Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

W związku z licznymi prośbami do Mefisto żeby uturbiał userom auta za grosze a on nie chce biglaugh.gif to zamieszczam manual pod dźwięcznym tytułem: TURBO zrób Se sam.

zdjęcia dołącze po weekendzie bo niemam przy sobie.

Zaczynamy od kompletowania części bo od tego warto zacząć biglaugh.gif

Co nam potrzeba?

To zależy jak tanio chcemy zrobić auto i w jakie moce chcemy iść.

Przykładem jest moje auto, które za niecały 1tyś zostało zrobione na 110KM i 155Nm

Wszystko było tak robione żeby można było bez problemu rozbudowywać zestaw co tez uczyniłem.

Turbina

Turbiny szukamy na szrotach i giełdach, czasem się trafiają na forach okazje, ale trzeba mocno szukać, allegro to w 99% zły pomysł.

Ja swoją kupiłem za 50pln a tylko dlatego że były zdjęte muszle wydechowa i ssąca, wystarczyło skręcić i było ok. szukamy turbiny która ma nie uszkodzone wirniki i jak najmniejszy luz.

Regenerowane w Polsce to ruletka ale w 80% się przegrywa bo uszczelniacze puszczają bardzo szybko.

Żeby było ok. to kupuje się, turbine która jest używana, ale w dobrym stanie bez śladów oleju w muszlach i z minimalnym luzem,

Gabaryty... idziesz, patrzysz... i wiesz, że jest ok. za mała będzie puchła na górze obrotów, za duża będzie miała laga. Do silników 1.1 1.2 8v trzeba szukać czegoś w rodzaju GT15 GT20 GT25 KKK K03/K03s IHI RHB5 itp. Turbiny się kupuje osobiście, a nie przez zdjęcia, nie kupuje się turbin ze zmienną geometrią łopatek (na ogół w nazwie jest wtedy vtg) takie turbiny przy nisko budżetowych projektach szybko się poddadzą bo egt nie zawsze będzie wystarczająco niskie.

Przedział cenowy takich turbin powinien mieścić się w widełkach 0-300pln za więcej to już zaczyna być nieopłacalne. wg mnie optimum to 150pln za używke.

Intercooler

IC szukamy niewielkiego, żeby łatwo go schować pod masą, no chyba że chce się duuuuży to wtedy można ;-)

Zasada przy małych turbinach jest taka (uproszczona), małe doładowanie, mniejsze grzanie powietrza duże doładowanie większe grzanie i pod tym względem dobieramy IC, jeśli chcemy ładować dużo to IC musi być wydajny (nie zawsze wydajny = duży ;-) )

Wej./wyj. Zalezy gdzie będzie turbina i jak chcecie poprowadzić orurowanie.

Szukajcie na Allegro i na szrotach. Cenowo od 0 do 200pln więcej nie ma sensu. wg mnie optimum to 50pln

BOV / DV

Zawór upustowy to niewielki koszt za plastikowego Bosha który wytrzymuje do 1bara trzeba dać za niego koło 50pln. Żeby turbina dobrze służyła trzeba zawór zamontować nie można o nim zapomnieć ;-).

Kopułka na przepustnice

można zrobić z aluminium, można wyspawać z kwasiaka można zasadzić od Palio ;-) koszty różnie, zalezy jak się trafi, palio do 50pln.

Jak mamy już zrobione zakupy to zabieramy się za składanie

Kolektor wydechowy

Są dwie metody na ograniczenie kosztów

Pierwsza to zrobienie przejściówki z seryjnego kolektora pod turbine, druga to wyspawanie prostego kolektora. Koszt od 50pln do 250pln max.

Smarowanie turbiny

idziemy do zakładu zarabiającego przewody do pneumatyki siłowej i za 50pln mamy super nowy przewodzik z odpowiednimi końcówkami.

spływ do miski robimy wspawując rurke nad lustrem oleju, takiej samej średnicy jakiej mamy wyjście z turbiny, tłumikarze spokojnie sobie z tym poradzą przy okazji którejść z robót

Orurowanie

jak powiesimy turbine i przykręcimy IC to można robić orurowanie, idziemy do tłumikarzy żeby rurke wzieli i powyginali na dolot tak jak się chce. Koszt ok. 100pln zalezy od widzimisie Kazia biglaugh.gif do tego niech wspawają króciec pod BOV-a

pare cybantów i łączników dobieramy do orurowania jakie mamy.

