Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> to znaczy czego, wymień proszę, za cel nieudolności wybierzmy

> EcuMaster DET2

> pzdr

Na przyklad remapem da sie zrobic taki program, ze nawet po odpieciu wszystkich czujnikow, TPS, lambdy, MAPa nie bedzie wywalać zadnych bledow hehe.gif na śwince tak nie zrobisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Każdy może inaczej interpretować mocniej dłubniętą, ale nie ważne A

> zdaje mi się, że Szary też miał silnik odprężony na głowicy i

> chyba się nie wysadził

Wysadzil zlosnik.gifhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A tego to nie wiedziałem Co się dokładnie stało?

Spalanie stukowe poniszczylo uszczelke miedzy cylindrami. Po zmianie na seryjna glowice problem ustapil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Aaa, to chyba mi to mówiłeś kiedyś, że uszczelka poszła, tylko wtedy

> myślałem, że to od zbyt dużego ciśnienia.

Potem ładowalem tyle samo i bylo ok - na przekladce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> takie pytanie do kolegow z jakich sprzegiel korzystacie ?? ja mam

> valeo od 1,2 16V i zaczyna sie troche slizgac dlatego zaczelem

> sie zastanawiac nad sprzeglem od radzikowskiego tylko nie wiem

> czy jest sens moze ktos juz wczesniej bral od niego sprzegla ??

Ja mialem caly zestaw od 16V - koło, tarcza i docisk i dawało rade do konca. Moze wystarczy Ci mocniejszy docisk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a jeździłeś na nim? jak działa? bo słyszałem że w niektórych

> przypadkach zalewa silnik przy małym cisnieniu lub daje za słabą

> mieszankę przy maksymalnym.

do 1.1 mpi mozesz miec problem zeby go zamontować, chyba ze zmienisz listwe i kolektor ssacy na taki z 1.2 75.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> uu to nie dobrze, ale czy nie wpłynie to źle na kompa? tzn czy nie

> będzie wykazywał błędów, gdybym zmienił tę listwę? czyli jednak

> lepiej dwa dodatkowe wtryski? a mam pytanie jeszcze jak macie

> wskaźnik ciśnienia doładowania to jak wygląda w praktyce moment

> "załączenia" turbosprężarki to znaczy czy ona wstaje natychmiast

> przy konkretnych obrotach , czy płynnie bo nie wiem jak to

> zrobić czy żeby od razu włączały się dwa wtryski, czy najpierw

> jeden przy 0.25 i drugi przy 0.4-0.5? bo chciałbym uniknąć

> szarpnięcia samochodu w momencie rozpoczęcia doładowania.

> Następna sprawa jaka mnie nurtuje to instalacja gazowa, bo znam

> jednego gościa który ma skode felicje 1.3 turbo z instalacją

> gazową drugiej gen na mieszalniku z podłączoną kompensacją i

> chodzi mu to płynnie ale ja chciałbym założyć sekwencję i

> właśnie nie wiem czym się różni sekwencja do N/A od sekwencji do

> T, przepraszam że piszę o tym na tym forum,ale założyłem temat w

> "gaz na ulicach" i jak narazie zero odzewu. pozdrawiam wszytkich

Co do regulatora to musialbys zrobic tak - wymienic kolektor ssacy i listwe, Przerobic pompe paliwa. Wtryski zostawić swoje ale tu też nie obejdzie sie bez rzeźby bo wtryski z 1.1 sa krótsze.

Jak lubisz druciarnie to powiem Ci jak to sie robilo kilka lat temu. Jeden wtrysk dajesz zalaczany czujnikiem od malucha - tak jak w patencie grabowskiego, drugi wtrysk dajesz załączany czujnikiem cisnienia oleju poprzez przekaźnik (lampka na desce gaśnie jak pojawi sie wlasnie 0,5 bara) Ale takie cos to moim zdaniem rzezba w kupie. Robilo sie tak 5 lat temu jak nie było dostępu do niczego. Teraz proponowałbym Ci kupić świnkę - choćby tego ECU Mastera + map sensor który widzi nadcisnienie. Można to podłączyć tak aby ta świnka sterowała tylko dodatkowymi wtryskami co jest nietrudne. A potem jak bedziesz miał apetyt na wiecej to masz wieksze możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie wiem może i tak zrobie... ale narazie nie będę stroił benzyny

> tylko założe instalacje gazową na blosie z kompensacją i będę

> tak śmigał, myślę że w 3 tysiacach się wyrobię z nową turbiną,

> bo na więcej narazie mnie nie stać, a na benzynie jakoś się

> dowlokę na wolnych obrotach do stacji jakby mi gazu brakło, ale

> będę pilnował wskaźnika to raczej nie braknie:)

