Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Nie, nie powinien - jest tak klejący, że może skleić tłoki do gładzi. Taquito miał fata, że mu to

> zadziałało po prostu

Jarobiłem w seju starym sprawdzonym hermetykiem za 5 zł 270751858-jezyk.gif

ma to w sobie ze nic na około nie jest różowe ale nie wiem jak potem się ściąga głowicę z tym wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie powinien - jest tak klejący, że może skleić tłoki do gładzi. Taquito miał fata, że mu to

> zadziałało po prostu

co mialo posklejac ? alien.gif chwile po poskladaniu odpalam a jak rozbieram to tloki sa czyste jak po czyszczeniu. Na polerowane tloki dostala sie ledwie mgielka i mocno je zafarbowala. Fakt ze zawsze pryskam po uszczelce poza silnikiem ale tu akuram mam takie foto.

Uzywam loctite to wielu uszczelek nawet w serii silnikach bo wiekszosc tych ktore skladalem miala stalowe uszczelki. Sprawdza sie zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co mialo posklejac ? chwile po poskladaniu odpalam a jak rozbieram to tloki sa czyste jak po

> czyszczeniu. Na polerowane tloki dostala sie ledwie mgielka i mocno je zafarbowala. Fakt ze

> zawsze pryskam po uszczelce poza silnikiem ale tu akuram mam takie foto.

> Uzywam loctite to wielu uszczelek nawet w serii silnikach bo wiekszosc tych ktore skladalem miala

> stalowe uszczelki. Sprawdza sie zawsze

Wiem, dlatego mordka na końcu mojego posta była. Robiłem sobie jaja, nie raz z tego typu klejów korzystałem, zarówno w autach jak i w pracy, przy lokomotywach - nigdy problemów nie miałem, nawet gdy się nieco do cylindrów dostawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie smile.gif

Panowie mam znowu pytanie.

Ogarnąłem układ chłodzenia u siebie po montażu turbo i pozwoliłem się silnikowi na wolnych obrotach nagrzać do temperatury roboczej.

Jak przygazuję trochę i odpuszczę gaz to w turbinie słychać dziwny szum/rzężenie - dźwięk podobny do uszkodzonych łożysk w alternatorze, do tego na wolnych obrotach słychać turbinę, taki jakby gwizd.

To normalne, czy turbina się na złom nadaje? Smarowanie ma poprzez restryktor około 2mm. Nie nagrywałem pracy turbiny bo i tak by tego dobrze słychać na nagraniu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, przebrnąłem przez większość problemów, ale ponownie mam pytanie 270751858-jezyk.gif

Mam w domu kilka takich elektro zaworów z cc 700 na aisan-ie:

Elektrozawor%20Fiat%20Cinquecento%20700%20Aisan%20podcisnienia%20regulacji%20wolnych%20obrotow%20oe46429079%20oe7747593%20n116r55.JPG

Jak nie jest podłączone zasilanie do tego zaworu to przepuszcza powietrze przez króciec z czarną nakładką i króciec biały, który na podanym przeze mnie zdjęciu wystaje do góry.

Jak podłączę zasilanie to powietrze przepuszczane jest przez oba króćce białe.

I tu pytanie, dało by się tego użyć jako EBC w jakiś sposób?

Oczywiście jeszcze muszę zmierzyć oporność cewki, co bym nie upalił DET-a angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra, przebrnąłem przez większość problemów, ale ponownie mam pytanie

> Mam w domu kilka takich elektro zaworów z cc 700 na aisan-ie:

> Jak nie jest podłączone zasilanie do tego zaworu to przepuszcza powietrze przez króciec z czarną

> nakładką i króciec biały, który na podanym przeze mnie zdjęciu wystaje do góry.

> Jak podłączę zasilanie to powietrze przepuszczane jest przez oba króćce białe.

> I tu pytanie, dało by się tego użyć jako EBC w jakiś sposób?

> Oczywiście jeszcze muszę zmierzyć oporność cewki, co bym nie upalił DET-a

Jak chodzi o logikę działania, to jest to to co potrzebujesz, pytanie tylko nie czy DET wytrzyma (choć też trzeba sprawdzić), ale czy sam zawór jest przystosowany do pracy z częstotliwościami i obciążeniem wymaganym do operowania EBC confused.gif Do czego ten zawór służy w aisanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak chodzi o logikę działania, to jest to to co potrzebujesz, pytanie tylko nie czy DET wytrzyma

> (choć też trzeba sprawdzić), ale czy sam zawór jest przystosowany do pracy z częstotliwościami

> i obciążeniem wymaganym do operowania EBC Do czego ten zawór służy w aisanie?

Do czego konkretnie ten zawór służy to nie wiem. Też w sumie podciśnieniem steruje ale nie wiem jak dokładnie.

Nigdy nie zastanawiałem się nad tą kwestią, bo zawsze wywalałem ludziom Aisan-y i zakładałem inne gaźniki grinser006.gif

Musze poszukać w księdze do cc, pewnie tam to opisane jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam takie pytanie odnosnie:

Uturbiał juz ktos z was 1.4 16v?