Down pipe czyli rura od turbiny do wydechu

tłumikarze wygną rurexa i pospawają się do seryjnego wydechu. Koszt max 50pln.

Paliwo

Dwie metody taniego wystrojenia.... Wydajne wtryski i regulator ciśnienia paliwa nadciśnieniowy albo jak kto woli FMU, koszt ok. 50- 200pln za wtryski i 100- 200pln za FMU/regulator.

Druga to włącznik ciśnieniowy dodatkowego/wych wtryskiwaczy. Grabowski na swojej stronie opisał dokładnie a ja tylko przytaczam.

Quote:

Dla silnika 4-6 cylindrowego, przy zastosowaniu dwóch dodatkowych ( seryjnych ) wtryskiwaczy, właściwe ciśnienie doładowania wyniesie 8/6-1=0.33 bar. Przy zastosowaniu trzech dodatkowych ( seryjnych ) wtryskiwaczy właściwe ciśnienie doładowania wyniesie 9/6-1=0.5 bar.

Wtryskiwacze dodatkowe należy zamontować na rurze ssącej przed kolektorem ssącym, możliwie najdalej od przepustnicy. Ich końcówki sygnałowe połączyć z przewodami sygnałowymi wtryskiwaczy seryjnych ( jeden wtryskiwacz dodatkowy z jednym wtryskiwaczem seryjnym ). Na przewodach sygnałowych łączących wtryskiwacze seryjne z dodatkowymi wlutować diody np. BY250 ( paskami od strony wtryskiwaczy seryjnych ).

Końcówki (+) dodatkowych wtryskiwaczy połączyć razem i poprzez bezpiecznik 20A i włącznik ciśnieniowy, podłączyć do (+) akumulatora ( w żadnym wypadku nie łączyć z (+) seryjnych wtryskiwaczy ).

Włącznik ciśnieniowy wyregulować tak, aby przy silnym dmuchnięciu ustami - zwierał styki i podawał (+) z akumulatora na dodatkowe wtryskiwacze.

Do przewodu (+) dodatkowych wtryskiwaczy po włączniku ciśnieniowym podłączyć również przekaźnik, który w momencie włączania dodatkowych wtryskiwaczy będzie odłączał seryjny komputer od sygnału z przepływomierza i podłączał seryjny komputer do zewnętrznego źródła napięcia.

Zewnętrzne źródło napięcia musi generować takie napięcie, jakie generuje przepływomierz w N/A przy maksymalnym otwarciu przepustnicy i maksymalnych, dopuszczalnych obrotach. Amen


trzecia metoda to remap i większe wtryski, najdroższe wyjście ale IMO najlepsze.

Świnie pomijam bo dla mnie nie istnieją biglaugh.gif

Przy założeniu, że szukamy części i osób, które pomogą/zrobią taniej możemy z każdej z podanych cen jeszcze zejść.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

> i zaraz cie zjadą ze bajki piszesz

taki lajf zlosnik.gif ponoć skrzynki 6 ze stilo też tanio sie nie kupi. zlosnik.gif

wyrwać kompletne 1.4 16V ze skrzynią 6 też niewykonalne za 2tyś zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bez odprężania silnika

można bez można z. pisze o małych kosztach a nie rozbudowanych instalkach.

> Co ze sparowaniem tubiny

dodałem ok.gif

> Gdzie wskaźnik doładowania

na dzień dobry jest to pomijalna sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wykonalne

zaraz Cie zjedzą że niewykonalne zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 4 stówki to drogo czy tanio?

> imho zapomniales o orurowaniu, i smarowaniu turbinki

już jest ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja się tam nie znam ale dużo rzeczy tam brakuje

do podstawowego setupu? imo nic albo prawie nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No w końcu wszystko w jednym miejscu

> Czyli tym sposobem można osiągnąć 110KM i 155Nm z 1.1 bez odprężania

> silnika ?

