Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Oj nie nie, nikomu się chyba nie wydawało, że 2x na obrót wału, twierdzenie natomiast i spekulacja

> była, że raz na cały cykl pracy = 2 obroty wału.

> tomi6, do tablicy?

Nikt tego nie skasował, można się cofnąć i przeczytać ale więcej (z tego co pamiętam) było opinii, że jest 2x na obrót... ale teraz to już nie ważne bo wiadomo jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otóż... od tej pory już nie ma domysłów tylko są fakty!

> Oznajmiam, że - w full-group wtrysk (wszytkich 4-ch wtryskiwaczy jednocześnie) następuje 1x na 1

> obrót wału korbowego!!!!!!!!!!!!!!! a nie tak jak wszyscy myśleli 2x...

czyli 2 razy na cykl a tak powinno być w półsekwecji niewiem.gif

> Dowody - nagranie audio (video było ale w ciemnym garażu po zmroku było po prostu... czarno )

mówiłem żebyś od razu to zapodał to bym od razu wiedział że jest inaczej niz u mnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem ze seria program nie widzi nadcisnienia ale moze wartosci napiecia wysylane przez mapa w

> podcisnieniu sa dla seryjnego mapa i np dla mapa z FC takie same

No ale co Ci to da, skoro dalej nie będzie to hulać w nadciśnieniu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem ze seria program nie widzi nadcisnienia ale moze wartosci napiecia wysylane przez mapa w

> podcisnieniu sa dla seryjnego mapa i np dla mapa z FC takie same

Niestety nie są. Ale zamontowanie MAP-a 2.5 bara zasadniczo daje radę. Ponoć, bo nigdy sam nie próbowałem i nie uważam tego za rozwiązanie dobre, tzn bez cięższych modyfikacji programu (i nie mówię tutaj o remapie). W każdym razie powinno się po walce silnik dać odpalić i jakoś będzie chodził, ale bez zmian w mapach nie będzie to działać dobrze, i do tego program będzie często o ile nie non-stop wykrywał sytuacje błędne, zapisywał błędy i świecił marchewę. Aczkolwiek założę się, że Tommi zaraz powie, jak tylko się doczyta, że nic podobnego i wszysko bangla super wink.gif.Nie jestem w stanie powiedzieć, kto śmiga z obecnych forumowiczów na takim czymś do 8V, ale wiem, że chyba Lesiu ma tak zrobione turbo na 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale co Ci to da, skoro dalej nie będzie to hulać w nadciśnieniu

Da mu, będzie musiał tylko mapy drastycznie pozmieniać w programie. Chodzi tylko o to, że przy takim MAP sensorze komp będzie notował, że jest różnica między podciśnieniem, ciśnieniem atmosferycznym, i nadciśnieniem, znaczy się będzie dostawał różne odczyty i będą to dla niego różne stany. Ale trzeba to zremapwać jak napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da mu, będzie musiał tylko mapy drastycznie pozmieniać w programie. Chodzi tylko o to, że przy

> takim MAP sensorze komp będzie notował, że jest różnica między podciśnieniem, ciśnieniem

> atmosferycznym, i nadciśnieniem, znaczy się będzie dostawał różne odczyty i będą to dla niego

> różne stany. Ale trzeba to zremapwać jak napisałem wyżej.

Ja to wszytko wiem, zrozumiałem tylko że chodzi o podpięcie innego mapa bez grzebania w ecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem ze seria program nie widzi nadcisnienia ale moze wartosci napiecia wysylane przez mapa w

> podcisnieniu sa dla seryjnego mapa i np dla mapa z FC takie same

I tu wystarczy jedno wyjaśnienie:

- zakres napięciowy map sensora (większości typu p->U) to 0-5V (faktycznie 0-4,8V ale mniejsza o to)

- zakres mierzonych wartości ciśnienia:

* standardowe n/a - 115kPa - czyli do 0,15bara nadcisnienia

* typowe turbo 250kPa - czyli do 1,5bara nadciśnienia

Jak widać w takim wypadku zależności napięcia od ciśnienia będą opisane różnymi funkcjami (a jest to postać liniowa), a co za tym idzie przy tym samym mierzonym ciśnieniu będą podawać różne wartości napięcia.

