Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> panowie, bo szukam gratów do mojego sztrucla, i tak na allegro widze same podróby co HKS Style to

> Greddy style, są jeszcze properfecty oraz the suny

> co polecacie, i kto co miał i jak syczy, bov ma wrzeszczeć to oczywiste ,

Chcesz mojego properfekta? Bo ja chce przejść na dv, znudziło mi sie syczenie, zresztą za bardzo zwraca uwagę innych jak jadę i zaraz wiedzą że turbo mam, więc co to za cichociemny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a powiedzcie mi jedno jak prawidłowo ustawia sie bov-a jeśli ma on regulacje ??

> mam model F1-Z i nie bardzo wiem jak go wyregulować ??

F1-Z możesz śmiało skręcić na max twardość i tak będzie za miękko, ten wredny BOV upuszcza chociaż nie ma czego hehe.gif.

> taki: > typ1 to jest ponoć

Typ I, sam robiłem te fotkę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> F1-Z możesz śmiało skręcić na max twardość i tak będzie za miękko, ten wredny BOV upuszcza chociaż

> nie ma czego .

> Typ I, sam robiłem te fotkę

nie wiem czy ma orginalana sprezyne smile.gif bo jak skreciłem go na maxa to cześciej słysze jak wg rubi tuf tuf tuf niz bova smile.gif

może nie mieć czasem siły go otworzyć - może tak być ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Czy możecie mnie upewnić do końca.

> Smarowanie turbiny biorę z górnego Otworu przy filtrze oleju(ten większy 18/1,5)

> A od czego jest ten niżej??

Ogólnie te otwory wynikają z procesu technologicznego, po prostu jakoś trzeba było przewiercić kanały do pompy a potem zostały zaślepione.

> Restryktor 1,2mm miejsce ulokowania bez większego znaczenia-czyli może być na początku przewodu.

Raczej przy turbinie bo jak dasz odwrotnie to przewód będzie się dłużej napełniał i turbina później dostanie olej pod ciśnieniem. Ja niby w pierwszej wersji miałem restryktor na początku przewodu ale ta turbina od razu była lipna więc i tak padła. Potem miałem przy turbinie ale sytuacja była podobna - zużyta turbina brała sobie olej wraz z podnoszeniem doładowania hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy możecie mnie upewnić do końca.

> Smarowanie turbiny biorę z górnego Otworu przy filtrze oleju(ten większy 18/1,5)

> A od czego jest ten niżej??

> Restryktor 1,2mm miejsce ulokowania bez większego znaczenia-czyli może być na początku przewodu.

Różnica między górnym a dolnym zasadnicza jest taka, że z górnego idzie olej filtrowany, z dolnego nie.

Ja mam restryktor wmontowany praktycznie w samą pompę, gra i buczy. Byłem tylko zapobiegawczy i przed pierwszym odpalaniem zalałem turbinę olejem i wstrzyknąłem do przewodu oleju też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy restryktorze przy turbinie byl zbyt duzy spadek cisnienia na wolnych obrotach ( olej brany z czujnika cisnienia) przy restryktorze na poczatku przewodu olejowego jest duzo lepiej ok.gif a turbina nie dostaje zbyt duzego cisnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja tak miałem zrobione i znakomicie spełniało to swoje zadanie :D

No chyba, że tak. Z jednej strony to trochę rzeźba się w to bawić (nawiercanie śruby w poprzek wiertłem 1.2, brrrr), z drugiej strony to co ja sobie wystrugałem za reduktor to też była rzeźba zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba, że tak. Z jednej strony to trochę rzeźba się w to bawić (nawiercanie śruby w poprzek

> wiertłem 1.2, brrrr), z drugiej strony to co ja sobie wystrugałem za reduktor to też była

> rzeźba

ja cały czas mam restryktor zrobiony z srubki pasującej do turba wink.gif i jest ok smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małą wiertarkę stołową więc nawiercić śrubkę raz wzdłuż i w poprzek nie powinien być problem.

Tyle że jeszcze będę musiał skombinować przejście z 18mm na 10mm bo taką mam średnicę na otworu na przewodzie(coś jak koniec przewodu hamulcowego co przykręca się do zacisku)

Chyba że zrobię całkiem nowy przewód żeby pasował od razu z tego korka do turbiny.

Nie wiem tylko czy będą mieli taką końcówkę bo tam jest aż 18mm

Niedaleko mnie jest taki zakład co robią takie przewody będę musiał podjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam małą wiertarkę stołową więc nawiercić śrubkę raz wzdłuż i w poprzek nie powinien być problem.

Też tak myślałem, mam wiertarkę stołową, tokarkę itp... ale wywiercić tak mały otwór w stali to nie jest łatwe. Ja zrobiłem inaczej. W śrubę wbiłem dotoczony na wcisk pręt aluminiowy a dopiero w nim wywierciłem otworek mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedaleko mnie jest taki zakład co robią takie przewody będę musiał podjechać.

