Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> ale mozna kupic juz wywazone elementy to co mi przyszło

> juz było wywazone i w zasadzie nie musiałbym tego doważać bo wartosci podczas wywazania były w

> normie podanej przez producenta na stronie www.turbomaster.info

ciekawie rzeczesz, ale ja bym sie chyba wzdrygnął żeby tak tylko poskładać i nie sprawdzić tego hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawie rzeczesz, ale ja bym sie chyba wzdrygnął żeby tak tylko poskładać i nie sprawdzić tego

a sprawdzisz sam czy firma Ci to sprawdzi ? da papier z pomiaru ? skad masz pewnosc, ze to realne dane, bedziesz patrzyl mu na rece ? niestety w dzisiejszych czasach jesli nie widzisz czegos na wlasne trzezwe oczy to reszta jest uja warta grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a sprawdzisz sam czy firma Ci to sprawdzi ? da papier z pomiaru ? skad masz pewnosc, ze to realne

> dane, bedziesz patrzyl mu na rece ? niestety w dzisiejszych czasach jesli nie widzisz czegos

> na wlasne trzezwe oczy to reszta jest uja warta

Kiedy właśnie ta robota jest sporo warta... jak trzeba za nią zapłacić grinser006.gif

Przemyślę tą opcję samodzielnej regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a sprawdzisz sam czy firma Ci to sprawdzi ? da papier z pomiaru ? skad masz pewnosc, ze to realne

> dane, bedziesz patrzyl mu na rece ? niestety w dzisiejszych czasach jesli nie widzisz czegos

> na wlasne trzezwe oczy to reszta jest uja warta

ale niby gwarancje dają to uj mnie obchodzi, ma być dobrze i już zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatemu lepiej samemu regenerować turbine bo jak chcesz coś zrobic dobrze zrobisz to zrob to sam.

No dobram a jak mam zrobic nie mając odpowiednich narzędzi? Bez nich moge tylko zepsuć

> przynajmniesz wiesz co wymieniłeś

aj, przecież nie zawsze sie tak da

> a pewne elementy są smiesznie tanie a niejest to jakas trudna trudność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra teraz troche z innej beczki. Czy wydajnościowo t28 wiela sie różni od GT28 na przykład?

Bardzo wiela ok.gif GT28 ma sporo większy potencjał, ale i większe wymagania co do przepływu powietrza w silniku. Bez pojemności 1.6 nawet bym do niej nie podchodził, bo po prostu jej nie wykorzystasz, i co ważniejsze, nie będzie nawet pracowała w jej optymalnym punkcie wydajności ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo wiela GT28 ma sporo większy potencjał, ale i większe wymagania co do przepływu powietrza w

> silniku. Bez pojemności 1.6 nawet bym do niej nie podchodził, bo po prostu jej nie

> wykorzystasz, i co ważniejsze, nie będzie nawet pracowała w jej optymalnym punkcie wydajności

bo własnie wsadzili goście do primery t28 i było 280 koni/1b a na GT28R tez tak gdzieś koło 300 wychodzi (z 2.0 litra) przy jednym barze, tych GT28-mek też jest tam kilka rodzai i już sam nie wiem jak to dobierać. Myslalem że ta numeracja po "t" wskazuje na to że one są w jakiś sposob "pokrewne", bo z serii T jest duzo turbin, są i uzywki a i nowe sa w ludzkich cenach przynajmniej. A nie po 4, 6 czy 7 tysięcy za te większe, do tego prawie całkiwty brak na rynku wtórnym (nie licze GT15) Gt17 ciężko trafić, no jeszcze gt20 jest takim wyjątkiem że da sie to kupić za +-2kpln za nowe. Drugie auto bym za to kupił za cene takiego turbienia, może już nawet z seryjnie dobrymi osiągami typu jakis mały pug czy saxo vts a nie za samą turbine, a gdzie reszta instalacji? Pogięło ich zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo własnie wsadzili goście do primery t28 i było 280 koni/1b a na GT28R tez tak gdzieś koło 300

> wychodzi (z 2.0 litra) przy jednym barze, tych GT28-mek też jest tam kilka rodzai i już sam

> nie wiem jak to dobierać. Myslalem że ta numeracja po "t" wskazuje na to że one są w jakiś