Przystosowanie do poprawnej współpracy z większym mapsensorem nie jest dużym problemem, pomijając oczywistą modyfikację podstaw w postaci paliwa i zapłonu pod turbo (w przypadku uturbienia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem ze seria program nie widzi nadcisnienia ale moze wartosci napiecia wysylane przez mapa w

> podcisnieniu sa dla seryjnego mapa i np dla mapa z FC takie same

właśnie nie są. Wszystkie mapsensory które ja znam pracują od 0 do 5V. I podcisnieniowe i nadciśnieniowe. Komp nigdy nie widzi nadcisnienia, on tylko widzi napięcie i tyle. I na ten przykład przy mpx włożonym do n/a przy pełnej pi*&e bedzie około nieco ponad 2V gdzie na serii by było prawie 5V. Jest różnica? Jest i to dośc spora. I teraz tak na chłopski rozum: komp widząc taki stan rzeczy "pomysli sobie" WTF icon_eek.gif i wywali marchewe zlosnik.gif pomijając fakt że to wogóle nie będzie jechać bo dawka paliwa bedzie zmniejszona bo komp "bedzie się poruszał" w dolnym zakresie mapy dla nie pełnego obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu wystarczy jedno wyjaśnienie:

> - zakres napięciowy map sensora (większości typu p-- zakres mierzonych wartości ciśnienia:

> * standardowe n/a - 115kPa - czyli do 0,15bara nadcisnienia

> * typowe turbo 250kPa - czyli do 1,5bara nadciśnienia

> Jak widać w takim wypadku zależności napięcia od ciśnienia będą opisane różnymi funkcjami (a jest

> to postać liniowa), a co za tym idzie przy tym samym mierzonym ciśnieniu będą podawać różne

> wartości napięcia.

> Przystosowanie do poprawnej współpracy z większym mapsensorem nie jest dużym problemem, pomijając

> oczywistą modyfikację podstaw w postaci paliwa i zapłonu pod turbo (w przypadku uturbienia)

Jaką rozdzielczość maja mapy w PGT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie są. Ale zamontowanie MAP-a 2.5 bara zasadniczo daje radę. Ponoć, bo nigdy sam nie

> próbowałem i nie uważam tego za rozwiązanie dobre, tzn bez cięższych modyfikacji programu (i

> nie mówię tutaj o remapie). W każdym razie powinno się po walce silnik dać odpalić i jakoś

> będzie chodził, ale bez zmian w mapach nie będzie to działać dobrze, i do tego program będzie

> często o ile nie non-stop wykrywał sytuacje błędne, zapisywał błędy i świecił marchewę.

> Aczkolwiek założę się, że Tommi zaraz powie, jak tylko się doczyta, że nic podobnego i wszysko

> bangla super .Nie jestem w stanie powiedzieć, kto śmiga z obecnych forumowiczów na takim czymś

> do 8V, ale wiem, że chyba Lesiu ma tak zrobione turbo na 16V.

Ale z tego co wiem Lesiu robił remapa, nie wsadził o tak se żeby było tylko zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie są. Ale zamontowanie MAP-a 2.5 bara zasadniczo daje radę. Ponoć, bo nigdy sam nie

> próbowałem i nie uważam tego za rozwiązanie dobre, tzn bez cięższych modyfikacji programu (i

> nie mówię tutaj o remapie). W każdym razie powinno się po walce silnik dać odpalić i jakoś

> będzie chodził, ale bez zmian w mapach nie będzie to działać dobrze, i do tego program będzie

> często o ile nie non-stop wykrywał sytuacje błędne, zapisywał błędy i świecił marchewę.

> Aczkolwiek założę się, że Tommi zaraz powie, jak tylko się doczyta, że nic podobnego i wszysko

> bangla super .Nie jestem w stanie powiedzieć, kto śmiga z obecnych forumowiczów na takim czymś

> do 8V, ale wiem, że chyba Lesiu ma tak zrobione turbo na 16V.

nie mam zamiaru z tobą dyskutować na ten temat.....

dla komputera IMO wszystko jedno jaki map sensor jest zasadzony (ofc.jego zakres pracy mieścić sie musi w 0-5v) byle by wiedział ile ma trysnąć i jak zapłon ustawić na zadanym napięciu 0-5v(4.xx jak chcesz być dokładny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że to jest jedna z kilku map zapłonu...