> Z 900 też by się tak dało, czy ten silnik za słaby jest do turbo ?

można osiągnąć i więcej ale to jest imo rozsądny i tani setup.

podnosząc doładowanie osiągniesz więcej ale trzeba pamiętać o paliwie.

900 omijał bym z daleka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tommi, a modyfikacje głowicy ? Rozumiem, że dopiero przy mocach wzwyż

> ?

na podstawowy setup bez rozbierania silnika i obcinanie kosztów niema sensu robić głowicy.

głowice można zrobić kolejnym krokiem jak sie będzie odprężało i zwiększało doładowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a doprowadzenie oleju do T? Trzeba się wwiercać w kanały w bloku?

nie, trzeba wkręciś się w jeden z istniejących otworów ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> albo wrzucic podkladke pod filtr oleju wtedy jest gdzie sie wpiac z

> olejem i czujnikami

tys prawda ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a z czego prowadzi się wezyk do wskaźnika?z bov'a?

bov upuszcza ciśnienie z układu dolotowego, tam przy turbo na ogół jest nadciśnienie, a podciśnienia jest tyle co nic (no chyba że ma się wielką turbine która pompuje wysoko).

wszystkie czujniki regulatory bovy wastegate-y podpina się tam gdzie jest podciśnienie, czyli za przepustnicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dzięki za info i mauala, nareszcie zaczęło mi się wszystko układac w

> głowie co i jak...mysle jeszcze o miedzialenj uszczelce pod

> głowice (1.1 spi) żeby go odprężyć - koszt niewielki (ogłoszenie

> - 60zł).

można ale nie praktykowałem. przy odpowiednio grubej miedzi powinno i odprężyć i uszczelnić.

> Czym grozi nieodpreżenie silnika przy T???

od niczego do wydmuchiwania uszczelki i spłynięcie tłoków, tutaj już trzeba indywidualnie podejść do tematu. gotowej recepty nie ma.

są silniki które z powodzeniem się uturbia przy CR 9.5:1 i dmucha sie ponad 1bar i latają świetnie a są takie co nie dadzą rady nawet przy 8.5:1

zalezy też wszystko od wystrojenia zapłonu.

> Co się wtedy dzieje w komorze spalania???

albo nie dzieje sie nic albo zaczyna się spalanie stukowe przy nieodpowiednim dawkowaniu paliwa/zapłonie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a jesli takie turbo załozy sie do silnika co ma seryjnie 14:1 ? i

> napompuje 0,5 bara?

słyszałem o takich co trochę polatali takimi autami ok.gifcfaniaczek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mi sie jakos udalo swinie wystroic bez zadnych problemow i wszystko

> dziala super a dowodem sa np czasy.

> motoru nie zalewa spokojnie na wolych obrotach sobie chodzi i ja

> swinke polecam pod warunkiem ze ktos zna sie na profesjonalnym

> strojeniu

kiedyś była mega dyskusja na ten temat... fakt na świniach jeździ sporo aut na całym świecie ale... no właśnie ale wink.gif

ja wychodze z założenia że jeśli najszybsze dizle są remapowane a nie oszukiwane świniami to tak ma być zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przede wszystkim wielkie brawa i podziękowania za tą wiedze

> A teraz troche głupich pytań

> Czy BOV powinien się znaleźć w jakimś konkretnym miejscu?

tak zlosnik.gif w układzie dolotowym międzi turbiną a przepustnicą, jedni twierdzą że ma być blisko przepustnicy inni że blisko turbiny.

złoty środek... po środku zlosnik.gif

> Wybierająć IC patrzymy na jego wielkość ale czy na coś jeszcze(np.

> ułożenie wejścia i wyjścia powietrza[ich średnica ma znaczenie

> jakiekolwiek?], czy każdego się jakoś spasuje)?

jeśłi chcesz robić end-tanki sam z alu to patrzysz tylko na rdzeń wazne żeby źieberka były ładne zlosnik.gif reszte se zrobisz. a jak chcesz gotowca to patrz na takie IC które podpasują ci wej/wyj w twój setup i pomyślunek jak chcesz rury porowadzić.

