Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Zgadza się, ale tam jest jeszcze jakiś myk z odpowiednim podpięciem do zbiornika wyrównawczego,

> działać to powinno tak, że po wyłączeniu różnice temperatur same przeciągają wodę przez T,

> która potem leci do zbiornika górą. Ale jak napisałem wcześniej, nie jestem pewien, nie

> rozumiem, nie chce mi się, ..., tak tylko gdzieś raz wyczytałem.

To raczej jest zrobiony myk żeby po wyłączeniu silnika gorąca woda poszła do zbiorniczka, dla tego dali rozgałęzienie nad głowicą, prawdopodobnie w najwyższym punkcie tej rurki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie zależy też w jakim celu to chłodzenie montujesz. To co ma Glaca i ja też mam podobnie,

> służy głównie do chłodzenia T w czasie pracy. Najidealniej jest jak wejście do T, podpięte

> odpowiednio wąskim przewodem, żeby zachować równowagę w układzie, jest podpięte jak najbliżej

> za pompą, powrót jak najbliżej przed pompą. Ponieważ za pompą jest silnik, to najlepsze

> miejsce do tego to wyjście z termostatu, najlepszy powrót do rury od pompy.

> Druga metoda podpinania jest po to, żeby T się "samo" chłodziło po wyłączeniu silnika, ale nigdy do

> końca nie zrozumiałem jak to działa. T-jet ma chyba jakąś mieszankę tych dwóch sposobów.

Co do chłodzenia samej turbiny to wystarczy odczekać parę minut po upalaniu aż temperatura się zbije i wtedy wyłączyć silnik dlatego Wasze rozwiązanie lepiej mi podchodzi. Poza tym raczej nie założę nagrzewnicy więc idealnie w miejsce nagrzewnicy podepnę turbinę;) Sej będzie jeździł sporadycznie więc nie widzę sensu kombinowania nad samoczynną cyrkulacją po wyłączeniu silnika. Można też założyć turbotimera i po problemie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, jak najlepiej sprawdzić nieszczelność dolotu?

> Nie jest duża więc pewnie gołym okiem nie zobaczę od razu ale będę dzisiaj szukał i nie wiem jak

> się do tego zabrać, żeby nie rozkręcać wszystkich pięciu tysięcy opasek

na odpalonym silniku delikatnie spsikuj sprayem (jakiś plak czy coś co daje mgiełke i jest łatwopalne)

jak zaczną obroty wzrastać to będziesz wiedział w którym miejscu "zaciąga" lewe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na odpalonym silniku delikatnie spsikuj sprayem (jakiś plak czy coś co daje mgiełke i jest

> łatwopalne)

> jak zaczną obroty wzrastać to będziesz wiedział w którym miejscu "zaciąga" lewe powietrze

Oj, myślę że ta nieszczelność ujawnia się dopiero pod większym ciśnieniem i może ten sposób nie zadziałać.

Myślałem o dmuchaniu sprężarką powietrza do dolotu, tylko musiałbym koniec przy stożku zaślepić. Robił ktoś tak?

EDIT:

Znalazłem szybko. BOV się rozleciał - grzybek rozkleił się na 2 części. Zaraz to poprawię smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj, myślę że ta nieszczelność ujawnia się dopiero pod większym ciśnieniem i może ten sposób nie

> zadziałać.

> Myślałem o dmuchaniu sprężarką powietrza do dolotu, tylko musiałbym koniec przy stożku zaślepić.

> Robił ktoś tak?

> EDIT:

> Znalazłem szybko. BOV się rozleciał - grzybek rozkleił się na 2 części. Zaraz to poprawię

nada sie to do smarowania Turbo?? rozne dlugosci sa dostepne...

przewod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nada sie to do smarowania Turbo?? rozne dlugosci sa dostepne...

> przewod

nie koniecznie paliwowy bedzie OK do oleju

lepiej jak zakujesz na wymiar i pod dane koncowki jakie bedzie wkrecal. NIe narzucaj sobie koncowek kupujac najpierw przewod do smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnia rzecz jaką chcesz mieć zdrutowaną w turbo to przewody olejowe, włączając w to spływ. Zakuj

> profi przewody o dopowiednich parametrach na wymiar i po sprawie.

okk. wiem, ze musze dac restryktor 1mm. dzis dostalem chlodnice oleju pochodzaca z marei 1.9 razem z przewodami, ktore maja koncowkki pasujace do podstawki pod filtr, ktora tez pochodzi z marei w sumie smile.gif zostalo to smarowanie i wskazniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> witam, mam pytanie czy te wtryski Audi a4 120km przypaszą pod Turbo do 1.2 8v?

> Orientuje sie ktos jaką moga mieć pojemnosc?

Fizycznie zapewne tak, ale podaj ich oznaczenia aby wiedziec jaką mają wydajność. Na pewno w każdym razie nie dadzą rady przy standardowym ciśnieniu paliwa na listwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba 10 jest na styk na wysokosc chlodnicy?? z tego co kojaze, to chlodnica ma cos kolo 25cm

> wysokosci, czyli ok 10cali

10'tka w zupełnosci wystarcza, jest bardzo wydajny i przy nowej chłodnicy bardzo miło to pracuje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany kto i za ile wyspawał by mi kolektor pod T narazie bez flanszy bo do końca nie wiem jakie

> bedzie turbo ?

To lepiej nie spawac, bo potem dospawasz flansze i moze braknac miejsca na chlodnice albo bedzie T sie opieralo o blok zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To lepiej nie spawac, bo potem dospawasz flansze i moze braknac miejsca na chlodnice albo bedzie T

> sie opieralo o blok

a jezeli bede wiedział jaka bede miał turbine to nie bedzie problemu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany powiedzcie mi czy wtryski o numerze 06A 906 031 S z fałweja podejtą p&p pod listwe z

> t-jeta?

> Udostępnione na centoslask.pl

To sa srednie z vw ale z ta rurka, ponoc sa lepsze waytogo.gif

Niech ahi poda numer swoich jak pamieta to sprawdze w katalogu jaka maja dlugosc i zobaczymy czy ta sama.

Normalne takie jak moje maja 61 a te maja 81 w/g katalogu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Weź do Maćka jego kolektor pod turbinę nad skrzynią biegów

Tak się właśnie od jakiegoś czasu zastanawiam nad takim kolektorem jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania? Plusem na pewno jest to, że nie musimy kombinować z chłodnicą i upychać wszystkiego z przodu gdzie jest dość ciasno, minus to pewnie większy lag. Jak takie rozwiązanie sprawdza się na co dzień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, minus to pewnie większy lag. Jak takie

> rozwiązanie sprawdza się na co dzień?

tak szczerze to nie wiem, nie jeździłem. Musiał byś się Molo zapytać jak to się sprawuje. Na pewno pod maską jest większy lans, do tego jak będzie w miarę reszta ogarnięta to nie spodkasz prędko na ulicy podobnie "fajnego" clean looka.

A i jeszcze jeden plus to taki, ze da się upchnąć sporą turbinę. Zagadaj do MAćka to podeśle Ci kilka zdjęć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, że mam dostęp do czegos takiego:

-Turbina 45v2 z nissana r33 z silnikiem rb25det

Air in: 47mm diam.

Air out: 43mm diam. (has an extension piece about 70mm long that bolts onto out pipe)

Exhaust in: 64.5 x 44.5mm

Exhaust out: 44mm

Internal wastegate

Dual BB

~300km max, flansza T3

Warte to uwagi, w stosunku do seryjnego ihi?

Jak to sie ma np. do rodziny garretów 2XXX itd??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.