Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Takiego garetta z palio to sobie mozesz do 899 wsadzic, do 16v to juz musi byc Turbo przez duze T

Boje sie ze mi sie to pod macha nie zmiesci zlosnik.gif

EDIT: O ile da sie to okreslic jaki CR powienien mi wyjsc ? Jaka grubosc ma ori uszczelka "gumowa" dokrecona"? 1,65mm ma w stanie spoczynku, a jak sie dokreci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdopodobnie nie, ale będziesz to musiał bardzo precyzyjnie wystroić z dobrą kontrolą knocka i

> EGT i efektywnie będziesz miał większe szanse na kaboom, niż jak odprężysz i dmuchniesz

> więcej. A co do wtrysków, to na pewno nie, bez większych nie da

rady.

Znacie kogoś w Warszawie kto potrafilby to zrobic ? wink.gif Przychodzi mi do głowy kolega Huba, dobrze mysle?

> Lesiu.Z. Jak się liczy, to w tym wątku jest wyżej gdzieś kalkulator w Excelu, który zrobił Taquito,

> uszanuj jego robotę i sobie poszukaj

ok ok.gif

> Na resztę nie znam odpowiedzi.

Bardzo dziekuje 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IWP 042 ma wydajnosc podobno 230 do 250 cc/min chyba kupie takie, powinny wystarczyc A nie da sie

> odprezyc na dwoch oryginalnych uszczelkach? czy to druciarnia ?

oryginalne mają 200, to żadna zmiana

orginalne maja 150cc

Wtryskiwacz benzyny Jetronic WEBER IWP 042 IWP042

IWP 042 283cc/min

dane ze strony producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie a sonda lambda co z nia trzeba ja zmieniac?? ja mam np dwie jedna za katem teraz kata nie

> ma ale jest sonda na bajerze zeby bledow nie walila musze zmieniac na szerokopasmowa ktorej

> ceny mnie zaskakuja..

u mnie seryjna sonda zrobila out. mam szerokopasmowke na wskaznik i podlaczona do deta, zeby robic logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ???

> A co podłączysz pod tą szerokopasmową sondę

> I dlaczego oryginalna ma paść?

poprostu pytam bo w sobote auto zaworze do podpiecia ecu mastera i spytali mnie o sonde szerokopasmowa a ja mowie ze nie mam ze mam orginalne dwie 4 kablowe i chce wiedziec czy musze juz kupowac szerokopasmowa czy na ori pojezdzi auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poprostu pytam bo w sobote auto zaworze do podpiecia ecu mastera i spytali mnie o sonde

> szerokopasmowa a ja mowie ze nie mam ze mam orginalne dwie 4 kablowe i chce wiedziec czy musze

> juz kupowac szerokopasmowa czy na ori pojezdzi auto

nie padna i da sie jezdzic wgl bez sondy. szerokopasmowa potrzebna jest, zeby wystroic tego paścia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale mi auto nie odpali jak odepne obydwie sondy wiec jak sie da ??

normalnie ci odpali. Mozesz odpiac wszystkie czujniki (procz polozenia walu i walka rozrzadu) i auto w trybie awaryjny odpali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak odepne np mapsensor nie odapli:) mniejsza z tym "znawca"dzis ogladal auto i po jego minie

> stwierdzam ze chyba tego nie podepnie...

Wiesz, byłoby łatwiej nam jakbyś napisał w profilu jakie masz auto i po co DETa montujesz, bo na razie dochodzę do wniosku, że turbo jeszcze ma?

EDIT: OK dobra, już sobie przypomniałem, turbo jest, panda tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, byłoby łatwiej nam jakbyś napisał w profilu jakie masz auto i po co DETa montujesz, bo na

> razie dochodzę do wniosku, że turbo jeszcze ma?

> EDIT: OK dobra, już sobie przypomniałem, turbo jest, panda tak?

Tak fiat panda turbo 1.1 turbina k03s wszystko poskladane tylko pozostalo zamontowac sterowanie kupilem ecumaster det3 z mapsensorem 2.5b zeby popdlaczyc i wystroic na doladowanie 0.8 , 1 bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak fiat panda turbo 1.1 turbina k03s wszystko poskladane tylko pozostalo zamontowac sterowanie

> kupilem ecumaster det3 z mapsensorem 2.5b zeby popdlaczyc i wystroic na doladowanie 0.8 , 1

> bar

Skad jestes? Ahiemu z tego co wiem to udalo sie zamontowac majstra do pandy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skad jestes? Ahiemu z tego co wiem to udalo sie zamontowac majstra do pandy

Rabka-Zdrój woj malopolskie 30 km przed zakopanem jezeli bylby ktos chetny pomoc podlaczyc to i mial sonde szerokopasmowa zeby to wystroic (chyba ze tylko hamownia mnie uratuje) to prosilbm o pomoc zaplace ile bedzie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rabka-Zdrój woj malopolskie 30 km przed zakopanem jezeli bylby ktos chetny pomoc podlaczyc to i

> mial sonde szerokopasmowa zeby to wystroic (chyba ze tylko hamownia mnie uratuje) to prosilbm

> o pomoc zaplace ile bedzie trzeba

jak nikogo nie znajdziesz polecam http://www.projectxs.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany który lepszy, dokładniejszy hmm w któym mogę trafić na lepszą sonde itp. Ogólnie który polecacie wskaźnik EGT

http://allegro.pl/defi-bf-style-egt-60mm-temperatura-spalin-greddy-i3954989142.html

http://allegro.pl/apexi-elii-style-egt-60mm-temperatura-spalin-bialy-i3945695702.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany który lepszy, dokładniejszy hmm w któym mogę trafić na lepszą sonde itp. Ogólnie który

> polecacie wskaźnik EGT

> http://allegro.pl/defi-bf-style-egt-60mm-temperatura-spalin-greddy-i3954989142.html

> http://allegro.pl/apexi-elii-style-egt-60mm-temperatura-spalin-bialy-i3945695702.html

Ty się dowiedz jaka tam dokładnie sonda siedzi. Jeśli ma 7mm grubości to sobie odpuść. Powinna być jak najcieńsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupie i zdam relację;) Jak będzie "lipa" to kupię inną sondę.

