fendt180 Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > no to fajnie bo sie na taką zasadzam tylko nie wiem jak z tym kolektorem jeszcze zrobić Ten cal to zew jest czy wew? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > Ten cal to zew jest czy wew? chyba wewnątrz, aż pójdę dokładnie pomierzyć od środka jest 28mm czyli nawet deko więcej niż cal. nie wiem może lepiej 5/4, tylko sie boje że lag może byc wiekszy. ale z drugiej strony nie zatykało by mi go jakbym dmuchnął jedynkę i co tu wybrać, szmoc vs elastyczność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > chyba wewnątrz, aż pójdę dokładnie pomierzyć > od środka jest 28mm czyli nawet deko więcej niż cal. nie wiem może lepiej 5/4, tylko sie boje że > lag może byc wiekszy. ale z drugiej strony nie zatykało by mi go jakbym dmuchnął jedynkę > i co tu wybrać, szmoc vs elastyczność IMO te 28 bedzie w zupelnosci wystarczajace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
botas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 mam pytanie mam sc 1.1 wyciągnąłem z niego 85 żrebaków i chciałem więcej moim następnym krokiem jest założenie turbo i tu pytanie czy jeśli moje sprężanie już wynosi 14 do 14,5 to słupek wytrzyma czy głowica wystrzeli czy od razu musze robić kanapke żeby to odprężyć i ostatnie jak dmuchne na 0,5 jaką mocą będzie mógł dysponować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > mam pytanie mam sc 1.1 wyciągnąłem z niego 85 żrebaków i chciałem więcej moim następnym krokiem > jest założenie turbo i tu pytanie czy jeśli moje sprężanie już wynosi 14 do 14,5 to słupek > wytrzyma czy głowica wystrzeli czy od razu musze robić kanapke żeby to odprężyć i ostatnie jak > dmuchne na 0,5 jaką mocą będzie mógł dysponować kanapka wskazana, ok 110-120 koni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
botas Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > kanapka wskazana, ok 110-120 koni a wiesz może jakiej grubości bo rozumiem że musi być miedziana ?!?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 > a wiesz może jakiej grubości bo rozumiem że musi być miedziana ?!?! miedziana to raczej nie za bardzo co do grubości to musisz sobie policzyć jaki stopień sprężania chcesz uzyskać, lub dać na pałe 2 mm uzupełnij profil i przywitaj się na towarzyskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NERWUSS Napisano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 będzie dobra czy nie ?? w pierwszym pości jest napisane żeby jej nie brać ? dlaczego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > miedziana to raczej nie za bardzo co do grubości to musisz sobie policzyć jaki stopień sprężania > chcesz uzyskać, lub dać na pałe 2 mm > uzupełnij profil i przywitaj się na towarzyskim Jeśli ma mocno doprężony silnik to ja bym brał od razu 2.5mm przekładkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > Jeśli ma mocno doprężony silnik to ja bym brał od razu 2.5mm przekładkę. a właśnie jaka ma być komprecha w odprężonym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > a właśnie jaka ma być komprecha w odprężonym silniku? t-jet stopien sprezania ma 9,8 gdzie n/a ma okolice 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > t-jet stopien sprezania ma 9,8 gdzie n/a ma okolice 11 stopień sprężania to co inne niż ciśnienie sprężania., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 jak zakładasz T to zrob tak żeby kompresja była w okolicach 10b i będzie grejt, przy 14 upg będzie Ci co chwila padać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > t-jet stopien sprezania ma 9,8 gdzie n/a ma okolice 11 ale mnie nie chodzi o stopień sprężania tylko kompreche żeby stopień obliczyć trzeba silnik rozbierać i mierzyć pojemnośc komory spalania i pojemność skokową i to zproporcjonować, a ja narazie nie chce rozbierać tylko mam zamiar kupić sobie przyrząd wkręcany w ganiazdo świecy i zmierzyć z ciekawości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > ale mnie nie chodzi o stopień sprężania tylko kompreche Myślisz ze ciśnienie jest wprost zależne od stopnia sprężania? Nie. Ciśnienie powinieneś mieć na poziomie 10-12 bar. I co ważne, między cylindrami niewielkie różnice (do chyba 10% maks różne.