Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Polecam różne turbosprężarki z Volvo, jeśli ma być coś tego pokroju to np TD04HL-16T-7 i wzwyż.

> Lub coś z twin-scrollem np link. Takie coś chcę do t-jeta

szukam czegoś do vr6 i własnie nie wiedziałem od czego dobrać. oglądałem ceny nowych garrettów i mnie one dobiły. To co pokazałeś w linku mogłoby byc dobre zlosnik.gif tylko że ono jest jakies symetrycznie odwrócone w stosunku do większości turbin.

Tu cisik znalazłem jakiś tekst

Tyle jeszcze jestem w stanie dać a nie 6 czy 7 koła sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukam czegoś do vr6 i własnie nie wiedziałem od czego dobrać. oglądałem ceny nowych garrettów i

> mnie one dobiły. To co pokazałeś w linku mogłoby byc dobre tylko że ono jest jakies

> symetrycznie odwrócone w stosunku do większości turbin.

> Tu cisik znalazłem jakiś tekst

> Tyle jeszcze jestem w stanie dać a nie 6 czy 7 koła

Jak coś do vr6 to bierz holseta. Ale już którego, to zależy czego oczekujesz. No i kwestia jak silnik przygotowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak coś do vr6 to bierz holseta. Ale już którego, to zależy czego oczekujesz. No i kwestia jak

> silnik przygotowany.

no jakis taki siakiś mniejszy żeby był, to nie drag , oczekuje bara przy około 3,5tysiąca przynajmniej już, noi tak zeby do szesciu-sześciu i pół trzymało. jeżeli chodzi o silnik to odprężony tylko ma być. Osprzęt bedzie "customowy" czyli kolektor dolotowy inny i takie tam. planowana szmoc to nie więcej niż 400KM może nie wybuchnie a choćby i nawet to sie r32 wsadzi i tez bedzie. ogólnie to ma być takie burbo na trasy żeby było czym pocisnąć i tak żeby sie polansować czasem zlosnik2.gif. Buda vw corrado. W sumie to ja planowałem bardziej audi A8 D2 4.2 "twinturbo" albo o bmw E38 m60b44 "twinturbo", ale znalazłem rodzynka z 90kkm przebiegiem od 1 szego właściciela (tylko że rocznik 89) i mocno sie nim zainteresowałem. Znaczy sie my to chcemy z bratem na spółkę kupic i zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jakis taki siakiś mniejszy żeby był, to nie drag , oczekuje bara przy około 3,5tysiąca

> przynajmniej już, noi tak zeby do szesciu-sześciu i pół trzymało. jeżeli chodzi o silnik to

> odprężony tylko ma być. Osprzęt bedzie "customowy" czyli kolektor dolotowy inny i takie tam.

> planowana szmoc to nie więcej niż 400KM może nie wybuchnie a choćby i nawet to sie r32 wsadzi

> i tez bedzie. ogólnie to ma być takie burbo na trasy żeby było czym pocisnąć i tak żeby sie

> polansować czasem . Buda vw corrado. W sumie to ja planowałem bardziej audi A8 D2 4.2

> "twinturbo" albo o bmw E38 m60b44 "twinturbo", ale znalazłem rodzynka z 90kkm przebiegiem od 1

> szego właściciela (tylko że rocznik 89) i mocno sie nim zainteresowałem. Znaczy sie my to

> chcemy z bratem na spółkę kupic i zrobić

To pakuj hx35 na małym żeliwie. Będzie dokładnie to, czego oczekujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukam czegoś do vr6 i własnie nie wiedziałem od czego dobrać. oglądałem ceny nowych garrettów i

> mnie one dobiły. To co pokazałeś w linku mogłoby byc dobre tylko że ono jest jakies

> symetrycznie odwrócone w stosunku do większości turbin.

> Tu cisik znalazłem jakiś tekst

Każdą turbosprężarką kręcisz jak chcesz wink.gif Od tego są mocowania muszli kompresora i pierścień kartridża ok.gif

Holsety celowo pominąłem, bo rodzina hx35 jest duża i trzeba trochę się naszukać...