> Powiedzmy że mnie zawsze interesowało ~100KM z silnika 1.1 (spi)

> jakie plus minus musimy osiągnąć do tego doładowanie przy

> K03(mam nadzieje że czegoś nie mieszam)?

doładowanie i jego ciśnienie to nie = moc

moc to jest ilość powietrza + ciśnienie + sprawność silnika + ile możesz przepuścić przez "układ ssąco-wydechowy"

na k03 przy 1.1 doładowanie na 100km będzie ok 0.6 bara bez ingerencji w silnik

> Tak w ogóle to chyba są turbiny z wbudowanym bov? Czy coś stoi

> przeciwko ich zakupowi?

nie nie stoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ile mozna nadmuchac na seryjnym silniku 1.1/1.2 8V?

bez odprezania ja dmuchałem 1bara bez problemu, 1.2 wydmuchało już uszczelkę. przy odprezeniu nawet 2bary dawały trochę rade....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> oki nie ze zmienna geometrią łopatek ale jak to poznac majac w rece

> dmuchawe??

mocno upraszczając kupuj taką która ma klapkę otwieraną w gorącej części zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witka.

> Pytanko mam, nawet dwa

> Taki kolkektor wydechowy, jak ten na obrazku

> to co myślicie o jego konstrukcji? Da rade?

> Kolejne pytanie, węze chlodzące do turbiny, jak się wpiąć w

> instalacje wodną w samochodzie? W jakich miejscach i czy to ma

> większe znaczenie???

> Pozdro

całkiem dobry kolektor ok.gif coprawda na wysokich obrotach może być wąskim gardłem ale na obroty do 7tyś powinien starczyć.

wode wepnij w obieg nagrzewnicy albo nie podpinaj wcale zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak ma zamiar jeździć Vmax dłużej niż 5 min to niech lepiej wepnie

> pzdr

powiedzmy że przy tak małej turbinie jak GT15 u mnie na prawie v-max zlosnik.gif latałem dłuuuuuugo, turbina świeciła i nic sie z niż złego nie działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jeszcze jedno pytanie mnie nurtuje: przt soft T na 1108 gdy zostawimy

> kolekor dolotowy z spi, wsadzimy tam wydajniejszy wtryskiwacz

> (np z jakiegos 1.6) to co z pompa paliwa? może zostać seryjna

> (1.1bara) czy może dobra będzie od 1.2 mpi (3.1bara)???

to jakie ciśnienie ma pompa to jedno a to jaki ma wydatek to drugie, przy wtryskach które przy 3-ch barach sie już nie otworzą niema sensu zasadzać pompy 3-barowej zlosnik.gif

sprawdzasz wtrysk jaki wkładasz, zasadzasz wydajną pompe do tego regulator ciśnienia i wio.... no chyba że robisz na seryjnym ale to nie pojeździ za długo bez dodatkowego paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tommi, załuzmy ze kupuje kolektor ssacy to jakie rozwiazanie

> proponujesz do zestawu turbo? 4 wtryski seryjne + 2 dodatkowe

> czy moze 4 wydajne? co taniej wyjdzie?

wszystko zalezy jak to ma być wysterowane, jeśli remap to 4-y wydajne (jeszcze nie ma możliwości sterowania dodatkowymi wtryskami w remapie fiata)

jesli dwa dodatkowe i seria+ jakiś włacznik ciśnieniowy to będzie to najtańsze ale i najbardziej "losowe" "strojenie"

> i jak wyglada sprawa z

> zewnętrzna pompą paliwa?

no jak to jak? zasadzasz na przewód zasilanący po uprzednim przerobieniu ssącego krućca i wio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> chcialbym to zrobic tak aby nic nie grzebac w kompiterze wiec co

> polecasz? oczywiscie tak aby to w miare jezdzilo i wiele nie

> kosztowalo.

stary.. przeczytaj pierwszego posta w tym temacie.. tam masz wszystko napisane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jaki jest ok koszt zrobienia remapu? i na jakiej zasadzie sie to

> dokladnie robi?

od 100pln do 1tyś robi sie to tak, że zmienia sie mapy paliwa i zapłonu i masz remap zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Majstry mam takie ptytanie czy podkładka pod głowice moze byc

