Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Mam pytanie robił to ktoś kiedyś ? posiadam SC z takim silnikiem i zastanawiam się nad założeniem

> turbo, nie będzie problemów żeby to uruchomić ?. Czy turbina k04 nadawala by się i ile +/- bym

> dmuchnął na doładowaniu 1-1.3 bara ?

przez chwile ze 230 koni by pewnie było, zanim by wybuchło -> nie wiem czy bebechy to wytrzymają. Tijeta lepiej włożyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przez chwile ze 230 koni by pewnie było, zanim by wybuchło -> nie wiem czy bebechy to wytrzymają.

> Tijeta lepiej włożyć

Nie wiem czy 230. Puzon w 1.6 16v przy 1 barze ma 181 koni i bynajmniej nie jest to strojone ze wskazaniem na bezpieczeństwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie moge zamiescic plik z exela aby posluzyl dla innych

zrobilem dla siebie prosty i przejrzysty ( tak mysle) kalkutlatorek do obliczania CR itd u mnie na przykladzie dla 1242 ale wpisujac odpowiednie cyferki dla innego silnika tez policzy

moze przyda sie innym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie moge zamiescic plik z exela aby posluzyl dla innych

> zrobilem dla siebie prosty i przejrzysty ( tak mysle) kalkutlatorek do obliczania CR itd u mnie na

> przykladzie dla 1242 ale wpisujac odpowiednie cyferki dla innego silnika tez policzy

> moze przyda sie innym

Daj tu, na CM sie wrzuci wink.gif

Napisz do dareq'a niech dorzuci do FAQ zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam jeszcze exela do obliczania przepłyu powietrza dla danego silnika przy danym doladowaniu z

> przelicznikiem na wszystkie jednostki używane na mapach turbin oraz przeliczniki psi bar ;P

Daj na maila to sie wrzuci na CM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam jeszcze exela do obliczania przepłyu powietrza dla danego silnika przy danym doladowaniu z

> przelicznikiem na wszystkie jednostki używane na mapach turbin oraz przeliczniki psi bar ;P

szybkie pytanie, w 1.4 takim jak u Ciebie, to jakie jest zapotrzebowanie na powietrze? Znaczy przepływ powietrza potrzebny do tego żeby prawidłowo odczytać mapę turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szybkie pytanie, w 1.4 takim jak u Ciebie, to jakie jest zapotrzebowanie na powietrze? Znaczy

> przepływ powietrza potrzebny do tego żeby prawidłowo odczytać mapę turbiny?

to zależy jakie doładowanie chcesz osiągnąć ok.gif dla 1,5 bara wychodzi coś okolo 30 lb/min(0,26 m3/s) przy 7krpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zależy jakie doładowanie chcesz osiągnąć dla 1,5 bara wychodzi coś okolo 30 lb/min(0,26 m3/s)

> przy 7krpm.

jesteś pewien, ze 30lb? BO dla większości turbinek o "normalnej" wielkości to wartość 30lb/min zasadniczo jest na krawędzi lub poza mapą doładowania 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesteś pewien, ze 30lb? BO dla większości turbinek o "normalnej" wielkości to wartość 30lb/min

> zasadniczo jest na krawędzi lub poza mapą doładowania

mowimy o sporym doładowaniu dokładnie wychodzi 28.2 ale licz jakieś straty to bedzie potrzebne 30 wiekszość T ma spore muszle a małe wirniki to potem wydajosci też są niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, taką ciekawostkę zaobserwowałem. Doładowanie mam ustawione profi MBC na circa 0.8 bara. Latem jak ostatnio stroiłem i testowałem turbolota, to miałem czasem problemy te 0.8 wydmuchać, raz jak był bardzo ciepły i duszny dzień to ledwie 0.75 wyszło. Jak było chłodniej to 0.82. I w sumie nic by w tym dziwnego by nie było, gdyby nie to, że wczoraj dmuchnął przy 4 stopniach na zewnątrz 0.91 bara zupełnie bez kłopotu. Normalne to? Odczyty są prosto z MAP sensora 2.5 barowego (tzn. tyle widzi MAP i komp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, taką ciekawostkę zaobserwowałem. Doładowanie mam ustawione profi MBC na circa 0.8 bara.