> sposob "pokrewne", bo z serii T jest duzo turbin, są i uzywki a i nowe sa w ludzkich cenach

> przynajmniej. A nie po 4, 6 czy 7 tysięcy za te większe, do tego prawie całkiwty brak na rynku

> wtórnym (nie licze GT15) Gt17 ciężko trafić, no jeszcze gt20 jest takim wyjątkiem że da sie to

> kupić za +-2kpln za nowe. Drugie auto bym za to kupił za cene takiego turbienia, może już

> nawet z seryjnie dobrymi osiągami typu jakis mały pug czy saxo vts a nie za samą turbine, a

> gdzie reszta instalacji? Pogięło ich

gt2056s nowa to koszt max do 1,5 tys ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów, jako nowicjusz w temacie turbo benzyny mam pytanie do kolegów z większym pojęciem i doświadczeniem, a mianowicie czy zawór bow off musi być zamontowany przy przepustnicy czy może być zamontowany np za turbiną przed wejściem do intercoolera ? Chciałbym tak zrobić ponieważ nie mam miejsca właśnie na zamontowanie go przed przepustnica a mam sporo miejsca przed wejściem do ic, będzie to miało jakieś negatywne skutki jak go tam zamontuje ? Tak dla wiadomości turbo nie lata w sejku tylko w projekcie Buggy Barracuda silnik co niektórym znany 1.1/1.2 8v T Garrett T25 pierwszy wlasciciel Piter a następnie Mulez teraz silnik w moich dłoniach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegów, jako nowicjusz w temacie turbo benzyny mam pytanie do kolegów z większym pojęciem i

> doświadczeniem, a mianowicie czy zawór bow off musi być zamontowany przy przepustnicy czy może

> być zamontowany np za turbiną przed wejściem do intercoolera ? Chciałbym tak zrobić ponieważ

> nie mam miejsca właśnie na zamontowanie go przed przepustnica a mam sporo miejsca przed

> wejściem do ic, będzie to miało jakieś negatywne skutki jak go tam zamontuje ? Tak dla

> wiadomości turbo nie lata w sejku tylko w projekcie Buggy Barracuda silnik co niektórym znany

> 1.1/1.2 8v T Garrett T25 pierwszy wlasciciel Piter a następnie Mulez teraz silnik w moich

> dłoniach :D

Może tak być ale najlepiej by było blisko P żeby wężyk był krótki. Chodzi o to żeby była jak najszybsza reakcja w postaci otwarcia zaworu po puszczeniu gazu, coby sprężarka nie wpadała w surge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może tak być ale najlepiej by było blisko P żeby wężyk był krótki. Chodzi o to żeby była jak

> najszybsza reakcja w postaci otwarcia zaworu po puszczeniu gazu, coby sprężarka nie wpadała w

> surge

Dzieki za odpowiedz czyli bedzie git bo intercooler znajduje sie nad silnikiem i wężyk bedzie podobnej dlugosci, no może max z 10 cm dluzszy smile.gif

I jeszcze jedno Koledzy, proszę o pomoc jak podpiąć kolejno ponumerowane króćce wężyków w przepustnicy tzn gdzie np można podpiąć regulator, map sensor gdzie boost a gdzie blow off

sugerując się zdjęciem

Z góry dziekuję.

5d25eef27d1b718cm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pany , ma ktoś moze w CC / SC garrett TB22 ?? chciałbym zobaczyć jak to mniej wiecej wyglada

> wisząc na swoim miejscu

Z tego co wiem to "Wy" zawsze dajecie zimną muszlę od strony skrzyni, więc moje ułożenie Ci się pewnie nie przyda... ale jeśli jednak to poszukam fotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to "Wy" zawsze dajecie zimną muszlę od strony skrzyni, więc moje ułożenie Ci się

> pewnie nie przyda... ale jeśli jednak to poszukam fotek.

