Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

>To Ty mi tłumaczysz?

>To przecież właśnie ja jemu tłumaczę, że kąt rurki nie ma do rzeczy >jak on będzie pod "taflą".

>Bo rozumiem, że problemem jest zbyt nisko turbo umieszczone - nie >można podnieść. Tu kąt rurki nic nie pomoże.

>Można lać mniej oleju

Chodziło mu raczej o to że nie musi być spływ powyżej lustra oleju.

I tak olej spłynie.

Zrobię dodatkowe odpowietrzenie i spływ bardziej stromy o większej średnicy,aby nie było ostrych załamań.

Chyba można zrobić odpowietrzenie do atmosfery.

Nie musi być przecież w dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie odnośnie DET3. Pacjent do 1.2 16V 86KM N/A z lekkim zamachem. Potrzebujesz strojenia, bo mam listwę wtryskową bosch i wtryskami 0280155742 (jest trochę za bogato). Chcę kupić DET3, w związku z tym nasuwa mi się zasadnicze pytanie: z map sensrorem 2,5b czy bez mapsensora??? Docelowo ma być wykorzystane Fuel Implant. Mam AFR i szrokopasmówkę, a przygodę ze strojeniem dopiero zaczynam. Planów z turbo nie ma. Czy spokojnie mogę wykorzystać oryginalny mapsensor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mam pytanie odnośnie DET3. Pacjent do 1.2 16V 86KM N/A z lekkim zamachem. Potrzebujesz

> strojenia, bo mam listwę wtryskową bosch i wtryskami 0280155742 (jest trochę za bogato). Chcę

> kupić DET3, w związku z tym nasuwa mi się zasadnicze pytanie: z map sensrorem 2,5b czy bez

> mapsensora??? Docelowo ma być wykorzystane Fuel Implant. Mam AFR i szrokopasmówkę, a przygodę

> ze strojeniem dopiero zaczynam. Planów z turbo nie ma. Czy spokojnie mogę wykorzystać

> oryginalny mapsensor?

oczywiście, można go użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie. Od jakiegos czasu (cento stalo wtedy 2 tygodnie nieruszane) mam problem z blow-offem. Gdy przechodze z nadcisnienia do podcisnienia wtedy powietrze powinno zostac upuszczone przez zawor. Dzieje sie tak bo to slysze ale rowniez slysze dzwiek cofajacego sie powietrza (nie wiem jak to opisac). Blow-off to zwykly chinczyk, ale dzialal ciagle dobrze. Czy moze byc jeszcze jakas przyczyna takiego stanu rzeczy?? Musze pozyczyc od kogos innego bova i sprawdzic na nim o co chodzi bo jest dosc dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie mam pytanie. Od jakiegos czasu (cento stalo wtedy 2 tygodnie nieruszane) mam problem z

> blow-offem. Gdy przechodze z nadcisnienia do podcisnienia wtedy powietrze powinno zostac

> upuszczone przez zawor. Dzieje sie tak bo to slysze ale rowniez slysze dzwiek cofajacego sie

> powietrza (nie wiem jak to opisac). Blow-off to zwykly chinczyk, ale dzialal ciagle dobrze.

> Czy moze byc jeszcze jakas przyczyna takiego stanu rzeczy?? Musze pozyczyc od kogos innego

> bova i sprawdzic na nim o co chodzi bo jest dosc dziwne

Wężyk nie ma nieszczelności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie po zimie zawsze sie tak dzieje, co roku. Tak jakby sie zastal. Kilka km przejade i spokoj.

ty masz dalej tego the sun ?? Bo ja wtedy do kolegi kupowalem tego samego i on za kazdym razem sie zastawal a po chwii puszczal. Zobacze na innym bovie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ty masz dalej tego the sun ?? Bo ja wtedy do kolegi kupowalem tego samego i on za kazdym razem sie

> zastawal a po chwii puszczal. Zobacze na innym bovie

nadal The SUN ale najstarszy model obecnie juz nie do kupienia bo sa nowsze. U mnie dziala idealnie tylko po kilkumiesiecznym postoju trzeba go "obudzic"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nadal The SUN ale najstarszy model obecnie juz nie do kupienia bo sa nowsze. U mnie dziala