O jakiej turbinie myślisz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no i sam widzisz Tommi z całym szacunkiem w tej kwestii się z Tobą

> nie zgodzę, bo dla mnie to jest herezja żeby jeździć non stop

> od 4-6 tys obrotów (bo niżej to już brak doładowania)... a gdzie

> elatyczność silnika, powtarzam raz jeszcze GDZIE

> ELATYCZNOŚĆ?????? może w porzednim poście nie zauważyłeś, to

> auto ma służyć do jazdy codziennej a nie na wyścigi na 1/4, czy

> KJSach. (nie wiem może Ty lubisz tak piłować silnikiem, Twoje

> auto, Twoja sprawa).... a w praktyce oznaczało by to że np

> wyprzedzając autobus pod górke z piątki musiałbym redukować na

> dwójkę silnik by zawył skrzynią by szarpło raz po razie po takim

> manewrze, ze sprzęgła nic by nie zostało przeguby by się rwały i

> tak dalej i tak dalej.... a o zużyciu paliwa to nie wspomne dla

> mnie to PORAŻKA, jak bym miał tak hu...wo robić i być

> niezadowolony, to już lepiej by było jakby autko sobie było

> wolnossące.... ale po to zabieram sie za turbo bo żadna inna

> modyfikacja wolnossąca nie daje tyle momentu obrotowego, ( a

> jeśli już coś tam daje to przesuwa go w wyższy zakres obrotów

> kosztem dynamiki na niższych obrotach), a właśnie moment

> obrotowy jest dla mnie najważniejszy, już nawet nie konie

> mechaniczne, bo ja nie jeżdże 200 na godzine bo nawet nie ma

> gdzie, dziura na dziurze a te nasze polskie pseudoautostrady to

> zupełne nieporozumienie...

> PS: ba nawet pod te górke to na piątce nie dało by rady jechać

> poniżej 3 tys bez doładowania, no chyba że ze 160 na godzine

Prawdziwe turbo jezdzi w prawej połówce obrotomierza, do takiej jazdy jak chcesz to kup sobie diesla albo swapuj 1.3 MJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

> prawdziwe? a nieprawdziwe to takie które dobrze pracuje w całym

> zakresie obrotów? ciekawa teoria, tylko ciekawe dlaczego

> producenci wszystkich aut (lub prawie wszystkich) zakładają

> nieprawdziwe turba? ot i pytanie :mysli:

> u mnie swap odpada bo mam nowy silnik. pozdrawiam

W całym zakresie nie może pracować, jeszcze takiego nie wymyslili zlosnik.gif. W seryjnych turbodoładowanych benzynowych dupowozach (nie autach sportowych) zazwyczaj daja malutkie turbinki, żeby cioty w kapeluszach mogły jeździć nimi w ten sposób co opisujesz mikolaj.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> gt20 vs k03s co jest większe i przy ilu to może zacząć wstawać w silniku 1.1? przy 3krpm 0.5 bara

> nadmuchają? (na wyższym biegu jadąc chwile pod obciążeniem) Czy dopiero przy 3krpm zaczyna sie

> cokolwiek dziać? praktycy proszeni do tablicy

Wystarczy porównać mapy - tylko patrz na gt2056. Gabarytowo gt 20 jest mniejsza od k03 - ale wirniki ma większe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ile nówka kosztuje? to co ma vanseba to jest gt2056? ona jest na łozykach tocznych? miałem brać to

> małe k03 z 2,7 biturbo ale sie koncepcja zmieniła. za rok lub dwa będzie 1.4 16v a mój silnik

> pójdzie do innego auta i chciałem kupić taką żeby mi juz wystarczyła też do 1.4

Nówka zależnie od okazji od 1000 zł w górę. Tylko musisz sobie zdać sprawę, że z niej nie naładujesz 0,5 bara - chyba ze na zewnetrzynm wastegate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a to czemu? chodzi o to że będzie przeładowywać? Zreszta nigdzie nie pisałem że będzie 0.5 . 0,5 to

> chciałbym żeby już przy około ponad 3 tys dało rade nadmuchać a potem to niech juz tylko

> będzie więcej

To turbo nie jest po to żeby dmuchac 0,5 bara. Wszystko widać na mapie. Można dmuchac 1,5 bara i więcej. Na oryginalnym wg minimalnie ciśnienie to ok 1,2 bara - mniej nie naladujesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> naładuje mój wg fabrycznie też ładował na około 0.9 z mimo to przerobiłem go tak że może ładować

> od 0.4 bara

> (oczywiście pomijam że ładowanie 0.5 na takiej turbinie troche mija sie z celem)

Mowisz o gt2056 czy innej turbince ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mówiłem o rhb4, która fabrycznie nie ma regulacji na sztycy i ładuje ok 0.9 bar ale i z gt2056 też

> można tak zrobić żeby ładowała mniej.