Nie zawsze, ja miałem wydechem w stronę skrzyni. Wiem jak działa to, teraz robię na odwrót wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to "Wy" zawsze dajecie zimną muszlę od strony skrzyni, więc moje ułożenie Ci się

> pewnie nie przyda... ale jeśli jednak to poszukam fotek.

mozesz pokazac , zawsze mozna ogladnac i obadać ,chociaz w cc nie mam za duzo miejsca na szaleństwa zwłaszcza ze chce zostawic chłodnice po swojej stronie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za odpowiedz czyli bedzie git bo intercooler znajduje sie nad silnikiem i wężyk bedzie

> podobnej dlugosci, no może max z 10 cm dluzszy

> I jeszcze jedno Koledzy, proszę o pomoc jak podpiąć kolejno ponumerowane króćce wężyków w

> przepustnicy tzn gdzie np można podpiąć regulator, map sensor gdzie boost a gdzie blow off

> sugerując się zdjęciem

> Z góry dziekuję.

kolego , gdzie sie nie wepniesz bedzie dobrze zlosnik.gifok.gif

seryjnie regulator (1) był podpięty do króćca nr 2 i map do króćca obok ale ty go nie posiadasz w tym kolektorze to albo jakiś trójniczek od 2 albo improwizujesz i wpinasz go w pozostałe tak jak bov czy wg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozesz pokazac , zawsze mozna ogladnac i obadać ,chociaz w cc nie mam za duzo miejsca na szaleństwa

> zwłaszcza ze chce zostawic chłodnice po swojej stronie

Cóż, okazuje się że nie robiłem fotek samej turbiny przy silniku podczas budowy barana... mam tylko to jedno gdzie widać już zamontowany kolektor i turbo pod spodem. W tej pozycji zimna muszla praktycznie dotyka rogiem do bloku w okolicach pompy wody (w 1.2 8v dotyka a w 1.4 było kilka mm odstępu).

DP nie koliduje z rurą wodną, kolektor można zrobić mniej "obszerny" bo mnie poniosła fantazja hehe.gif

img7719b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn było coś zle ? bo tez tym razem myślałem zeby go dac po stronie skrzyni

No, chłodnicę przeniosłem na stronę skrzyni, zrobiło się nieco ciasno. Teraz robię na odwrót i mam nadzieję, że zyskam nieco miejsca, jak chłodnica wróci na swoje miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jako że w planach jest uturbienie Seja przeczytałem cały temat.

Aktualnie "uczę się" i zbieram brakujące mi informację dlatego cierpliwość i wyrozumiałość mile widziana.

Chciałbym zadać parę pytań.

Wątek głównie traktuje o silnikach 8V(ogólnie panuje opinia że lepiej się uturbia ósemki) i piszecie że najlepszy wybór to dół 16V i góra 8V.

Ja mam szesnastkę planuję oczywiście sporo odprężyć.W czym będzie ta trudność w stosunku do 8V.

O co chodzi z "kopułką na przepustnice "nie kumam po co,jak,gdzie i kiedy.

Czy fabryczny kolektor od 1.2 16V się nada pod turbinę i czy trzeba go jakoś drastycznie przerabiać.Jeśli tak to skąd bierzecie flansze do łączenia turbo z kolektorem.

Doradźcie coś na temat turbiny.

Maksymalne planowane doładowanie 1Bar.Użytkowo 0.7-0.8 Bar aby uzyskać ok 120ps jak wyjdzie więcej będę wniebowzięty.

Nie chcę przeginać z mocą i doładowaniem ponieważ chcę autkiem jeździć na co dzień bezawaryjnie.

Czy można opóźnić zapłon przesuwając czujnik położenia wału??

Wydaję mi się że to bardzo prosty sposób i nie powinno być z tym kłopotów.

Parę razy widziałem tu pytanie o dociąganie UPG po "kanapce".

W niektórych silnikach stosuję się dociąganie śrub po rozgrzaniu silnika do temp 90stopni+15min pracy i następnie znowu dociągamy 90stopni.

Parę razy robiłem taki silnik(właśnie UPG) i wyglądało to tak--

30Nm 90Nm 90 stopni X 2 to ostatnie 90 to trzeba się nieźle spocić.

Następnie grzanie i znowu 90stopni które już wtedy idą lekką ręką.

Może by spróbować tak zrobić przy odprężaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

No więc po pierwsze zaraz Cię ktoś pogoni, żebyś się gdzieś tam przywitał i uzupełnił profil, ale nie ja wink.gif

> Chciałbym zadać parę pytań.

> Wątek głównie traktuje o silnikach 8V(ogólnie panuje opinia że lepiej się uturbia ósemki) i

> piszecie że najlepszy wybór to dół 16V i góra 8V.

