciążeniem żeby częstotliwość była równa, żeby lepiej można było wychwyciś stuki, bo jadąc po drodze i patrząc na droge żeby nie wjechać do rowu i jeszcze operować gazem i słuchać czy nie ma stukowego to trzeba mieć zajebiście podzielną uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to czemu? chodzi o to że będzie przeładowywać? Zreszta nigdzie nie pisałem że będzie 0.5 . 0,5 to

> chciałbym żeby już przy około ponad 3 tys dało rade nadmuchać a potem to niech juz tylko

> będzie więcej

To turbo nie jest po to żeby dmuchac 0,5 bara. Wszystko widać na mapie. Można dmuchac 1,5 bara i więcej. Na oryginalnym wg minimalnie ciśnienie to ok 1,2 bara - mniej nie naladujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To turbo nie jest po to żeby dmuchac 0,5 bara. Wszystko widać na mapie. Można dmuchac 1,5 bara i

> więcej. Na oryginalnym wg minimalnie ciśnienie to ok 1,2 bara - mniej nie naladujesz.

naładuje zlosnik.gifok.gif mój wg fabrycznie też ładował na około 0.9 z mimo to przerobiłem go tak że może ładować od 0.4 bara ok.gif

(oczywiście pomijam że ładowanie 0.5 na takiej turbinie troche mija sie z celem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> naładuje mój wg fabrycznie też ładował na około 0.9 z mimo to przerobiłem go tak że może ładować

> od 0.4 bara

> (oczywiście pomijam że ładowanie 0.5 na takiej turbinie troche mija sie z celem)

Mowisz o gt2056 czy innej turbince ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie tego nie wiem czy jak sie zaingeruje i przetnie oryginalny wężyk czy to potem będzie

> poprawnie działać. Tym sie raczej robi na hamowni. Jeden operuje gazem a drugi słucha, i to

> sie raczej robi pod stałym obciążeniem żeby częstotliwość była równa, żeby lepiej można było

> wychwyciś stuki, bo jadąc po drodze i patrząc na droge żeby nie wjechać do rowu i jeszcze

> operować gazem i słuchać czy nie ma stukowego to trzeba mieć zajebiście podzielną uwagę

Do tego jeszcze obserwować przy jakich obrotach....

Tu trzeba ogarniętego pasażera i dłuuugą prostą waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego jeszcze obserwować przy jakich obrotach....

> Tu trzeba ogarniętego pasażera i dłuuugą prostą

Byłem na hamowni, miałem rozgarniętego operatora, który robił 3/4 rzeczy, ja robiłem 1/4, nikt nie musiał się na drogę patrzeć, a i tak mi się wszystko pieprzyło co robię regularnie raz na 15 minut. Na drodze sobie zupełnie tego nie wyobrażam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem na hamowni, miałem rozgarniętego operatora, który robił 3/4 rzeczy, ja robiłem 1/4, nikt nie

> musiał się na drogę patrzeć, a i tak mi się wszystko pieprzyło co robię regularnie raz na 15

> minut. Na drodze sobie zupełnie tego nie wyobrażam.

Ja stroiłem na drodze, co prawda nie zapłon a czasy i nie po stukach (no chyba, że było słuchać gołym uchem) ale po afr i egt ale we dwóch dawało radę waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tylko tyle - powodzenia

nie wierzysz? zlosnik.gif a pamietasz jak szukałem zaworu do mojej turbiny i miałem od Ciebie brać od rhb5 a potem zrezygnowałem bo własnie wtedy mi sie udało to zrobić żeby ładowała mniej bo chciałem sterować to poprzez n75 ok.gif a cała filozofia polega na tym żeby osłabic membranę w gruszce i nawet nie trzeba regulacji na sztycy. Tym samym sposobem można zwiekszać doładowanie nie mając MBC ani EBC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wierzysz? a pamietasz jak szukałem zaworu do mojej turbiny i miałem od Ciebie brać od rhb5 a

> potem zrezygnowałem bo własnie wtedy mi sie udało to zrobić żeby ładowała mniej bo chciałem

> sterować to poprzez n75 a cała filozofia polega na tym żeby osłabic membranę w gruszce i

> nawet nie trzeba regulacji na sztycy. Tym samym sposobem można zwiekszać doładowanie nie mając

> MBC ani EBC

Nie nie wierze. Problem jest taki ze jesli nawet odczepisz sztyce całkiem i klapka jest otwarta na 100% to ładuje ponad bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie nie wierze. Problem jest taki ze jesli nawet odczepisz sztyce całkiem i klapka jest otwarta na

> 100% to ładuje ponad bara.

