Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> no no teraz trzeba by uwzglednic wydluzenie sruby m9 przy takim momencie dokrecenia i przeliczyc to

> na taką m8 .... co jest z leksza trudnym zadaniem ....

Aż tak źle nie jest wink.gif Zadanie w sam raz na studia ok.gif

Shoupas kręć te 30Nm + 2x90st i się nie przejmuj wink.gif

Powiem Ci, że przy doprężonym (czyli CR ok 10:1!) 1.2 8v wydmuchało UPG dopiero po 600km, bo doładowanie przekraczało 0,6bara i auto było kiepsko wystrojone (a nawet bardzo kiepsko).... Głowicę przykręcałem książkowo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż tak źle nie jest Zadanie w sam raz na studia

> Shoupas kręć te 30Nm + 2x90st i się nie przejmuj

> Powiem Ci, że przy doprężonym (czyli CR ok 10:1!) 1.2 8v wydmuchało UPG dopiero po 600km, bo

> doładowanie przekraczało 0,6bara i auto było kiepsko wystrojone (a nawet bardzo kiepsko)....

> Głowicę przykręcałem książkowo

to juz raczej łatwo byłoby przystosować 1.2 16v pod śruby z t-jeta smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze update - według autodaty głowicę w t-jetach (n/a 16v fire) dokręca się w 4 krokach:

> 20Nm, 30Nm, 90st, 90st.

I tak miałem napisane na opakowaniu uszczelki pod głowice, było nawet pokazana kolejność dokręcenia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To juz gorzej ale nie ma tak zle, tak jak dj powiedzial trza nawiercic dwie male dziurki i

> poskladac

jak cos to za robote ci pare czesci zostanie to bedzie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wypij sobie browara a z puszki wytnij uszczelke ja tak mam zrobione i trzyma

Jestem abstynentem ale pewnie zrobię tak jak w IHI - blaszka miedziana i wycinanka na waterjecie...

To pozostaje mi jeszcze śruba przelewowa do smarowania - 11x1 (chyba wrrr.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są.

> W całym internecie czegoś takiego nie ma. To jest calowe...

Jutro podjadę do mojego speca to dam znać co i jak wink.gif

Btw. Jeśli nie możesz się doczekać zmiany turbo to bierz pręt sześciokątny z mosiądzu lub nierdzewki grubości 14mm i długości ok 5cm, na tokarkę zdjąć materiału z jednej strony pod narzynkę M11x1, przewierć otwór wiertłem 8,5 i gwintownik M10x1 lub jaki Ci odpowiada z drugiej. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Firm jest masa i tyle samo opinii o kazdej na necie

> ma ktos sprawdzona firme gdzie regeneruje sie Turbo a nie tylko "odswieza" i pozniej umywa rece od

> fuszery ???

lesiu ma jakis sprawdzony zakład, nawet raz mi mówił, ale zapomniałem. A co sie stało sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tak się zastanawiam, poniżej wykres mojego doładowania zrobiony przy okazji hamowania. Trochę nie trzyma i widać to dobitnie na wykresie momentu. Co mnie zastanawia to to, czy to turbo puchnie, czy coś mam skopane. Pomijając wycieki w dolocie (chyba nie ma), to myślę nad brakiem u mnie MBC, WG jest podłączony bezpośrednio do muszli turbiny. Czytałem dawno kiedyś, że warto MBC zamontować nawet jeżeli nie chcę więcej doładowania niż WG przewiduje, właśnie po to, żeby stabilizować doładowanie. Prawda to? Wykminię coś tu, czy TTM (RHB4)?

284692180-boost.jpg

post-66042-14352511560531_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, tak się zastanawiam, poniżej wykres mojego doładowania zrobiony przy okazji hamowania.

> Trochę nie trzyma i widać to dobitnie na wykresie momentu. Co mnie zastanawia to to, czy to

> turbo puchnie, czy coś mam skopane. Pomijając wycieki w dolocie (chyba nie ma), to myślę nad

> brakiem u mnie MBC, WG jest podłączony bezpośrednio do muszli turbiny. Czytałem dawno kiedyś,

> że warto MBC zamontować nawet jeżeli nie chcę więcej doładowania niż WG przewiduje, właśnie po

> to, żeby stabilizować doładowanie. Prawda to? Wykminię coś tu, czy TTM (RHB4)?

