Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Ten cal to zew jest czy wew?

chyba wewnątrz, aż pójdę dokładnie pomierzyć

od środka jest 28mm czyli nawet deko więcej niż cal. nie wiem może lepiej 5/4, tylko sie boje że lag może byc wiekszy. ale z drugiej strony nie zatykało by mi go jakbym dmuchnął jedynkę oink.gif

i co tu wybrać, szmoc vs elastyczność beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba wewnątrz, aż pójdę dokładnie pomierzyć

> od środka jest 28mm czyli nawet deko więcej niż cal. nie wiem może lepiej 5/4, tylko sie boje że

> lag może byc wiekszy. ale z drugiej strony nie zatykało by mi go jakbym dmuchnął jedynkę

> i co tu wybrać, szmoc vs elastyczność

IMO te 28 bedzie w zupelnosci wystarczajace zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie mam sc 1.1 wyciągnąłem z niego 85 żrebaków 270751858-jezyk.gif i chciałem więcej moim następnym krokiem jest założenie turbo i tu pytanie czy jeśli moje sprężanie już wynosi 14 do 14,5 to słupek wytrzyma czy głowica wystrzeli czy od razu musze robić kanapke żeby to odprężyć i ostatnie jak dmuchne na 0,5 jaką mocą będzie mógł dysponować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam pytanie mam sc 1.1 wyciągnąłem z niego 85 żrebaków i chciałem więcej moim następnym krokiem

> jest założenie turbo i tu pytanie czy jeśli moje sprężanie już wynosi 14 do 14,5 to słupek

> wytrzyma czy głowica wystrzeli czy od razu musze robić kanapke żeby to odprężyć i ostatnie jak

> dmuchne na 0,5 jaką mocą będzie mógł dysponować

kanapka wskazana, ok 110-120 koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiesz może jakiej grubości bo rozumiem że musi być miedziana ?!?!

miedziana to raczej nie za bardzo zlosnik.gif co do grubości to musisz sobie policzyć jaki stopień sprężania chcesz uzyskać, lub dać na pałe 2 mm zlosnik.gif

uzupełnij profil i przywitaj się na towarzyskim palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miedziana to raczej nie za bardzo co do grubości to musisz sobie policzyć jaki stopień sprężania

> chcesz uzyskać, lub dać na pałe 2 mm

> uzupełnij profil i przywitaj się na towarzyskim

Jeśli ma mocno doprężony silnik to ja bym brał od razu 2.5mm przekładkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> t-jet stopien sprezania ma 9,8 gdzie n/a ma okolice 11

ale mnie nie chodzi o stopień sprężania tylko kompreche grinser006.gif żeby stopień obliczyć trzeba silnik rozbierać i mierzyć pojemnośc komory spalania i pojemność skokową i to zproporcjonować, a ja narazie nie chce rozbierać tylko mam zamiar kupić sobie przyrząd wkręcany w ganiazdo świecy i zmierzyć z ciekawości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale mnie nie chodzi o stopień sprężania tylko kompreche

Myślisz ze ciśnienie jest wprost zależne od stopnia sprężania?

Nie.

Ciśnienie powinieneś mieć na poziomie 10-12 bar. I co ważne, między cylindrami niewielkie różnice (do chyba 10% maks różne.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale mnie nie chodzi o stopień sprężania tylko kompreche żeby stopień obliczyć trzeba silnik

> rozbierać i mierzyć pojemnośc komory spalania i pojemność skokową i to zproporcjonować, a ja

> narazie nie chce rozbierać tylko mam zamiar kupić sobie przyrząd wkręcany w ganiazdo świecy i