Wracając jeszcze to wspomnianego twin scrolla i t-jeta

To TD05 wcale nie jest takie duże....

Skoro na TD04HL-13T (czyli z największą możliwą stroną gorąca z TD04, większą niż w imprezach wrx i kompresorem 15G) jestem w stanie w starym 1.4 8v z gt nadmuchać 1,3b przy 5500 robiąc antilag na M2.7 oraz mając przy lekkim zestrojeniu ponad 1b na obciążeniu przy 3500tys... To i tutaj nie obawiam się o takie problemy ok.gif Tym bardziej jest pole do popisu jeśli chodzi o strojenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli jakie to żeliwo ma dokładnie być? jakie a/r

W holsetach żeliwa są oznaczane w cm. Bierzesz 12cm non wg i z głowy. Pamiętaj, że tutaj masz pod 3 litry pojemności, a to, że jakieś turbo Ci w 1.4 nadmucha tyle ile chcesz, może oznaczać, że w vr6 zdusi górę.

No i holset kosztuje mało nowy, bo coś ponad 2kpln za NOWĄ (nie regenerowaną) turbinę, to dobry pieniądz. Jest bardzo duży wątek (naście stron) na racingforum.pl, a dziale forum ogólne. Przeczytaj, numery się tam pojawiały, a kilku chłopaków właśnie rozważało te turbiny pod kątem vr'a. Mi tez leży vr6 w garażu, mam jeszcze silnik z Saab'a 2.3 - generalnie 400-500km za niewielkie pieniądze (oczywiście stosunkowo niewielkie) robi się w zasadzie tylko na holsecie. No i są to twin scrolle, więc wstaje też dosyć wcześnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jechac miedzy 5 a 7,5 tys

Nie marudź. zlosnik.gif Przy dole z 1.1 niewystrojona już kawałek za 3000 zaczynała pompować.

W Volvo po wirusie też mi zaczynała wskazówka + pokazywać od 3000 i jakoś nie miałem oporów pokręcić go do 7000 w razie potrzeby, a mechanicznie to była pełna seria. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod warunkiem zrobienia do tego TSa odpowiedniego kolektora

Tak się składa, że jeśli z 2 kolektorów zrobisz "słonia" w wejście sprężarki, to akurat się układają w idealnie działającego TS'a. No i nie musisz robić kolektora od podstaw, tylko są łącznik 2 w 1.

Generalnie nic prostszego - robiłem już 2 sztuki takich wydumek i działa bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie marudź. Przy dole z 1.1 niewystrojona już kawałek za 3000 zaczynała pompować.

kawałek za 3000 powinien byc juz bar ok.gif

> W Volvo po wirusie też mi zaczynała wskazówka + pokazywać od 3000 i jakoś nie miałem oporów

> pokręcić go do 7000 w razie potrzeby, a mechanicznie to była pełna seria.

ogolnie kto co lubi zlosnik.gif a powiem Ci, ze i tak do konca nie bedzie wiadomo dopóki ktos nie wsadzi do tjeta i nie sprawdzi.

ja na dzisiaj wiem, ze gt2056s jest optymalna na miasto ok.gif i wiem tez, ze chciałbym osobiście troche wieksza zlosnik.gif ale nie za duzą, zeby nie stracic dołu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi jedna rzecz, jezeli zamienilem zeliwo na mniejsze pojemnosciowo ( zeliwo zostalo przerobione, tak ze jest identyczne w miejscu do okola wirnika ) to zmienia sie mapa takiej turbiny ??? wg mnie teraz spaliny maja latwiejsze ujscie frown.gifbo DP zaczyna sie zaraz za ujsciem z wirnika i W. Wtedy spaliny mialy pofalowana i dluzsza droge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie powiedzcie mi jedna rzecz, jezeli zamienilem zeliwo na mniejsze pojemnosciowo ( zeliwo

> zostalo przerobione, tak ze jest identyczne w miejscu do okola wirnika ) to zmienia sie mapa

> takiej turbiny ??? wg mnie teraz spaliny maja latwiejsze ujscie bo DP zaczyna sie zaraz za

> ujsciem z wirnika i W. Wtedy spaliny mialy pofalowana i dluzsza droge.

juz tak nie ciesz michy ze jest ok zlosnik.gif na gorsze raczej nie poszło ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się składa, że jeśli z 2 kolektorów zrobisz "słonia" w wejście sprężarki, to akurat się

> układają w idealnie działającego TS'a. No i nie musisz robić kolektora od podstaw, tylko są

> łącznik 2 w 1.