Maciek CC raz pokazywał mi wykres swojego na 1.15 bara i tam było całkiem inaczej niż u Ciebie czy choćby i u mnie. (Ja tez nie mam żadnego mbc.) Wykres nie spadał powyżej 4.5krpm. Tam moment był największy przy około 5tys rpm i było 125 koni bodajrze (z 1.2 75) z tego co pamiętam. Ale fakt faktem że ta turbina to zabytek i ma ujowe parametry. Do mnie dziś albo jutro przyjedzie nowka sztuka garretta a to dziadostwo idzie na śmietnik. Tak że spróbuj z tym mbc może pomoże ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Maciek CC raz pokazywał mi wykres swojego na 1.15 bara i tam było całkiem inaczej niż u Ciebie czy

> choćby i u mnie. (Ja tez nie mam żadnego mbc.) Wykres nie spadał powyżej 4.5krpm. Tam moment

> był największy przy około 5tys rpm i było 125 koni bodajrze (z 1.2 75) z tego co pamiętam. Ale

> fakt faktem że ta turbina to zabytek i ma ujowe parametry. Do mnie dziś albo jutro przyjedzie

> nowka sztuka garretta a to dziadostwo idzie na śmietnik. Tak że spróbuj z tym mbc może pomoże

Ja mam MBC i to nie jest dobry trop. Jak T jest za ciasna to nic nie pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam MBC i to nie jest dobry trop. Jak T jest za ciasna to nic nie pomoże...

Mówisz... Mi zasadniczo nie chodzi o jakieś drastyczne zwiększenie mocy, tylko raczej o stabilne doładowanie i wygładzenie tym samym krzywej momentu. Dokładnie w tych miejscach (3300-3700 i > 4500 RPM) gdzie jest dziura w doładowaniu jest też dziura w momencie. Turbina może jest i ciasna, ale powinna dawać radę, z kosiarki nie została wzięta. Choć tak na prawdę to trzeba by było znaleźć jej mapę, nauczyć się je czytać i przestudiować problem tongue.gif Pozatym, jeżeli Marcin ma rację i u rzeczonego Maćka to samo turbo ciągnęło równo silnik powyżej 1 bara, to coś wg. mnie jest tutaj na rzeczy 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówisz... Mi zasadniczo nie chodzi o jakieś drastyczne zwiększenie mocy, tylko raczej o stabilne

> doładowanie i wygładzenie tym samym krzywej momentu. Dokładnie w tych miejscach (3300-3700 i > 4500 RPM) gdzie jest dziura w doładowaniu jest też dziura w momencie. Turbina może jest i

> ciasna, ale powinna dawać radę, z kosiarki nie została wzięta. Choć tak na prawdę to trzeba by

> było znaleźć jej mapę, nauczyć się je czytać i przestudiować problem Pozatym, jeżeli Marcin

> ma rację i u rzeczonego Maćka to samo turbo ciągnęło równo silnik powyżej 1 bara, to coś wg.

> mnie jest tutaj na rzeczy

Powiem Ci że ta cała seria tych ihi rh to ma tak beznadzejnie skonstruowane mapy że nic się nie idzie z tego doczytac. Sa w goglach i to na jednym wykresie sa tylko namiesione ogólne zakresy pracy sprężarek (cała seria rhb rhf itp) bez warstwic sprawności. Beznadzieja i tyle. Zresztą nie oszukujmy się, te turbiny konstrukcyjnie mają 20 lat i więcej. Wystarczy nawet spojrzeć na kształt łopatek. Mam taka książkę o turbinach kompresorach itp i tam sa pokazane kształty wirnikow i nawet turbina o tej samej wielkości/średnicy wirnikow potrafi dawać całkiem inna charakterystykę. Wystarczy popatrzeć jaka popierdulka siedzi np w tijecie (muszle wydechowa ma dużo mniejsza niż rhb4) a spokojnie daje 150 koni i jeszcze to można chipować... Popatrz na wykres tomiego i jego przebieg na gt 15 idzie przy zaledwie 0.4 jest 110 koni i jakoś nie widać zeby tam zamulalo. Ale np taka 15 ma już 6 par łopatek a nie 4. Mówię Ci wszystko ma wpływ, nie tylko wielkość ale przedewszystkim konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo sie bawicie w jakies mini ustrojstwa ktore lataja w jakis starych dieselach isuzu, dawno bylo powiedziane z tego sie wielkich mocy nie ukreci. Jak juz napisales jak ktos chce nie za duzo i od dolu to lepiej gt15 albo jakiegos k03 czy rhb5. Zreszta ja uwazam ze jak turbic to z wielkim pierdo^%&eciem oczywiscie w pozytywnym tego slowa znaczeniu zlosnik.gif