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > ale mnie nie chodzi o stopień sprężania tylko kompreche żeby stopień obliczyć trzeba silnik > rozbierać i mierzyć pojemnośc komory spalania i pojemność skokową i to zproporcjonować, a ja > narazie nie chce rozbierać tylko mam zamiar kupić sobie przyrząd wkręcany w ganiazdo świecy i > zmierzyć z ciekawości Też tak rozumowałem, ale jak pisze WaWer stopnia kompresji z ciśnienia nie wyliczysz. Ja zmierzyłem swoją kompresję i wyszło 11-12 bar i też mi się wydawało, że w takim razie chyba nie odprężyłem silnika dostatecznie, ale nie, oznacza to tylko tyle, że majster od remontu silnika wykonał profi robotę. A stopnia kompresji z tego co rozumiem bez rozbierania silnika nie zmierzysz, a jak rozbierzesz też tak łatwo nie jest, robiłem to, ale błędy pomiarów były kosmiczne i bez wyraźnego wyniku końcowego. Najprościej i tak na prawdę najpewniej jest wziąć ori stopień kompresji i wyliczyć nowy na podstawie ilości splanowania bloku, głowicy, grubości przekładki i UPG. Da Ci to najbardziej miarodajny wynik. Wg mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > Myślisz ze ciśnienie jest wprost zależne od stopnia sprężania? > Nie. > Ciśnienie powinieneś mieć na poziomie 10-12 bar. I co ważne, między cylindrami niewielkie różnice > (do chyba 10% maks różne.) No myślałem że jest jakaś zależność między tymi parametrami przy założeniu że silnik jest w 100% zdrowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > Też tak rozumowałem, ale jak pisze WaWer stopnia kompresji z ciśnienia nie wyliczysz. Ja zmierzyłem > swoją kompresję i wyszło 11-12 bar i też mi się wydawało, że w takim razie chyba nie > odprężyłem silnika dostatecznie, ale nie, oznacza to tylko tyle, że majster od remontu silnika > wykonał profi robotę. A stopnia kompresji z tego co rozumiem bez rozbierania silnika nie > zmierzysz, a jak rozbierzesz też tak łatwo nie jest, robiłem to, ale błędy pomiarów były > kosmiczne i bez wyraźnego wyniku końcowego. a jak Ty to liczyłes? > Najprościej i tak na prawdę najpewniej jest wziąć > ori stopień kompresji i wyliczyć nowy na podstawie ilości splanowania bloku, głowicy, grubości > przekładki i UPG. Da Ci to najbardziej miarodajny wynik. Wg mnie jak to obliczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > stopień sprężania to co inne niż ciśnienie sprężania., No tak ale jeśli rozpatrujemy jeden konkretny silnik i porównujemy stopień z ciśnieniem to jakaś proporcjonalna zależność powinna być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > a jak Ty to liczyłes? > jak to obliczyć? NAjprostrza matematyka na świecie. Cylinder jest walcem. Średnicę znasz, skok tłoka znasz, pojemność fabryczną znasz. Możesz obliczyć komorę sprężania (objętość) a potem znając docelowy stopień sprężania możesz obliczyć grubość przekładki. Pamiętaj tylko żeby brać pod uwagę grubość ori uszczelki, grubości nowych uszczelek, splanowanie głowicy, bloku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > t-jet stopien sprezania ma 9,8 gdzie n/a ma okolice 11 Seria 16v ma 10,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > a jak Ty to liczyłes? > jak to obliczyć? Oj lenistwo, lenistwo, ale tak łatwo to nie będzie, tutaj kawałek jednego z moich programów w Javie, który mi to liczył: Code: float defaultCompressionRatio = (float)9.8; float desiredCompRatio = (float)8.5; // calc height float height = (float)(2.5-0.05-(1.65-1.2)); // sandwitch plate - block skim - (ori. HG - new HGs) float pi = (float)3.141592654; float cylinderRadius = (float)35.4; float cylinderHeight = (float)78.86; float cylinderCapacity = pi*cylinderRadius*cylinderRadius*cylinderHeight; float remainCapacity = cylinderCapacity / (float)(defaultCompressionRatio - 1.0); System.out.println("Cylinder capacity (mm3): "+cylinderCapacity); System.out.println("Remain capacity (mm3): "+remainCapacity); System.out.println("Engine capacity (cm3): "+cylinderCapacity/250.0); float incVolume = pi*cylinderRadius*cylinderRadius*height; float newCompRatio = (cylinderCapacity+remainCapacity+incVolume)/(remainCapacity+incVolume); double newHeight = ((cylinderCapacity/(desiredCompRatio - 1.0)) - remainCapacity) / (pi * cylinderRadius*cylinderRadius); System.out.println("New compression ratio for height increase of "+height+": "+newCompRatio); System.out.println("Height