Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> masz k03?

> To nie potrzebujesz restryktora bo jest na łożyskach ślizgowych

> Gdyby było coś nie tak z ciśnieniem oleju to już po kilkuset kilometrach wywaliło by uszczelniacze

> ....

> Ta przynajmniej mówią ''fachowcy''

k03 bez rystryktora nie pociagnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i nic...może masz jakieś spostrzeżenia nt jakości wykonania i subiektywne uczucia w porównaniu do

> ori...Gdzie kupowałeś?

takie ze turbo było bardzo dobrej jakości juz troche upalałem i dalej jest jak było smile.gif w sensie nie nabiera luzów wink.gif

jak zakładałem moje miałem w rece ori 2056... poza tabliczkami brak różnic wink.gif napewno nie wyglądało gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż nie pamiętam jaki restryktor zrobiłem.A na razie nie mam możliwości sprawdzić.

Teraz już za późno.

Jak się okaże że znowu szybko umrze,lub powiedzą że nie nadaje się do regeneracji to pomyśle nad zamiennikiem.

Jaka jest różnica miedzy k03 a k04??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie ze turbo było bardzo dobrej jakości juz troche upalałem i dalej jest jak było w sensie nie

> nabiera luzów

> jak zakładałem moje miałem w rece ori 2056... poza tabliczkami brak różnic napewno nie wyglądało

> gorzej.

dobrze to słyszeć ok.gif

Napisz jeszcze poproszę skąd brałeś turbinę? Warto mieć namiar na sprawdzonego importera chininy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w oryginale nie ma restryktora potrzebna tylko odpowiednia soczewka

Na wejsciu roznych k03 sa roznej wieksoci otwory byc moze niektore z waskim przejsciem nie wymagaja restryktora ale nie sadze ze cisnienie zasilania olejem w 1.8T jest na takim poziomie jak w fire brane z czujnika cisnienia lub z jego okolicy. Dodatkowo brak rystryktora powoduje duzy spadek cisnienia w ukladzie. W poprzednich sezonach borykalem sie z ronymi problemami i experymentowalem ze splywami, restryktorami roznej wielkosci. Najlepszy efekt dalo uzycie restryktora 0.8mm przy samym T i splyw na dno miski aby uzyskac jak bnajlepszy splyw bez wzgledu czy stoje pod czy z gorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A kto Ci tak powiedział? łozyska ślizgowe co prawda pracują na nieco wyższym ciśnieniu ale nie może

> ono przekraczać 3,5bara jeśli dobrze pamiętam

A to nie chodzi raczej o uszczelniacze?

Tzn ogólną przepustowość olejową turbiny.

Powyżej której olej będzie wywalał właśnie przez uszczelniacze.

Samym łożyskom wyższe ciśnienie to raczej nie robi różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, zbieram tajle i informacje.. także potrzebuje info odnośnie EBC.

Najprosciej i w miare bezawaryjnie ebc z vag'a czyli n75 tylko nalezy kupic oryginal

> Ma ktoś takie cudo zainstalowane, jak to się sprawuje, jak przydatna jest funkcja posiadania 2 map,

> z dwoma doładowaniami ?

> dzięki za info

dwie mapy super sprawa, jesli ktos jezdzi na codzien to robi sobie oszczedna mape do spojnej jazdy a druga ....... devil.gif przelaczanie jest plynne i mozna to robic w kazdej chwili grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprosciej i w miare bezawaryjnie ebc z vag'a czyli n75 tylko nalezy kupic oryginal

> dwie mapy super sprawa, jesli ktos jezdzi na codzien to robi sobie oszczedna mape do spojnej jazdy

> a druga ....... przelaczanie jest plynne i mozna to robic w kazdej chwili

Przy cenie MAC'a nawet nie spojrze już na n75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widze coraz wiecej osob sie na niego przesiada. Napisz cos wiecej o nim

Dobry, a przede wszystkim tani trójdrogowy solenoid stosowany w instalacjach sterowniczych sprężonego powietrza.