> idealnie tylko po kilkumiesiecznym postoju trzeba go "obudzic"

no to ten sam co wtedy kupowalismy. Ten co mielismy to wymagal kazdorazowego "obudzenia" az wkoncu podpilowalismy delikatnie tloczek na styku z zaworem i chodzil juz dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Det3 w FI lata już w moim sc, ale mam taki mały a może duży problem. Mapa do 6300obr, w ustawieniach zapłonu rpm limit też 6300 a pomimo tego det nie odcina paliwa. Silnik kręci się dalej bez problemu podchodzi do 8000obr. Jak temu zaradzić? W czym jestem problem? Dopiero się uczę det, więc proszę o wyrozumiałość. W 6 godziny podłączyłem go, odpaliłem i z grubsza wystroiłem. Jeszcze jest duzo do poprawy, ale nie miałem kierowcy żeby dalej powalczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Det3 w FI lata już w moim sc, ale mam taki mały a może duży problem. Mapa do 6300obr, w

> ustawieniach zapłonu rpm limit też 6300 a pomimo tego det nie odcina paliwa. Silnik kręci się

> dalej bez problemu podchodzi do 8000obr. Jak temu zaradzić? W czym jestem problem? Dopiero się

> uczę det, więc proszę o wyrozumiałość. W 6 godziny podłączyłem go, odpaliłem i z grubsza

> wystroiłem. Jeszcze jest duzo do poprawy, ale nie miałem kierowcy żeby dalej powalczyć.

mapa musi być wyżej z obrotami chociaż o 100 obrotów niz odcinka, bo inaczej det wariuje i nie ma odcinki, zakręć go do 7.5k 6.3 to jakas lipa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Det3 w FI lata już w moim sc, ale mam taki mały a może duży problem. Mapa do 6300obr, w

> ustawieniach zapłonu rpm limit też 6300 a pomimo tego det nie odcina paliwa. Silnik kręci się

> dalej bez problemu podchodzi do 8000obr. Jak temu zaradzić? W czym jestem problem? Dopiero się

> uczę det, więc proszę o wyrozumiałość. W 6 godziny podłączyłem go, odpaliłem i z grubsza

> wystroiłem. Jeszcze jest duzo do poprawy, ale nie miałem kierowcy żeby dalej powalczyć.

w det fi uciecie zapłonu zawsze ustawialame w general ustawieniach fita a nie ustawianiach zapłonu....

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam dwa pytania:

Czy przy turbieniu odmę mogę puścić do dolotu? Wymyśliłem sobie że mogę tylko jak dam ją przed turbiną. Słusznie myślę ?

Drugie pytanko o pompę paliwa. 1.2 16v , wtryski passat 1.8T ( niebieskie) , 0,8 bara , jaka pompa PnP podejdzie mi do seryjnego kosza ? Punto GT odpada, nie mieści się oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie mam dwa pytania:

> Czy przy turbieniu odmę mogę puścić do dolotu? Wymyśliłem sobie że mogę tylko jak dam ją przed

> turbiną. Słusznie myślę ?

Tak, przed turbiną, chyba, że zastosujesz separator odmy od tjeta, gdzie jeden przewód się wpina przed a drugi za turbem. Tak czy owak w pierwszym przypadku koniecznie oil catch tank, bo inaczej jego funkcję przejmie IC i po zimie będziesz miał taki syf w dolocie, o którym ci się nie śniło (doświadczenia własne ok.gif).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Panowie za cierpliwość do moich laickich pytań wink.gif

Zrobię tak, Narazie odme wywale gdzieś pod samochód, a pozniej kupię oil catch tanka i podlacze przed turbo ok.gif chyba ze ktoś ma w dobrej cenie separator z t-jeta to chętnie wezmę

A co do pompy mogę kupic pompę z t-jeta ? Tak na logike powinna działać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak on dziala ?? Dajmy przyklad ten:

> Co gdzie podlaczamy ??

A od którego auta ten jest?

Nie wiem gdzie co w tym konkretnym, ale działa to tak, że przez budowę geometryczną olej z odmy się skrapla nazad do odmy, a gazy lecą do dolotu za turbem (jedno wyjście) jeżeli jest tam podciśnienie, a przed turbem jeżeli jest nadciśnienie (drugie wyjście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakbym zastosował takie coś z Audi ? wink.gif

http://allegro.pl/waz-przewod-odma-audi-a3-96-03r-1-8-turbo-benzyna-i4525276195.html

Rozumiem że ten "spodek" zakładam nad wyjscie odmy z silnika w nim zbiera sie syf z odmy i pozniej splywa spowrotem a przewodem gazy leca do dolotu ? wink.gif

Czy tu jeszcze czegos brakuje i nie jest to takie proste ? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cóż albo się coś sypnęło albo zatankowałem chu..wy gaz.

Powyżej 4 tyś przy pełnym bucie auto przestaje jechać.

Zaczyna strzelać jak przy walniętych kablach zapłonowych i AFR leci na łeb-robi się ubogo.

Przy mniej otwartej przepustnicy można spokojnie dociągnąć do wysokich obrotów.

Ostatnio jeździłem dość spokojnie dlatego nie jestem pewien czy to występowało.