increase for the compression ratio of "+desiredCompRatio+": "+newHeight); Miałem jeszcze w to wliczone zlizaną głowicę, ale na dobrą sprawę możesz sobie to dodać tam gdzie masz "block skim", tylko trzeba pamiętać, że pole przekroju komory spalania głowicy nie jest tak samo duże jak cylindra (na oko jakieś 0.65 pola cylindra ma "pole" głowicy") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > Oj lenistwo, lenistwo, ale tak łatwo to nie będzie, tutaj kawałek jednego z moich programów w > Javie, który mi to liczył: > Code: > float defaultCompressionRatio = (float)9.8; > float desiredCompRatio = (float)8.5; // calc height > float height = (float)(2.5-0.05-(1.65-1.2)); // sandwitch plate - block skim - (ori. HG - new > HGs) > float pi = (float)3.141592654; > float cylinderRadius = (float)35.4; > float cylinderHeight = (float)78.86; > float cylinderCapacity = pi*cylinderRadius*cylinderRadius*cylinderHeight; > float remainCapacity = cylinderCapacity / (float)(defaultCompressionRatio - 1.0); > System.out.println("Cylinder capacity (mm3): "+cylinderCapacity); > System.out.println("Remain capacity (mm3): "+remainCapacity); > System.out.println("Engine capacity (cm3): "+cylinderCapacity/250.0); > float incVolume = pi*cylinderRadius*cylinderRadius*height; > float newCompRatio = (cylinderCapacity+remainCapacity+incVolume)/(remainCapacity+incVolume); > double newHeight = ((cylinderCapacity/(desiredCompRatio - 1.0)) - remainCapacity) / (pi * > cylinderRadius*cylinderRadius); > System.out.println("New compression ratio for height increase of "+height+": "+newCompRatio); > System.out.println("Height increase for the compression ratio of "+desiredCompRatio+": > "+newHeight); > Miałem jeszcze w to wliczone zlizaną głowicę, ale na dobrą sprawę możesz sobie to dodać tam gdzie > masz "block skim", tylko trzeba pamiętać, że pole przekroju komory spalania głowicy nie jest > tak samo duże jak cylindra (na oko jakieś 0.65 pola cylindra ma "pole" głowicy") Ja to inaczej sobie wymyśliłem. Np zeby obliczyć objętość komory spalania, położyć głowice do góry nogami wziąć jakąś dużą strzykawkę z miarką i menzurkę i zalać komorę spalania "po brzegi" jakąś ciecza do tego doliczyć objętość walca w przekładce i uszczelkach odjąć ewentualne planowanie i obliczyć objętość skokową. A potem obliczyć to z proporcji przyjmując objętość komory spalania wraz z uszczelkami jako liczbę 1. Nie było by to dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > Ja to inaczej sobie wymyśliłem. Np zeby obliczyć objętość komory spalania, położyć głowice do góry > nogami wziąć jakąś dużą strzykawkę z miarką i menzurkę i zalać komorę spalania "po brzegi" > jakąś ciecza do tego doliczyć objętość walca w przekładce i uszczelkach odjąć ewentualne > planowanie i obliczyć objętość skokową. MAsz płaskie tłoki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > No tak ale jeśli rozpatrujemy jeden konkretny silnik i porównujemy stopień z ciśnieniem to jakaś > proporcjonalna zależność powinna być To w drugą stronę.nowy i stary silnik. ale ten sam, bez przeróbek Stopień sprężania będzie zawsze ten sam, ciśnienie już nie koniecznie. Prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > Ja to inaczej sobie wymyśliłem. Np zeby obliczyć objętość komory spalania, położyć głowice do góry > nogami wziąć jakąś dużą strzykawkę z miarką i menzurkę i zalać komorę spalania "po brzegi" > jakąś ciecza do tego doliczyć objętość walca w przekładce i uszczelkach odjąć ewentualne > planowanie i obliczyć objętość skokową. A potem obliczyć to z proporcji przyjmując objętość > komory spalania wraz z uszczelkami jako liczbę 1. Nie było by to dobre? A widzisz, bo się pospieszyłem w odpisywaniu. Zdejmujesz głowicę, kładziesz do góry nogami, przekręcasz wałek tak, żeby zamknąć oba zawory na jednym cylindrze, wkręcasz świecę. Na silikonie zakrywasz szczelnie komorę spalania kawałkiem plexi z dwoma dziurami, jedną do wpuszczania nafty, drugą do odpowietrzania. I mierzysz strzykawką, ile nafty możesz tam wlać. Ale trzeba mieć mega cierpliwość, bo zawsze gdzieś bokiem parę dziesiątych cm3 pójdzie przy samej końcówce, i cały pomiar o kant... Z blokiem robisz to samo, tłok ustawiasz w gmp i patrzysz ile wlejesz nafty. Tu ja miałem problem, bo mi