Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> ale nie piszemy teraz o prędkościach a o konstrukcji skrzyni i możliwości ewentualnego montażu

> zamiennika

> Masz jakieś foto skrzyni z momentu przekładki silnika? Albo podaj VIN na priv to se w EPErze

> sprawdzę co tam jest.

Oj nie mam bo to wiesz.. zlepieniec jest... to jest uno 1.0 i.e z 1997 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głownia informacja to wzrost predkosci obrotowej silnika wpisujesz mase auta przelozenia czolowe pole powierzchni i wspolczynnik oporu powietrza takie to jak w paincie ale przynajmniej zawsze jest punkt odniesienia jak coś zmienia sie w konfiguracji auta zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> głownia informacja to wzrost predkosci obrotowej silnika wpisujesz mase auta przelozenia czolowe

> pole powierzchni i wspolczynnik oporu powietrza takie to jak w paincie ale przynajmniej zawsze

> jest punkt odniesienia jak coś zmienia sie w konfiguracji auta

Nie no, to w sumie jak g-tech - też wylicza wszystko z pomiaru przyspieszeń accelerometrem waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była jakiś czas temu rozmowa o tym.

Kupiłem dzisiaj Kagera za 30zł, mogę mieć tego dużo w tej cenie.

Komuś trzeba? Jak tak to piszcie.

Niby na allegro też nie jest aż tak drogo http://allegro.pl/filtr-powietrza-honda-prelude-nowy-i1522533739.html a i ode mnie trzeba to jakoś przesłać ale powiedzmy, że nie w cenach przesyłek allegro grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Była jakiś czas temu rozmowa o tym.

> Kupiłem dzisiaj Kagera za 30zł, mogę mieć tego dużo w tej cenie.

> Komuś trzeba? Jak tak to piszcie.

> Niby na allegro też nie jest aż tak drogo

> http://allegro.pl/filtr-powietrza-honda-prelude-nowy-i1522533739.html a i ode mnie trzeba to

> jakoś przesłać ale powiedzmy, że nie w cenach przesyłek allegro

zmierzylbys mi srednice otworu wlotowego tego filtra ?? On jest papierowy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z racji że noszę się z zamiarem wstawienia jakiegoś T (pewnie jakieś kkk) chcę się poradzić w kwesti bazy do tego projektu. mianowicie chodzi o to że aktualnie w seju siedzi 1.1 więc można wykorzystać dół + głowica 1.2 75 albo kupić dół od 1.2 16v + głowica 1.2 75 bo ponoć nie trzeba robić kanapki i jest to plus ten konfiguracji. jakie jeszcze opcje można wykombinować i która ew. będzie w miare bezproblemowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z racji że noszę się z zamiarem wstawienia jakiegoś T (pewnie jakieś kkk) chcę się poradzić w

> kwesti bazy do tego projektu. mianowicie chodzi o to że aktualnie w seju siedzi 1.1 więc można

> wykorzystać dół + głowica 1.2 75 albo kupić dół od 1.2 16v + głowica 1.2 75 bo ponoć nie

> trzeba robić kanapki i jest to plus ten konfiguracji. jakie jeszcze opcje można wykombinować i

> która ew. będzie w miare bezproblemowa?

Jeśli ten 1.1 jest w miare zdrowy to polecam dwie opcje:

1) głowica z 1.2 75 + kanapka (płyta 2 mm + uszczelka z T-jeta)

2) głowica z 1.2 75 + tłoki z 1.2 75 + cienka uszczelka metalowa

Można też zrobić jak pisałeś czyli dół 1.2 16v + głowica 8v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o dole z nowego 1.4 8v i gorze z 1.2 75 KM? W tym 1.4 tloki tez sa wklesle tyle ze duzo mniej niz w 16v. Ewentualnie tloki wyfrezowac tylko ile. Znowu w glowicy od 1.4 zawory sa wieksze niz w 1.2. Jaka by byla najlepsza opcja bo mam ten silnik i duzo innych gratow i chcialbym uturbic a opcja z tym dolem i glowica z 1.2 wydala mi sie dosc dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co myslicie o dole z nowego 1.4 8v i gorze z 1.2 75 KM? W tym 1.4 tloki tez sa wklesle tyle ze

> duzo mniej niz w 16v. Ewentualnie tloki wyfrezowac tylko ile. Znowu w glowicy od 1.4 zawory sa

> wieksze niz w 1.2. Jaka by byla najlepsza opcja bo mam ten silnik i duzo innych gratow i

> chcialbym uturbic a opcja z tym dolem i glowica z 1.2 wydala mi sie dosc dobra.