Jaka turbine najlepiej wybrac do soft turbo?

kopułka na przepustnice raczej odpada?

Jakie wtryski najlepiej wsadzic i z czego w tym silniku przy uturbieniu

zeby byly 4 wtrski bez dodatkowych

ogolnie chce zeby pompowalo max 1 bar cool.gifcool.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. mam takie pytanie odnosnie:

> Uturbiał juz ktos z was 1.4 16v?

> Jaka turbine najlepiej wybrac do soft turbo?

> kopułka na przepustnice raczej odpada?

> Jakie wtryski najlepiej wsadzic i z czego w tym silniku przy uturbieniu

> zeby byly 4 wtrski bez dodatkowych

> ogolnie chce zeby pompowalo max 1 bar

> pzdr

Jak chcesz max 1 bar to zakladaj turbo vl36 i wtryski z t-jeta IC Marea

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Powoli zacząłem zbierac graty do uturbienia mojego cc 1.2 8v. W zwazku z tym mam kilka pytań :

1. Czy jest ktoś w stanie podac mi parametry pompy paliwa Bosch 0 580 464 092

2. Czy turbina TD04 11g będzie odpowiednia do tego silnika (nie chce zeby wstawała bardzo wysoko i nie celuje w jakieś mega moce)?

3. Czy średnia zewnetrzna rurek 35mm na kolektor wydechowy wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Jestem własnie przed włożeniem turbo do swojego cc. Póki co wpadło do niego 1,2 8v i zastanawiam sie nad wyborem turbawki. Jeśli możecie to podpowiedzcie od czego najlepiej podpasuje tak zeby było mozliwie bez wiekszych komplikacji. Mam turbo z PGT vl7 ale jest troche popekana strona goraca, a drugiej nie idzie dostać. Z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...

> Koledzy, jak poprawnie ustawić boost control w decie, na zaworek N75? Jakie poprawne wartości

> wpisać?

> z góry dziękuje

Jeżeli chodzi o duty cycles do sterowania zaworem to jest to niestety bardzo indywidualna sprawa każdego setupu, więc będziesz musiał metodą prób i błędów. A jak chodzi o częstotliwości zaworu i PID, to na pewno ktoś się odezwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a z Duty Cycles miedzy jakie wartosci celować? niestety na razie nikt nie pisze ;P

Masz tu moje, DC względem docelowego ciśnienia w kPa i obrotów. To nie jest z DETa i dla zaworu MAC a nie N75, do WG który się otwiera przy ca. 0.7 barze. Zawór jest podłączony tak, że 0 DC puszcza ciśnienie z dolotu w atmosferę, gruszka WG jest odciąta. Przy 100 DC wyszystko z dolotu idzie w gruszkę (są setupy, gdzie jest na odwrót).

EDIT: częstotliwość zaworu mam ustawioną na 30 Hz, to chyba powinno dla większości zaworów dobrze działać.

288432286-dc.png

post-66042-14352530804794_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> pompa od seicento 1.1mpi obsługiwała około 105-110 koni w pandzie, a tamta od 75 to nie wiem

Już gdzieś wyczytałem, że powinna mieć wydajność około 2 l/min, co do wtrysków 265 wystarcza z (prawie podwójną) górką (a o to mi się tutaj rozchodziło). Ze zgrubnych wyliczeń powinna styknąć do ponad 200 koni. Przy założeniu, że te 2 l/m to prawda zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już gdzieś wyczytałem, że powinna mieć wydajność około 2 l/min, co do wtrysków 265 wystarcza z

> (prawie podwójną) górką (a o to mi się tutaj rozchodziło). Ze zgrubnych wyliczeń powinna

> styknąć do ponad 200 koni. Przy założeniu, że te 2 l/m to prawda

trzeba to jakoś sprawdzić, kupić miarkę i włączyć pompę przez minutę czasu żeby sie do niej lało paliwo

https://spplthumb.blob.core.windows.net/...e-102608717.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. mam takie pytanie odnosnie:

Uturbiał juz ktos z was 1.4 16v?

Jaka turbine najlepiej wybrac do soft turbo?

kopułka na przepustnice raczej odpada?

Jakie wtryski najlepiej wsadzic i z czego w tym silniku przy uturbieniu

zeby byly 4 wtrski bez dodatkowych

ogolnie chce zeby pompowalo max 1 bar cool.gifcool.gif

pzdr

 

 

mi sie zdazylo :) i jezdzi fajnie na 1.1b 2 mm odprezenia wtryski 320 i turbo wilkosci gt22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pany napewno się powtarzam ale nie mogę nigdzie znaleść jakie sprzęgło kupić do 1.2 16v T coś kiedyś słyszałem że od stilo ale czy prawda ?Fajnie jak by ktoś podał nr fabryczny bedzie łatwiej znaleść aha i czy muszę zmnieniać docisk ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany napewno się powtarzam ale nie mogę nigdzie znaleść jakie sprzęgło kupić do 1.2 16v T coś kiedyś słyszałem że od stilo ale czy prawda ?Fajnie jak by ktoś podał nr fabryczny bedzie łatwiej znaleść aha i czy muszę zmnieniać docisk ?