> Latem jak ostatnio stroiłem i testowałem turbolota, to miałem czasem problemy te 0.8

> wydmuchać, raz jak był bardzo ciepły i duszny dzień to ledwie 0.75 wyszło. Jak było chłodniej

> to 0.82. I w sumie nic by w tym dziwnego by nie było, gdyby nie to, że wczoraj dmuchnął przy 4

> stopniach na zewnątrz 0.91 bara zupełnie bez kłopotu. Normalne to? Odczyty są prosto z MAP

> sensora 2.5 barowego (tzn. tyle widzi MAP i komp).

Normalka, ostatnio stroiłem padakę przed zawodami w ciągu dnia na 1.2bar, temperatura było moze 22-25`C... Sporo się zdziwiłem kiedy następnego dnia rano jadąc na zawody (wcześnie rano, temperatura 8-10`C doładowanie na tych samych ustawieniach leciało nawet ciut powyżej 1.4 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalka, ostatnio stroiłem padakę przed zawodami w ciągu dnia na 1.2bar, temperatura było moze

> 22-25`C... Sporo się zdziwiłem kiedy następnego dnia rano jadąc na zawody (wcześnie rano,

> temperatura 8-10`C doładowanie na tych samych ustawieniach leciało nawet ciut powyżej 1.4 :D

to teraz ja sie podepne, zaobserowałem że jak robie długą trase na przykład i wszystko jest gorące to wydaje mi sie że troche słabiej jedzie i właśnie może to być spowodowane tym co piszecie ale tak szczegółowo to nie patrzałem na zegar.

Ale teraz mam inną zagadkę. Czy zaobserwował ktoś z Was taki efekt że jak cisniecie do dechy to troszke tak jakby słabiej jedzie niż jak dajecie np 60-80% uchylenia przepustnicy? Bo miałem tak na IHI i myślałem że to wina turbiny albo kolektora, ale teraz na tej turbinie też podobne wrażenie czasami odnosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj i dzis zauwazylem ze mam cos ostatnio wyjatkowo wysokie podcisnienie na wolnych, na zimnym kolo 0,5-0,6 a na cieplym 0,7 nigdy wczesniej tak nie mialem zlosnik.gif

A co do nadcisnienia to tez musze zobaczyc czy bedzie cos lepiej ale ostatnio same trasy robie po miescie i auto sie ledwo co nagrzewa i nie ma nawet gdzie depnac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale teraz mam inną zagadkę. Czy zaobserwował ktoś z Was taki efekt że jak cisniecie do dechy to

> troszke tak jakby słabiej jedzie niż jak dajecie np 60-80% uchylenia przepustnicy? Bo miałem

> tak na IHI i myślałem że to wina turbiny albo kolektora, ale teraz na tej turbinie też podobne

> wrażenie czasami odnosze

Nie jest to przypadkiem kwestia tego jak Ty masz to wystrojone? Seryjny ECU + det, co nie? Seryjne kompy N/A mają to do siebie, że jak wciśniesz gaz w podłogę to wchodzą w tryb Wide Open Throttle i wtedy dolewają paliwa i stosują inny zapłon. Jak det nie potrafi wziąć na to poprawki, albo nie wie kiedy ją zastosować, to możesz mieć go zalanego, albo zapłon relatywnie cofnięty confused.gif Bo det stroi tylko względem tego co podaje ECU, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wczoraj i dzis zauwazylem ze mam cos ostatnio wyjatkowo wysokie podcisnienie na wolnych, na