Trzeba by po prostu rozwiercić otwór bypassowy turbiny i wtedy problem znika ok.gif Do 0,5 nie da się obniżyć, ale można trochę zejść.

Pole do manewru też jest ograniczone, ale jak ktoś miał do czynienia z tym turbo, to wie o co chodzi. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba by po prostu rozwiercić otwór bypassowy turbiny i wtedy problem znika Do 0,5 nie da się

> obniżyć, ale można trochę zejść.

> Pole do manewru też jest ograniczone, ale jak ktoś miał do czynienia z tym turbo, to wie o co

> chodzi.

Oczywiście to była pierwsza rzecz jaką zrobiłem. Różnymi metodami udało sie obniżyć doładowanie na 1.1 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie nie wierze. Problem jest taki ze jesli nawet odczepisz sztyce całkiem i klapka jest otwarta na

> 100% to ładuje ponad bara.

Możesz napisać to jeszcze raz? bo nie wiem czy mi sie w oczach mieni i czy dobrze rozumiem wink.gif To jest niemożliwe. Nawet w tak małej turbinie jak rhb4 jak otworzysz klapkę całkiem to NIC nie naładuje choćbyś nie wiem jak pałował nie będzie nadciśnienia wogóle, to w większej tymbardziej nie powinno ładować yikes.gif

Masz może foto strony gorącej tak żeby było klapke widać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz napisać to jeszcze raz? bo nie wiem czy mi sie w oczach mieni i czy dobrze rozumiem To jest

> niemożliwe. Nawet w tak małej turbinie jak rhb4 jak otworzysz klapkę całkiem to NIC nie

> naładuje choćbyś nie wiem jak pałował nie będzie nadciśnienia wogóle, to w większej

> tymbardziej nie powinno ładować

> Masz może foto strony gorącej tak żeby było klapke widać?

Mi się też to w głowie nie mieściło ale tak jest. To turbo w serii iveco ładuje pod 2 bary. Dziurka pod klapka jest bardzo malutka i nawet jak ja rozwiercisz na maxa to nie da sie zejsc ponizej bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziurka

> pod klapka jest bardzo malutka i nawet jak ja rozwiercisz na maxa to nie da sie zejsc ponizej

> bara.

No chyba że tak to wiele tłumaczy.

ale ogólnie i tak jestem w szoku (jeszcze) zlosnik.gif

czyli w tijecie dawałaby rade nawet bez westegate ale do mojego 1.1 sie nie nada frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi jak u Siebie macie rozwiazane smarowanie?

Napewno z pompy, co do restryktora to juz wszystko wiem.

Chodzi mi o cos takiego jak u macka bo mam pare czujnikow do wcisniecia zlosnik.gif

abf41d90670829a4gen.jpg

Teraz pytanie, czy w gorny korek moge wkrecic zwykla przejsciowke np taka (foto allegro)

http://allegro.pl/redukcja-do-palnik-rothenberger-super-fire-2-i1327644057.html

A potem dopiero waz itd?

Nie bedzie z tego cieklo?

Wiadomo podkladki miedziane musza byc ...

W dolny korek chcialbym wkrecic czujnik temp oleju na taj samej zasadzie.

Jaki tam jest gwint?

Normalny czy cos wymyslnego, na dole jest chyba inny hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie powiedzcie mi jak u Siebie macie rozwiazane smarowanie?

> Napewno z pompy, co do restryktora to juz wszystko wiem.

> Chodzi mi o cos takiego jak u macka bo mam pare czujnikow do wcisniecia

> Teraz pytanie, czy w gorny korek moge wkrecic zwykla przejsciowke np taka (foto allegro)

> http://allegro.pl/redukcja-do-palnik-rothenberger-super-fire-2-i1327644057.html

> A potem dopiero waz itd?

> Nie bedzie z tego cieklo?

> Wiadomo podkladki miedziane musza byc ...

> W dolny korek chcialbym wkrecic czujnik temp oleju na taj samej zasadzie.

> Jaki tam jest gwint?