> zmierzyć z ciekawości

Też tak rozumowałem, ale jak pisze WaWer stopnia kompresji z ciśnienia nie wyliczysz. Ja zmierzyłem swoją kompresję i wyszło 11-12 bar i też mi się wydawało, że w takim razie chyba nie odprężyłem silnika dostatecznie, ale nie, oznacza to tylko tyle, że majster od remontu silnika wykonał profi robotę. A stopnia kompresji z tego co rozumiem bez rozbierania silnika nie zmierzysz, a jak rozbierzesz też tak łatwo nie jest, robiłem to, ale błędy pomiarów były kosmiczne i bez wyraźnego wyniku końcowego. Najprościej i tak na prawdę najpewniej jest wziąć ori stopień kompresji i wyliczyć nowy na podstawie ilości splanowania bloku, głowicy, grubości przekładki i UPG. Da Ci to najbardziej miarodajny wynik. Wg mnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz ze ciśnienie jest wprost zależne od stopnia sprężania?

> Nie.

> Ciśnienie powinieneś mieć na poziomie 10-12 bar. I co ważne, między cylindrami niewielkie różnice

> (do chyba 10% maks różne.)

No myślałem że jest jakaś zależność między tymi parametrami przy założeniu że silnik jest w 100% zdrowy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak rozumowałem, ale jak pisze WaWer stopnia kompresji z ciśnienia nie wyliczysz. Ja zmierzyłem

> swoją kompresję i wyszło 11-12 bar i też mi się wydawało, że w takim razie chyba nie

> odprężyłem silnika dostatecznie, ale nie, oznacza to tylko tyle, że majster od remontu silnika

> wykonał profi robotę. A stopnia kompresji z tego co rozumiem bez rozbierania silnika nie

> zmierzysz, a jak rozbierzesz też tak łatwo nie jest, robiłem to, ale błędy pomiarów były

> kosmiczne i bez wyraźnego wyniku końcowego.

a jak Ty to liczyłes? hmm.gif

> Najprościej i tak na prawdę najpewniej jest wziąć

> ori stopień kompresji i wyliczyć nowy na podstawie ilości splanowania bloku, głowicy, grubości

> przekładki i UPG. Da Ci to najbardziej miarodajny wynik. Wg mnie

jak to obliczyć? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak Ty to liczyłes?

> jak to obliczyć?

NAjprostrza matematyka na świecie.

Cylinder jest walcem. Średnicę znasz, skok tłoka znasz, pojemność fabryczną znasz.

Możesz obliczyć komorę sprężania (objętość) a potem znając docelowy stopień sprężania możesz obliczyć grubość przekładki.

Pamiętaj tylko żeby brać pod uwagę grubość ori uszczelki, grubości nowych uszczelek, splanowanie głowicy, bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak Ty to liczyłes?

> jak to obliczyć?

Oj lenistwo, lenistwo, ale tak łatwo to nie będzie, tutaj kawałek jednego z moich programów w Javie, który mi to liczył:

Code:



float defaultCompressionRatio = (float)9.8;

float desiredCompRatio = (float)8.5; // calc height

float height = (float)(2.5-0.05-(1.65-1.2)); // sandwitch plate - block skim - (ori. HG - new HGs)

float pi = (float)3.141592654;

float cylinderRadius = (float)35.4;

float cylinderHeight = (float)78.86;

float cylinderCapacity = pi*cylinderRadius*cylinderRadius*cylinderHeight;

float remainCapacity = cylinderCapacity / (float)(defaultCompressionRatio - 1.0);

System.out.println("Cylinder capacity (mm3): "+cylinderCapacity);

System.out.println("Remain capacity (mm3): "+remainCapacity);

System.out.println("Engine capacity (cm3): "+cylinderCapacity/250.0);

float incVolume = pi*cylinderRadius*cylinderRadius*height;

float newCompRatio = (cylinderCapacity+remainCapacity+incVolume)/(remainCapacity+incVolume);

double newHeight = ((cylinderCapacity/(desiredCompRatio - 1.0)) - remainCapacity) / (pi * cylinderRadius*cylinderRadius);

System.out.println("New compression ratio for height increase of "+height+": "+newCompRatio);

System.out.println("Height increase for the compression ratio of "+desiredCompRatio+": "+newHeight);