> zimnym kolo 0,5-0,6 a na cieplym 0,7 nigdy wczesniej tak nie mialem

0,7 to sporo, tyle to ja mam jak swojego na jałowym pod górkę ciągnę. Może go czymś obciążasz bardzo, np. czymś co dużo prądu żre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest to przypadkiem kwestia tego jak Ty masz to wystrojone? Seryjny ECU + det, co nie? Seryjne

> kompy N/A mają to do siebie, że jak wciśniesz gaz w podłogę to wchodzą w tryb Wide Open

> Throttle i wtedy dolewają paliwa i stosują inny zapłon. Jak det nie potrafi wziąć na to

> poprawki, albo nie wie kiedy ją zastosować, to możesz mieć go zalanego, albo zapłon relatywnie

> cofnięty Bo det stroi tylko względem tego co podaje ECU, tak?

Tak, u mnie jest podłaczone w ten sposób że stroi względem ECU. Własnie nawet wczoraj siedząc w kiblu w robocie sie nad tym zastanawiałem czy czasem nie ma czegos takiego że przy pełnym depnięciu komp nie cofie zapłonu. Jest coś takiego że jak cisne mocno to jest bogaciej niż jak cisne mniej przy możliwie tym samym cisnieniu doładowania, ale przelany niby nie jest. Nawet bywało tak że jak butowałem pod górke i odpuściłem to auto sie tak delikatnie tak jakby wyrwało do przodu wtedy. Nabardziej można to zaobserować przy 2.5-4krpm.

Tylko własnie fajnie by było jakby sie ktoś wypowiedział czy w IAW4AF.m9 jest też ta opcja o której mówisz hmm.gif

Bo Ty masz komp z 75

Wiem że inni też cos takiego mają nawet w tijetach

ale w sumie można by to było inaczej podłączyć tylko własnie musiałbym mieć pewnośc że taka opcja jest w tych iawiach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko własnie fajnie by było jakby sie ktoś wypowiedział czy w IAW4AF.m9 jest też ta opcja o której

> mówisz

Wydaje mi się, że każdy komp N/A tak ma. Powiem więcej, im nowszy, tym algorytm tym sterujący jest bardziej skomplikowany. Więc prawdopodobnie w Twoim wypadku wykminienie kiedy to dokładnie następuje będzie trudniejsze. Do tego masz jeszcze czujnik stukowego, może on coś Ci miesza też?

> Bo Ty masz komp z 75

Ja to przy programie turbo mam w ogóle w cholerę wyłączone. Tak mi doradził miejscowy zawodowiec, że przy turbo nie ma sensu mówić o WOT wogóle, bo turbo to jest jeden wielki WOT, więc WOT-a wyłączasz a stroisz cały zakres turbo jak należy.

> Wiem że inni też cos takiego mają nawet w tijetach

Heh, program od t-jeta to jest wogóle osobna sprawa. Tam to się nazywa overboost i oprócz osobnego sterowania paliwem i zapłonem przy pełnym bucie pozwala też na chwilowe przeładowanie ciśnienia. W wersji 150HP to jest, 120 tego nie ma.

> ale w sumie można by to było inaczej podłączyć tylko własnie musiałbym mieć pewnośc że taka opcja

> jest w tych iawiach

Pytanie jest jak tego twojego IAW-a zmusić, żeby tego nie robił bez modyfikacji samego programu. Możesz próbować oszukać sygnał z przepustnicy, żeby ECU nigdy nie widział pełnego otwarcia, ale więcej pomysłów nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, taką ciekawostkę zaobserwowałem. Doładowanie mam ustawione profi MBC na circa 0.8 bara.

