Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Ja mam AG i cóż już dwa razy umarła sonda.

> I nikt nie potrafi powiedzieć dlaczego.

Widzisz, cały bajer wg. mnie polega na tym, że nie wiadomo czy te sondy tak na prawdę umarły, czy umarły tylko w mniemaniu sterownika (bo domniemam, że jakiś tam musi być). Bo właśnie z innovatem też tak jest, że sprawne sondy z nim mogą nie działać "bo tak" ok.gif Tak, wiem, że dalej to nie rozwiązuje Twojego problemu frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sieje impulsy na lewo i prawo i nie idzie w ekranie wiec to jego podejrzewam, bo w pobliżu nie mam

> żadnych innych czujników no chyba że altek i reflektor

hmm...czyli mowicie, ze moj AFR moze glupiec przez to, ze mam nie ekranowany przewod, a idzie blisko cewek zaplonowych np??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bede musiał pokombinować w ten sposób

Chodzi mi o to, że gdyby było tak jak mówisz, zakłócenia występowałyby także bez jazdy na pełnym gazie. Parametry sygnału zakłóceń od GMP powinny być zależne tylko od prędkości obrotowej silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to, że gdyby było tak jak mówisz, zakłócenia występowałyby także bez jazdy na pełnym

> gazie. Parametry sygnału zakłóceń od GMP powinny być zależne tylko od prędkości obrotowej

> silnika.

no właśnie na wolnych i podczas normalnej jazy termopara nie świruje, pisze o czujniku ponieważ zmieniłem go z oryginalnego 1.2 na taki od tjeta który nie jest ekranowany spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie nie ma przewodu w ekranie do GMP tylko dwa zwykle cienkie przewodziki jak w oryginalnej

> wiazce 1.4 16v bo czujnik jest z 1.4 16v przewod z EGT pod cewkami i wszystko jest OK

no ja mam z czujnikiem jak pisałem podobnie jak Ty, ale egt mi idzie właśnie koło przewodu od gmp i podejrzewam że to mi knoci ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ja mam z czujnikiem jak pisałem podobnie jak Ty, ale egt mi idzie właśnie koło przewodu od gmp i

> podejrzewam że to mi knoci

ułożyć przewody inaczej i sprawdzić.

A co do sondy od AFRu

>słyszałem ze mogą być dwa powody

>za wysoka temperatura EGT

>olej w spalinach

Auto nie bierze oleju(po wymianie pierścieni zrobione ponad 3tyś i stan oleju bez zmian)

EGT u mnie nigdy nie przekroczyło 700st

>Widzisz, cały bajer wg. mnie polega na tym, że nie wiadomo czy te sondy tak na prawdę umarły, czy umarły tylko w mniemaniu sterownika (bo domniemam, że jakiś tam musi być). Bo właśnie z innovatem też tak jest, że sprawne sondy z nim mogą nie działać "bo >tak" Tak, wiem, że dalej to nie rozwiązuje Twojego problemu

Może i tak.Ale

nie mam jak tego sprawdzić

I dziwne że sonda na początku działała bez problemu.

Jeśli nie działała by od razu to możliwe by było że sterownik nie chce po prostu współpracować z "daną sztuką"

Jeśli uda się teraz z reklamacją to montuję idealnie do góry.Bo też czytałem że te sondy powinny być jak najbardziej w pionie.

Ale weź to wytłumacz sprzedawcy--przecież w instrukcji jest rysunek i koniec.Ma być tak jak namalowali.

A że przy rysunki pisze że 10st to minimalny kąt montażu to już nie ważne bo napisane po angielsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie działała by od razu to możliwe by było że sterownik nie chce po prostu współpracować z

> "daną sztuką"

Nie jestem w stanie Ci tego wytłumaczyć, bo przede wszystkim nie do końca wiem jak działa sterownik od szerokopasmówki i sama sonda. Koleś mi raz tłumaczył coś o jakimś wewnętrznym oporniku w sondzie, który kalibruje daną sztukę, ale mało co z tego zrozumiałem. Natomiast mogę Ci powiedzieć jak było z moją sondą i sterownikiem innovate na hamowani:

Wykręciliśmy sondę z wydechu, bo trzeba ją było "skalibrować ze świeżym powietrzem" facepalm%5B1%5D.gif Koleś nią pomachał, ponaciśkał guziki w urządzeniu, zapaliła się jakaś tam dioda jeżeli pamiętam, powiedział "to można wkręcić", wkręciłem, odpalamy cały sprzęt, idzie dobrze, przez 1 minutę ekran pokazuje sygnał z sondy taki jakbym się spodziewał, już prawie zaczeliśmy strojenie zasadnicze, a tu tak po prostu odczyt z sondy stanął na 15.X AFR i tak już został. Reset sterownika od innovate, nic. Wykręcenie i ponowna kalibracja - nic. Kalibrujemy inną sondę, garażową, wkręcamy, nie działa! Bierzemy drugą garażową, kalibracja, zadziałało, odbyło się strojenie. Przez cały ten czas byłem przekonany, że się mi akurat sonda na początku wysrała i będę musiał kupić nową. Ale po sesji wkręciliśmy ją nazad, podłączyłem do swojego modułu/sterownika Zeitronix, i wszystko działało. Sonda działa do dziś (30kkm) i w między czasie było jeszcze jedno hamowanie, tylko już na sterowniku od VEMsa, i tu już nie było żadnych kłopotów, koleś wpiął wtyczkę i poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawidlowa kalibracja w innovate to podstawa tak jak to, ze trzeba ja ponawiac co jakis czas (

> przebieg lub uplyw pewnego czasu podanego w instrukcji )

To, że w innovate trzeba sondę kalibrować to wiem, tylko stanie z nią i machanie jest co najmniej żenujące zlosnik.gif. Recz w tym, że ani Zeitronix, ani VEMs tego nie potrzebuje. Nie wiem jak ta kalibracja działa, ale swego czasu mnie to tak dręczyło, że napisałem maila do supportu Zeitronixa w tej sprawie, z zapytaniem dlaczego ich modułu nie trzeba kalibrować, i dostałem taką odpowiedź (bardzo dyplomatyczną zlosnik.gif):

The simple answer is due to the design of the Zt-2 and sensor it is not

required. Another brand of wideband popularized this as a necessity so the

easiest explanation is that it is taken care of.

Czyli jak na mój gust chodzi o marketing i pieniądze i nic więcej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wytłumaczcie mi jak krowie na miedzy bo w końcu sie pogubiłem czy turbina K03 z peugeota 2,0 hdi lub z vw diesla bedzie dobra do doładowania 0,5 bar i czy musze odprężać , moge dać ewentualnie wydajniejsze wtryski od audi 1,8 t czy coś takiego bedzie chodzić czy coś zapomniałem czy pomiąłem wiem ze trzeba inter cooler i tak dalej czytałem temat do 70 str ale jedni mówią tak i w koncu nie wiem oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema turbinowcy smile.gif

mam potrzebę kupić pompę paliwa. Poprzednia z PGT działała sprawnie i było wszystko OK, ale w czasie sprzedaży mojego poprzedniego setupu dodałem ja w komplecie do silnika smile.gif

I chce (wręcz muszę) kupić "nową"

Jaką, z jakiego auta/uniwersalną?? Jakie parametry? Jakiś numer katalogowy? Co polecacie? NA czym jeżdzicie? Zewntrzna/wewnętrzna nie ma większego znaczenia. JEzeli wewnętrzna to miło by było gdyby pasowała do ori koszyka z seicento.

Jakich szukać? 5,5-6bar ciśnienie robocze? Wydajność jaka??

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam wytłumaczcie mi jak krowie na miedzy bo w końcu sie pogubiłem czy turbina K03 z peugeota

> 2,0 hdi lub z vw diesla bedzie dobra do doładowania 0,5 bar i czy musze odprężać , moge dać

> ewentualnie wydajniejsze wtryski od audi 1,8 t czy coś takiego bedzie chodzić czy coś

> zapomniałem czy pomiąłem wiem ze trzeba inter cooler i tak dalej czytałem temat do 70 str ale

> jedni mówią tak i w koncu nie wiem

Do 0,5 bara nie musisz odprężać silnika bo to tzw soft turbo. Całej reszty dowiesz się stąd: klik