To samo można dobrać z Burkert-a, czy innych producentów wystarczy szukać zaworu o PN10 i wybranych przyłączach oraz wykonaniu z cewką na 12V. ok.gif

Popularny MAC, o którym mowa ma jedną - posiada cieniuteńkie przewody z mikro wtyczką, które to szybko można wyrwać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprosciej i w miare bezawaryjnie ebc z vag'a czyli n75 tylko nalezy kupic oryginal

> dwie mapy super sprawa, jesli ktos jezdzi na codzien to robi sobie oszczedna mape do spojnej jazdy

> a druga ....... przelaczanie jest plynne i mozna to robic w kazdej chwili

Co tu dużo mowić. Jest tani, mały, trwały, cały metalowy. Jedyna wada to te wspomniane przez dj_o cieniutkie kabelki, ale idzie z tym żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem od strony praktycznej - przy zastosowaniu w procesach technologicznych DC takich solenoidów nigdy nie przekraczało 85%. Po prostu nie ma takiej potrzeby. Pamiętaj, że solenoid to tylko jedna z części układu i tutaj poprawna reakcja na regulację w przypadku odpowiednich nastawów PID zależy wyłącznie od elementu wykonawczego (czyli w tym wypadku wastegate, którego działanie zależy od szczelności membrany; poza tym sprężyna "zabiera" nam część początkowego zakresu ) i dostatecznej ilości powietrza do niego dostarczonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiem od strony praktycznej - przy zastosowaniu w procesach technologicznych DC takich

> solenoidów nigdy nie przekraczało 85%. Po prostu nie ma takiej potrzeby. Pamiętaj, że solenoid

> to tylko jedna z części układu i tutaj poprawna reakcja na regulację w przypadku odpowiednich

> nastawów PID zależy wyłącznie od elementu wykonawczego (czyli w tym wypadku wastegate, którego

> działanie zależy od szczelności membrany; poza tym sprężyna "zabiera" nam część początkowego

> zakresu ) i dostatecznej ilości powietrza do niego dostarczonego.

Mniej więcej też sobie tak wyobrażam. Z drugiej strony np. mój WG jest wyregulowany na 0.8bara. Załóżmy, że przy pewnym zakresie obrotów takie właśnie doładowanie chciałbym wymusić, ani trochę więcej. Czy otwieranie zaworu tylko 85%-90% DC temu nie przeszkodzi? Wiem, że przy "słabszym" WG nie miałbym tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, temat turbo ruszył i pomalutku rwie do przodu, i w związku z pytaniem stroiciela mam pytanie, a dokładnie.

-Silnik hybryda Pandy 1.2 8v , niby 68 km stopien sprężania niby 9,6:1 tak ktoś powiedział, a ja wyczytałem że 11,1:1 wiec czy przekładka 1mm + 2 uszczelki z 8v (kanapka) to nie za dużo?

- turbo k03s

Pytanie, ile trzeba dmuchać, i co warto zrobić, aby uzyskać efektywną moc koło 180 km ?

but.gif

Dzięki za podpowiedzi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, temat turbo ruszył i pomalutku rwie do przodu, i w związku z pytaniem stroiciela mam

> pytanie, a dokładnie.

> -Silnik hybryda Pandy 1.2 8v , niby 68 km stopien sprężania niby 9,6:1 tak ktoś powiedział, a ja

> wyczytałem że 11,1:1 wiec czy przekładka 1mm + 2 uszczelki z 8v (kanapka) to nie za dużo?

> - turbo k03s

> Pytanie, ile trzeba dmuchać, i co warto zrobić, aby uzyskać efektywną moc koło 180 km ?

> Dzięki za podpowiedzi

Nie jestem znawcą w wyciąganiu takich mocy ale chyba potrzebujesz inne turbo i obrobionej głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Również nie jestem ekspertem.