> Latem jak ostatnio stroiłem i testowałem turbolota, to miałem czasem problemy te 0.8

> wydmuchać, raz jak był bardzo ciepły i duszny dzień to ledwie 0.75 wyszło. Jak było chłodniej

> to 0.82. I w sumie nic by w tym dziwnego by nie było, gdyby nie to, że wczoraj dmuchnął przy 4

> stopniach na zewnątrz 0.91 bara zupełnie bez kłopotu. Normalne to? Odczyty są prosto z MAP

> sensora 2.5 barowego (tzn. tyle widzi MAP i komp).

mi sie wydaje ze za pomocą ebc jest to lepiej ogarnąć ustawia sie max wartosc i jak dobrze sie przeskaluje to powietrze nie ma aż takiego wpływu no i można pokombinować i zczytywać temp powietrza zasysanego i po nim robić korekte doladowania

a tak btw odnosnie sygnału z przepustnicy to jego tez daloby sie zczytac i zrobic korekte paliwa po tym sygnale alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, że każdy komp N/A tak ma. Powiem więcej, im nowszy, tym algorytm tym sterujący jest

> bardziej skomplikowany. Więc prawdopodobnie w Twoim wypadku wykminienie kiedy to dokładnie

> następuje będzie trudniejsze. Do tego masz jeszcze czujnik stukowego, może on coś Ci miesza

> też?

> Ja to przy programie turbo mam w ogóle w cholerę wyłączone. Tak mi doradził miejscowy zawodowiec,

> że przy turbo nie ma sensu mówić o WOT wogóle, bo turbo to jest jeden wielki WOT, więc WOT-a

> wyłączasz a stroisz cały zakres turbo jak należy.

> Heh, program od t-jeta to jest wogóle osobna sprawa. Tam to się nazywa overboost i oprócz osobnego

> sterowania paliwem i zapłonem przy pełnym bucie pozwala też na chwilowe przeładowanie

> ciśnienia. W wersji 150HP to jest, 120 tego nie ma.

ale mi chodziło o tijeta na kompie z 8v w seinceto zlosnik.gif

> Pytanie jest jak tego twojego IAW-a zmusić, żeby tego nie robił bez modyfikacji samego programu.

> Możesz próbować oszukać sygnał z przepustnicy, żeby ECU nigdy nie widział pełnego otwarcia,

> ale więcej pomysłów nie mam.

W sumie moge zrobić taki myk ze zrobię korekcję zapłonu od położenia przepustnicy, czyli np progresywne zwiększenie kąta zapłonu o jakieś tam "x do entej" wraz ze zwiększeniem przepustnicy od 50% wzwyż, lub też może mi sie uda natrafić na wyraźny próg WOT i wtedy mógłbym wybadać jakąś stałą wartość. Oszukać napięcia z TPS nie mogę bo to wyjście mam wykorzystane pod emulacje lambdy (wiesz o co chodzi co Ci raz pisałem) a tam jest tylko jedno takie wyjśćie analogowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wczoraj i dzis zauwazylem ze mam cos ostatnio wyjatkowo wysokie podcisnienie na wolnych, na

> zimnym kolo 0,5-0,6 a na cieplym 0,7 nigdy wczesniej tak nie mialem

> A co do nadcisnienia to tez musze zobaczyc czy bedzie cos lepiej ale ostatnio same trasy robie po

> miescie i auto sie ledwo co nagrzewa i nie ma nawet gdzie depnac

u mnie zawsze mialem 0.6-0.7 na wolnych na podcisnieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie konkretnie wtryski będą pasowały do kolektora ssącego i listwy z t-jeta? Jaką powinny mieć

> wydajność, aby wystarczyły do powiedzmy 200 koni?

> Coś w okolicach 320ccm?

taki który od oringu do oringu bedzie miał 52 mm i najlepiej jakby mial przedłużoną dysze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziwne mi czasem i -1 pokazuje ale ten ułomnygaugn minusową skale ma mało dokladną...

Ja tam nie wiem, mnie podcisnienie nie intersuje 270751858-jezyk.gif

> a btw ruszałeś coś mape ? albo pompe paliwa?

Mape tylko na wolnych jak mi tak obroty spadaly a tak to nic zlosnik.gif

Pompy tez nie ruszalem, wymienilem filtr paliwa, minimalnie sie poprawilo ale bez szalu wink.gif

Nowa pompa wjedzie na wiosne bo teraz i tak niedlugo auto idzie spac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.