Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Mi zalezy zeby jak najmniej rozbierać silnik.Ta kanapka to rozumiem ze chodzi o wiecej niz jedną

> uszczelkę tak??Ile mozna dmuchać maksymalnie bez odprezania??

Powiem Ci tak - ja też tak chciałem - żeby było jak najmniej rozbierania... ta... tylko trzeba było trzymać paluszki przy sobie i nie dmuchać 0.7 przy niewystrojonym dobrze gazaie (II generacja) sciana.gif

Zasada jest prosta - ma nie być spalania stukowego i ma nie być zbyt wysokiej temperatury.

Trzecia sprawa - ściśle zależna z poprzednimi - ma nie być ani za bogato ani za ubogo.

Tyle.

Teraz dochodzimy do stopnia sprężania - jak będzie za duży to będzie stukało jeśli więcej dmuchniesz.

Jak dobrze odprężysz to możesz dmuchać dużo (o ile reszta silnika wytrzyma) itp itd.... temat rzeka.

Jeśli zaś chcesz to zrobić od razu dobrze to albo nie przekraczaj 0.5 bara i dobrze od razu wystrój albo od razu odpręż i dmuchaj ponad bara.

Wiedz jednak, że kanapka to dwie uszczelki metalowe (bardzo cienkie) a pomiędzy nimi przekładka ze stali.

Te uszczelki metalowe wymagają bardzo równej płaszczyzny bloku i głowicy.

Blok trzeba splanować.

Żeby go splanować trzeba go wyjąć i rozebrać na atomy... do ostatniej śrubki.

Tak więc ja to wszystko przerabiałem i powiem Ci - I TAK TO BĘDZIESZ MUSIAŁ ZROBIĆ więc zrób to od razu albo daj sobie spokój i ciesz się z jazdy a nie z awarii i napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ja juz sam nie wiem... ja chcialbym dmuchac tak 0.6 bo wiecej mi nie potrzeba.Czy muszę

> odpręzac??

Napisałęm CI w poprzednim poście ale dorzucę.

Teoretycznie do 0.6 nie musisz ale... jeśli nie wystroisz tego od razu super i będzie Ci stukać to niewiele trzeba, żeby fabryczną uszczelkę wystukało... jest to na granicy... ja ryzykowałem - nie opłaciło się. Dużo kasy, czasu i nerwów poszło zanim dorosłem do tego, że trzeba zrobić po bożemu... szkoda, że przy każdym rozbieraniu silnika można coś spieprzyć tak jak ja i teraz muszę szukać nowego wałka bo jakimś cudem się krzywka starła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci tak - ja też tak chciałem - żeby było jak najmniej rozbierania... ta... tylko trzeba było

> trzymać paluszki przy sobie i nie dmuchać 0.7 przy niewystrojonym dobrze gazaie (II generacja)

> Zasada jest prosta - ma nie być spalania stukowego i ma nie być zbyt wysokiej temperatury.

> Trzecia sprawa - ściśle zależna z poprzednimi - ma nie być ani za bogato ani za ubogo.

> Tyle.

> Teraz dochodzimy do stopnia sprężania - jak będzie za duży to będzie stukało jeśli więcej

> dmuchniesz.

> Jak dobrze odprężysz to możesz dmuchać dużo (o ile reszta silnika wytrzyma) itp itd.... temat

> rzeka.

> Jeśli zaś chcesz to zrobić od razu dobrze to albo nie przekraczaj 0.5 bara i dobrze od razu wystrój

> albo od razu odpręż i dmuchaj ponad bara.

> Wiedz jednak, że kanapka to dwie uszczelki metalowe (bardzo cienkie) a pomiędzy nimi przekładka ze

> stali.

> Te uszczelki metalowe wymagają bardzo równej płaszczyzny bloku i głowicy.

> Blok trzeba splanować.

> Żeby go splanować trzeba go wyjąć i rozebrać na atomy... do ostatniej śrubki.