Powiem tylko tyle - powodzenia ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie wierzysz? a pamietasz jak szukałem zaworu do mojej turbiny i miałem od Ciebie brać od rhb5 a

> potem zrezygnowałem bo własnie wtedy mi sie udało to zrobić żeby ładowała mniej bo chciałem

> sterować to poprzez n75 a cała filozofia polega na tym żeby osłabic membranę w gruszce i

> nawet nie trzeba regulacji na sztycy. Tym samym sposobem można zwiekszać doładowanie nie mając

> MBC ani EBC

Nie nie wierze. Problem jest taki ze jesli nawet odczepisz sztyce całkiem i klapka jest otwarta na 100% to ładuje ponad bara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Trzeba by po prostu rozwiercić otwór bypassowy turbiny i wtedy problem znika Do 0,5 nie da się

> obniżyć, ale można trochę zejść.

> Pole do manewru też jest ograniczone, ale jak ktoś miał do czynienia z tym turbo, to wie o co

> chodzi.

Oczywiście to była pierwsza rzecz jaką zrobiłem. Różnymi metodami udało sie obniżyć doładowanie na 1.1 bara

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Możesz napisać to jeszcze raz? bo nie wiem czy mi sie w oczach mieni i czy dobrze rozumiem To jest

> niemożliwe. Nawet w tak małej turbinie jak rhb4 jak otworzysz klapkę całkiem to NIC nie

> naładuje choćbyś nie wiem jak pałował nie będzie nadciśnienia wogóle, to w większej

> tymbardziej nie powinno ładować

> Masz może foto strony gorącej tak żeby było klapke widać?

Mi się też to w głowie nie mieściło ale tak jest. To turbo w serii iveco ładuje pod 2 bary. Dziurka pod klapka jest bardzo malutka i nawet jak ja rozwiercisz na maxa to nie da sie zejsc ponizej bara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja mam tak jak na zdjęciu tutaj

> http://lh4.ggpht.com/_0zy7YAIbDGo/TA1bSJX2bkI/AAAAAAAAAmA/SlAwTHpmu9Y/IMG_5711.JPG

> na powiększeniu zobaczysz. I zasilanie T i czujnik temp mam podłączony przez przejściówki (gwint na

> dole i na górze jest ten sam, ale nie pamiętam jaki, chyba M18), uszczelki miedziane plus

> odrobina silikonu grafitowego dla pewności. Nic nie cieknie póki co (

> I kurna panowie, coś trzeba z tym wątkiem zrobić, bo już trzeci raz jest o tym pisane, ja piszę

> drugi raz

> EDIT: Tu jest z drugiej strony:

> http://lh4.ggpht.com/_0zy7YAIbDGo/TA1bTE8Om_I/AAAAAAAAAmE/7m4aSJ2VPuw/IMG_5712.JPG

A co to za kolektor wydechowy ? Czujnik od egt zamontowany w dziwnym miejscu (moze tak na foto wyglada)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Niby tak, ale:

> 1. Nie ja go tam wpasowałem, dostałem gotowy kolektor z otworem, nie miałem wyjścia.

> 2. Z jednej strony chcesz zgarnąć odczyt z 4 garów, z drugiej strony chcesz mieć jak najbliżej

> głowicy.

> 3. I tak jest lepiej mieć odczyt z jednego / dwóch garów niż z żadnego

> 4. Wpasowanie go w tym kolektorze tuż przed T było by trochę karkołomne.

> EDIT: Spojrzałem na te swoje zdjęcia ponownie, nie wiem co chcecie, czujnik jest prawie w środku

> kolektora

Masz wiecej fotek kolektora ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> przyglądałem się dzisiaj TD04, musisz obracać. Od strony zasilania olejem jest mała dziurka, od

> strony spływu całą komorę widać.

> tak to wygląda od strony zasilania smarowania

> tak od spływu

> Z tą klamrą nie powinienieś mieć problemu zeby obrocić

> gorzej może być z tym pierścieniem

> Do dzieła

Mysle, że własnie bedzie odwrotnie. Zimna strona to nie problem, a ciepla nawet po odpieciu tej klamry moze siedziec ciasno.

A przekręcić trzeba obowiązkowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A czemu by miało nie wejść.