To już trochę dawno i nieprawda, jeździ też trochę 16V uturbionych.

> Ja mam szesnastkę planuję oczywiście sporo odprężyć.W czym będzie ta trudność w stosunku do 8V.

Mniej miejsca, więcej rzeźbienia, i ze strojeniem trochę więcej zachodu. Sama konstrukcja ZTCW w niczym nie przeszkadza.

> O co chodzi z "kopułką na przepustnice "nie kumam po co,jak,gdzie i kiedy.

To co jest zamontowane na P zamiast puszki z filtrem, ale to się tyczy tylko 8V, kolektor 16V ma inną konstrukcję i takie wynalazki są zbędne.

> Czy fabryczny kolektor od 1.2 16V się nada pod turbinę i czy trzeba go jakoś drastycznie

> przerabiać.

Prawdpopodobnie straszna rzeźba, jest żeliwny, ciężko się to spawa. Dobra taktyka jest zrobić cały od nowa.

> Jeśli tak to skąd bierzecie flansze do łączenia turbo z kolektorem.

Skontaktuj się z Lesiu.Z, ale wiem, że jest obecnie mało dostępny.

> Doradźcie coś na temat turbiny.

To nie ja.

> Maksymalne planowane doładowanie 1Bar.Użytkowo 0.7-0.8 Bar aby uzyskać ok 120ps jak wyjdzie więcej

> będę wniebowzięty.

Przy 0.8 bara i 16V to 120PS Ci wyjdzie już przy rozruchu zlosnik2.gif Serio, nie będzie to żaden kłopot.

> Nie chcę przeginać z mocą i doładowaniem ponieważ chcę autkiem jeździć na co dzień bezawaryjnie.

Dobrze wystrojone Ci pojeździ bez problemu pod warunkiem, że silnik zdrowy, ja swoim 8V ustawionym na 0.8 zamkąłem właśnie 21kkm.

> Czy można opóźnić zapłon przesuwając czujnik położenia wału??

Teoretycznie tak, w praktyce wyjdą z tego same kłopoty (na dzień dobry będziesz miał też wtrysk w złym momencie). Pozatym, patrz komentarz wyżej nt. strojenia. Jeżeli masz takie podejście, to już sobie daj siana, bo w najlepszym przypadku wykończysz silnika jak Glaca 893goodvibes.gif

> Wydaję mi się że to bardzo prosty sposób i nie powinno być z tym kłopotów

> Parę razy widziałem tu pytanie o dociąganie UPG po "kanapce".

> W niektórych silnikach stosuję się dociąganie śrub po rozgrzaniu silnika do temp 90stopni+15min

> pracy i następnie znowu dociągamy 90stopni.

> Parę razy robiłem taki silnik(właśnie UPG) i wyglądało to tak--

> 30Nm 90Nm 90 stopni X 2 to ostatnie 90 to trzeba się nieźle spocić.

Pot występuje dopiero przy trzecim 90 stopni na zimno, wierz mi wink.gif

> Następnie grzanie i znowu 90stopni które już wtedy idą lekką ręką.

> Może by spróbować tak zrobić przy odprężaniu.

Ciekawa metoda, może się inni wypowiedzą, bo sam chciałbym wiedzieć confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie tak, w praktyce wyjdą z tego same kłopoty (na dzień dobry będziesz miał też wtrysk w

> złym momencie). Pozatym, patrz komentarz wyżej nt. strojenia. Jeżeli masz takie podejście, to

> już sobie daj siana, bo w najlepszym przypadku wykończysz silnika jak Glaca

Nie widzę analogii wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widzę analogii

Nie chciałem przez to powiedzieć, że masz coś źle zrobione/wystrojone 20.GIF Ale fakt faktem jest, że masz już trzeci silnik z T (popraw mnie jeżeli się mylę), a pierwszy zanim wykończyłeś na amen też rozbierałeś co najmniej raz. Po porostu uznałem, że wygląd Twojego 1.4 8V jest najlepszą ilustracją poglądową, dlaczego się trzeba skupić na strojeniu, niezależnie od tego co było powodem kaboom. I tyle wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)Po porostu uznałem, że wygląd Twojego 1.4 8V jest najlepszą