Jakie burbo kupiles? Nie mow ze gt2056s zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo sie bawicie w jakies mini ustrojstwa ktore lataja w jakis starych dieselach isuzu, dawno bylo

> powiedziane z tego sie wielkich mocy nie ukreci. Jak juz napisales jak ktos chce nie za duzo i

> od dolu to lepiej gt15 albo jakiegos k03 czy rhb5. Zreszta ja uwazam ze jak turbic to z

> wielkim pierdo^%&eciem oczywiscie w pozytywnym tego slowa znaczeniu

> Jakie burbo kupiles? Nie mow ze gt2056s

u kolegi dalismy TB2209 spora turbinka, fajnie sie jezdzilo, wstawala ok 4tys i ladowala 1,5bara biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo sie bawicie w jakies mini ustrojstwa ktore lataja w jakis starych dieselach isuzu, dawno bylo

> powiedziane z tego sie wielkich mocy nie ukreci. Jak juz napisales jak ktos chce nie za duzo i

> od dolu to lepiej gt15 albo jakiegos k03 czy rhb5. Zreszta ja uwazam ze jak turbic to z

> wielkim pierdo^%&eciem oczywiscie w pozytywnym tego slowa znaczeniu

> Jakie burbo kupiles? Nie mow ze gt2056s

nie zlosnik.gif pierd*lniecię jest ok jak się ma minimum 2 samochody, noi jeszcze służbowka tez mogłaby być i dopoki nie pierd**nie skrzynia, przegub, poloska albo jeszcze co innego. Ja kupiłem to ihi bo mi się okazja nadarzyła pozatym nie miałem wtedy sprzętu do spawania i wogóle najbardziej się zdawała być p&p. Teraz nie ma to dla mnie żadnego znaczenia i mogę praktycznie każda turbine wsadzić.

ps. Do pierd**niecia mam w planach inne auto sobie kupić (może jakieś E36 2.5 nie wiem jeszcze) i wsadzić tam jakiego holseta a tym pierdkiem będę sobie dalej jeździł na codzień (bo jest tani w utrzymaniu, fajny i zwinny na miasto) dlatego musi być bezawaryjny i nie będę go zbytnio wysilał

EDIT: TO SIĘ NAZYWA YEBNIĘCIE ok.gif

a nie jakies tam małe popierdułki 1.1 czy 1.2 zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierd*lniecie to jest to co ostatnio miałem okazję na żywo zobaczyć: Honda Civic 2.0 16V vtec turbo. Koleś walczy, żeby na ćwiartkę zejść z czasem poniżej 10s samochodem 2WD. I jest bardzo blisko. Możecie sobie pozgadywać, ile mocy to to ma. Powiem na razie tylko, że doładowanie 2.5bara, turbina prawie większa od silnika, blok jeszcze nie oringowany i przy pełnym bucie się podnosi głowica i zaczyna z niego lecieć woda rotfl.gif. Silnik biega na E85 i kręci się do 9000 RPM.

Nie pisałbym tego, gdyby nie to, że po tym doświadczeniu stwierdziłem, że my to i tak się klockami bawimy w porównaniu frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo sie bawicie w jakies mini ustrojstwa ktore lataja w jakis starych dieselach isuzu, dawno bylo

> powiedziane z tego sie wielkich mocy nie ukreci. Jak juz napisales jak ktos chce nie za duzo i

> od dolu to lepiej gt15 albo jakiegos k03 czy rhb5. Zreszta ja uwazam ze jak turbic to z

> wielkim pierdo^%&eciem oczywiscie w pozytywnym tego slowa znaczeniu

Nie no ja nie powiem, na 1.4 8v to RHB5 przy 1.1 bara robiło taką robotę, że aż miło spineyes.gif

Kto wie, może wystarczyłby lepszy kolektor i nic więcej no ale... się turbina wyjsrała i nie ma wyjścia, trzeba zmieniać.

Teraz na TB221 może faktycznie być źle z dołem ale "nie dotkniesz to się nie dowiesz" spineyes.gif

W tym momencie na zdychającym IHI i 0.5 bara mam boost od 2 tys i do 4 takiego kopa jak trzeba ale potem blado.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.