Ja bym preferował cały silnik 1.4 plus lizniecie kanałów ssacych bo wydechowe chyba sa takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> RHF to jest chyba nowsza generacja, znacząco lepsza, nie wiem tylko co oznacza dopisek h. Ale tak

> czy owak pewnie warto się za Garrettem odpowiednim zakręcić albo KKK.

to turbina z astry silnik isuzu.tylko nie wiem czy ona jest chlodzona ciecza.ma taki dziwny kanal i nie wiem od czego.zrobie fotke i pokaze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chrapkę na taki

http://allegro.pl/saab-9-5-95-1999-2-0-t-turbo-intercooler-i1496402549.html

Pytanie, czy jeśli będzie częściowo przesłonięty przez tablicę rejestracyjną to bardzo źle, czy nie przeszkadza?

Mógłbym przenieść tablicę i wyciąć zderzak ale wolałbym w tej kwestii pozostać cichociemny, no ale najważniejsze osiągi - dlatego pytam.

Nad i pod tablicą mam wloty więc zasłonięta by była tylko ta część IC za tablicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprawiłem. Miał być rys. z intercars ale jest aukcja allegro...

> Jest dość duży bo prawie 60x40xm sam radiator.

nie boisz sie lagu ?? Bo moze byc spory. Im wiecej wytniesz zderzaka tym chlodniejsze bedziesz mial powietrze podczas jazdy. Zawsze mozna sprobowac jakis wentylator zalozyc aby chlodzic jesli sie zmiesci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie boisz sie lagu ?? Bo moze byc spory. Im wiecej wytniesz zderzaka tym chlodniejsze bedziesz mial

> powietrze podczas jazdy. Zawsze mozna sprobowac jakis wentylator zalozyc aby chlodzic jesli

> sie zmiesci

Sporą ma powierzchnię ale jest bardzo cieniutki, wydaje mi się, że objętości takiej wielkiej nie ma.

Wolę trochę większego laga niż spalanie stukowe grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sporą ma powierzchnię ale jest bardzo cieniutki, wydaje mi się, że objętości takiej wielkiej nie

> ma.

> Wolę trochę większego laga niż spalanie stukowe

Przymierzalem kiedys taki ic do uno, ale odpuscilem bo za duzo by bylo wycinania - jest od lampy do lampy i nie da sie zalozyc atrapki. Zobacz sobie od frontiery - rdzen 60x30 - od razu ma metalowe boczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przymierzalem kiedys taki ic do uno, ale odpuscilem bo za duzo by bylo wycinania - jest od lampy do

> lampy i nie da sie zalozyc atrapki. Zobacz sobie od frontiery - rdzen 60x30 - od razu ma

> metalowe boczki.

Ok, to sobie chyba odpuszczę, oglądałem dzisiaj miejsce i faktycznie, wychodzi w podłużnicach albo coś koło tego, cięcie, gięcie... ale w sumie wydajny to by był.

Dzisiaj w końcu podłączyłem chłodnicę oleju znowu 001.gif

Wytoczyłem z grubej blachy przekładkę z rowkiem i dzięki temu mogłem dać podstawkę filtra z uno turbo o większej średnicy niż filtr w nowych fajerkach.

Na razie nie cieknie cfaniaczek.gif

Nie obyło się bez komplikacji bo filtr wyszedł w króćcu wodnym od turbiny sciana.gif ale dało się przerobić swiety.gif

Przy okazji poprawiłem spływ oleju z T bo się sączył.