> ilustracją poglądową, dlaczego się trzeba skupić na strojeniu, niezależnie od tego co było

> powodem kaboom. I tyle

Zdajesz sobie sprawę, że to ostatnie zdanie jest zaprzeczeniem samym w sobie? grinser006.gif

Nie podoba mi się, że stawiasz mnie jako "wzór - jak NIE należy uturbiać silnika", wypraszam sobie cfaniaczek.gif

Kolega pytał o przesunięcie czujnika, co oczywiście jest bezsensownym rozwiązaniem a u mnie czegoś takiego nie ma. W 1.4 miałem przesunięty względem osprzętu ale było to skorygowane wariatorem elektronicznym więc nie widzę związku.

Poza tym, jeśli jakiś silnik u mnie padł ze złego wystrojenia to było to na samym początku kiedy w 1.2 dmuchało mi UPG ale to było jeszcze przed założeniem sekwencji - i tu się zgodzę, blos to nie jest to co turbo lubi najbardziej. Potem silnik się zatarł z braku oleju a następnym razem urwał się zawór mimo niskiego EGT i braku stuków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie podoba mi się, że stawiasz mnie jako "wzór - jak NIE należy uturbiać silnika", wypraszam sobie

Ej, podziwiam bardzo Twój zapał i szybkość z jaką to zawsze robisz, nie ma dwóch zdań. Ale sam się otwarcie przyznałeś, że w AFR-a to inwestować nie będziesz, bo to zabawki dla bogatych, i jest Ci to nie potrzebne. Chciałem po prostu kolegę pytającego ustrzec przed takim rozumowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ej, podziwiam bardzo Twój zapał i szybkość z jaką to zawsze robisz, nie ma dwóch zdań. Ale sam się

> otwarcie przyznałeś, że w AFR-a to inwestować nie będziesz, bo to zabawki dla bogatych, i jest

> Ci to nie potrzebne. Chciałem po prostu kolegę pytającego ustrzec przed takim rozumowaniem.

No to pisz bardziej precyzyjnie grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Jako ciekawostkę powiem Ci że stroiłem raz silnik (już nie pamiętam który hehe.gif) szerokopasmówką i ... wyjechałem na ekspresówkę i zaczęło stukać, musiałem dolać. Ostatecznie okazało się, że IC nie wyrabiał i mogłem mieć 1000 AFRów i nic by to nie pomogło.

A co do montowania afr-a na stałe to podtrzymuję - mogę się bez tego obejść bez szwanku na silniku.

Zgrubny pogląd mam na wąskopasmówce, czyli wiem kiedy zalewa a kiedy brak paliwa, reszta to EGT i stuki na słuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie uzasadnić dlaczego cofnięcie czujnika położenia wału jest głupim pomysłem??

Pomijam moment wtrysku bo na Diego można to skorygować.

Jeśli chodzi o strojenie to popieram Glace.Można zrobić to samemu dobrze mając trochę wiedzy i praktyki a ta niestety sama nie przychodzi.

Aktualnie Glaca ma więcej doświadczenia niż osoby które na strojenie jadą do specjalistów.Być może niedługo to do niego będzie się jeździć.

Fakt że kupno wskaźnika AFR i sondy to koszt ok 500-600zł co jest chyba równoznaczne z kosztem jednego strojenia ale wtedy można samemu wprowadzać zmiany i poprawki.

W taki wskaźnik z sondą to chyba zainwestuję jak będę robił auto.

Powiedzcie gdzie sondę szerokopasmową zamontować.Może być już za turbiną?

LSU 4 Boscha pasowała by do wskaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy możecie uzasadnić dlaczego cofnięcie czujnika położenia wału jest głupim pomysłem??

> Pomijam moment wtrysku bo na Diego można to skorygować.

> Jeśli chodzi o strojenie to popieram Glace.Można zrobić to samemu dobrze mając trochę wiedzy i

> praktyki a ta niestety sama nie przychodzi.

> Aktualnie Glaca ma więcej doświadczenia niż osoby które na strojenie jadą do specjalistów.Być może

> niedługo to do niego będzie się jeździć.

> Fakt że kupno wskaźnika AFR i sondy to koszt ok 500-600zł co jest chyba równoznaczne z kosztem

> jednego strojenia ale wtedy można samemu wprowadzać zmiany i poprawki.