tłok minimalnie (prawie niewidocznie) wystawał ponad poziom bloku po planowaniu i nie mogłem przykryć tego tym plexi. Do reszty używasz czystej matematyki, danych silnika i przekładki, i liczysz jaki wychodzi stopień sprężania. I uwierz, że szybciej, łatwiej i tak samo dokładnie policzysz to takim programem jak wyżej. Ja swój jedną i drugą metodą oszacowałem na zakres 8.4-8.9, taki rozrzut mi wyszedł przy metodzie naftą z błędów pomiaru i przy metodzie liczenia z niemożliwości oszacowania zmniejszenia komory w głowicy po planowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > MAsz płaskie tłoki ? niestety nie wiem, jeszcze nie rozbieralem silnika od góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 Muszę sobie siąść w domu i na spokojnie to przemyśleć. Nie wiem jak wygląda ten program który wkleiłes bo pisze z komorki i mi tu takie cuda pokazuje że głowa mała sam sobie zrobiłeś taki program? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > To w drugą stronę.nowy i stary silnik. ale ten sam, bez przeróbek > Stopień sprężania będzie zawsze ten sam, ciśnienie już nie koniecznie. Prawda? No tak, tyle że bierzemy pod uwagę zużycie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > Muszę sobie siąść w domu i na spokojnie to przemyśleć. Nie wiem jak wygląda ten program który > wkleiłes bo pisze z komorki i mi tu takie cuda pokazuje że głowa mała sam sobie zrobiłeś taki > program? Gotowe programy są dla mięczaków Serio, to mam tak, że napisanie takiego mi zajmuje mniej czasu, niż wygooglowanie gotowego. Ale są takie kalkulatory w necie na bank, musisz poszukać. Program, który zacytowałem nie jest gotowy do użycia (ale prawie), pokazuje tylko jakie trzeba zrobić wyliczenia, równie dobrze możesz użyć kalkulatora Windowsowego, jeżeli mu ufasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > Gotowe programy są dla mięczaków tia... Tylko że ja ni Uja nic z tego nie wiem >Serio, to mam tak, że napisanie takiego mi zajmuje mniej czasu, > niż wygooglowanie gotowego. zazdraszczam > Ale są takie kalkulatory w necie na bank, musisz poszukać. > Program, który zacytowałem nie jest gotowy do użycia (ale prawie), pokazuje tylko jakie trzeba > zrobić wyliczenia, równie dobrze możesz użyć kalkulatora Windowsowego, jeżeli mu ufasz to jak go wzbudzić żeby się dało go użyć? Bo ja z tego nic nie panimaju co tam napisane. To jest jakiś język programowania tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 > No tak, tyle że bierzemy pod uwagę zużycie... Ale stopień sprężania sie nie zmienił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 Czy mógłby ktoś powiedzieć jaką średnicę ma wlot i wylot muszli k03s? Bo nie wiem jakie złączki zamawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NERWUSS Napisano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 > Czy mógłby ktoś powiedzieć jaką średnicę ma wlot i wylot muszli k03s? Bo nie wiem jakie złączki > zamawiać a bez problemu takie T wejdzie do SC ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 > a bez problemu takie T wejdzie do SC ?? A czemu by miało nie wejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 > A czemu by miało nie wejść. Wejsc to wejdzie, ale nie ma sie nią co podniecać. Obudowy wielkie i siermiężne a wirniki male. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 > Wejsc to wejdzie, ale nie ma sie nią co podniecać. Obudowy wielkie i siermiężne a wirniki male. Do seryjnego 1.1 może starczy. Ja to mam nawet wątpliwości czy to nie za duże. Przepustnica seryjna, głowica i wałek tez to i tak cuda nie wyjdą z tego. Jakbym miał choć górę z 1.2 75 to bym się nastawiał na moc a tak to nie wiem czy to trochę nie będzie przerost formy nad treścią i czy gt1548 nie założyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 > Do seryjnego 1.1 może starczy. Ja to mam nawet wątpliwości czy to nie za duże. Przepustnica > seryjna, głowica i wałek tez to i tak cuda nie wyjdą z tego. Jakbym miał choć górę z 1.2 75 to > bym się nastawiał na moc a tak to nie wiem czy to trochę nie będzie przerost formy nad treścią > i czy gt1548 nie założyć Problem jest z miejscem. Gt 15 jest malutka i starczy na 130 koni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > To w drugą stronę.nowy i stary silnik. ale ten sam, bez