Musisz po prostu wziąć poprawkę na szybkość reakcji. Jak tylko temp przekroczy "bezpieczną" wartość - od razu odpuszczaj bo najprawdopodobniej ta tem. już od "chwili" jest za wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak mówimy o temperaturze spalin to jaka jest przyjęta "bezpieczna" 850-900?? Czy mam złe inf

Wiele zależy od tego gdzie dokładnie masz czujnik umieszczony. Najfajniej byłoby 850 nie przekraczać ale ja mam alarma ustawionego na 930, zdarzało się przekraczać i nic się nie dzieje. Z tym, że to jest inny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiele zależy od tego gdzie dokładnie masz czujnik umieszczony. Najfajniej byłoby 850 nie

> przekraczać ale ja mam alarma ustawionego na 930, zdarzało się przekraczać i nic się nie

> dzieje. Z tym, że to jest inny silnik.

to jeszcze zalezy od tego jak masz zaplon ustawiony i AFR grinser006.gif Czasami wysokie EGT to poprostu zbyt pozny zaplon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie, tylko powód dla którego jest wysokie EGT nie zmienia faktu, że spłyną tłoki zlosnik.gif Ogólnie to tutaj właśnie jest ten moment granicy strojeniowej (nie mechanicznej, nie mówimy tutaj o wytrzymałości układu korbowo-tłokowego na moment) dla danego setupu - podnosisz boost, musisz cofać zapłon, i robisz tak aż do momentu kiedy nie możesz jechać z zapłonem w żadną stronę - przyspieszanie powoduje stuk, opóźnianie wysokie EGT. Dalej to już tylko zmniejszenie stopnia kompresji i zabawa dalej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

... za pomoca szlifowania tlokow. Stosowal ktos ?? Pamietam, ze kiedy ktos tloczyl denka tlokow, ale czy ktos zeszlifowal denko tak jak w tym filmie ??

okolice 7:06

Patrzac na to to kazdy tlok jest inaczej zeszlifowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... za pomoca szlifowania tlokow. Stosowal ktos ?? Pamietam, ze kiedy ktos tloczyl denka tlokow,

> ale czy ktos zeszlifowal denko tak jak w tym filmie ??

> okolice 7:06

> Patrzac na to to kazdy tlok jest inaczej zeszlifowany

A co one tak jakoś nierówno wyszły? spineyes.gif (chodzi mi o te "dołki" na środku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... za pomoca szlifowania tlokow. Stosowal ktos ?? Pamietam, ze kiedy ktos tloczyl denka tlokow,

> ale czy ktos zeszlifowal denko tak jak w tym filmie ??

> okolice 7:06

> Patrzac na to to kazdy tlok jest inaczej zeszlifowany

Tak, ja tak mialem a i Novitec nawet tak robił ale równo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pierwszy setup 1.1 przy 170KM miałem zebrane z tłoków 1,7mm. Często się to srało przez miedziana uszczelkę, ale to był rok 2005 chyba, więc okres błędów i wypaczeń zlosnik.gif

Generalnie sposób jak każdy inny, ma swoje plusy ujemne i plusy dodatnie. Taniej wyjdzie przekładka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest z cyklem wtrysku w naszych ósemkach fullgroupowych ?Co ile stopni jest wtryskiwane paliwo?

Niewiem sam jaki divider ustawic w decie bo i na 2 jezdzi i na 4 podobnie tylko lekkie zmiany na mapie VE trzeba zrobic ale przeciez jest jakis wlasciwy czas wtrysku do tego silnika..moze wiecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to jest z cyklem wtrysku w naszych ósemkach fullgroupowych ?Co ile stopni jest wtryskiwane

> paliwo?

> Niewiem sam jaki divider ustawic w decie bo i na 2 jezdzi i na 4 podobnie tylko lekkie zmiany na

> mapie VE trzeba zrobic ale przeciez jest jakis wlasciwy czas wtrysku do tego silnika..moze

> wiecie

Wtrysk jest raz na obrót wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtrysk jest raz na obrót wału.

czyli w decie prawidlowo powinno byc divider 2 tak? wtedy wtrysk nastepuje co 360stopni obr.walu. a w dividerze 4 wtrysk nastepuje co dwa obroty walu,dotychczas jezdzilem na divider 4 ale musialem podniesc dawke czasy wtrysku byly spore ale dało sie to jakos wystroic jednak silnik mial lekkie problemy z jałowym nie trzymal rowno jak scigacz, zobaczymy teraz jak ustawie 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Panowie mam sprawe. Kto ma wystrojone auto DET III w trybie FIT ?? Chce uruchomic auto w polsekwencji i poszukuje wartosci ktore nalezy wpisac w sofcie, a mianowicie:

1/ Cranking

2/ Afterstart enrichment

3/ Warmup enrichment

4/ Acceleration enrichment

Gdyby ktos poratowal zrzutami ekranu dla 1.2 8v 75KM bylbym wdzieczny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.