> W taki wskaźnik z sondą to chyba zainwestuję jak będę robił auto.

> Powiedzcie gdzie sondę szerokopasmową zamontować.Może być już za turbiną?

> LSU 4 Boscha pasowała by do wskaźników.

Bo zmieniasz kąt zapłonu w całym zakresie obrotów, a nie o to tutaj chodzi. Zostaw to jak jest, nie drutuj. Zrób to tak jak ma być to zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy możecie uzasadnić dlaczego cofnięcie czujnika położenia wału jest głupim pomysłem??

> Pomijam moment wtrysku bo na Diego można to skorygować.

Momentu wtrysku niczym nie skorygujesz bo zależy właśnie od położenia tłoka ale znowu przy gazie nie ma to najmniejszego znaczenia.

TAP-01 nie jest drogi a daje pełną możliwość korekty kąta zapłonu w zależności od obrotów i ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy możecie uzasadnić dlaczego cofnięcie czujnika położenia wału jest głupim pomysłem??

Odpowiedź krótka: bo cofniesz/wyprzedzisz wtedy zapłon o stałą wartość w całym zakresie obciążenia i warunków pracy silnika. Łącznie z wolnymi obrotami. Do tego nie będziesz miał zróźnicowanego zapłonu w nadciśnieniu, bo komp się kończy na ciśnieniu atmosferycznym z fabrycznym MAP sensorem. Generalnie lipa. A jak zmienisz MAP sensor, to Ci się wszystko rozjedzie i musisz i tak zrobić remap.

> Jeśli chodzi o strojenie to popieram Glace.Można zrobić to samemu dobrze mając trochę wiedzy i

> praktyki a ta niestety sama nie przychodzi.

Oczywiście, że można, ale IMO bez AFR-a ani rusz. Z jakiegoś powodu moja ulubiona hamownia ma całą sporych rozmiarów wieżyczkę kapselków po zużytych sondach.

> Powiedzcie gdzie sondę szerokopasmową zamontować.Może być już za turbiną?

Za turbiną i nie za blisko tejże. Radzą 40 cm co najmniej za i (prawie) pionowo do góry. To tyle teorii, widziałem już szerokopasmówki zamontowane zaraz za T na pierwszym kolanku (ale nie pytałem właściciela ile to wytrzymuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak grubą przekładkę stosowaliście przy odprężaniu?

I jakie doładowanie wtedy stosujecie.

W 1.2 16V jest 10,6 czy bezpieczna wartość była by 9.0

Jaka uszczelka jest fabrycznie stosowana w 16V bo wcześniej coś czytałem że jest uszczelka zwykła 1.65mm i metalowa 0.5mm

Teraz już nie jestem pewny czy do szesnastek szły tylko metalowe.

Jeśli tak to przekładka musiała by mieć grubość 2mm

Dało by to w sumie dało podniesienie głowicy o 2.5mm czyli jakieś 9.0--9.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak grubą przekładkę stosowaliście przy odprężaniu?

> I jakie doładowanie wtedy stosujecie.

> W 1.2 16V jest 10,6 czy bezpieczna wartość była by 9.0

> Jaka uszczelka jest fabrycznie stosowana w 16V bo wcześniej coś czytałem że jest uszczelka zwykła

> 1.65mm i metalowa 0.5mm

> Teraz już nie jestem pewny czy do szesnastek szły tylko metalowe.

> Jeśli tak to przekładka musiała by mieć grubość 2mm

> Dało by to w sumie dało podniesienie głowicy o 2.5mm czyli jakieś 9.0--9.2

Ja miałem u siebie (tyle, że w 8v) przekładkę 2mm a teraz mam 2.5, wydaje mi się że osłabienie w podciśnieniu jest zauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak grubą przekładkę stosowaliście przy odprężaniu?

> I jakie doładowanie wtedy stosujecie.

> W 1.2 16V jest 10,6 czy bezpieczna wartość była by 9.0

> Jaka uszczelka jest fabrycznie stosowana w 16V bo wcześniej coś czytałem że jest uszczelka zwykła

> 1.65mm i metalowa 0.5mm

> Teraz już nie jestem pewny czy do szesnastek szły tylko metalowe.