> wykonana z kwasówki lub aluminium ?? wiem ze matka natura

> nakazuje zeby dac tam miedz ale niemam dostempu a do 2

> poprzednich materiałów bez zadnego problemu wiec pytam co to by

> z tego było ?? mozna zastosowas kwasówke lub aluminium ?? i jaka

> ma byc grubosc ? 1mm czy moze 2??

aluminium odpada... popłynie, kwasiak może być ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a niby ile swiece z punto kosztuja?? kolo 10 za sztuke

już taki jeden dokładnie sprawdził co to są za świeczki w U/P Turbo zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zaznaczam ze Ut i PGT maja inna cieplote swiec...

wiem zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja najtaniej co miałem to 16 zł/szt, nie ważne chodzi o to ze

> zazwyczaj te droższe i tak odrazu padają

> pzdr

moje świeczki NGK pod serie przelatały już ze trzy setupy silnika i zawsze było ok zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz, dlaczego piggy back dla Ciebie nie

> istnieje?? Z tego co widzę to lepsiejsze instalacje sa

> wyposażone w świnki...

> jakie są jego wady - oczywiście poza ceną, i jakie zalety?

> i w czym jest lepszy od remapu zwykłego kompa ?

już kiedyś była spora dyskusja na ten temat, jak znajde to podlinkuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to znaczy czego, wymień proszę, za cel nieudolności wybierzmy

> EcuMaster DET2

> pzdr

a wiesz czym różni się SA od świni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak więcej niż mniej ale nie wszystko, natomiast nie dostałem

> odpowiedzi czego nie zrobię na DET2 a można zrobić na seryjnym

> remapowanym kompie

> pzdr

np. możesz sobie ustawić fuel cut i fuel resume, czyli odcinka zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie moge znaleść całość ale to jest częsć tego co było.

Quote:

I got tired of typing this repeatedly on discussion boards, so I decided to add it here.

If you don't know what a Piggy Back controller is, read about it first.

Piggy Back controllers allow stock ECUs to do things that they normally can't do, like run larger injectors or deal with boost. Remember that piggyback controllers work by altering sensor signals before they get to the ECU.

Most of the time, the primary signal being messed with is the Map Sensor. This is critically important in a Speed Density car. The Map Sensor is used by the ECU to guess how much air is going into the car, and therefore how much fuel to supply in order to match airflow. When you "lean" out a car with an AFC, you are simply decreasing the Map Sensor signal - the ECU responds to the decrease in manifold pressure by supplying less fuel. When you "richen" a car with an AFC, you are simply increasing the Map Sensor signal - the ECU responds to the increase in manifold pressure by supplying less fuel.

The change in fueling happens for a reason: if you look at a fuel table, Map Sensor values correspond with columns. When you increase or decrease the signal from the Map Sensor, you are simply making the ECU use a different column than it originally would have used. (see Understanding Maps if you need some help understanding reading Fuel and Ign tables)

But wait, isn't the Map Sensor used for determining ignition requirements too? When you "lean" out a car with a Piggy Back, you also in all likelyhood advanced timing. When you "richen" a car with a Piggy Back, you also in all likelyhood retarded timing. Look at trends horizontally (as MAP changes) in an ignition table, and you will see why this happens. This helps explain why so many boosted cars running on the "AFC hack" have issues due to excessive ignition advance.

The bottom line: Piggy Back Controllers suck because you cannot independently adjust fuel and ignition. Any changes to fueling will produce a change in ignition too, and often this is undesirable.


Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przykładów może być wiele, bo to co sobie zaprogramujesz to będziesz

> miał Przeanalizuj sobie kod źródłowy z takiego kompa jak np. MM

> IAW 16F, a zobaczysz ile rzeczy tam jest zaprogramowanych, o

> których istnieniu nawet nie wiesz, a które mogą mieć naprawdę

> duże znaczenie przy strojeniu modyfikowanego silnika

"kilka" funkcji sie znajdzie w 10tyś liniach kodu zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> prosze wymień tak bym mógł swą wiedzę poszerzyć, wkońcu po to jest