Miałem jeszcze w to wliczone zlizaną głowicę, ale na dobrą sprawę możesz sobie to dodać tam gdzie masz "block skim", tylko trzeba pamiętać, że pole przekroju komory spalania głowicy nie jest tak samo duże jak cylindra (na oko jakieś 0.65 pola cylindra ma "pole" głowicy")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj lenistwo, lenistwo, ale tak łatwo to nie będzie, tutaj kawałek jednego z moich programów w

> Javie, który mi to liczył:

> Code:

> float defaultCompressionRatio = (float)9.8;

> float desiredCompRatio = (float)8.5; // calc height

> float height = (float)(2.5-0.05-(1.65-1.2)); // sandwitch plate - block skim - (ori. HG - new

> HGs)

> float pi = (float)3.141592654;

> float cylinderRadius = (float)35.4;

> float cylinderHeight = (float)78.86;

> float cylinderCapacity = pi*cylinderRadius*cylinderRadius*cylinderHeight;

> float remainCapacity = cylinderCapacity / (float)(defaultCompressionRatio - 1.0);

> System.out.println("Cylinder capacity (mm3): "+cylinderCapacity);

> System.out.println("Remain capacity (mm3): "+remainCapacity);

> System.out.println("Engine capacity (cm3): "+cylinderCapacity/250.0);

> float incVolume = pi*cylinderRadius*cylinderRadius*height;

> float newCompRatio = (cylinderCapacity+remainCapacity+incVolume)/(remainCapacity+incVolume);

> double newHeight = ((cylinderCapacity/(desiredCompRatio - 1.0)) - remainCapacity) / (pi *

> cylinderRadius*cylinderRadius);

> System.out.println("New compression ratio for height increase of "+height+": "+newCompRatio);

> System.out.println("Height increase for the compression ratio of "+desiredCompRatio+":

> "+newHeight);

> Miałem jeszcze w to wliczone zlizaną głowicę, ale na dobrą sprawę możesz sobie to dodać tam gdzie

> masz "block skim", tylko trzeba pamiętać, że pole przekroju komory spalania głowicy nie jest

> tak samo duże jak cylindra (na oko jakieś 0.65 pola cylindra ma "pole" głowicy")

Ja to inaczej sobie wymyśliłem. Np zeby obliczyć objętość komory spalania, położyć głowice do góry nogami wziąć jakąś dużą strzykawkę z miarką i menzurkę i zalać komorę spalania "po brzegi" jakąś ciecza do tego doliczyć objętość walca w przekładce i uszczelkach odjąć ewentualne planowanie i obliczyć objętość skokową. A potem obliczyć to z proporcji przyjmując objętość komory spalania wraz z uszczelkami jako liczbę 1. Nie było by to dobre? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to inaczej sobie wymyśliłem. Np zeby obliczyć objętość komory spalania, położyć głowice do góry

> nogami wziąć jakąś dużą strzykawkę z miarką i menzurkę i zalać komorę spalania "po brzegi"

> jakąś ciecza do tego doliczyć objętość walca w przekładce i uszczelkach odjąć ewentualne

> planowanie i obliczyć objętość skokową.

MAsz płaskie tłoki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak ale jeśli rozpatrujemy jeden konkretny silnik i porównujemy stopień z ciśnieniem to jakaś

> proporcjonalna zależność powinna być

To w drugą stronę.nowy i stary silnik. ale ten sam, bez przeróbek

Stopień sprężania będzie zawsze ten sam, ciśnienie już nie koniecznie. Prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to inaczej sobie wymyśliłem. Np zeby obliczyć objętość komory spalania, położyć głowice do góry

> nogami wziąć jakąś dużą strzykawkę z miarką i menzurkę i zalać komorę spalania "po brzegi"

> jakąś ciecza do tego doliczyć objętość walca w przekładce i uszczelkach odjąć ewentualne

> planowanie i obliczyć objętość skokową. A potem obliczyć to z proporcji przyjmując objętość

> komory spalania wraz z uszczelkami jako liczbę 1. Nie było by to dobre?