> Jeśli tak to przekładka musiała by mieć grubość 2mm

> Dało by to w sumie dało podniesienie głowicy o 2.5mm czyli jakieś 9.0--9.2

Z 16V to jest chyba troszkę inaczej, ZTCW to się je mniej odpręża. Nawet fabrycznie t-jet ma całkiem sporą kompresę (ale też relatywnie małą turbinę do pojemności silnika). Ile przekładki potrzebujesz to trzeba sobie policzyć i tyle, jeżeli wiesz jaką chcesz tą kompresję mieć. Ile można na danej kompresji ładować to zależy mocno od reszty zestawu, w szczególności IC-ka. Ja mam np. dość sporo odprężone (przekładka 2.5mm), ale granicą doładowania jest u mnie mniej więcej 0.9 bara (wg. moich doświadczeń), bo IC jest bardzo mało wydajny, turbina relatywnie mała i zaje grzeje powietrze przy dużych RPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to pisz bardziej precyzyjnie

> Jako ciekawostkę powiem Ci że stroiłem raz silnik (już nie pamiętam który ) szerokopasmówką i ...

> wyjechałem na ekspresówkę i zaczęło stukać, musiałem dolać. Ostatecznie okazało się, że IC nie

> wyrabiał i mogłem mieć 1000 AFRów i nic by to nie pomogło.

> A co do montowania afr-a na stałe to podtrzymuję - mogę się bez tego obejść bez szwanku na silniku.

> Zgrubny pogląd mam na wąskopasmówce, czyli wiem kiedy zalewa a kiedy brak paliwa, reszta to EGT i

> stuki na słuch.

Troche uciazliwe ciagle nasluchiwac stuku ktory nie jest bardzo slyszalny a o sluchaniu radia juz nie wspomne grinser006.gif Pozatym EGT przy stuku moze byc dosyc niskie a niedosyc na paliwo w danym czasie moze zmienic sie bardzo gwaltownie. Wszystko zalezy ile kto laduje i w jakie moce celuje. Mozna sporo ladowac ale przy duzym opoznieiu zaplonu mocy za duzo sie nie wykrzesa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Troche uciazliwe ciagle nasluchiwac stuku ktory nie jest bardzo slyszalny a o sluchaniu radia juz

> nie wspomne

Z mojego doświadczenia ze słuchawkami na hamowni wynika, że różnica między stukiem słyszalnym w stetoskopie a słyszalnym na zewnątrz jest jakieś 2-3 stopnie kąta wyprzedzenia zapłonu. Krótko mówiąc, stuk który słychać na zewnątrz to jest już zasadniczo po frytkach. Przy głośnym wydechu to już wogóle shocked.gif

> Mozna sporo ladowac ale przy duzym opoznieiu zaplonu mocy za duzo sie nie wykrzesa

No więc właśnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Troche uciazliwe ciagle nasluchiwac stuku ktory nie jest bardzo slyszalny a o sluchaniu radia juz

> nie wspomne Pozatym EGT przy stuku moze byc dosyc niskie a niedosyc na paliwo w danym czasie

> moze zmienic sie bardzo gwaltownie. Wszystko zalezy ile kto laduje i w jakie moce celuje.

> Mozna sporo ladowac ale przy duzym opoznieiu zaplonu mocy za duzo sie nie wykrzesa

Przecież każdy z nas słucha stuku cały czas, bo gdyby nie zwracał na to uwagi to znaczy, że jest idiotą - czyż nie? cfaniaczek.gif Ponadto jeśli raz wystroję "na ucho" to robię tak, żeby pod żadnym pozorem nie stukało i potem po prostu nie stuka a wcale nie zbijam dużo stopni zaniżając moc, wierz mi - jest dobrze a na usłyszenie stuku mam swoje sposoby którymi chętnie się podzielę - to nie tajemnica.

Wystarczy jechać z otwartym oknem przy ekranie dźwiękowym na "autostradzie" i świetnie słychać każde cyknięcie, którego niestety nie słychać w inny sposób. Wiem, że te stuki słyszalne na stetoskopie są dużo cichsze ale nie są "dalej" niż 3 stopnie więc nie ma problemu z ich zniwelowaniem bez tego.