Naprawdę fajnie napisane, przeczytasz sobie m.in jakiego ślimaka dobrać itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siema turbinowcy

> mam potrzebę kupić pompę paliwa. Poprzednia z PGT działała sprawnie i było wszystko OK, ale w

> czasie sprzedaży mojego poprzedniego setupu dodałem ja w komplecie do silnika

> I chce (wręcz muszę) kupić "nową"

> Jaką, z jakiego auta/uniwersalną?? Jakie parametry? Jakiś numer katalogowy? Co polecacie? NA czym

> jeżdzicie? Zewntrzna/wewnętrzna nie ma większego znaczenia. JEzeli wewnętrzna to miło by było

> gdyby pasowała do ori koszyka z seicento.

> Jakich szukać? 5,5-6bar ciśnienie robocze? Wydajność jaka??

> Pozdro

Ja bede mial walbro gss315, taquito juz na niej jezdzi.

Ahi ma podrobke boscha bodajrze z audi 80 jakiegos zlosnik.gif

O taka: http://moto.allegro.pl/pompa-paliwa-audi-a6-coupe-audi-80-audi-100-200-i2085548434.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minimalnie trzeba wasy przyszlifowac w serii, do koszyka z PI taquitowi pasowalo p&p

zgadza sie W koszyk punto tylko gume antywibracyjna trzeba przyciac aby dopasowac ja do innej wtyczki elektrycznej, pozatym p&p ( mozliwosc regulacji wysokosci opuszczenia pompy przydaje sie bo walbro jest kilka cm nizsza i najlepiej opuscic ja na sam dol + wywalenie dolnej obudowy filterka bo walbro ma nietypowy jego ksztalt i sie nie miesci ) grinser006.gif

kosz z Punto wchodzi p&p do baku z seja

pompairoznice.jpg[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do 0,5 bara nie musisz odprężać silnika bo to tzw soft turbo. Całej reszty dowiesz się stąd: klik

> Naprawdę fajnie napisane, przeczytasz sobie m.in jakiego ślimaka dobrać itp

Hehe, to nazewnictwo mnie zawsze bawiło do łez...

Tak generalnie to już 0.6 bara to nie jest "turbo-soft"?

Zasada jest jedna - jest turbo, są dodatkowe mody. Odprężenie i tak bym wykonał.

A to, że jeden z największych druciarzy na Polskiej scenie "tuningu" sobie to tak nazywa i ma swoje teorie, to już inna kwestia. W każdym bądź razie ciężko jest zliczyć wysadzone silniki przez tamtego Pana wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To, że w innovate trzeba sondę kalibrować to wiem, tylko stanie z nią i machanie jest co najmniej

> żenujące . Recz w tym, że ani Zeitronix, ani VEMs tego nie potrzebuje. Nie wiem jak ta

> kalibracja działa, ale swego czasu mnie to tak dręczyło, że napisałem maila do supportu

> Zeitronixa w tej sprawie, z zapytaniem dlaczego ich modułu nie trzeba kalibrować, i dostałem

> taką odpowiedź (bardzo dyplomatyczną ):

> The simple answer is due to the design of the Zt-2 and sensor it is not

> required. Another brand of wideband popularized this as a necessity so the

> easiest explanation is that it is taken care of.

> Czyli jak na mój gust chodzi o marketing i pieniądze i nic więcej

Ciekawostą jest to, że EMU (nasz rodzimy SA) też ma Free Air Callibration.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja zapytam o coś innego, choć sam mogę sprawdzić: jest już dostępny?

Nie, wstępnie pod koniec marca ma być w sprzedaży. Urządzenie jest już praktycznie gotowe, ja jestem w połowie pisania instrukcji obsługi, egzemplarze testowe jeżdżą...

Już jest na prawdę blisko wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, wstępnie pod koniec marca ma być w sprzedaży. Urządzenie jest już praktycznie gotowe, ja

> jestem w połowie pisania instrukcji obsługi, egzemplarze testowe jeżdżą...

> Już jest na prawdę blisko

w jakich pieniadzach bedzie mozna cos takiego dostac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, wstępnie pod koniec marca ma być w sprzedaży. Urządzenie jest już praktycznie gotowe, ja

> jestem w połowie pisania instrukcji obsługi, egzemplarze testowe jeżdżą...