Wejsc to wejdzie, ale nie ma sie nią co podniecać. Obudowy wielkie i siermiężne a wirniki male.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do seryjnego 1.1 może starczy. Ja to mam nawet wątpliwości czy to nie za duże. Przepustnica

> seryjna, głowica i wałek tez to i tak cuda nie wyjdą z tego. Jakbym miał choć górę z 1.2 75 to

> bym się nastawiał na moc a tak to nie wiem czy to trochę nie będzie przerost formy nad treścią

> i czy gt1548 nie założyć

Problem jest z miejscem. Gt 15 jest malutka i starczy na 130 koni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No no, poelaboruj, jak sugeruje Glaca Z czego była ta zamówiona UPG (miedź?) i co się z nią stało

> konkretnie. Jaka jest opinia Szarego nt. grubych UPG (pozatym, że są do bani)

Im cieńsza uszczelka tym dłużej zostanie na swoim miejscu zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Posiadam turbine kkk k14 z passata .czy to nie bedzie za duza ??

Bedzie za mała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale da rade dmuchnac z niej te 0.8-1.0??

Mozesz sprobowac, ale czego chciec od turbo z 90 konnego diesla. Wg mnie nie warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bez przesady - jak nowy to nie musisz

> Ja mam 11 letni z wżerami więc musiałem.

Nowy nie nowy nie ważne. Sprawdzić trzeba czy prosty i czy wżerów nie ma od wody - jeśli jest ok to nie trzeba planować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Properfekt ? Mogła się zaciąć/zardzewieć kulka albo coś w tym stylu zdarza się.

> Znajdź sobie kawałek metalowej rureczki, od biedy np. przewód hamulcowego, nawierć w rządku kilka

> dziurek o średnicy powiedzmy 1mm i wepnij zamiast MBC. Zasłaniając/odsłaniając dziurki

> będziesz zmniejszał/zwiększał boost i na pewno się nie spieprzy takie home made MBC.

Takie home made MBC typu bleed to jest bardzo pomocne w zarżnięciu turbiny zlosnik.gif.

Ale tak jak napisales - mozliwe ze kulka zardzewiala w srodku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pany już naprawiłem. Włsnie ten regulowany zaworek był zapieprzony i źle miałem ustawiony zawór

> przy turbinie i się zacinał. Teraz dmucha 1.0 i prawie narobiłem w spodnie . Niestety

> musiałem zakończyć dzisiejsze wędrówki ludów po moim mieście bo zaczęła mnie poszukiwać .

> Ale spustoszenia troszkę narobiłem ;

> Jutro powtórka. Do 3 biegu zero trakcji

Podkrecaj na 1.5 - nie bądź miekki zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dołączam się do pytania, tylko że ja mam 1.4 8v i chcę mieć ponad 150 koni.

> Pomyślałem, że nie ma żadnego uzasadnionego sensu kręcić barana z rurek grubszych niż przekrój

> poprzeczny wylotów z głowicy... bo po co mają się spaliny rozprężać przed T?

> Dobrze myślę?

> Jeśli dam takie rurki, że po spłaszczeniu końców idealnie "obejmą" wylot to będzie git?

> Jaka to może być średnica? Może ktoś już takich używał? (przeważnie na fotkach widzę grubsze).

Potrzebujesz rurek i kolanek w wymiarze 38 x 2.6 zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A 32 nie wystarczą? 1 i 1/4 cala ?

1" to po zewnatrz 32 czy 33 - typowa scianka 2,6 - wg mnie duzo za male. 1 1/4" to 42 po zewnatrz - zdecydowanie za duze. 38 jest idealne zarowno do 8 jak i do 16v zlosnik.gif

tjetb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja mam calowe teraz 4w2w1 i stanowczo odradzam. Jeszcze jakby to był baran 4w1 to może by uszło.

> Ale jak ma być szmoc to runnery muszą być w stanie dać radę przepompowac to powietrze. Teraz

> będę robił taki krótki kolektor jak robiłes szołpasowi z kolanek 5/4 cala. Wolę troszkę zeby

> był ciut większy lag niż zeby go znowu miało zatykać. A kolanek 38 nie spotkałem jeszcze. Ile

> to wychodzi cali?

38 to nietypowy wymiar, jest to 5/4" wg jakiejś innej normy. Troche mi to zajelo zeby to zalatwić - wiekszy problem jest z rurami w idealnie takim wymiarze - no chyba ze chcesz kupic 100m to nie ma problemu. Szołpas ma własnie z 38.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dobra, zaczynam łapać - cal calowi nie równy jak widać i trzeba biegać z suwmiarką jak się chce

> kupić.

> Ważne, że o tej samej średnicy w mm myślałem.