> Swoją drogą jest najprawdopodobniej po modyfikacji, bo seryjna wygląda inaczej - masz dane skąd to

> jest?

No to jest ta co ją tam nazwali part throttle, jest faktycznie parę innych. Wsad i definicję xdf do tuner-a pro wykopiesz na stronie http://www.tunerpro.net. Co do modyfikacji, albo zmodyfikowana, albo nie wykumali konwersji danych dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dużo bawienia by było zeby to wszystko zmienic?

Zamknąć drzwi to oknem wejdzie, na racingforum, na unoturbo.pl teraz tutaj, gdzie jeszcze masz zamiar spamować ?

Nie nie uturbisz auta ani za 400 ani za 600 zł i jak ci ktoś rzeczowo odpowiada (ut.pl) to przyjmij to do wiadomości a nie uciekaj na następne forum pytać o to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamknąć drzwi to oknem wejdzie, na racingforum, na unoturbo.pl teraz tutaj, gdzie jeszcze masz

> zamiar spamować ?

> Nie nie uturbisz auta ani za 400 ani za 600 zł i jak ci ktoś rzeczowo odpowiada (ut.pl) to przyjmij

> to do wiadomości a nie uciekaj na następne forum pytać o to samo.

claps.gif polać mu waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taka zagadke dla Panow smile.gif

Silnik 1.1, turbina TB2209. Silnik po kapitalnym remoncie zalany syntetykiem 5w40 i sa problemy spore ze smarowaniem. Mianowicie na zimnym oleju po postoju w garazu cisnienie oleju na jalowym wynosi ok 6 barow, po rozgrzaniu oleju do ok 70stopni spada do ok 0,4-0,5, co jest troche zbyt niskie. Pompa zostala wymieniona na nowa ricambi i niestety dalej dzieje sie tak samo :/ pamietam, ze ja w moim 1.2 75KM mialem na zimnym max 4 bary, ktore jest opisane w ksiazce sam naprawiam.

Dodatkowo pojawil sie problem ze smarowaniem turbiny. Na samym poczatku podczas docierania wszystko bylo wporzadu i nagle turbina zaczela spalac olej i to sporo. Zostala odeslana do regeneracji, wszystko fajnie zero najmniejszych luzow. Po ok 30km jazdy ponowne problemy ze spalaniem oleju i to sporo wieksze bo przy ok 4tys mozna podlozyc butelke pod wydech, aby olej sie tam zbieral. Smarownie pociagnie z pompy oleju poprzez restryktor 1mm. Czy negatywny skutek na uszczelnienia turbiny moze miec zbyt wysokie cisnienie oleju ?? Czy moze restryktor jest zbyt maly i za mala ilosc oleju idzie na turbine i ja przyciera wraz z uszczelniaczami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam taka zagadke dla Panow

> Silnik 1.1, turbina TB2209. Silnik po kapitalnym remoncie zalany syntetykiem 5w40 i sa problemy

> spore ze smarowaniem. Mianowicie na zimnym oleju po postoju w garazu cisnienie oleju na

> jalowym wynosi ok 6 barow, po rozgrzaniu oleju do ok 70stopni spada do ok 0,4-0,5, co jest

> troche zbyt niskie. Pompa zostala wymieniona na nowa ricambi i niestety dalej dzieje sie tak

> samo :/ pamietam, ze ja w moim 1.2 75KM mialem na zimnym max 4 bary, ktore jest opisane w

> ksiazce sam naprawiam.

> Dodatkowo pojawil sie problem ze smarowaniem turbiny. Na samym poczatku podczas docierania wszystko

> bylo wporzadu i nagle turbina zaczela spalac olej i to sporo. Zostala odeslana do regeneracji,

> wszystko fajnie zero najmniejszych luzow. Po ok 30km jazdy ponowne problemy ze spalaniem oleju

> i to sporo wieksze bo przy ok 4tys mozna podlozyc butelke pod wydech, aby olej sie tam

> zbieral. Smarownie pociagnie z pompy oleju poprzez restryktor 1mm. Czy negatywny skutek na

> uszczelnienia turbiny moze miec zbyt wysokie cisnienie oleju ?? Czy moze restryktor jest zbyt

> maly i za mala ilosc oleju idzie na turbine i ja przyciera wraz z uszczelniaczami ?