A widzisz, bo się pospieszyłem w odpisywaniu. Zdejmujesz głowicę, kładziesz do góry nogami, przekręcasz wałek tak, żeby zamknąć oba zawory na jednym cylindrze, wkręcasz świecę. Na silikonie zakrywasz szczelnie komorę spalania kawałkiem plexi z dwoma dziurami, jedną do wpuszczania nafty, drugą do odpowietrzania. I mierzysz strzykawką, ile nafty możesz tam wlać. Ale trzeba mieć mega cierpliwość, bo zawsze gdzieś bokiem parę dziesiątych cm3 pójdzie przy samej końcówce, i cały pomiar o kant... Z blokiem robisz to samo, tłok ustawiasz w gmp i patrzysz ile wlejesz nafty. Tu ja miałem problem, bo mi tłok minimalnie (prawie niewidocznie) wystawał ponad poziom bloku po planowaniu i nie mogłem przykryć tego tym plexi. Do reszty używasz czystej matematyki, danych silnika i przekładki, i liczysz jaki wychodzi stopień sprężania. I uwierz, że szybciej, łatwiej i tak samo dokładnie policzysz to takim programem jak wyżej. Ja swój jedną i drugą metodą oszacowałem na zakres 8.4-8.9, taki rozrzut mi wyszedł przy metodzie naftą z błędów pomiaru i przy metodzie liczenia z niemożliwości oszacowania zmniejszenia komory w głowicy po planowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę sobie siąść w domu i na spokojnie to przemyśleć. Nie wiem jak wygląda ten program który

> wkleiłes bo pisze z komorki i mi tu takie cuda pokazuje że głowa mała sam sobie zrobiłeś taki

> program?

Gotowe programy są dla mięczaków zeby.GIFzeby.GIFzeby.GIF Serio, to mam tak, że napisanie takiego mi zajmuje mniej czasu, niż wygooglowanie gotowego. Ale są takie kalkulatory w necie na bank, musisz poszukać. Program, który zacytowałem nie jest gotowy do użycia (ale prawie), pokazuje tylko jakie trzeba zrobić wyliczenia, równie dobrze możesz użyć kalkulatora Windowsowego, jeżeli mu ufasz tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gotowe programy są dla mięczaków

tia... Tylko że ja ni Uja nic z tego nie wiem tongue.gif

>Serio, to mam tak, że napisanie takiego mi zajmuje mniej czasu,

> niż wygooglowanie gotowego.

zazdraszczam zlosnik.gif

> Ale są takie kalkulatory w necie na bank, musisz poszukać.

> Program, który zacytowałem nie jest gotowy do użycia (ale prawie), pokazuje tylko jakie trzeba

> zrobić wyliczenia, równie dobrze możesz użyć kalkulatora Windowsowego, jeżeli mu ufasz

to jak go wzbudzić żeby się dało go użyć? Bo ja z tego nic nie panimaju co tam napisane. To jest jakiś język programowania tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wejsc to wejdzie, ale nie ma sie nią co podniecać. Obudowy wielkie i siermiężne a wirniki male.

Do seryjnego 1.1 może starczy. Ja to mam nawet wątpliwości czy to nie za duże. Przepustnica seryjna, głowica i wałek tez to i tak cuda nie wyjdą z tego. Jakbym miał choć górę z 1.2 75 to bym się nastawiał na moc a tak to nie wiem czy to trochę nie będzie przerost formy nad treścią i czy gt1548 nie założyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do seryjnego 1.1 może starczy. Ja to mam nawet wątpliwości czy to nie za duże. Przepustnica

> seryjna, głowica i wałek tez to i tak cuda nie wyjdą z tego. Jakbym miał choć górę z 1.2 75 to

> bym się nastawiał na moc a tak to nie wiem czy to trochę nie będzie przerost formy nad treścią

> i czy gt1548 nie założyć

Problem jest z miejscem. Gt 15 jest malutka i starczy na 130 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak zakładasz T to zrob tak żeby kompresja była w okolicach 10b i będzie grejt, przy 14 upg będzie

> Ci co chwila padać

Stopień sprężania silnika pod T dobiera się głównie na podstawie planowanego ciśnienia doładowania. Nie ma stałej uniwersalnej wartości dla każdego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stopień sprężania silnika pod T dobiera się głównie na podstawie planowanego ciśnienia doładowania.