Dodam jeszcze, że przy 1.3 bara mój kąt wyprzedzenia zapłonu jest o 3 stopnie większy niż ten fabryczny w ECU dla WOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wierz mi - jest dobrze a na usłyszenie stuku mam swoje sposoby którymi chętnie się podzielę -

> to nie tajemnica.

> Wystarczy jechać z otwartym oknem przy ekranie dźwiękowym na "autostradzie" i świetnie słychać

> każde cyknięcie, którego niestety nie słychać w inny sposób.

normalnie jesteś moim idolem zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wrócił bym do tematu kolektora do 1.2 16V

Czy nie lepiej zrobić przejściówkę z seryjnego kolektora do turbiny.

Na początek powinno starczyć.

A jeśli chodzi o wykonanie to znacznie łatwiejsze

Czy ktoś wypowiedział by się na temat tej turbinki Garrett BT22

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?p=355126&sid=c9d812c0d615ce87fa461e087a4ff786#355126

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze wrócił bym do tematu kolektora do 1.2 16V

> Czy nie lepiej zrobić przejściówkę z seryjnego kolektora do turbiny.

> Na początek powinno starczyć.

> A jeśli chodzi o wykonanie to znacznie łatwiejsze

> Czy ktoś wypowiedział by się na temat tej turbinki Garrett BT22

> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?p=355126&sid=c9d812c0d615ce87fa461e087a4ff786#355126

za długi bedzie, lag bedzie większy, apozatym co takiego trudnego w zrobieniu kolektora?

przykładowy 8v

285265216-bfe27a7658.jpeg

post-119985-14352513875328_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze wrócił bym do tematu kolektora do 1.2 16V

> Czy nie lepiej zrobić przejściówkę z seryjnego kolektora do turbiny.

> Na początek powinno starczyć.

> A jeśli chodzi o wykonanie to znacznie łatwiejsze

> Czy ktoś wypowiedział by się na temat tej turbinki Garrett BT22

> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?p=355126&sid=c9d812c0d615ce87fa461e087a4ff786#355126

przejsciówka z seryjnego kolektora moze byc , chyba nikt nie bedzie miał nic przeciwko , tylko kwestia taka zeby jakoś z głową tą przejsciówke zrobic zeby turbina jakos sensownie wisiała , bo jak widze co u niektorych ze sciągają DP i turbine zeby np wymienić filtr oleju to mnie troche słabi zlosnik.gif

a co chcesz wiedziec kolego na temat tej turbiny ??

pochodzi ona z nissana 300zx twin turbo i jest jedną z 2 takich samych turbin - wiec moze w google dowiesz sie dokładniej wszystkiego co cie interesuje

no a pozatym kolega Glaca ma u siebie taką samą tylko w silniku 1.2 8v i jakoś daje sobie rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przejsciówka z seryjnego kolektora moze byc , chyba nikt nie bedzie miał nic przeciwko , tylko

> kwestia taka zeby jakoś z głową tą przejsciówke zrobic zeby turbina jakos sensownie wisiała ,

> bo jak widze co u niektorych ze sciągają DP i turbine zeby np wymienić filtr oleju to mnie

> troche słabi

> a co chcesz wiedziec kolego na temat tej turbiny ??

> pochodzi ona z nissana 300zx twin turbo i jest jedną z 2 takich samych turbin - wiec moze w google

> dowiesz sie dokładniej wszystkiego co cie interesuje

> no a pozatym kolega Glaca ma u siebie taką samą tylko w silniku 1.2 8v i jakoś daje sobie rade

Daje radę wyśmienicie, może nie wstaje zbyt wcześnie (a może ja nie umiem tego tak wystroić) ale trzyma 1.3 bara do końca a i 1.5 było (na razie jeżdżę na 1.3 i mi wystarcza spineyes.gif).

Tyle, że ta akurat konkretna ogłoszona na UKP jest już sprzedana grinser006.gif (będzie kolejne uno uturbione)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak już sprzedana to po balu.

Tak się zastanawiałem nad nią a google nic nie pokazało.

Ja jeszcze w turbinach jestem ciemny.

Czy można odwracać muszle zimnej i ciepłej strony według osi turbiny?

TZN dużo turbin jak widziałem ma wlot- poziomy,t-jet np od dołu a ja będę potrzebował od góry.

Jeśli można odwracać to łatwiej ją będzie zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.