Z moich pomiarów 1" po zewnatrz ma 32 mm, 5/4 to 42 mm. Jakby kto chciał kolanka 38 to odzywać sie bo mam większą ilość zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak nie dostanę na miejscu to będę się odzywał. Do rurek też masz dostęp?

Tak. Mam rure kotłową bezszwową do tych kolanek. Jakby co to priv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> z racji że noszę się z zamiarem wstawienia jakiegoś T (pewnie jakieś kkk) chcę się poradzić w

> kwesti bazy do tego projektu. mianowicie chodzi o to że aktualnie w seju siedzi 1.1 więc można

> wykorzystać dół + głowica 1.2 75 albo kupić dół od 1.2 16v + głowica 1.2 75 bo ponoć nie

> trzeba robić kanapki i jest to plus ten konfiguracji. jakie jeszcze opcje można wykombinować i

> która ew. będzie w miare bezproblemowa?

Jeśli ten 1.1 jest w miare zdrowy to polecam dwie opcje:

1) głowica z 1.2 75 + kanapka (płyta 2 mm + uszczelka z T-jeta)

2) głowica z 1.2 75 + tłoki z 1.2 75 + cienka uszczelka metalowa

Można też zrobić jak pisałeś czyli dół 1.2 16v + głowica 8v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> kompletne 16v lepsiejsze

Jeśli celujemy w okolice 200 km to oczywiscie zgadzam sie zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Sporą ma powierzchnię ale jest bardzo cieniutki, wydaje mi się, że objętości takiej wielkiej nie

> ma.

> Wolę trochę większego laga niż spalanie stukowe

Przymierzalem kiedys taki ic do uno, ale odpuscilem bo za duzo by bylo wycinania - jest od lampy do lampy i nie da sie zalozyc atrapki. Zobacz sobie od frontiery - rdzen 60x30 - od razu ma metalowe boczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> witam, mam pytanie czy te wtryski Audi a4 120km przypaszą pod Turbo do 1.2 8v?

> Orientuje sie ktos jaką moga mieć pojemnosc?

Z wolnossacego są za małe. Musisz szukac z turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ok ale juz tak wiele jest 1.2 8v T ze chyba mozna zrobić gotowca pod konkretna turbine ??

Pod gt2056 na flanszy T2 mogę zrobić ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Najprosciej i w miare bezawaryjnie ebc z vag'a czyli n75 tylko nalezy kupic oryginal

> dwie mapy super sprawa, jesli ktos jezdzi na codzien to robi sobie oszczedna mape do spojnej jazdy

> a druga ....... przelaczanie jest plynne i mozna to robic w kazdej chwili

Przy cenie MAC'a nawet nie spojrze już na n75.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Najprosciej i w miare bezawaryjnie ebc z vag'a czyli n75 tylko nalezy kupic oryginal

> dwie mapy super sprawa, jesli ktos jezdzi na codzien to robi sobie oszczedna mape do spojnej jazdy

> a druga ....... przelaczanie jest plynne i mozna to robic w kazdej chwili

Co tu dużo mowić. Jest tani, mały, trwały, cały metalowy. Jedyna wada to te wspomniane przez dj_o cieniutkie kabelki, ale idzie z tym żyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Innovate daje rade ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie macie ktos schemat podlaczenia mapa, ktory kabelek jest ktory

> No i ma ktos charakterystyke zebym mogl sobie w det'cie zmienic

Proszę bardzo

287089104-mapsensor_t-jet.jpg

post-13729-14352521259089_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modyfikacja ustawień powinna być przeprowadzona tylko i wyłącznie

przez osoby rozumiejące zasady działania urządzenia oraz zasady

działania współczesnych układów wtryskowych i zapłonowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że sporo pomagam, ale to niech inni się wypowiedzą. Jest jednak różnica między pomocą a zrobieniem czegos za Ciebie, jak oczekujesz gotowego rozwiazania, a nawet nie przeczytałeś ze zrozumieniem instrukcji - gdzie jest odpowiedź na Twoje pytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie poturbowani sprawa jest, a mianowicie jaką przekładke odprężającą zastosowac do seryjnej

> nie zbieranej głowicy, 1mm, 1,5 mm czy 2 mm ? setup jest następujący: dół 1,1 spi + góra 1.2

> 75km, docelowo 1 bar z TD04L

Złożyłbym to bez żadnej przekladki ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a jak z żywotnością ??? dół strzymie ??? dwie uszczelki metalowe z GP wystarczą ?

Zwykła seryjna uszczelka od 1.2 75 wystarczy. Dół wytrzyma bez problemu takie doładowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.