Jeśli chcesz założyć sprzęgło 200mm, to musisz wymienić koło zamachowe na takie od 1,4 16v (bez dwumasy), a polecane sprzegło pod ten zamach to valeo VAL826521.

U mnie narazie seryjne 1,2 16v wytrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

siemanko.

 

Chodzi mi o T-jeta

Jakie moce wytrzymuje fabryczny słupek?

Chodziło by o maksymalną moc z którą można by się poruszać na co dzień i nie martwić się o kaaabum.

Oraz max bez zbytniego martwienia się o długość życia silnika.

 

Czytałem o tym seju 490ps  jest opisana grubo obrobiona głowica i wymiana głównych śrub ale nic nie pisali o wymianie korby czy tłoków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko.

 

Chodzi mi o T-jeta

Jakie moce wytrzymuje fabryczny słupek?

Chodziło by o maksymalną moc z którą można by się poruszać na co dzień i nie martwić się o kaaabum.

Oraz max bez zbytniego martwienia się o długość życia silnika.

 

Czytałem o tym seju 490ps  jest opisana grubo obrobiona głowica i wymiana głównych śrub ale nic nie pisali o wymianie korby czy tłoków.

a doczytales na jakim paliwie jezdzi ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Panowie mam pytanie. Czy ktoś stosował wentylator do chłodzenia IC ?? Bo kupiłem IC z omegi 2.5 wraz z wentylatorem. Teraz  zastanawiam się czy go wywalić czy zostawić. Ogólnie sterowany byłby przez DET i dodatkowy czujnik temperatury. Ale czy to ma sens ?? W czasie jazdy IC jest chłodzony przez pęd powietrza. Czy w czasie postoju temperatura w dolocie mocno wzrasta ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dołożysz jeszcze do tego spryskiwanie wodą to do krótkich startów może się nieźle sprawdzić.

Ale wtedy to raczej całość włączana manualnie.Tylko i wyłącznie przy docelowej potrzebie.

 

Widziałem jak znajomi montowali chłodzenie z dodatkowym zbiornikiem na suchy lód.

Ale nie pamiętam czy był tam jeszcze wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie. Czy ktoś stosował wentylator do chłodzenia IC ?? Bo kupiłem IC z omegi 2.5 wraz z wentylatorem. Teraz  zastanawiam się czy go wywalić czy zostawić. Ogólnie sterowany byłby przez DET i dodatkowy czujnik temperatury. Ale czy to ma sens ?? W czasie jazdy IC jest chłodzony przez pęd powietrza. Czy w czasie postoju temperatura w dolocie mocno wzrasta ??

Ja mialem spala na IC od omegi. Byl on polaczony rownolegle z wentylatorem chlodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie mam pytanie. Mam cały wydech wyspawany na fi55. Na końcu tłumik z vw trannsportera który kiedyś tutaj polecał Szary. Jest on niestety dość głośny. Wraz z wiekiem zaczyna mnie denerwować smród spalin. Wpierw pomyślałem, aby kupić coś podobnego do tego: http://allegro.pl/katalizator-sportowy-honda-opel-ford-vw-i5822535040.html oczywiście po odpowiednim dostosowaniu wejścia i wyjścia. Mam w garażu parę katalizatorów z 1.1 i czy ten kat się nada ?? Oczywiście montaż będzie po odpowiednim powiększeniu otworów montażowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Mam prośbę :D Kiedyś jakieś dwie dobre dusze udostępniły mi swoje projekty do ecumastera. Chodzi mi dokładnie o program w trybie FIT. Chciałbym mieć jakąś bazę do roboty, aby nie bawić się w ustawianie czujników itp. Czy ktoś podzieli się znów ? Niestety ostatnio na laptopie wsiąkło mi wszystko i nic nie mam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę :D Kiedyś jakieś dwie dobre dusze udostępniły mi swoje projekty do ecumastera. Chodzi mi dokładnie o program w trybie FIT. Chciałbym mieć jakąś bazę do roboty, aby nie bawić się w ustawianie czujników itp. Czy ktoś podzieli się znów ? Niestety ostatnio na laptopie wsiąkło mi wszystko i nic nie mam :(

mogę ci podeslac  na maila.  podaj na pw aby mi nie umknelo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam wszystkich,

 

Na wstępie wspomnę, że zaczynam remont seicento i chciałbym, aby odżyło troszkę żwawsze. Jestem na etapie kompletowania gratów pod 1,2 8v turbo i w związku z tym bardzo prosiłbym o rysunki CAD płyty odprężającej oraz o rysunek flanszy kolektora wydechowego, oczywiście o ile jest taka możliwość, no i o poradę czy flanszę ciąć z 304 czy z st3 czy czegoś innego.

 

Pozdrawiam i pewnie jeszcze nie raz będę o coś pytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.