Nie mam na stałe wskaźnika oleju i nie wiem dokładnie jakie powinno być na pompie bo to też zalezy od gatunku samego oleju ale wiem, że na turbinie przy rozgrzanym powinno ono mieć od około 0.3-0.5 bara na jałowych do max 2.7 przy pełnej "pidzie". I teraz trzeba to zmierzyć i bedzie wiadomo. I jeszcze zostaje kwestia tego jakie ta turbina ma łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam na stałe wskaźnika oleju i nie wiem dokładnie jakie powinno być na pompie bo to też zalezy

> od gatunku samego oleju ale wiem, że na turbinie przy rozgrzanym powinno ono mieć od około

> 0.3-0.5 bara na jałowych do max 2.7 przy pełnej "pidzie". I teraz trzeba to zmierzyć i bedzie

> wiadomo. I jeszcze zostaje kwestia tego jakie ta turbina ma łożyska.

a jaki masz restryktor u Siebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie za daleko trochę? jaka jest wewnętrzna średnica przewodu?

przewod ma 3mm sreednicy. Narazie i tak sprawa zawieszone, bylem przed chwila w garazu bo kolega dzwonil ze cos walnelo wczoraj, turbina zdjecia i niestety oska peknieta, wirniki polecialy i cale je pogielo. Jutro turbina bedzie odeslana tam skad przyszla z regeneracji. Ciekawe czy oni cos zmascili czy po prostu to smarowanie walniete jest. Mam jeszcze jedna hipoteze, kolega mowi, ze przez chwile mu dmuchnela 1.5 bara, niby ta turbina jest duza, ale jak dla mnie zbytnio sie rozkrecila i nie wytrzymala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przewod ma 3mm sreednicy. Narazie i tak sprawa zawieszone, bylem przed chwila w garazu bo kolega

> dzwonil ze cos walnelo wczoraj, turbina zdjecia i niestety oska peknieta, wirniki polecialy i

> cale je pogielo. Jutro turbina bedzie odeslana tam skad przyszla z regeneracji. Ciekawe czy

> oni cos zmascili czy po prostu to smarowanie walniete jest. Mam jeszcze jedna hipoteze, kolega

> mowi, ze przez chwile mu dmuchnela 1.5 bara, niby ta turbina jest duza, ale jak dla mnie

> zbytnio sie rozkrecila i nie wytrzymala

swieca.gif przekaz kondolencje tomkowi

w tygodniu Was nawiedze 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam taka zagadke dla Panow

> Silnik 1.1, turbina TB2209. Silnik po kapitalnym remoncie zalany syntetykiem 5w40 i sa problemy

> spore ze smarowaniem. Mianowicie na zimnym oleju po postoju w garazu cisnienie oleju na

> jalowym wynosi ok 6 barow, po rozgrzaniu oleju do ok 70stopni spada do ok 0,4-0,5, co jest

> troche zbyt niskie.

w knidze pisze ze przy 90* prawidłowe cisnienie to 0,7bar ,

kontrolka zaczyna świecic przy 0,2bara

moze u ciebie jest za duży restryktor i ciśnienie zamiast na silnik idzie przez turbine prosto w miske ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie będziesz robił tego sam, a wszystko zlecal "komuś" to za mało.... Duzo za mało.

tzn powiem tak.Załozyc to bym sam wszystko pozakladal bo tu na forum jest opisane poprostu wszystko tylko stroiciela bym potrzebowal.aha i jeszcze jak wyprowadzic smarowanie z pompy oleju??bo tylko tego w sumie nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn powiem tak.Załozyc to bym sam wszystko pozakladal bo tu na forum jest opisane poprostu wszystko

> tylko stroiciela bym potrzebowal.aha i jeszcze jak wyprowadzic smarowanie z pompy oleju??bo

> tylko tego w sumie nie wiem

Smarowanie wężykiem.

A jak nie wiesz jak, to jeszcze raz od początku podwieszony wątek do przeczytania, ale dokładnie i ze zrozumieniem.

A jak przeczytasz to zrozumiesz, na co się porywasz... zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.