> Normalny czy cos wymyslnego, na dole jest chyba inny

temp oleju w miske, w gorny restryktor a w dolny cisnienie oleju smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty ale gdzie co i jak to juz wiem, mi chodzi o te redukcje czy daja rade zeby mi oleum nie kapalo

Ja mam tak jak na zdjęciu tutaj

http://lh4.ggpht.com/_0zy7YAIbDGo/TA1bSJX2bkI/AAAAAAAAAmA/SlAwTHpmu9Y/IMG_5711.JPG

na powiększeniu zobaczysz. I zasilanie T i czujnik temp mam podłączony przez przejściówki (gwint na dole i na górze jest ten sam, ale nie pamiętam jaki, chyba M18), uszczelki miedziane plus odrobina silikonu grafitowego dla pewności. Nic nie cieknie póki co (>6kkm). Redukcję do ciśnienia oleju T mam wkręconą w środek tej przejściówki po nagwintowaniu jej wewnątrz.

I kurna panowie, coś trzeba z tym wątkiem zrobić, bo już trzeci raz jest o tym pisane, ja piszę drugi raz angryfire.gif

EDIT: Tu jest z drugiej strony:

http://lh4.ggpht.com/_0zy7YAIbDGo/TA1bTE8Om_I/AAAAAAAAAmE/7m4aSJ2VPuw/IMG_5712.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam tak jak na zdjęciu tutaj

> http://lh4.ggpht.com/_0zy7YAIbDGo/TA1bSJX2bkI/AAAAAAAAAmA/SlAwTHpmu9Y/IMG_5711.JPG

> na powiększeniu zobaczysz. I zasilanie T i czujnik temp mam podłączony przez przejściówki (gwint na

> dole i na górze jest ten sam, ale nie pamiętam jaki, chyba M18), uszczelki miedziane plus

> odrobina silikonu grafitowego dla pewności. Nic nie cieknie póki co (

> I kurna panowie, coś trzeba z tym wątkiem zrobić, bo już trzeci raz jest o tym pisane, ja piszę

> drugi raz

> EDIT: Tu jest z drugiej strony:

> http://lh4.ggpht.com/_0zy7YAIbDGo/TA1bTE8Om_I/AAAAAAAAAmE/7m4aSJ2VPuw/IMG_5712.JPG

A co to za kolektor wydechowy ? Czujnik od egt zamontowany w dziwnym miejscu (moze tak na foto wyglada)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co to za kolektor wydechowy ?

od SPI

Czujnik od egt zamontowany w dziwnym miejscu (moze tak na foto

> wyglada)

własnie do tego też bym miał zastrzeżenie, czujnik powinien być przed sama turbiną żeby łapało strumien powietrza z 4 garów a nie z jednego czy dwóch, bo na przykład może być wadliwy wtrysk na 1 cylindrze i mieć mniejszą wydajność, i stopić tłoka a kierujący nie będzie wiedział co sie stało bo niby wszystkie odczyty z czujników były w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od SPI

> Czujnik od egt zamontowany w dziwnym miejscu (moze tak na foto

> własnie do tego też bym miał zastrzeżenie, czujnik powinien być przed sama turbiną żeby łapało

> strumien powietrza z 4 garów a nie z jednego czy dwóch, bo na przykład może być wadliwy wtrysk

> na 1 cylindrze i mieć mniejszą wydajność, i stopić tłoka a kierujący nie będzie wiedział co

> sie stało bo niby wszystkie odczyty z czujników były w porządku.

Niby tak, ale:

1. Nie ja go tam wpasowałem, dostałem gotowy kolektor z otworem, nie miałem wyjścia.

2. Z jednej strony chcesz zgarnąć odczyt z 4 garów, z drugiej strony chcesz mieć jak najbliżej głowicy.

3. I tak jest lepiej mieć odczyt z jednego / dwóch garów niż z żadnego palacz.gif

4. Wpasowanie go w tym kolektorze tuż przed T było by trochę karkołomne.

EDIT: Spojrzałem na te swoje zdjęcia ponownie, nie wiem co chcecie, czujnik jest prawie w środku kolektora confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak, ale:

> 1. Nie ja go tam wpasowałem, dostałem gotowy kolektor z otworem, nie miałem wyjścia.

> 2. Z jednej strony chcesz zgarnąć odczyt z 4 garów, z drugiej strony chcesz mieć jak najbliżej

> głowicy.

> 3. I tak jest lepiej mieć odczyt z jednego / dwóch garów niż z żadnego

> 4. Wpasowanie go w tym kolektorze tuż przed T było by trochę karkołomne.