Pytaj, może coś zdziałasz. Ze swojego doświadczenia wiem, że jest problem taki, że wszelkie końcówki do węży na gwint 18mm mają się nijak do końcówek węży nadających się do T (u mnie 10mm), po prostu nie ma jak spasować tych końcówek, żeby średnica węża pasowała. Ale może Twój zakład da z tym radę, nie wiadomo. Ja musiałem wyjście z pompy i wejście do T przekonwertować na 1/4 BSP i do tego zrobili mi wężyk bez kłopotu. Redukcję rozwiązałem podobnie do Glacy, jeden z tych kowerterów "zatkałem" (u mnie na gwint, nie wcisk) kawałkiem pręta przewierconym na 1.2mm.

Co do wiercenia małymi wiertłami - stara porada z innego forum - zanieść do zegramistrza ok.gif, problem tylko bywa taki, że mogą nie mieć takich dużych wierteł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak myślałem, mam wiertarkę stołową, tokarkę itp... ale wywiercić tak mały otwór w stali to nie

> jest łatwe. Ja zrobiłem inaczej. W śrubę wbiłem dotoczony na wcisk pręt aluminiowy a dopiero w

> nim wywierciłem otworek mały.

ja jeszcze inaczej, wywierciłem większy otworek, nagwintowałem go w środku. Chyba m4 o ile dobrze pamiętam. W to wkręciłem taką małą dyszę jak do term gazowych JUNKERS. Są dostępne różne średnice tych dysz, od 0.7mm do 1.8mm Takie małe mosiężne. Mogę zrobić poglądowe zdjęcie takich dysz jak ktoś by chciał zobaczyć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja jeszcze inaczej, wywierciłem większy otworek, nagwintowałem go w środku. Chyba m4 o ile dobrze

> pamiętam. W to wkręciłem taką małą dyszę jak do term gazowych JUNKERS. Są dostępne różne

> średnice tych dysz, od 0.7mm do 1.8mm Takie małe mosiężne. Mogę zrobić poglądowe zdjęcie

> takich dysz jak ktoś by chciał zobaczyć

Robiłem też patent z dyszą ale właśnie na wcisk, bez gwintowania. Miałem kilka odmian tego spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee chyba z przewierceniem nie powinno być problemu wzdłuż 1.2 a w poprzek już może być więcej.

Czyli jednak będzie kombinowanie z przejściem.

Pewnie "mój" zakład nie będzie się różnił od tych co wy robiliście.

Właśnie zmierzyłem w wężu jest otwór 12mm czyli przejście będzie musiało być z 18/1.5 na 12/gwint dowolny.

Dostępne są takie redukcje czy będzie problem z zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak myślałem, mam wiertarkę stołową, tokarkę itp... ale wywiercić tak mały otwór w stali to nie

> jest łatwe. Ja zrobiłem inaczej. W śrubę wbiłem dotoczony na wcisk pręt aluminiowy a dopiero w

> nim wywierciłem otworek mały.

aaa tam pitolcie trzeba miec dobry uchwyt i dobre wiertło i nawet 0,5 mm wywierce w srubie .. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obliczal ktos juz pojemnosc przestrzeni pomiedzy krawedzia cylindra a plaszczyzna tloka bedacego w gornym martwym punkcie ?

dla silnika 1242 mpi fire

niestety nie mam w domu bloku bo tak bym sobie pomierzyl grinser006.gif

Pojemnosc komory spalania, ktora jest podana w ksiazce "Sam naprawiam" dla 1242 ( 24,7746ccm) jest podana dla samej glowicy czy z uwzglednieniem uszczelki i reszty przestrzeni ? Pytam z ciekawosci bo u mnei i tak jest inna komora i bede to musial obliczac doswiadczalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obliczal ktos juz pojemnosc przestrzeni pomiedzy krawedzia cylindra a plaszczyzna tloka bedacego w

> gornym martwym punkcie ?

> dla silnika 1242 mpi fire

> niestety nie mam w domu bloku bo tak bym sobie pomierzyl

> Pojemnosc komory spalania, ktora jest podana w ksiazce "Sam naprawiam" dla 1242 ( 24,7746ccm) jest

> podana dla samej glowicy czy z uwzglednieniem uszczelki i reszty przestrzeni ? Pytam z

> ciekawosci bo u mnei i tak jest inna komora i bede to musial obliczac doswiadczalnie.

łatwo jest policzyc objętość jednego gara samego dołu ok.gif

srednica pozwala na policzenie pola powiechni tłoka to x wysokosc czyli skok i masz objętość do tego trzeba dodać to co wyfrezowane jest na tłoku mozna to zrobic dokładnie lub orientacyjnie 270751858-jezyk.gif orientacyjnie dodajesz do pojemności która ci wyszła wartość równą iloczynowi głębokosci wyciec na zawory w tłoku z polem powierzchni tłoka i tak orientacyjnie wychodzi pojemność samego dołu 270751858-jezyk.gif z głowica juz sie tak łatwo nie da ;P najłatwiej menzurką to sprawdzać ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jako ze soft polepiony bez orurowania,biore sie za paliwo i z tad pytanie:

> wtryski w mpi sa jakie sa,zmienic musze,czy pakowac sie w jakies drogie wynalazki czy zmieniac

> kolektor na metalowy?