Po zatankowaniu chciałem się przelecieć po nowej drodze a tu zonk.

Spróbuje wymienić filtry od gazu.Jak się uda to spuścić gaz.

Jak nie to wyjeżdżę i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Jestem na końcówce składania T-Jeta, i nasunęło mi się kilka pytań, byłbym wdzięczny za pomoc smile.gif

1. Jak to jest z tymi podciśnieniami 270751858-jezyk.gif pogubiłem się tutaj totalnie.. czy mógłby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak to poprawnie połączyć?

ssz.png

no i tu się zatrzymałem..

2.Wentylator.. montując go z tyłu chłodnicy, tzn od strony silnika to kupować pchający? czy ciągnący/ ssący ?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze byl w tym watku pewien watek dotyczasy sondy szerokopasmowej, ale mam inne pytanie. Do zestwu innovate dolaczona jest taka oto tulejka montazowa:

1_e98c35b60f51.jpg

Gdy wkrece do niej sonde to sonda jest cala w niej schowana. Czy tak byc powinno, czy sonda powinna jednak znajdowac sie w strudze spalin ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzymaj Mistrzu imo powinna być w strudze spalin, też o tym w necie szukałem;)

hmm dobra czyli wiem, ze trzeba bedzie obciac ta tulejke, aby bylo tylko troche gwintu. Nastepna sprawa, w watku wczesniej pisano, ze im bardziej do pionu postawiona sonda to lepiej, a na obrazku pokazano inaczej, bardziej do poziomu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie trzeba skracac tulejki, u mnie po wkreceniu w oryginalna wskazania sa poprawne a sonda napewno

> dluzej bedzie dzialac. Pisali o tym na racingForum. Wazne zeby nie byla zbyt blisko wyjscia z

> gliwicy lub Turbo.

tulejke delikatnie skrocilem, tak aby sam grzybek ze swiecy wraz z otworkami wystawal. Skalibrowalem i podlaczylem. Nastepnie ponownie skalibrowalem i swiece wkrecilem w otwor gdzie mam sonde waskopasmowa, gdzie gwint ma okolo centymetra i na biegu jalowym afr jest o 1,00 nizsze, zamiast 12 jest 11 icon_eek.gif i teraz zglupialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tulejke delikatnie skrocilem, tak aby sam grzybek ze swiecy wraz z otworkami wystawal.

> Skalibrowalem i podlaczylem. Nastepnie ponownie skalibrowalem i swiece wkrecilem w otwor gdzie

> mam sonde waskopasmowa, gdzie gwint ma okolo centymetra i na biegu jalowym afr jest o 1,00

> nizsze, zamiast 12 jest 11 i teraz zglupialem

po kalibracji sie zmienilo czy po wkreceniu w inne miejsce w nowa oryginalna tulejke ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po kalibracji sie zmienilo czy po wkreceniu w inne miejsce w nowa oryginalna tulejke ?

Jemu chyba chodziło ze wykrecił waskopasmową,zaślepił ją swiecą i afr poszedl w dół,ale to normalne bo wykręcił waskopasmową czyli ją odłączył,sterownik zwiększył dawke paliwa z tad nizsze afr(jeśli dobrze mysle i jesli o to mu chodziło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po kalibracji sie zmienilo czy po wkreceniu w inne miejsce w nowa oryginalna tulejke ?

zrobiona kalibracja na wolnym powietrzu i szerokopasmowka wkrecowa w tulejke = afr oko 13,00

następnie zrobiona kalibracja na wolnym powietrzu i szerokopasmowka wkrecowa w gniazdo dondy waskopasmowej (nie mialem jej, odlaczona od ecu) = afr okolo 12,00 (sonda jest glebiej w wydechu).

Obydwa gniazda sa od siebie oddalone o okolo 25cm. Musze pote mzrobic zdjecie jak to wyglada bo teraz sie zastanawiam gdzie afr jest prawidlowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrobiona kalibracja na wolnym powietrzu i szerokopasmowka wkrecowa w tulejke = afr oko 13,00

> następnie zrobiona kalibracja na wolnym powietrzu i szerokopasmowka wkrecowa w gniazdo dondy

> waskopasmowej (nie mialem jej, odlaczona od ecu) = afr okolo 12,00 (sonda jest glebiej w

> wydechu).

> Obydwa gniazda sa od siebie oddalone o okolo 25cm. Musze pote mzrobic zdjecie jak to wyglada bo

> teraz sie zastanawiam gdzie afr jest prawidlowe

Sprawdzalem swoja tulejke bo sciagalem wydech i koncowka sondy z otworem jest w przestrzeni wydechu. Sam jestem ciekaw czemu u Ciebie sa dwa rozne odczyty. Nawet jak pomiar jest robiony na koncu wydechu przy zewnetrznym kontrolerze to nadal pomiar daje taki sam wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę dalej z moją turbinką.