Wczoraj jak się ganiałem z motorami po trasie rotfl.gif to olej 110 stopni spineyes.gif teraz powinno się "uspokoić" - kolejny cel - IC!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sporą ma powierzchnię ale jest bardzo cieniutki, wydaje mi się, że objętości takiej wielkiej nie

> ma.

> Wolę trochę większego laga niż spalanie stukowe

nie widzę analogi, stukowe się pojawi prędzej od złego zapłonu niż od za małego icka

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie widzę analogi, stukowe się pojawi prędzej od złego zapłonu niż od za małego icka

> pzdr

Jak był mróz to nie stukało, bez zmiany ustawień zaczęło stukać jak się ociepliło na dworze.

Zapłon dość mocno cofnąłem i przestało stukać (ale i jechać).

Jak IC nie wyrabia to chyba nic dobrego, nie?

Ten co mam jest mikroskopijny i prawie w połowie przysłonięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak był mróz to nie stukało, bez zmiany ustawień zaczęło stukać jak się ociepliło na dworze.

> Zapłon dość mocno cofnąłem i przestało stukać (ale i jechać).

> Jak IC nie wyrabia to chyba nic dobrego, nie?

> Ten co mam jest mikroskopijny i prawie w połowie przysłonięty.

do takiego zestawu jak masz to rozmiary ducato/boxer powinien stykać a stukanie bardziej bym obwiniał za złe strojenie

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do takiego zestawu jak masz to rozmiary ducato/boxer powinien stykać a stukanie bardziej bym

> obwiniał za złe strojenie

> pzdr

No to przymierzałem się do takiego właśnie IC ale nie chcę już kupować w ciemno (za dużo miałem w rękach dziurawców), szukam czegoś w okolicy.

Co do strojenia... jak przeleję to nie stuka ale to nie jest wyjście... znowu opóźnianie zapłonu też pomaga ale czuć, że "nie jedzie".

Tak jak pisałem wcześniej - jak się robi gorąco to zaczyna stukać, wyraźnie czuć spadek osiągów.

Ten IC z uno 1.3 jest malutki, w dodatku spora część zasłonięta, to nie może dawać rady przy 1.2 bara w pełnej szmacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to przymierzałem się do takiego właśnie IC ale nie chcę już kupować w ciemno (za dużo miałem w

> rękach dziurawców), szukam czegoś w okolicy.

> Co do strojenia... jak przeleję to nie stuka ale to nie jest wyjście... znowu opóźnianie zapłonu

> też pomaga ale czuć, że "nie jedzie".

> Tak jak pisałem wcześniej - jak się robi gorąco to zaczyna stukać, wyraźnie czuć spadek osiągów.

> Ten IC z uno 1.3 jest malutki, w dodatku spora część zasłonięta, to nie może dawać rady przy 1.2

> bara w pełnej szmacie.

a nie uwazasz, ze najwiekszą przyczyną jest LPG palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie uważam ale może masz argumenty które sprawią, że zacznę

inna kaloryczność trochę inne spalanie mieszanki no i inne AFR się stosuje dla LPG i PB bo przy różnych wartościach mają swoją wartość stechiometryczną

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> inna kaloryczność trochę inne spalanie mieszanki no i inne AFR się stosuje dla LPG i PB bo przy

> różnych wartościach mają swoją wartość stechiometryczną

> pzdr

Mniejsza kalorycznosc, dużo wolniejsze spalanie mieszanki, stechiometria dla lpg wynosi 15,5 dla benzyny 14,7. Ogólnie gaz jest anty stukowy w porównaniu do benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mniejsza kalorycznosc, dużo wolniejsze spalanie mieszanki, stechiometria dla lpg wynosi 15,5 dla

> benzyny 14,7. Ogólnie gaz jest anty stukowy w porównaniu do benzyny.

A ja po prostu uważam, że za dużo kolega Glaca ładuje ciśnienia, i tyle. Odpuść trochę z boosta to i stuk się uspokoi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.