> ten temat

> pzdr

mapy paliwo/zapłon 12x16 16x16 24x16 w serii (det ma z tego co pamiętam 8x16)

mapy paliwo/zapłon przy zamkniętej przepustnicy i WOT

Korekcje po temp w dolocie, ciśnieniu i temp silnika

ALS, Launch control, flat shift, shift light, odcinka

masz poprostu wszystko.... tylko wyobraźnia, wiedza i umiejętności są "granicą"

Share this post


Link to post
Share on other sites

> świnka ma jeszcze ta zalete ze podczas jazdy mozesz zmieniac mapy,

> np. startowac na 0,5 bara a jak juz zlapiesz przyczepnsc

> przelaczac na pelne doladowanie

Ale w przypadku remapu też jest to wykonalne ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a w jaki sposob nastepuje zmiana cisnienia na turbinie?

zaworkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale to wtedy jest jakis elektroniczny westergate, ze jest mozliwosc

> tak jak green pisal czy jak ??

zaworek elektryczny który reguluje dopływ powietrza do WG ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w "naszych" ecu?

tak ok.gif cały pic żeby zacząć samemu je programować a nie zmieniać wartości map wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nasze ECU też można zmusić do przełączenia mapy podczas jazdy, już

> hondy tak robią tylko w naszych kompach trzeba dobrze je

> przełączać. Do tego EBC i dwa doładowania można ustawić

przełącznie na opadającym zboczu nic nie da zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> progresywne doładowanie również

> pzdr

progresywne doładowanie realizowane jest osobną mapą, jeśli ktoś by ją napisał wraz modyfikacją programu tak by ecu kozystało z niej to było by to wykonalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czyli musiał by być dodatkowy chip z druga mapą na progresa tak

> pzdr

nie zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czyli można do jednej kości zapisać drugą mapę z progresem, wpiąć EBC

> i jazda tak

tak ok.gif

> tylko jak przełączać te mapy

> pzdr

trzeba to oprogramować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> i wszystko jasne

> a da sie tak zaprogramować by np. włącznik ogrzewania tylnej szyby

> zmieniał mapę czy on nie idzie przez kompa

> pzd

ogrzewania nie ale inny tak zlosnik.gif a jaki to już słodki top sikret zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jesli masz znajomych którzy to ogarneli to nie jest trudne widocznie

> , wtedy podchodzisz do tematu jak do S.A .

> Jak widzisz mało kto chce sie dzielić taką wiedzą w PL

Jest sporo osób która tą wiedzą się dzieli z innymi ale nikt nie idzie na "gotowe".

Share this post


Link to post
Share on other sites

> turbonke kkk k03 bo mam za drmo czyli co dobierac metoda prob i

> bledow ???? a co do barana to wszystkie rury maja miec taka sama

> dlugosc???? Jak policzyc ich srednice czy srednice dac taka jak

> jest w glowicy na kanalach????

średnica kolektora to nie mniej jak 38 i nie więcej niż 42 bo reszta to strata prędkości spalin i niepotrzebne rozprężanie, wydech ma nie stawiać oporów więc od turbiny dajedz DP o średnicy większej niż całość np 65 a reszta w 60 będzie ok ok.gif jeden tłumik dla wyciszenia lekkiego i back pressure i będzie ok waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja mam K03 i taki kolektor

> wszyscy mówią że to badziew i wogóle nie tak, u mnie działa nadwyraz

> dobrze bo silnik laga prawie wogóle nie ma, luzem ładuje 1,5

> bara i je utrzymuje pasa ciąć nie musiałem

> pzdr

jak byś zasadził dobry kolektor to różnice byś odczuł i to znaczną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie bo bedzie miał laga ...

opinia jednego 10s

"W porownaniu z zeliwnym czy innym krotkim kolektorem - spool poprawil sie (mniejszy lag) o 1500 obr!!!"

honda_bseries_proam_top_mount_manifold_03.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a od witka zgodze dostales na pokazywanie

fotka ze strony producenta zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ty ale mi turbo wstaje przy jakiś 1500 obr więc po co ma mi wstawać

> przy 0 obr.

> pzdr

nie turbo tylko mały ślimaczek hehe.gifhehe.gif zasadź coś menskiego to zobaczysz co to znaczy dobry kolektor wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.