Zacząłem robić spływ o większej średnicy.

Ale,nie wiem czemu nie zwróciłem uwagi na to wcześniej,body turbiny nie było zamontowane w pionie tzn spływ był przekręcony jakieś 30-40stopni do tyłu.

Prawdopodobnie jak regenerowali turbo to inaczej ustawił body.

Ja przy montażu nie zwróciłem na to uwagi.

Czy mogło to być przyczyną puszczania oleju przez turbo?

Jutro wszystko złożę do kupy więc się okaże.

Może jednak to nie zbyt cienki spływ był winien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to moze byc przyczyna. Splyw ustaw pionowo w dol bo inaczej uszczelniacze beda puszczac. Mialem podobne problemy jak zaczynalem zabawe z turbawka.

splyw zrob takiej srednicy jakiej jest wyjscie w turbiny. Pewnie w granicach 20 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, to moze byc przyczyna. Splyw ustaw pionowo w dol bo inaczej uszczelniacze beda puszczac.

> Mialem podobne problemy jak zaczynalem zabawe z turbawka.

> splyw zrob takiej srednicy jakiej jest wyjscie w turbiny. Pewnie w granicach 20 mm

No turbo już w pionie.

Serednica w flanszy jest ok 16-17mm

Teraz robię na wężu 16mm(było na 12 i z rurkami 12mm z zewnątrz)

Końcówki mają też ok 16 wewnątrz .

Wąż nie będzie zagięty.

Może wreszcie jutro to skończę bo miała być robota na 3-4 godziny a jutro trzeci dzień robię.

A i dodatkowo zrobiłem odpowietrzenie dołu.Żeby nie robiło się żadne nadciśnienie.

Jeśli dalej będzie dymił to się poddaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę już edytować.

HURRA

Autko już nie dymi. smile.gif

Mogę normalnie otworzyć okno i nie śmierdzi w środku.

No i nie robię zasłony dymnej za sobą.

Myślę że winna było przekrzywione body turba.

Naprawdę nie wiem czemu ja tego wcześniej nie zauważyłem.(gamoń po prostu)

W każdym bądź razie na razie jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musze u siebie wkoncu wymienic regulator cisnienia u siebie. Co powiecie na taki:

> http://fmic.pl/81-regulatory-cisnienia-paliwa nada sie czy szukac czegos innego ??

Powinien sie nadac.

Mam podobny, replika Tomey, kupiony ze dwa lata temu, ale nie uzywany. Chxesz odkupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie do właścicieli uturbionych 1.2 16V.

Co z odmą? Ja zastosowałem mini filter stożkowy. Niestety jak dobrze pogonie to wali z niego olejem. Jakie macie na to rozwiązanie (oprócz OIL CATCH TANK http://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiorniczek-odmy-d1-spec-i4660126977.html )

Może odma z separatorem od VW 1,8T http://allegro.pl/audi-a4-b5-1-8t-zawor-odma-034129101b-i4616809666.html

Albo z BMW http://allegro.pl/odma-zawor-odpowietrzenie-silnika-bmw-e36-e38-e39-i4601301347.html

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> witam Pany , mam pytanie otóż czy ktos ma taki zestaw: dół z punto 2 1.2 60km i gore z 1.2 75km ?

> oczywiscie na turbo ,czy taki zestaw jest dobry pod turbo ? czy głowica 75 pasi ze wszystkim?

> kanały olejowe itp

Głowica bedzie pasować bez problemu wszystko jest to samo zgadza się wszystko.

w zasadzie 1.2 60KM, a 1.2 75KM różni się górą silnika, dół jest taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Głowica bedzie pasować bez problemu wszystko jest to samo zgadza się wszystko.

> w zasadzie 1.2 60KM, a 1.2 75KM różni się górą silnika, dół jest taki sam.

Nieprawda, są doły które są identyczne ale większość różni się od tych z 75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Głowica bedzie pasować bez problemu wszystko jest to samo zgadza się wszystko.

> w zasadzie 1.2 60KM, a 1.2 75KM różni się górą silnika, dół jest taki sam.

w przypadku Fiata nie bede pisac ze "wszystkie " 60 sa inne od 75 bo mogly byc wyjatki i montowali jak popadnie ale 99% dolow sie rozni. Sa lzejsze ale nie koniecznie slabsze. Korby i same tloki sa odchudzone o ponad 90 gram. Ale wytrzymuja rownie duzo co korby i tloki z 75 Sprawdzone. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.