> Generalnie nic prostszego - robiłem już 2 sztuki takich wydumek i działa bardzo dobrze.

No właśnie chodziło mi tylko o to, że wyloty z 1 i 4 oraz 2 i 3 powinny być rozdzielone aż do samego wejścia turbiny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie powiedzcie mi jedna rzecz, jezeli zamienilem zeliwo na mniejsze pojemnosciowo ( zeliwo

> zostalo przerobione, tak ze jest identyczne w miejscu do okola wirnika ) to zmienia sie mapa

> takiej turbiny ???

Mapa turbiny jako części gorącej to tak. Ale mapa wydajności kompresora, czyli części zimnej już nie waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie chodziło mi tylko o to, że wyloty z 1 i 4 oraz 2 i 3 powinny być rozdzielone aż do

> samego wejścia turbiny

Szczególnie w przypadku VR'a, gdzie masz 6 garów wink.gif

Nie martw się, wiem o co chodzi w tym wszystkim, a i "nieco" praktyki też odbębniłem w życiu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczególnie w przypadku VR\\\'a, gdzie masz 6 garów

Zgadza się, rozpędziłem się trochę i zapomniałem, że nie chodzi o Cento zlosnik.gifok.gif

> Nie martw się, wiem o co chodzi w tym wszystkim, a i \\"nieco\\" praktyki też odbębniłem w życiu

Ja również, więc waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilo sie ubogo przy 1.35 bara wiec chcialbym sie poradzic jakie kupic wtryski, ktore wejda p&p pod serie listwe alu z 1.2 8v

obecne maja nr 0280150447 i z tego co znalalzem maja wydajnosc 210 przy 3 barach przy 4 barach nadal brakuje..........

za wszelkie propozycje z gory dzieki grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobilo sie ubogo przy 1.35 bara wiec chcialbym sie poradzic jakie kupic wtryski, ktore wejda

> p&p pod serie listwe alu z 1.2 8v

> obecne maja nr 0280150447 i z tego co znalalzem maja wydajnosc 210 przy 3 barach przy 4 barach

> nadal brakuje..........

> za wszelkie propozycje z gory dzieki

315 z vaga 1.8 t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile miałeś KM przy tym 0.8? Silnik jest 8V co nie? I jakie masz EGT przy takim ciśnieniu?

teraz przy 1 barze ( EGT ~850 przed T jakies 10-15 cm od glowicy ) licze na jakies ~165, przy 1.3/1.35 niewiem ale idzie juz zdrowo, moge smialo powiedziec nawet porownywalnie do t-jeta grinser006.gif ( chyba, ze moje odczucia sa bledne) tylko do takiego dmuchania j.w.t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz przy 1 barze ( EGT ~850 przed T jakies 10-15 cm od glowicy ) licze na jakies ~165, przy

> 1.3/1.35 niewiem ale idzie juz zdrowo, moge smialo powiedziec nawet porownywalnie do t-jeta

> ( chyba, ze moje odczucia sa bledne) tylko do takiego dmuchania j.w.t

To ciekawe ile by wypluło moje 1.4 przed ka-bumem na 1.2 bara hmm.gif też jechało bardzo, bardzo sympatycznie icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz przy 1 barze ( EGT ~850 przed T jakies 10-15 cm od glowicy ) licze na jakies ~165, przy

> 1.3/1.35 niewiem ale idzie juz zdrowo, moge smialo powiedziec nawet porownywalnie do t-jeta

> ( chyba, ze moje odczucia sa bledne) tylko do takiego dmuchania j.w.t

Po moc wystarczyło zajrzeć w podpis sciana.gif, zmęczony byłem. Dzięki za info, dalej będę zaintersowany Twoim EGT przy 1.3 bara wink.gif I tym jaki mniej więcej masz kąt wprzedzenia zapłonu przy takim doładowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po moc wystarczyło zajrzeć w podpis , zmęczony byłem. Dzięki za info, dalej będę zaintersowany