> EDIT: Spojrzałem na te swoje zdjęcia ponownie, nie wiem co chcecie, czujnik jest prawie w środku

> kolektora

Masz wiecej fotek kolektora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak, ale:

> 1. Nie ja go tam wpasowałem, dostałem gotowy kolektor z otworem, nie miałem wyjścia.

jest to jakiś argument zlosnik.gif

> 2. Z jednej strony chcesz zgarnąć odczyt z 4 garów, z drugiej strony chcesz mieć jak najbliżej

> głowicy.

prawda, ale np mi nieprzyjemnie by było gdyby się stało kuku a ja wystawiłbym gały nie mając pojęcia i zadając sobie pytanie "no ale dlaczego"

zurubolok.jpg

IMG_1471.jpg

> 3. I tak jest lepiej mieć odczyt z jednego / dwóch garów niż z żadnego

no to nie sposób sie z tym nie zgodzić

> 4. Wpasowanie go w tym kolektorze tuż przed T było by trochę karkołomne.

e no chyba aż tak źle by nie było zlosnik.gif

> EDIT: Spojrzałem na te swoje zdjęcia ponownie, nie wiem co chcecie, czujnik jest prawie w środku

> kolektora

e tam gdzie tam widzisz środek zlosnik.gifhmm.gif

oglądałem kolektory ze spi i one schodzą się kanałami wewnętrznymi osobno i zewnętrznymi osobno czyli wychodzi na to że masz egt tylko z jednego cylindra, no chyba że mi sie tylko wydaje.

284433874-1308532386.jpg

Może Ci sie wydawać że dramatyzuje, ale wiesz jak to mówią przezorny zawsze ubezpieczony, i ja zanim przystąpię do jakiegos działania to tam wole kilka/naście razy coś przemysleć i wyobrazić sobie co by było gdyby i "jak zwykle" sobie poteoretyzować niż zrobić cos bezmyślnie i potem szukać tłoków po polach zlosnik.gif

post-119985-1435251061398_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawda, ale np mi nieprzyjemnie by było gdyby się stało kuku a ja wystawiłbym gały nie mając

> pojęcia i zadając sobie pytanie "no ale dlaczego"

> Może Ci sie wydawać że dramatyzuje, ale wiesz jak to mówią przezorny zawsze ubezpieczony, i ja

> zanim przystąpię do jakiegos działania to tam wole kilka/naście razy coś przemysleć i

> wyobrazić sobie co by było gdyby i "jak zwykle" sobie poteoretyzować niż zrobić cos

> bezmyślnie i potem szukać tłoków po polach

Wszystko się zgadza i rozmawiasz tutaj z odpowiednim człowiekiem. Wydaje mi się, że jestem jedną z niewielu osób nieprofesjonalistów-mój-pierwszy-raz, która zbudowała T fizycznie sama, z pomocą duchową paru osób (ukłony w stronę Huby ponownie ok.gif), ale tylko wirtualną i jeszcze nie wysadziła silnika po prawie 7kkm. Mało tego, miałem tylko jedną awarię, która mi unieruchomiła samochód na pół dnia, poza tym nim jeżdżę od czerwca i bez wahania raz pojechałem nim w trasę 800+800km. Do tego wytrzymał prawie 4 godziny pałowania na hamowni. Fakt, tonę rzeczy nie dociągnąłem do zadawalającego poziomu (wg. was i mnie samego) i faktycznie trzeba wszystko zawsze przemyśleć 1000 razy. Ale, co do EGT, mam jeszcze przecież do tego wskaźnik AFR (wysrany wtrysk od razu się objawi wysokim AFR-em, nie ma siły) i alarmy pozakładane na module, żeby ryzyko kaboom zminimalizować. Wydaje mi się, że jak silnik jest źle złożony i ma niesprawne części to nic nikogo nie uratuje przed jego wysraniem i ponownym remontem, nawet 30 poprawnie zamontowanych czujników i zegarów. Jest to tylko kwestia czasu 893goodvibes.gif I wszelkie inwestycje trzeba pod tym względem rozpatrywać.

> oglądałem kolektory ze spi i one schodzą się kanałami wewnętrznymi osobno i zewnętrznymi osobno

> czyli wychodzi na to że masz egt tylko z jednego cylindra, no chyba że mi sie tylko wydaje.

Nie będę się tu kłócił, bo jest już zamontowane i nie będę tego rozbierał, a jak to było już nie pamiętam. Mi jeden gar wystarczy.

EDIT: Fajne foty zeby.GIF Czyj to silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mape masz tej turbiny? Lub jakiś link do mapy?

O mapę do niej raczej będzie ciężko.