> Już jest na prawdę blisko

To zdradź jeszcze, czy ta instrukcja itp. dokumentacje będą publicznie dostępne bez zakupu, co by się można było obeznać w temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zdradź jeszcze, czy ta instrukcja itp. dokumentacje będą publicznie dostępne bez zakupu, co by

> się można było obeznać w temacie?

Jak rozmawiałem z Kubą, cena to 2kpln brutto. Instrukcje, jak i inne pliki, zapewne tak jak w wypadku det 2 i 3, będą ogólnie dostępne na stronie www.ecumaster.com.

Ja ze swojej strony mogę wrzucić kilka plików - Jadzwin wrzucił je na racingforum.pl, więc nie obrazi się, jak je podlinkuję tutaj. Z mojej strony mogę wrzucić zapewne jakieś screena z oprogramowania wink.gif

Co do obsługiwanych czujników, to EMU ma 2 wejścia na EGT, 2 knock sensor, wbudowany kontroler szerokopasmowej sondy jak i wiele innych ciekawych opcji - chętnie odpowiem na jakieś pytania (o ile będę porafił wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak rozmawiałem z Kubą, cena to 2kpln brutto. Instrukcje, jak i inne pliki, zapewne tak jak w

> wypadku det 2 i 3, będą ogólnie dostępne na stronie www.ecumaster.com.

> Ja ze swojej strony mogę wrzucić kilka plików - Jadzwin wrzucił je na racingforum.pl, więc nie

> obrazi się, jak je podlinkuję tutaj. Z mojej strony mogę wrzucić zapewne jakieś screena z

> oprogramowania

> Co do obsługiwanych czujników, to EMU ma 2 wejścia na EGT, 2 knock sensor, wbudowany kontroler

> szerokopasmowej sondy jak i wiele innych ciekawych opcji - chętnie odpowiem na jakieś pytania

> (o ile będę porafił )

Reklama dźwignią handlu jak to mówią, wszelkim materiałami jestem zawsze bardzo zainteresowany ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skąd masz taką informację? Nie mówię, że nie ma, bo jeszcze nie przegryzłem się przez cały soft

Quote:

Mozna sobie wybrac paliwo (sa tez rozne mieszanki z metanolem) zeby miec poprawny AFR

Usatwienia PID dla czujnika sa zdefiniowane fabrycznie i raczej nie nalezy w nich grzebac.

Rcal to wartosc rezystora kalibracyjnego, albo
mozna tutaj wpisac wartosc robiac free air calibration.

Jakkolwiek Rcal z sondy ma wiekszy sens bo sonda kalibrowana jest w mieszance bogatej i dla niej jest precyzyjniejsza.


wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Mozna sobie wybrac paliwo (sa tez rozne mieszanki z metanolem) zeby miec poprawny AFR

> Usatwienia PID dla czujnika sa zdefiniowane fabrycznie i raczej nie nalezy w nich grzebac.

> Rcal to wartosc rezystora kalibracyjnego, albo mozna tutaj wpisac wartosc robiac free air

> calibration.

> Jakkolwiek Rcal z sondy ma wiekszy sens bo sonda kalibrowana jest w mieszance bogatej i dla niej

> jest precyzyjniejsza.

No i jest jasno napisane, ze ta cala kalibracja to zbedny gadzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Mozna sobie wybrac paliwo (sa tez rozne mieszanki z metanolem) zeby miec poprawny AFR

> Usatwienia PID dla czujnika sa zdefiniowane fabrycznie i raczej nie nalezy w nich grzebac.

> Rcal to wartosc rezystora kalibracyjnego, albo mozna tutaj wpisac wartosc robiac free air

> calibration.

> Jakkolwiek Rcal z sondy ma wiekszy sens bo sonda kalibrowana jest w mieszance bogatej i dla niej

> jest precyzyjniejsza.

Heh, no widzisz - to przeoczyłem, a do tej części instrukcji jeszcze nie doszedłem wink.gif

Generalnie soft jest bardzo prosty i przejrzysty, w porównaniu np z AEM'em to zupełnie inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.