> Twoim EGT przy 1.3 bara I tym jaki mniej więcej masz kąt wprzedzenia zapłonu przy takim

> doładowaniu.

taka temp spalin to ma seryjne 1.1 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka temp spalin to ma seryjne 1.1

Tak, tylko seryjne 1.1 ma relatywnie do turbo ubogą mieszankę. Poza tym Ty co chwila coś wysadzasz jeżeli mnie pamięć nie myli grinser006.gif Mojego przy 0.8bara trzeba ostro dusić żeby EGT do 800 doszło, a jest do tego mierzone bardzo blisko głowicy (5-10cm). Dlatego wypytuję innych w celach statystycznych ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, tylko seryjne 1.1 ma relatywnie do turbo ubogą mieszankę. Poza tym Ty co chwila coś wysadzasz

> jeżeli mnie pamięć nie myli Mojego przy 0.8bara trzeba ostro dusić żeby EGT do 800 doszło, a

> jest do tego mierzone bardzo blisko głowicy (5-10cm). Dlatego wypytuję innych w celach

> statystycznych

kolega wysadza, ale takie sa uroki dmuchania z RHB4 2 barow biglaugh.gif czasem zdarzalo sie tez EGT ponad 900 stopni, ale to sie zdarza 270751858-jezyk.gif

A teraz jest seria 1.1 i EGT czesto podskakuje do 850 stopni, mierzone ok 10cm od glowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega wysadza, ale takie sa uroki dmuchania z RHB4 2 barow czasem zdarzalo sie tez EGT ponad 900

> stopni, ale to sie zdarza

> A teraz jest seria 1.1 i EGT czesto podskakuje do 850 stopni, mierzone ok 10cm od glowicy

RHB4 trzyma 2bary? W jakim silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.1 na tlokach z 1.2. Jak dlugo je trzymala to nie wiem, ale max na wskazniku po tej jezdzie

> wlasnie tyle wskazywalo

Na jakim CR?

Szkoda, że ja tak krótko jeździłem z NORMALNYM intercoolerem, nie zdążyłem potestować jaki boost zniesie oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> W normie, u mnie jakos podobnie jest.

A powiedz mi, z tyłu kolektora są 2 króćce. Jeden jest podpięty fabrycznie do dolotu/odmy.

W turbo to powinno być czy zatkać to? Mam to wpięte do dolotu między bov a przepustnicę ale to mi pewnie wpływa na podciśnienie negatywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedz mi, z tyłu kolektora są 2 króćce. Jeden jest podpięty fabrycznie do dolotu/odmy.

> W turbo to powinno być czy zatkać to? Mam to wpięte do dolotu między bov a przepustnicę ale to mi

> pewnie wpływa na podciśnienie negatywnie.

oba krocce zmostowalem ze soba bo wykorzystalem dwa inne krocce w kolektorze ( ciensze)

u mnie na zimnym jest 0.6 wg wskaznika i w swince. na cieplym 0.7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oba krocce zmostowalem ze soba bo wykorzystalem dwa inne krocce w kolektorze ( ciensze)

> u mnie na zimnym jest 0.6 wg wskaznika i w swince. na cieplym 0.7

Ale jak liczysz?

Bo mi np. komp gazowy liczy od próżni w górę a Ty pewnie od atmosferycznego w dół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak jak każdy znany mi wskażnik wzgledem atmosferycznego

Diego G3 pokazuje bezwzględne ciśnienie, stąd było moje pytanie ale ok, będę podawał w odniesieniu do atmosferycznego.

Porobiłem ład z wężykami i zeszło mi do 0.6 ale... po wymianie silnika coś jest nie tak. Czasy na wolnych mam około 5ms ale nie zawsze, czasem jest 3.3ms i tak sobie co jakiś czas skacze między tymi wartościami.

Może jeszcze gdzieś podciśnienie nieszczelne oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.