> Ale aby wyszło 180 patataji trzeba by dmuchnąć prawie 2Bary przy tym silniku

Bzdura. Na 1.1 bara ze zwykłego k03 u mnie było 170km. A motor 1.1, więc nie wiem co Ty piszesz w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz k03 i k03s, z tego co się dowiedziałem taquito i folgi mieli k03s, ale nie wiem do konca jakie

> mieli osiągi a odnośnie tego odprężania ?

u mnie siadzialo na poczatku k03 potem k03s teraz k04 tylko wszystko obudowane tymi samymi muszelkami po przerobkach grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najlepiej jest jednak zmodyfikowac kolektor wydechowy tak aby mozna bylo zastosowac rozne turbo do

> wyboru do koloru> TURBOKIT 1.25

podobny kolektor jak ma lesiu w t-jet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Na 1.1 bara ze zwykłego k03 u mnie było 170km. A motor 1.1, więc nie wiem co Ty piszesz w

> ogóle.

Sporo jak na takie doładowanie.

A wyjściowo moc miałeś fabryczną??

Tylko jak jest jak piszesz to nikt nie wkładałby T-JETów bo po co?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sporo jak na takie doładowanie.

> A wyjściowo moc miałeś fabryczną??

> Tylko jak jest jak piszesz to nikt nie wkładałby T-JETów bo po co?!

1.1 miało chyba 54KM? Nie wiem dokładnie, ale śmiesznie mało. Ja ten setup miałem w aucie, jeździłem nim - wiem co piszę, więc jeśli chcesz mi coś zarzucić, to pomyliłeś adresy wink.gif

A co do tjetów - bardzo fajny motor, przygotowany fabrycznie pod turbo. Gdybym teraz zaczynał budowę auta, wybrał bym ten silnik, ale jako, że mój sej z turbo latał już w 2006 roku, z uwagi na panujące wtedy realia jest jak jest.

Kluczem nie jest samo doładowanie, co zapewne wiesz. Tak dla ciekawości dodam, że ten wynik był na głowie od 1.2 60KM i wałku 176, a nie 866 wink.gif

Więc pozdrawiam wszystkich, którzy ładują nie wiadomo jakie ciśnienia w silnik, a wyników nie widać wink.gif270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.1 miało chyba 54KM? Nie wiem dokładnie, ale śmiesznie mało. Ja ten setup miałem w aucie,

> jeździłem nim - wiem co piszę, więc jeśli chcesz mi coś zarzucić, to pomyliłeś adresy

> A co do tjetów - bardzo fajny motor, przygotowany fabrycznie pod turbo. Gdybym teraz zaczynał

> budowę auta, wybrał bym ten silnik, ale jako, że mój sej z turbo latał już w 2006 roku, z

> uwagi na panujące wtedy realia jest jak jest.

> Kluczem nie jest samo doładowanie, co zapewne wiesz. Tak dla ciekawości dodam, że ten wynik był na

> głowie od 1.2 60KM i wałku 176, a nie 866

> Więc pozdrawiam wszystkich, którzy ładują nie wiadomo jakie ciśnienia w silnik, a wyników nie widać

pytanko to jak ja mam u siebie 1.1 T i wałek 866 i jak bym zmienił wałek na jaki to co by był wiekszy przyrost mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zostaje Ci najlepiej jakiś wałek dedykowany pod T który nie ma wspolotwarcia zaworow

Mam takowy, g. dał. Z tym, że u mnie parę innych części setupu jest wąskim gardłem. Ale wiem, że jeden koleżka w DK wyciągnął +10 koni i +30Nm wałkiem, z tym, że to nawet nie był dedykowany, tylko zamówił według własnej specyfikacji, nawet chyba miał ten wałek duże współotwarcie, mimo, że nie powienien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zmieniłem termoparę z "odsłoniętej" na "zasłoniętą" - pokazuje prawidłowo ale.. lag jest kosmiczny spineyes.gif

Da się w ogóle z tym żyć? Obniżyć próg alarmu czy jak?

Nie jeździłem jeszcze tylko sprawdziłem na postoju to od zupełnie zimnego silnika do 350 stopni to mi rosło z minutę a może więcej...

Jak się rozgrzał to zmiany szły 3 stopnie na sekundę. Nie wiem jak w czasie jazdy będzie.

Poprzednia w 2 sekundy pokazywała aktualną temp. przy dowolnym skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.