> Nie ma stałej uniwersalnej wartości dla każdego silnika.

Panie jaka kanapka miales swoja 16v odprezona i na jakich uszczelkach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie jaka kanapka miales swoja 16v odprezona i na jakich uszczelkach

Na początku miałem jedną grubszą UPG na zamówienie, ale podziałała może z tydzień (sprawdziła się opinia Szarego na temat grubych UPG, o czym kiedyś mi na żywo powiedział). Następnie testowałem jakąś przekładkę z dwoma cienkimi UPG z P2 (melonic mi nawet załatwiał te UPG, bo u mnie akurat nie było do dostania). Ostatecznie pod duże doładowania poszła obróbka tłoków, głowicy i pojedyncza metalowa uszczelka, którą już sobie sam wypaliłem na palarce plazmowej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatecznie pod duże doładowania poszła obróbka tłoków,

> głowicy i pojedyncza metalowa uszczelka, którą już sobie sam wypaliłem na palarce plazmowej

A możesz rozwinąć jakie to było doładowanie, jaki CR uzyskałeś, jaka grubość tej uszczelki i z jakiego materiału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początku miałem jedną grubszą UPG na zamówienie, ale podziałała może z tydzień (sprawdziła się

> opinia Szarego na temat grubych UPG, o czym kiedyś mi na żywo powiedział). Następnie

> testowałem jakąś przekładkę z dwoma cienkimi UPG z P2 (melonic mi nawet załatwiał te UPG, bo u

> mnie akurat nie było do dostania). Ostatecznie pod duże doładowania poszła obróbka tłoków,

> głowicy i pojedyncza metalowa uszczelka, którą już sobie sam wypaliłem na palarce plazmowej

No no, poelaboruj, jak sugeruje Glaca wink.gif Z czego była ta zamówiona UPG (miedź?) i co się z nią stało konkretnie. Jaka jest opinia Szarego nt. grubych UPG (pozatym, że są do bani)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No no, poelaboruj, jak sugeruje Glaca Z czego była ta zamówiona UPG (miedź?) i co się z nią stało

> konkretnie. Jaka jest opinia Szarego nt. grubych UPG (pozatym, że są do bani)

To ja zacznę na zachętę grinser006.gif

W/g mojej logiki gruba uszczelka jest podatna na wydmuchanie, bo ma dużą powierzchnię "boczną" a nie jest tak sztywna jak przekładka hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No no, poelaboruj, jak sugeruje Glaca Z czego była ta zamówiona UPG (miedź?) i co się z nią stało

> konkretnie. Jaka jest opinia Szarego nt. grubych UPG (pozatym, że są do bani)

Im cieńsza uszczelka tym dłużej zostanie na swoim miejscu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nowszych silnikach jest jeszcze coś takiego jak czujnik położenia wałka rozrządu i to on daje

> sygnał do ecu kiedy siknąć. W full grupie i tak każdy wtrysk leje 4 razy na pełny obrót wału,

> wiec to nie ma najmniejszego znaczenia czy później czy wcześniej. Zresztą niektórzy zakładaja

> SA i przechodzą z jednego typu wtrysku na inny i jakoś tam to nie przeszkadza w pracy silnika.

> Kąt wtrysku jest istotny tylko w dieslu, no i może ewentualnie w benzynie z bezpośrednim

> wtryskiem.

4x na obrót? icon_eek.gif - tu chyba przesadziłeś grinser006.gif

Ok - jak tak dobrze idzie z tym zapłonem, to może ktoś ma mapę do t-jeta? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.