przeróbek > Stopień sprężania będzie zawsze ten sam, ciśnienie już nie koniecznie. Prawda? Prawda Ciśnienie może się zmieniać np. przy różnych ustawieniach rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > jak zakładasz T to zrob tak żeby kompresja była w okolicach 10b i będzie grejt, przy 14 upg będzie > Ci co chwila padać Stopień sprężania silnika pod T dobiera się głównie na podstawie planowanego ciśnienia doładowania. Nie ma stałej uniwersalnej wartości dla każdego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > Stopień sprężania silnika pod T dobiera się głównie na podstawie planowanego ciśnienia doładowania. > Nie ma stałej uniwersalnej wartości dla każdego silnika. kogo tu przywialo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > Stopień sprężania silnika pod T dobiera się głównie na podstawie planowanego ciśnienia doładowania. > Nie ma stałej uniwersalnej wartości dla każdego silnika. Panie jaka kanapka miales swoja 16v odprezona i na jakich uszczelkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > kogo tu przywialo Tak, to ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > Panie jaka kanapka miales swoja 16v odprezona i na jakich uszczelkach Na początku miałem jedną grubszą UPG na zamówienie, ale podziałała może z tydzień (sprawdziła się opinia Szarego na temat grubych UPG, o czym kiedyś mi na żywo powiedział). Następnie testowałem jakąś przekładkę z dwoma cienkimi UPG z P2 (melonic mi nawet załatwiał te UPG, bo u mnie akurat nie było do dostania). Ostatecznie pod duże doładowania poszła obróbka tłoków, głowicy i pojedyncza metalowa uszczelka, którą już sobie sam wypaliłem na palarce plazmowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > Ostatecznie pod duże doładowania poszła obróbka tłoków, > głowicy i pojedyncza metalowa uszczelka, którą już sobie sam wypaliłem na palarce plazmowej A możesz rozwinąć jakie to było doładowanie, jaki CR uzyskałeś, jaka grubość tej uszczelki i z jakiego materiału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > Na początku miałem jedną grubszą UPG na zamówienie, ale podziałała może z tydzień (sprawdziła się > opinia Szarego na temat grubych UPG, o czym kiedyś mi na żywo powiedział). Następnie > testowałem jakąś przekładkę z dwoma cienkimi UPG z P2 (melonic mi nawet załatwiał te UPG, bo u > mnie akurat nie było do dostania). Ostatecznie pod duże doładowania poszła obróbka tłoków, > głowicy i pojedyncza metalowa uszczelka, którą już sobie sam wypaliłem na palarce plazmowej No no, poelaboruj, jak sugeruje Glaca Z czego była ta zamówiona UPG (miedź?) i co się z nią stało konkretnie. Jaka jest opinia Szarego nt. grubych UPG (pozatym, że są do bani) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > No no, poelaboruj, jak sugeruje Glaca Z czego była ta zamówiona UPG (miedź?) i co się z nią stało > konkretnie. Jaka jest opinia Szarego nt. grubych UPG (pozatym, że są do bani) To ja zacznę na zachętę W/g mojej logiki gruba uszczelka jest podatna na wydmuchanie, bo ma dużą powierzchnię "boczną" a nie jest tak sztywna jak przekładka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > No no, poelaboruj, jak sugeruje Glaca Z czego była ta zamówiona UPG (miedź?) i co się z nią stało > konkretnie. Jaka jest opinia Szarego nt. grubych UPG (pozatym, że są do bani) Im cieńsza uszczelka tym dłużej zostanie na swoim miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > Im cieńsza uszczelka tym dłużej zostanie na swoim miejscu Moje mają po 0.49mm i na razie (odpukać) trzymają się kupy 13kkm ostrego szmatowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2010 > w nowszych silnikach jest jeszcze coś takiego jak czujnik położenia wałka rozrządu i to on daje > sygnał do ecu kiedy siknąć. W full grupie i tak każdy wtrysk leje 4 razy na pełny obrót wału, > wiec to nie ma najmniejszego znaczenia czy później czy wcześniej. Zresztą niektórzy zakładaja > SA i przechodzą z jednego typu wtrysku na inny i jakoś tam to nie przeszkadza w pracy silnika. > Kąt wtrysku jest istotny tylko w dieslu, no i może ewentualnie w benzynie z bezpośrednim > wtryskiem. 4x na obrót? - tu chyba przesadziłeś Ok - jak tak dobrze idzie z tym zapłonem, to może ktoś ma mapę do t-jeta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.