> Tak więc ja to wszystko przerabiałem i powiem Ci - I TAK TO BĘDZIESZ MUSIAŁ ZROBIĆ więc zrób to od

> razu albo daj sobie spokój i ciesz się z jazdy a nie z awarii i napraw.

To na początek dam mu te 0.5 i wystroje tak wmiare dobrze.Jak mi sie znudzi to wtedy porobie to co trzeba i dmuchne tego bara albo wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To na początek dam mu te 0.5 i wystroje tak wmiare dobrze.Jak mi sie znudzi to wtedy porobie to co

> trzeba i dmuchne tego bara albo wiecej

Ja Cię doskonale rozumiem, bo masz tak samo jak ja na wiosnę.

Chcesz możliwie łatwo, tanio i szybko. I będziesz miał ale głupio się jeździ wypatrując w lusterku białej chmury grinser006.gif

Skoro i tak wszyscy wiemy, że ta moc Ci się znudzi to może jednak zrobisz to od razu konkretnie? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja Cię doskonale rozumiem, bo masz tak samo jak ja na wiosnę.

> Chcesz możliwie łatwo, tanio i szybko. I będziesz miał ale głupio się jeździ wypatrując w lusterku

> białej chmury

> Skoro i tak wszyscy wiemy, że ta moc Ci się znudzi to może jednak zrobisz to od razu konkretnie?

Tylko teraz jeszcze mnie nie stac zeby zrobic tak naprawde konkretnie. Mysle ze na wakacje zrobie to tak jak byc powinno

Komp od 1.2 i kolektor z wtryskami tez od 1.2 mpi da rade w tej konfiguracji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko teraz jeszcze mnie nie stac zeby zrobic tak naprawde konkretnie. Mysle ze na wakacje zrobie

> to tak jak byc powinno

> Komp od 1.2 i kolektor z wtryskami tez od 1.2 mpi da rade w tej konfiguracji??

Podpiszę się pod tym co napisał Glaca. Zrobisz teraz bez odprężania na skróty, i tak w cholerę roboty będzie, nie oszukuj się, i potem zaraz jak dozbierasz kasę, co wyjmiesz cały silnik, rozbierzesz, żeby dać blok do wygładzenia, i będziesz to składał na nowo? Na prawdę rozważ to parę razy. Ja jestem człowiekiem niecierpliwym, ale tutaj akurat poświęciłem czas, zamiast ładować od razu silnik, który kupiłem i graty do T, postawiłem to w piwnicy i po trochu dłubałem, myślałem, dawałem graty do remontu, itd. itp. Nagrodą za to jest do tej pory 11kkm bezawaryjnej jazdy ok.gif

Komp i wtryski z 1.2 8V MPI jak najbardziej, ale to samo w sobie jeszcze nie załatwia sterowania w nadciśnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpiszę się pod tym co napisał Glaca. Zrobisz teraz bez odprężania na skróty, i tak w cholerę

> roboty będzie, nie oszukuj się, i potem zaraz jak dozbierasz kasę, co wyjmiesz cały silnik,

> rozbierzesz, żeby dać blok do wygładzenia, i będziesz to składał na nowo? Na prawdę rozważ to

> parę razy. Ja jestem człowiekiem niecierpliwym, ale tutaj akurat poświęciłem czas, zamiast

> ładować od razu silnik, który kupiłem i graty do T, postawiłem to w piwnicy i po trochu

> dłubałem, myślałem, dawałem graty do remontu, itd. itp. Nagrodą za to jest do tej pory 11kkm

> bezawaryjnej jazdy

> Komp i wtryski z 1.2 8V MPI jak najbardziej, ale to samo w sobie jeszcze nie załatwia sterowania w

> nadciśnieniu.