Po fotkach patrząc bardzo podobna do VL3/VL2, gabarytowo chyba też to samo, montowane w dieslu 2.4 czyli pi razy oko do 1.2 benzyna będzie ok zlosnik.gif

A tak na serio to nie spodziewałbym się czegoś lepszego niż VL3, niestety w numeracji IHI większy numerek nie zawsze oznacza większe turbo.

A czemu chcesz zmieniać ? VL3 wyzionęła ducha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O mapę do niej raczej będzie ciężko.

> Po fotkach patrząc bardzo podobna do VL3/VL2, gabarytowo chyba też to samo, montowane w dieslu 2.4

> czyli pi razy oko do 1.2 benzyna będzie ok

> A tak na serio to nie spodziewałbym się czegoś lepszego niż VL3, niestety w numeracji IHI większy

> numerek nie zawsze oznacza większe turbo.

> A czemu chcesz zmieniać ? VL3 wyzionęła ducha ?

moja ma się dobrze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czemu chcesz zmieniać ? VL3 wyzionęła ducha ?

Ma się świetnie ale... nie znasz dnia ani godziny rotfl.gif a tą przypadkiem znalazłem (szukałem w ogóle zupełnie czego innego) i mnie zaciekawiła.

Mając przed oczami VL2/3 i VL6 na fotkach to jednak widać że króćce są sporo grubsze. Niby teraz jeżdżę na 1 bar i daje radę ale... kto wie jak długo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma się świetnie ale... nie znasz dnia ani godziny a tą przypadkiem znalazłem (szukałem w ogóle

> zupełnie czego innego) i mnie zaciekawiła.

> Mając przed oczami VL2/3 i VL6 na fotkach to jednak widać że króćce są sporo grubsze. Niby teraz

> jeżdżę na 1 bar i daje radę ale... kto wie jak długo?

co sie martwisz, zasadzisz 1.6 16v zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sie martwisz, zasadzisz 1.6 16v

Ten silnik to jest jakaś pomyłka... kogo nie znam z nim to ma same problemy... sam 2x w moim garażu robiłem takiego swapa w uno i oba miały potem przedziwne przypadłości, Puzonowi też od początku jakieś cuda się dzieją z kompem.. mam w domu szwagierki bravę.. też ładu nie mogę dojść - nie ma wolnych obrotów jak jest ciepły sciana.gif

Jeśli już miałbym zmieniać to na 2.016vt grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...w czym to siedzi? jak wygląda?

Zgaduję, że chodzi o silnik z Fiata Coupe 2.0 16V T. 143 KW slinka.gif Mieliśmy kiedyś Uniacza w rodzinie (wg. opinii mojego brata najlepszy dupowóz ever, mimo, że tylko 900, i jestem się w stanie pod tym podpisać), mogło by to być bardzo ciekawe doświadczenie. Szkoda, że Uno nie popolarne tutaj gdzie mieszkam (w przeciwieństwie do CCS-ów, których jest tona, w tej chwili do kupienia za grosze, jak na tutejsze warunki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jemu chyba chodzi o turbinę GT17...

no dokładnie ok.gif kolega Wojtek pewnie myślał że mi chodzi o silnik zlosnik.gif

i mam jeszcze pytanie do posiadaczy k03 z 2,7 i k03s, czy zmieści sie to za chłodnicą czy nie. Wiem że Wasyl tutaj miał cos takiego i z tego co pamiętam chłodnica była na swoim miejscu.

a i jeszcze mam pytanie, kolega mi pisał wczoraj że odczuwalnie k03 przy 0.2 jedzie tak samo jak gt15 przy 0,6 icon_eek.gif możliwe toto, czy to tylko subiektywne odczucia? grinser006.gif bo szczerze to sie mocno zachęciłem do tych k03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O mapę do niej raczej będzie ciężko.

bez problemu ok.gif

> Po fotkach patrząc bardzo podobna do VL3/VL2, gabarytowo chyba też to samo,

w wielkim błędzie jesteś, jest większa, nie mówiąc już o wirnikach które są sporo większe.

> montowane w dieslu 2.4

> czyli pi razy oko do 1.2 benzyna będzie ok

> A tak na serio to nie spodziewałbym się czegoś lepszego niż VL3,

a ja bym się spodziewał....

> niestety w numeracji IHI większy

> numerek nie zawsze oznacza większe turbo.

VL w IHI oznacza wielkość wirnika wydechowego.

> A czemu chcesz zmieniać ? VL3 wyzionęła ducha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez problemu

To ja poproszę 270751858-jezyk.gif

> w wielkim błędzie jesteś, jest większa, nie mówiąc już o wirnikach które są sporo większe.