Mozesz zmienic same wtryski, w mpi sa chyba krotkie takie jak 16v z tego co pamietam wiec mozesz zasadzic z 16v 200ccm a jak bedzie malo to cisnienie na pompie zwiekszyc z 3 barow do 3,5 ok.gif

Zalezy jeszcze ile masz zamiar ladowac bo wtryskow moze byc malo wink.gif

> wkład pompy jakis mi podejdzie w ori kosz?

Nie wiem jak "gruby" jest wklad pompy z mpi niewiem.gif

Ale po tjunie powinnien wejsc wklad z PGT albo walbro 255 gss315 bo ponoc jest niewiele grubsza od wkladu z spi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozesz zmienic same wtryski, w mpi sa chyba krotkie takie jak 16v z tego co pamietam wiec mozesz

> zasadzic z 16v 200ccm a jak bedzie malo to cisnienie na pompie zwiekszyc z 3 barow do 3,5

> Zalezy jeszcze ile masz zamiar ladowac bo wtryskow moze byc malo

> Nie wiem jak "gruby" jest wklad pompy z mpi

> Ale po tjunie powinnien wejsc wklad z PGT albo walbro 255 gss315 bo ponoc jest niewiele grubsza od

> wkladu z spi

totalny soft mysla ze 0.5 bara

wkład mpi i spi chyba ma te same wymiary ale nie jestem pewnien

a te wtryski np z czego pasują? 200 to watpie by wydały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> totalny soft mysla ze 0.5 bara

> wkład mpi i spi chyba ma te same wymiary ale nie jestem pewnien

> a te wtryski np z czego pasują? 200 to watpie by wydały...

Sorry za OT ale po pewnym jakimś tam doświadczeniu z turbo doszedłem do wniosku że soft to strata czasu grinser006.gif i poniżej 1 bara to w ogóle nie ma się co grzebać hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> totalny soft mysla ze 0.5 bara

> wkład mpi i spi chyba ma te same wymiary ale nie jestem pewnien

> a te wtryski np z czego pasują? 200 to watpie by wydały...

Mam w piwnicy caly kosz z mpi i z ciekawosci pojde zmierzyc bo nigdy tego nie widzialem na oczy waytogo.gif

200ccm przy 3 barach maja wtryski z punto mk1 1,2 16v, jeszcze laguna turbo ma takie wtryski, kiedys takie do siebie kupilem ale jeden byl zepsuty. Nie wiem czy srednie wtryski plastikowe np z vaga pasuja do plastikowego kolektora, moze ktos inny wie.

Jak nie to zostaje wymiana kolektora na metalowy z 1,2 8v, do niego duzo wtryskow pasuje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozesz zmienic same wtryski, w mpi sa chyba krotkie takie jak 16v z tego co pamietam wiec mozesz

> zasadzic z 16v 200ccm a jak bedzie malo to cisnienie na pompie zwiekszyc z 3 barow do 3,5

> Zalezy jeszcze ile masz zamiar ladowac bo wtryskow moze byc malo

> Nie wiem jak "gruby" jest wklad pompy z mpi

> Ale po tjunie powinnien wejsc wklad z PGT albo walbro 255 gss315 bo ponoc jest niewiele grubsza od

> wkladu z spi

chciałbym nadmienić że mpi ma seryjnie 350kpa na listwie skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam w piwnicy caly kosz z mpi i z ciekawosci pojde zmierzyc bo nigdy tego nie widzialem na oczy

> 200ccm przy 3 barach maja wtryski z punto mk1 1,2 16v, jeszcze laguna turbo ma takie wtryski,

> kiedys takie do siebie kupilem ale jeden byl zepsuty. Nie wiem czy srednie wtryski plastikowe

> np z vaga pasuja do plastikowego kolektora, moze ktos inny wie.

> Jak nie to zostaje wymiana kolektora na metalowy z 1,2 8v, do niego duzo wtryskow pasuje

Zaletą jest też wieksza przepustnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i tym sposobem po zalozeniu wtryskow 1,2 16v wychodzi nam cos kolo 230ccm czyli prawie jak w

> PGT, mysle ze wydola wiecej jak 100 kunia, do 0,7 powinny starczyc

a pasują do plastikowego kolektora mpi wtryski od punto 2 1.2 16v?

na takie? :

http://allegro.onet.pl/fiat-punto-ii-1-2-16v-wtryskiwacze-benzyna-i1892843673.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a pasują do plastikowego kolektora mpi wtryski od punto 2 1.2 16v?

> na takie? :

> http://allegro.onet.pl/fiat-punto-ii-1-2-16v-wtryskiwacze-benzyna-i1892843673.html

tamte mają grube korpusy i cos ZAduże sie wydaja być aczkolwiek cieżko ze zdjecia ocenić. Zobacz te są identyczne jak w 1.1

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.