A najlepiej to by było kupić słupek 1.2 i sobie go spokojnie robić... a jak będzie ciepło to wrzucić do budy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie, a jeszcze lepiej gdyby był on z 16v i góre dać z 8v

No tak, jeszcze lepiej jakby to był od razu t-jet i tak można koszty mnożyć grinser006.gif a wiadomo że chodzi też o kasę...

Moja rada dla uturbiających - nie powijcie mojego błędu - lepiej się wstrzymać niż zrobić na łapu-capu a potem naprawiać więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, jeszcze lepiej jakby to był od razu t-jet i tak można koszty mnożyć a wiadomo że chodzi

> też o kasę...

> Moja rada dla uturbiających - nie powijcie mojego błędu - lepiej się wstrzymać niż zrobić na

> łapu-capu a potem naprawiać więcej...

dół 1.2 16v nie jest wiele droższy od 1.2 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale jak kupujesz graty osobno to trzeba potem to mądrze poskładać, najlepiej szlifnąć itp -

> koszt rośnie.

> Kupujesz cały słupek - odprężasz i składasz tak jak było.

Na początek zrobie 1.1 z głowicą od 1.2 mpi.splanuje blok , glowice i odpreze engine.zobaczymy jak bedzie dzialać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy blow-off moze byc zamontowany w kopułce od przepustnicy??

Może być. Pamiętaj blowa zamontuj tak zeby główką był skierowany w stronę kolektora i podłącz go na możliwie jak najkrótszym wężyku bezpośrednio z kolektora nie na żadnym trojniku z zegarem doladowania ani z niczym innym. W ten sposób uniknierz surge i nie rozwalisz turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czuje się niepocieszony. Jak mam prawie nowy silnik jeszcze nigdy nie rozbierany ani nie przegrzany

> itp to tez muszę planować? Ujnia jednym słowem, no to już widzę żem se już nadmuchal tego bara

Bez przesady - jak nowy to nie musisz grinser006.gif

Ja mam 11 letni z wżerami więc musiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady - jak nowy to nie musisz

> Ja mam 11 letni z wżerami więc musiałem.

Nowy nie nowy nie ważne. Sprawdzić trzeba czy prosty i czy wżerów nie ma od wody - jeśli jest ok to nie trzeba planować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki, juz chialem 3mm brac

> Poka wkoncu te foty co Cie prosze i prosze

ale ja nie mam sylikonowych tylko czarne takie jak do paliwa czymś tam zbrojone w środku jakimiś niciami. W sobote może zrobie jakieś foty bo musze sciągnąć zderzak i cos tam zobaczyć. Bo na tygodniu nie mam czasu i nie chce mi sie nawet do garażu wychodzić, ciemno jak w doopie i nic nie widać, zimno i ciapa. Zreszta nie ma sie czym kwalić, jak chciałbys widziec klin luka toto nie ten adres zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki, juz chialem 3mm brac

> Poka wkoncu te foty co Cie prosze i prosze

Nie dam sobie ręki uciąć, ale ja chyba właśnie mam 3.2 gumowe, na króćce 4mm, bo są jeszcze dwa (mała odma i opary), które w 8V są 6mm. Wydaje mi się, że silikony 3mm powinieneś być w stanie naciągnąć na 4mm. W każdym razie jak weźmiesz 4mm, to polecam opaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie dam sobie ręki uciąć, ale ja chyba właśnie mam 3.2 gumowe, na króćce 4mm, bo są jeszcze dwa

> (mała odma i opary), które w 8V są 6mm. Wydaje mi się, że silikony 3mm powinieneś być w stanie

> naciągnąć na 4mm. W każdym razie jak weźmiesz 4mm, to polecam opaski.

np na properfekta nie założysz tego, nie wiem jak inne zawory ale on ma króciec prawie 5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> np na properfekta nie założysz tego, nie wiem jak inne zawory ale on ma króciec prawie 5mm