Nie miałem tego turbo w rękach, dlatego napisałem - patrząc po fotkach

> a ja bym się spodziewał....

Zakładałeś to turbo do jakiegoź wozidła ?

> VL w IHI oznacza wielkość wirnika wydechowego.

No wirnik to zwykle na wydechu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja poproszę

a google nie działają? przeca widać że to turbina z uno turbo 1.3 jak masz problem z szukaniem VL6 to poszukaj VL7 to jedno i to samo. wink.gif

> Nie miałem tego turbo w rękach, dlatego napisałem - patrząc po fotkach

> Zakładałeś to turbo do jakiegoź wozidła ?

do 1.2 16v wiem kto zasadził i jak się sprawdziło smile.gif

> No wirnik to zwykle na wydechu

wirniki są dwa smirk.gif jeden w części "turbiny" drugi w części "sprężarki" wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a google nie działają?

Mam bana na google, a tak na poważnie to żadnej konkretnej mapy do IHI VL2,3,5,6,7 nie jestem w stanie znaleźć, skoro dla Ciebie jest to bezproblemowe to poprosiłem żebyś mi takową podrzucił icon_rolleyes.gif

>przeca widać że to turbina z uno turbo 1.3

Tutaj to już kompletnie nie rozkminiam o co ci chodzi...

Mówimy o VL6 a to nie jest turbina z ut, sam zresztą stwierdziłeś że jest większa.

>jak masz problem z szukaniem VL6

>to poszukaj VL7 to jedno i to samo.

Skoro VL6 jest "to samo" co VL7 to krótko mówiąc kupa.

Porównując VL2/3 do VL7 to ta druga ma nieco większe a/r wydechu, ale mniejsze koło kompresora.

Z lewej VL7, z prawej VL3

34360322.jpg

Jak znajdę chwilę czasu to pomierzę i porobię foty, bo gdzieś w czeluściach garażu leży VL3, VL7 i jakieś części z VL5 też się powinny znaleźć.

> do 1.2 16v wiem kto zasadził i jak się sprawdziło

Chętnie bym poznał szczegóły o ile to nie jakaś tajemnica grinser006.gif

> wirniki są dwa jeden w części "turbiny" drugi w części "sprężarki"

Wolę okrślenie koło kompresora , chociaż fakt, samo w sobie jest wirnikiem, zresztą to w tej chwili jest najmniej istotne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ma problem, jak bylem w polsce to powiesilem moja td04 i jest problem bo z dolu mam zasilanie olejem a u gory spust sick.gif

Czy istnieja jakies przeciwwskazania i czy trudno obrocic srodek o 180 stopni?

A moze zostawic tak jak jest i z gory dac flansze z gwintem i tam wkrecic smarowanie a z dolu tam gdzie jest wkrecona sruba wkrecic jakas tulejke na przelot i dalej waz do miski?

Powie mi ktos jaki jest najnizszy filter do starego fiatowskiego fire i jaka wysoka jest podstawka pod chlodnice z UT/PGT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie ma problem, jak bylem w polsce to powiesilem moja td04 i jest problem bo z dolu mam

> zasilanie olejem a u gory spust

Oglądałem wczoraj w WST taka jedną td04... Ja bym odwrocił. Tam w głębi na zasilaniu olejem w korpusie widać oś. Widać ja przez małą dziurkę oink.gif taki prawie restryktor. Ma coś około 2-2.5mm. Jak podłączysz odwrotnie moze być problem.

[edycja]

Poza tym obrócenie strony zimnej razem z korpusem nie robi większego problemu, jest na klamrze. Gozej gdybyś chciał obracać samą zimną stronę bo ten pierścień zabezpieczający nie sprawia pozytywnego wrażenia zeby.GIF No ale w Twoim przypadku moze być lepiej bo ta turbinę którą oglądałem to na korpusie lekko korozja zaatakowała smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oglądałem wczoraj w WST taka jedną td04... Ja bym odwrocił. Tam w głębi na zasilaniu olejem w

> korpusie widać oś. Widać ja przez małą dziurkę taki prawie restryktor. Ma coś około 2-2.5mm.

> Jak podłączysz odwrotnie moze być problem.

Na Ciebie liczylem, ze mi pomozesz po naszej ostatniej rozmowie zlosnik.gif

Musze sprobowac jak bede w pl zlosnik.gif

A co do reszty co Ci gadalem to na gg/priv wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.