No mój BOV ma też 5-6 i jest podpięty zamiast małej odmy wężem 6mm. Pisałem o króćcach 4mm (MAP i regulator ciśnienia). I dalej nie jestem pewien, czy mam 3.2mm czy 4mm wężyk gumowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam mały problem z moim Sejkiem. Nie znam sie za bardzo na tym ale musz esie poznać zlosnik.gif. Problem polega na tym ze turbina dmucha za słabo. Czuć ze chce ale niwuja nawe nie reaguje na zawór do regulcji. Podejzewam ze problem jest albo właśnie w tym zaworku do regulacji , albo z zaworku przy turbinie. Jak sie one nazywają nie ważne. Bedziecie wiedzieć o co kaman. MAx dmuchnęła dzis 0.4bar. Na regulacje nie reaguje, no chyba ze sie pokręci troszkę to złapie ale trzeba sie nalatać pod maskę. Czy to możliwe zeby tak prosty zaworek szwankował?? Z góry dzięki za podpowiedzi ok.gif Zaznaczę tez że w tej chwili zawór jest wkręcony na maxa i nic. Max 0.4-0.5. A dmuchał mi 0.7-0.8bara. I postal w garażu i chyba zamarzł zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0.4-0.5. A dmuchał mi 0.7-0.8bara. I postal w garażu i chyba zamarzł

Properfekt ? Mogła się zaciąć/zardzewieć kulka albo coś w tym stylu zdarza się.

Znajdź sobie kawałek metalowej rureczki, od biedy np. przewód hamulcowego, nawierć w rządku kilka dziurek o średnicy powiedzmy 1mm i wepnij zamiast MBC. Zasłaniając/odsłaniając dziurki będziesz zmniejszał/zwiększał boost i na pewno się nie spieprzy takie home made MBC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Properfekt ? Mogła się zaciąć/zardzewieć kulka albo coś w tym stylu zdarza się.

> Znajdź sobie kawałek metalowej rureczki, od biedy np. przewód hamulcowego, nawierć w rządku kilka

> dziurek o średnicy powiedzmy 1mm i wepnij zamiast MBC. Zasłaniając/odsłaniając dziurki

> będziesz zmniejszał/zwiększał boost i na pewno się nie spieprzy takie home made MBC.

Takie home made MBC typu bleed to jest bardzo pomocne w zarżnięciu turbiny zlosnik.gif.

Ale tak jak napisales - mozliwe ze kulka zardzewiala w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany już naprawiłem. Włsnie ten regulowany zaworek był zapieprzony i źle miałem ustawiony zawór przy turbinie i się zacinał. Teraz dmucha 1.0 boje_sie.gif i prawie narobiłem w spodnie panic.gif. Niestety musiałem zakończyć dzisiejsze wędrówki ludów po moim mieście bo policial.gif zaczęła mnie poszukiwać zeby.GIF. Ale spustoszenia troszkę narobiłem ;

Jutro powtórka. Do 3 biegu zero trakcji bananaevil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany już naprawiłem. Włsnie ten regulowany zaworek był zapieprzony i źle miałem ustawiony zawór

> przy turbinie i się zacinał. Teraz dmucha 1.0 i prawie narobiłem w spodnie . Niestety

> musiałem zakończyć dzisiejsze wędrówki ludów po moim mieście bo zaczęła mnie poszukiwać .

> Ale spustoszenia troszkę narobiłem ;

> Jutro powtórka. Do 3 biegu zero trakcji

Podkrecaj na 1.5 - nie bądź miekki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie bov Bailey a dokladnie model dv26 ... warte to swojej ceny?

> Mial to ktos w lapach?

> Popularne w VW ale u nas nikt chyba nie ma ...

Fajny zawór, ale jak dla mnie to takie rzeczy muszą być w bardzo dobrej cenie, bo jeśli się upierać o dźwięk oryginałów i podróbek, to różnica często bywa znikoma lub nie występuje - sprawdzone na wileu przykładach - hks-y i podróbki, blitz super sound, baileye itd. Stąd też moje wnioski, żeby za to nie przepłacać. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.